Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

Eftersom det finns färsk kokkosnöt här i Thailand, så på den Thailändska landsbygden bakades det kokkosbollar idag! Droppade på lite smält choklad. Mums!

kokkos1.thumb.jpg.6e3c3f476eba787b0e5dcda4775d7f58.jpg

Dela på andra sajter

Var en flaggtråd på annat fora

F0AEAA1A-00FD-4EE7-AFEF-C41B497497D3.thumb.jpeg.519939100046870508d3210a5977c030.jpeg

fixa till lite

9555AB97-F747-4FB9-A85A-7F6640A04433.thumb.jpeg.33894931c84de0720e0a6e55baa40e01.jpeg

på penthouse uteplatsen

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Idag på den Thailändska landsbygden. Meckades ihop, färsk panerad Red Snapper-file med homemade mos och gröna ärtor!

1899934648_redsnapper.thumb.jpg.fa20f1de10dcdaa45c69ae9922c6ee11.jpg

Dela på andra sajter

Det är ju nästan fredag.... Och eftersom jag fick med ett spontanköp från Ica, så var det bara att börja ribba😋

Först lite rubb&dubb...

image.png.9dca5912cd8b4683dddff917e96f6f63.png

Sen liten tid i värmen innan den hemliga glazen ringlas på. In i värmen igen...

image.png.651c231264d2098b14aa2da83af49e84.png

Och sen är det dags att svulla. Gött🍻

image.png.0838a7b08205f6f6654df6454118a858.png

Dela på andra sajter

On 2021-01-29 at 19:02, skrev Kötthandlarn:

Finns bara ett företag som tillverkar de ultimata kängorna och det är Lundhags........

On 2021-01-29 at 19:52, skrev wavis:

Tja, Själv kört med Meindhl kängor sen 20 år tillbaks , Är inne på mitt andra par o bara gillar ....

Jasså! 

Mina är från Haglöfs och de bara såååå sköna...... (Jaunt GT)

IMG_2134.thumb.jpg.ce097f8d52c8069c0ba5208880033ff2.jpg

:-)   

Dela på andra sajter

On 2021-02-04 at 14:37, skrev 65Selander:

Kontrollerat att de bär säkerhetssele. :-)

20210204_141936.jpg

Om det är Polska Tak så har dom endast gympa dojor och kortbyxor!:38:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Det blev dags att byta bil.

Min gamla trotjänare hade nu gått 18700mil.

Varav 11600 med mig som förare.

Årsmodell -08.

IMG_0482.thumb.JPG.8405e2fb57b292326283724e6682c25d.JPG

Nu ville jag ha en lite nyare bil med låga mil och 5 dörrars.

Det blev denna från -15.

IMG_0489.thumb.JPG.0f3b6e22f2135f8bd68c34d9a276336e.JPG

Och låga mil fick jag.

IMG_0486.thumb.JPG.13971ff252c70a0adce48487d18f8736.JPG

Så nu bör jag klara mig några år.

Datumen på bilderna är något min dator fixar och dom stämmer inte.

Mr N-N

Veteran

Dela på andra sajter

On 2021-02-08 at 18:18, skrev Naam kaeng:
On 2021-01-29 at 19:02, skrev Kötthandlarn:

Finns bara ett företag som tillverkar de ultimata kängorna och det är Lundhags........

Så jävla sant. När jag gjorde lumpen i Östersund (I5) så hade alla lappjävlar dessa förbannade kängor, som kostade en förmögenhet.

Fick aldrig testa dem men är säkert bra, eller nåt. Fick traska omkring i kronans kängor. 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
23 timmar sedan, skrev Bibben:

Så jävla sant. När jag gjorde lumpen i Östersund (I5) så hade alla lappjävlar dessa förbannade kängor, som kostade en förmögenhet.

Fick aldrig testa dem men är säkert bra, eller nåt. Fick traska omkring i kronans kängor. 

Å mina är specialtillverkade för mina fötter, så de kostade ytterligare en svinförmögenhet än vad lappjävlarna betalade.......:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

On 2021-02-10 at 19:06, skrev Bibben:

Försvarets kängor funkar bra så länge du tar hand om dem,  och byter strumpor regelbundet.

Har gått 4 mil i dessa kängor + jägarmarschen så dom håller riktigt bra kvalitet om du sköter om dom.

Dela på andra sajter

Konstigt att kängorna man fick ut -84 när man gjorde lumpen passade så innihelviti bra. Aldrig en tillstymmelse till skav eller andra besvär, oavsett i vilken dryg norrländsk myr man trampade runt i. Kan ju kanske bero på  att man var en riktig puts o stuts bög🤪 o det enda man hade att göra på logementet var att vårda bössan o kängorna.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev C-dude:

Konstigt att kängorna man fick ut -84 när man gjorde lumpen passade så innihelviti bra. Aldrig en tillstymmelse till skav eller andra besvär, oavsett i vilken dryg norrländsk myr man trampade runt i. Kan ju kanske bero på  att man var en riktig puts o stuts bög🤪 o det enda man hade att göra på logementet var att vårda bössan o kängorna.

C;D

Bästa kängor jag har haft. Höll du efter dom så anpassade dom sig efter dina fötter. Man smörjde inte dom efter befälens villkor, utan efter ens egna fötter och det fattade man efter ett tag. Med rätt fot vård så klarade dom både vinter och sommar med allt vatten och fukt som det innebar..

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
3 timmar sedan, skrev Thaiger:

Sett PONSILUOMA vinna Guld i skidskytte!!!!!!!!!!!!!!! 

Ja den var inte helt väntad, men ack så kul.......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Gick en promenad nere vid sjön och matade fåglarna med en halv limpa.

Dom har det jobbigt nu med snön och kylan.

Kollade även vår nya båtplats och vi slipper gå ca 100meter ut till den gamla platsen.

Veteran

Dela på andra sajter

Idag har jag konstaterat att saker och ting är åt helvete.....

Befinner mig här.

SAM_0484.thumb.JPG.0ac7f57d9fc078e7418676573685f3f0.JPG

Men borde varit här...

P1080411.thumb.JPG.c1f36c3cfdd66ee8ab17cb6b3fdc06c7.JPG

mvh

biker

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev biker:

Idag har jag konstaterat att saker och ting är åt helvete.....

Befinner mig här.

SAM_0484.thumb.JPG.0ac7f57d9fc078e7418676573685f3f0.JPG

Men borde varit här...

P1080411.thumb.JPG.c1f36c3cfdd66ee8ab17cb6b3fdc06c7.JPG

mvh

biker

Måste stackarn stå ute så där?:38:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Jag har ätit frukost och pratat med sambon, när jag sa att någon statlig gubbe hade uttalat att man inte skulle slippa karantän i Thailand även om man hade vaccinerat sej så blev det lite tyst sedan så frågade hon om det var ok att hon sålde bilen innan hon åker hem vilket jag menade att hon avgör själv.

Nu väntar jag på att kompisen dyker upp så ska vi åka och säga upp två av mina hyresgäster och meddela att fastigheterna kommer att säljas, sambon blev mycket nöjd när jag berättade detta, den ena hyresgästen är en riktig jävla PITA.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Nu väntar jag på att kompisen dyker upp så ska vi åka och säga upp två av mina hyresgäster och meddela att fastigheterna kommer att säljas

Skulle vara intressant att veta hur det gick. Jag tror att det ska till mer än ett ägarbyte för att sparka ut en hyresgäst.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Fritz:

Skulle vara intressant att veta hur det gick. Jag tror att det ska till mer än ett ägarbyte för att sparka ut en hyresgäst.

Inte enligt hyresavtalen, det är preciserat "hyresgästen avsäger sej besittningsrätten osv".

Vill de köpa så står det dem fritt att göra det.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

1 hour ago, UglyFarang said:

Jag har ätit frukost och pratat med sambon, när jag sa att någon statlig gubbe hade uttalat att man inte skulle slippa karantän i Thailand även om man hade vaccinerat sej så blev det lite tyst sedan så frågade hon om det var ok att hon sålde bilen innan hon åker hem vilket jag menade att hon avgör själv.

Nu väntar jag på att kompisen dyker upp så ska vi åka och säga upp två av mina hyresgäster och meddela att fastigheterna kommer att säljas, sambon blev mycket nöjd när jag berättade detta, den ena hyresgästen är en riktig jävla PITA.

Jag har själv en gång sålt en hyresfastighet för att en hyresgäst var en PITA. 

Alkisar. 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jag har själv en gång sålt en hyresfastighet för att en hyresgäst var en PITA. 

Alkisar. 

Det aset har hållit på att greja med LVVP:n flera gånger så att jag har fått ta dit hjälp för att få den att funka som den ska igen och försvarar sej med att: "nog borde det gå att få ner värmekostnaden lite mera".

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...