Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

navion hispania

Isteband i Gävle,  så var jag och titta på hur man skall flytta en kran mellan 2 st bogserbåtar. Sedan dags att fylla lite smörjolja.

20210128_123931.jpg

20210128_123947.jpg

20210128_111815.jpg

20210128_164815.jpg

Dela på andra sajter

Har idag varit på immigration i Kampeangphet och fått stämplat mitt pass för extension!

extension.thumb.jpg.568f916c43a8f7f9829e95cc2abd9097.jpg.63aaaa96eb432f277a49477b5bbd42b9.jpg

Ändrades av Naam kaeng
Vissa uppgifter borttagna
Dela på andra sajter

Jag har letat upp mina kängor idag för att kunna ha när vi ska ut och kolla markerna efter eventuella vargspår i helgen och undra nu: HUR FAN KAN ETT PAR KÄNGOR KRYMPA???

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Jag har letat upp mina kängor idag för att kunna ha när vi ska ut och kolla markerna efter eventuella vargspår i helgen och undra nu: HUR FAN KAN ETT PAR KÄNGOR KRYMPA???

Du har för tjocka sockor.

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Peolito:

Du har för tjocka sockor.

Jag har vanliga strumpor på mej, jag har använt dessa med raggsockar tidigare.
Det blir inga Graninge fler gånger.

Frågan är nu vad jag ska köpa innan helgen och vart jag ska hitta något vettigt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

On 2020-12-27 at 12:27, skrev Nicholas:

Ska fixa lite ventilation till min induktionshäll. 

Den har det lite instängt, en ugn under den dessutom. 

20201224_192955.jpg

Dom har bra grejer. Bra företag

Dela på andra sajter

2 hours ago, UglyFarang said:

Jag har vanliga strumpor på mej, jag har använt dessa med raggsockar tidigare.
Det blir inga Graninge fler gånger.

Frågan är nu vad jag ska köpa innan helgen och vart jag ska hitta något vettigt.

Fötterna kan vara svullna ibland som du vet.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Finns bara ett företag som tillverkar de ultimata kängorna och det är Lundhags........

Men de kräver ju dock att de skall gås in ordentligt......

Har haft mina i över 15 år och jag har skött dem exemplariskt, så de är nästan som nya fortfarande förutom det faktum att de är ingångna efter mina fötter........

Kommer ihåg när jag provade ut dem för många år sedan och fötterna mättes och klämdes på och sedan skickades uppgifterna till Lundhags som specialtillverkade dem till mig och jäääääklar va sköna de är........:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Finns bara ett företag som tillverkar de ultimata kängorna och det är Lundhags........

Har haft mina i över 15 år och jag har skött dem exemplariskt, så de är nästan som nya fortfarande förutom det faktum att de är ingångna efter mina fötter........

Kommer ihåg när jag provade ut dem för många år sedan och fötterna mättes och klämdes på och sedan skickades uppgifterna till Lundhags som specialtillverkade dem till mig och jäääääklar va sköna de är........:thumbsup:

Tja, Själv kört med Meindhl kängor sen 20 år tillbaks , Är inne på mitt andra par o bara gillar ....

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Alarik:

Kvällsmat?

Nej det är frukosten för tre veckor sedan

time travel

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Enis:

time travel

enis

Rimligt då tråden heter "Vad har du gjort förr" och vi vet ju från alla små forumpoliser att man absolut inte får avvika från ämnet i tråden. 

Men den stora frågan på din bild är vad den lilla lilla smörklumpen skall göra för nytta? Kött skall stekas i rikliga mängder smör... inte bara lite glans i botten på pannan!

Dela på andra sajter

Igår på den Thailändska landsbygden fixades det till en klassiker: Utbankad och panerad fläskkotlett med lökstekta potäter. Till serverades en kall Chang!

kotlett.thumb.jpg.dcc3c1409758ceac6f856bcf46aefffc.jpg

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev samet:

en den stora frågan på din bild är vad den lilla lilla smörklumpen skall göra för nytta? Kött skall stekas i rikliga mängder smör... inte bara lite glans i botten på pannan!

Resten av paketet ligger redan i pannan :big_smile:

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Hej :)

Lördag och jämn vecka, då är det touring med motorcykel för mig, udda veckor Enduro.

yjuu.thumb.jpg.3c9399e9600ec511d6a71dccc2220f08.jpg

När man är ute på en touring tur så måste man ha ett mål, och målet var här, det vill säga Thailand Circuit Nakhornchaisri.

rtuydi.thumb.jpg.8f527634c8887b0a64f9ae2909748b78.jpg

Ser skoj ut, men jag är inte ute på en tur för att se andra ha skoj.

tyu.thumb.jpg.5bad3bf3053fc7edd77f3d98366c5df9.jpg

En mismatch i depån, tankväska och GPS navigering.

dft.thumb.jpg.36e4b06e0bf2fb04674bd401b3c8373b.jpg

Vad är detta? Jo tidigare har centralstödet släpat i backen i kurvorna, en del kanske tycker det ser fräckt ut när det sprutar gnistor, men inte jag. Så har kapat gummistoppet 50%, då vinner man 20 mm markfrigång, i lutningsvinkel vet jag icke.

today.thumb.jpg.2062e9e6bec0894dad5b822fd6ae4ce7.jpg

Nu tar bara fotpinnarna i vid kurvtagning, och ser att temperaturen på däcken är bra.

Liten video på touringturen med tankväska och TomTom GPS navigering, dock efter cirka 9 mil på banan kom jag på att det var onödigt med navigeringen, det gick ju att hitta runt banan ändå.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Dela på andra sajter

On 2021-01-29 at 15:07, skrev Mr atm:

Fötterna kan vara svullna ibland som du vet.

Mina fötter är inte svullna, resten av kroppen är just nu ganska svullen...

Stortårna får inte plats längre, nu när jag kollar på mina vanliga joggingskor som jag går i dagligen så ser det ut som att de börjar bli uttryckta vid stortårna.

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Detta låter kanon!

Vart vänder jag mej för att få gjort ett par skräddarsydda kängor?

Jag missade att det var fredag igår så det blev gummistövlar med dubbla raggsockar på rundan i morse, 12,5 minus när vi gav oss ut på en 3 timmar lång runda.

Ändrades av UglyFarang

Dela på andra sajter

Köpte mitt första par Meindl kängor i början på 90 talet o är inne på mitt andra par nu, Så dags o köpa nya o blir samma känga sjukt nöjd med dessa. Kommer att sätta i dubb i de gamla då de säkert håller par år till . När jag jagar kör jag med kängor lite tejp runt byxan kontra kängan damasker på det o goretexbyxa , Går du fort i blöta myrar o korsar en liten å så blir du inte blöt....Sen fick jag ett tips av en gammal gubbe från  Norrland när jag vart uppe o jagade ,, Aldrig fett på kängan då det kan frysa o fördärva skinnet på kängan , Alltid vanlig billig sadelolja på kängan 

Dela på andra sajter

On 2021-01-29 at 19:52, skrev wavis:

Tja, Själv kört med Meindhl kängor sen 20 år tillbaks , Är inne på mitt andra par o bara gillar ....

Vart köper man dessa?

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2021-01-29 at 19:54, skrev Enis:

time travel

enis

14 timmar sedan, skrev samet:

Rimligt då tråden heter "Vad har du gjort förr" och vi vet ju från alla små forumpoliser att man absolut inte får avvika från ämnet i tråden. 

Men den stora frågan på din bild är vad den lilla lilla smörklumpen skall göra för nytta? Kött skall stekas i rikliga mängder smör... inte bara lite glans i botten på pannan!

Tråden heter "Vad har ni gjort idag" men eftersom jag är trådstartare och enväldig härskare, så godkänner jag allt som ngn har gjort idag även om idag var en annan dag och i en annan tidszon eller i sin egen verklighetsuppfattning.........❤️  :rotfl: :rotfl:

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Tråden heter "Vad har ni gjort idag" men eftersom jag är trådstartare och enväldig härskare, så godkänner jag allt som ngn har gjort idag även om idag var en annan dag och i en annan tidszon eller i sin egen verklighetsuppfattning.........❤️  :rotfl: :rotfl:

Ibland händer det saker på nätterna åxå. Är det ok att skriva här då? 😇

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
7 minuter sedan, skrev rolba:

Ibland händer det saker på nätterna åxå. Är det ok att skriva här då? 😇

Självklart.......:thumbsup:

Ibland är det natten på en del ställen i världen medans det är dag i andra delar av världen.........

Men oavsett hur man än uppfattar sin egen verklighet eller hur dygnet egentligen ser ut rent tidsmässigt, så är alla välkomna........❤️ ❤️ ❤️

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...