stjp8729 25,002 Posted January 8 Share Posted January 8 On 1/4/2021 at 12:51 AM, Enis said: Oj vad åren går enis Hej Enis, Du är välkommen att komma hit och laga mat, jag är hungrig! Ha en kanonbra dag! 2 2 Quote Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to post
Popular Post ellim63 212,522 Posted January 9 Popular Post Share Posted January 9 Idag blev det en utflykt till Tant grön där det avnjöts brunch tillsammans med favoritdottern! Jag och frugan slog till på bakad potatis med currykycklingröra och dotera tog också potatis fast med fetaost och soltorkad tomat.. fantastiskt gott! Bjuder väl på en bild på det strävsamma gamla paret.. Åsså fick vi hälsa på Selma, en miniatyrbullterrier som favoritdottern har på prov.. ett riktigt litet charmtroll! Sen blev det att uträtta några ärenden innan vi åkte hem till jämmer och elände igen! 26 2 2 Quote Link to post
Popular Post Captain Morgan 5,250 Posted January 9 Popular Post Share Posted January 9 Idag blev det en busy day. Bytte ut mina gamla security kameror mot nya med Wifi, Pan/Tilt, Zoom, siren, mobil app och hela rasket. Det blev en helt suverän uppgradering trots att de nya kamerorna ser lite Alien ut, modell Sputnik. Hur som helst så monterar jag aldrig ner mitt ursprungliga security system, modell Ballhäng, som varken kräver strömförsörjning, sirener, internet eller mobil app. Det hörs när någon skurk fastnat. Modell Sputnik Modell Ballhäng 17 1 Quote Link to post
Popular Post Naam kaeng 58,871 Posted January 9 Popular Post Share Posted January 9 Tillverkning av kanelbullar. Gott, men 1,5 timmars kneg för två minuters njutning är det fan inte värt. Ähh förresten, det kan det kanske vara, men inte för bullar.... 13 1 1 Quote Link to post
Popular Post Fritz 46,714 Posted January 9 Popular Post Share Posted January 9 10 minuter sedan, skrev Naam kaeng: Tillverkning av kanelbullar. Gott, men 1,5 timmars kneg för två minuters njutning är det fan inte värt. Ähh förresten, det kan det kanske vara, men inte för bullar.... Haha, nej för tusan, gör som jag och köp färdiga bullar från frysdisken i butiken nästa gång i stället. 2 1 7 Quote Det är aldrig försent att ge upp. Link to post
Thaiger 2,807 Posted January 9 Share Posted January 9 (edited) Köpt lite radhusbiff till extrapris (hela 95 öre ) så nu klarar man "fattiga" Januari. Edited January 9 by Thaiger 2 Quote Link to post
Popular Post stjp8729 25,002 Posted January 10 Popular Post Share Posted January 10 Hej Idag gick jag upp 05:30 för att ta mig till Thailand Circuit Nakhornchaisri, helt nytt bakdäck då det gamla hade fått en punktering. Känns lite "surt" att slänga ut 8200 Baht på ett däck efter 100 mil. Först på plats vid banan. Första gången för mig här Mmmm.. Kurva, nu pirrar det i kroppen. På med stickern, kostar 1200 Baht för en heldag. Här passar man tyvärr inte in, för gammal.. Sluta tjata, ut och ta bort chicken strips. 162 Km och en full tank senare på banan.. Ha en kanonbra dag! 19 5 Quote Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to post
Mr Ning Ning 23,884 Posted January 10 Share Posted January 10 Vaknade i morse,,,,, Sen va den dan förstörd... 8 Quote Veteran Link to post
audirs2 57,303 Posted January 10 Share Posted January 10 (edited) 23 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Tillverkning av kanelbullar. Gott, men 1,5 timmars kneg för två minuters njutning är det fan inte värt. Ähh förresten, det kan det kanske vara, men inte för bullar.... Fan asså, i fel ände av stan igen! Kan snälle herrn posta över några till maj? Edited January 10 by audirs2 1 Quote Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då? Link to post
Popular Post Fritz 46,714 Posted January 14 Popular Post Share Posted January 14 On 2021-01-10 at 10:49, skrev Mr Ning Ning: Vaknade i morse,,,,, Sen va den dan förstörd... Samma här 3 7 1 2 Quote Det är aldrig försent att ge upp. Link to post
Popular Post Khonis 24,802 Posted January 14 Popular Post Share Posted January 14 (edited) Konstaterat att man kan lita på att grannen tar pandemin på allvar Edited January 14 by Khonis 8 6 Quote Link to post
Popular Post ellim63 212,522 Posted January 14 Popular Post Share Posted January 14 3 timmar sedan, skrev Fritz: Samma här Nu @Fritztycker jag du är gnällig, finns fördelar också.. 5 2 7 Quote Link to post
Popular Post Surin P3 48,204 Posted January 14 Popular Post Share Posted January 14 Blitt lite tak med hjälp av Fantasy. Mer imorgon.. Å lite fin solnedgång på köpet fick vi idag. 20 1 Quote “Don’t confuse my personality with my attitude. My personality is who I am. My attitude depends on who you are.” Rekommenderas: Arbeta utan eget företag i Sverige - Bli egenanställd Link to post
Popular Post Surin P3 48,204 Posted January 14 Popular Post Share Posted January 14 Å lite helhet... 15 2 Quote “Don’t confuse my personality with my attitude. My personality is who I am. My attitude depends on who you are.” Rekommenderas: Arbeta utan eget företag i Sverige - Bli egenanställd Link to post
Popular Post ellim63 212,522 Posted Monday at 08:46 PM Popular Post Share Posted Monday at 08:46 PM Idag firar jag och min favorit 33 år tillsammans med bubbel och ett smörstekt surdegsbröd med norra Europas godaste kräftröra.. Underbart, Det finns inte ord för hur mycket jag älskar dig, Tack för att du finns till för mig! 37 4 Quote Link to post
65Selander 7,426 Posted Tuesday at 06:17 AM Share Posted Tuesday at 06:17 AM Ovanligt pigg idag så det var bara att logga in och börja jobba, då kan man sluta tidigare istället Quote Link to post
audirs2 57,303 Posted Tuesday at 08:05 AM Share Posted Tuesday at 08:05 AM 1 timme sedan, skrev 65Selander: Ovanligt pigg idag så det var bara att logga in och börja jobba, då kan man sluta tidigare istället Skicka faktura på en gång! Jag såg precis en faktura från dec som jag glömt att skicka! Ja ja, 4 år kvar så e man 70 bast och svetsen glöder! 3 1 Quote Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då? Link to post
Popular Post Issanbonde 4,898 Posted Tuesday at 08:36 PM Popular Post Share Posted Tuesday at 08:36 PM Jo man kan ju ej lugna ner sig som hp! Köpte mer hunung idag 500 kg! Tidigare inköp slut så bara gasa. 500 kg = 200 kilosburkar 600 0.5 kg burkar. Nu har jag köpt in samt lev fan så mycket mer än jag tänkt mig! Gå i ide till våren?? 8 1 2 Quote Link to post
wavis 11,806 Posted Tuesday at 08:40 PM Share Posted Tuesday at 08:40 PM 3 minuter sedan, skrev Issanbonde: Jo man kan ju ej lugna ner sig som hp! Köpte mer hunung idag 500 kg! Tidigare inköp slut så bara gasa. 500 kg = 200 kilosburkar 600 0.5 kg burkar. Nu har jag köpt in samt lev fan så mycket mer än jag tänkt mig! Gå i ide till våren?? Brygga jäsa mjöd eller ?? Quote Link to post
Issanbonde 4,898 Posted Tuesday at 08:42 PM Share Posted Tuesday at 08:42 PM Precis nyss, skrev wavis: Brygga jäsa mjöd eller ?? Nej nej köpa fixa sälja tjäna 1 spänn eller 7 2 Quote Link to post
Issanbonde 4,898 Posted Tuesday at 08:46 PM Share Posted Tuesday at 08:46 PM (edited) 7 minuter sedan, skrev wavis: Brygga jäsa mjöd eller ?? Min leverantör har 300 kg som är till senapstillverkning. Någon som är manad? Edited Tuesday at 08:49 PM by Issanbonde Staf fel 1 Quote Link to post
wavis 11,806 Posted Tuesday at 09:00 PM Share Posted Tuesday at 09:00 PM 20 minuter sedan, skrev Issanbonde: Jo man kan ju ej lugna ner sig som hp! Köpte mer hunung idag 500 kg! Tidigare inköp slut så bara gasa. 500 kg = 200 kilosburkar 600 0.5 kg burkar. Nu har jag köpt in samt lev fan så mycket mer än jag tänkt mig! Gå i ide till våren?? Brygga jäsa mjöd eller ?? Oki ,, Vart till där jag köper malt o humle till min bryggverkstad i går , Stod en pall honung o frågade vad de skulle ha den till , Svaret var att många brygger sin mjöd själv ,, Därför frågan Quote Link to post
Issanbonde 4,898 Posted Tuesday at 09:06 PM Share Posted Tuesday at 09:06 PM 4 minuter sedan, skrev wavis: Brygga jäsa mjöd eller ?? Oki ,, Vart till där jag köper malt o humle till min bryggverkstad i går , Stod en pall honung o frågade vad de skulle ha den till , Svaret var att många brygger sin mjöd själv ,, Därför frågan Vet ej var du bor men ta det på PM. han vill ha sockerpriset@ Quote Link to post
Popular Post samet 88,123 Posted Wednesday at 08:56 AM Popular Post Share Posted Wednesday at 08:56 AM Ute på uppdrag. Jag skall vidimera huruvida @Atom verkligen var den busen och odågan i sin ungdom som han påstår. Började med ett besök på kommunhuset. När jag nämnde namnet @Atom, så hyschade de åt mig. -Vi nämner inte det namnet högt! Vidare till Gallerian Ryktet om mitt eftersökande hade redan spridit sig, i takt med min promenad stängdes butikerna framför mig. Öppenskyltar slocknade och gardiner drogs igen. Vafalls, kan det vara så illa? Tog mig bort till korvmojjen, den stängdes snabbt. Men jag hörde de var där inne. Ropade genom den stängda luckan och fick svaret. -Blanda inte in oss i detta, vi har absolut inget med den mannen att göra! Min jakt hade skapat en hunger, så slog mig ner för en smörgås. Expediten som hört att jag frågade runt om @Atom, slängde fram smörgåsen och sade med bister min. -Den jäveln raggade å jagade mig hela min barndom för att få jöka, en jäkla kåtbock var han. Så onekligen verkar det som att @Atom snarare är värre än vad han påstått. Aldrig sett ett sådant unisont avsky från ett helt samhälle. Jaja, nu skall jag vidare på mim färd. 4 19 Quote Link to post
Alarik 9,804 Posted Wednesday at 12:40 PM Share Posted Wednesday at 12:40 PM 3 timmar sedan, skrev samet: Ute på uppdrag. Jag skall vidimera huruvida @Atom verkligen var den busen och odågan i sin ungdom som han påstår. Började med ett besök på kommunhuset. När jag nämnde namnet @Atom, så hyschade de åt mig. -Vi nämner inte det namnet högt! Vidare till Gallerian Ryktet om mitt eftersökande hade redan spridit sig, i takt med min promenad stängdes butikerna framför mig. Öppenskyltar slocknade och gardiner drogs igen. Vafalls, kan det vara så illa? Tog mig bort till korvmojjen, den stängdes snabbt. Men jag hörde de var där inne. Ropade genom den stängda luckan och fick svaret. -Blanda inte in oss i detta, vi har absolut inget med den mannen att göra! Min jakt hade skapat en hunger, så slog mig ner för en smörgås. Expediten som hört att jag frågade runt om @Atom, slängde fram smörgåsen och sade med bister min. -Den jäveln raggade å jagade mig hela min barndom för att få jöka, en jäkla kåtbock var han. Så onekligen verkar det som att @Atom snarare är värre än vad han påstått. Aldrig sett ett sådant unisont avsky från ett helt samhälle. Jaja, nu skall jag vidare på mim färd. @Atom verkar ha varit värre än till och med Clark Olofsson som lever lugnt i sitt lilla sydskånska samhälle. 1 1 Quote Link to post
Recommended Posts