Boa52 Inlagd November 7, 2020 Dela Inlagd November 7, 2020 Inte jag men min dotter har hämtat hem en ny gosse till familjen. blir skit kul. Inte bra har bara bilder på E-mail, i morgon kommer det, trött nu Gå på sängen gubbskrällen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 8, 2020 Dela Inlagd November 8, 2020 Mmmm roadkill smarrigt som fan 5555 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 8, 2020 Dela Inlagd November 8, 2020 Angående roadkill. Hörde en duns på vägen utanför. Bara att dra igång grillen tänkte jag. Men så kom jaktlagschefen och och var intresserad. Den ligger till största delen på min tomt men det hjälpte inte. Pisshuvet som körde på rådjuret stannade inte. Det gjorde däremot en tjej i en Porsche varvid hon blev påkörd bakifrån. Jag behövde dock inte förkorta hennes lidande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 8, 2020 Dela Inlagd November 8, 2020 Idag så har vi lagt på kedjor och monterat snöplogen på den ena traktorn nu när vi har 3 traktorer så kan ju se till att vara redo om lappmöglet skulle drabba os. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 8, 2020 Dela Inlagd November 8, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev rolba: Bara att dra igång grillen tänkte jag. Men så kom jaktlagschefen och och var intresserad. Den ligger till största delen på min tomt men det hjälpte inte Hamnade rådjuret på din gräsmatta så verkar det ju konstigt för där har väl knappast jaktlaget jakträtt och kan göra anspråk på djuret ? Ändrades November 8, 2020 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 22 timmar sedan, skrev Fritz: Hamnade rådjuret på din gräsmatta så verkar det ju konstigt för där har väl knappast jaktlaget jakträtt och kan göra anspråk på djuret ? Det hamnade på min tomt med lite hjälp av mig. Det låg ju mitt i vägen och sprattlade så det var en trafikfara. Men jag har nog ingen jakträtt på tomten ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 1 minut sedan, skrev rolba: Det hamnade på min tomt med lite hjälp av mig. Det låg ju mitt i vägen och sprattlade så det var en trafikfara. Men jag har nog ingen jakträtt på tomten ändå. Var var du bilderna på Porschen och bruden enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 Dagens arbetsplats. Byggde denna bar förra året. Eller var det två år sedan? Lite småjusteringar nu. Fingerskivare? Muggen dåligt centrerad men benutrymme på ca 4 meter går inte att klaga på. Skulle väl vara om man glömt att regla dörren i hastigheten då för man får sträcka ut rejält om man ska fixa det när man sitter på tronen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 9, 2020 Dela Inlagd November 9, 2020 9 minuter sedan, skrev Enis: Var var du bilderna på Porschen och bruden enis På min näthinna. Likt Luke the drifter tog batterihelvetet slut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 11, 2020 Dela Inlagd November 11, 2020 (ändrad) On 2020-10-29 at 16:55, skrev Alarik: Gillar musik. Men inte "dansbandsmusik" precis. Var liksom ett nödvändigt ont. Men du har rätt. De två avsnitt jag sett var faktiskt intressanta Se country and western historia på svt play 9 - 10 avsnitt mycke bra från 1920 till nu Såg jag skrivit det redan, har sett alla avsnitt nu Ändrades November 11, 2020 av Boa52 felstavning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd November 14, 2020 Stalkat M33........ Inte fan var han här........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 (ändrad) Var nykter igår så jag drog iväg på långpromenad runt omnejden nu på e.m. Ändrades November 16, 2020 av 65Selander stavfel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 2 veckor sedan. Fast över helgen pga jobb i Gliwice, så jag åkte till Auschwitz som ligger ungefär 1 timme därifrån. Guiden hade aldrig haft så lite besökare. Parkeringen helt tom. Det som förvånade mig var hur stort Birkenau lägret var. Också anmärkningsvärt att nästan allt var kvar som det lämnades. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 Städat lite på thaivis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 22 minuter sedan, skrev Nicholas: 2 veckor sedan. Fast över helgen pga jobb i Gliwice, så jag åkte till Auschwitz som ligger ungefär 1 timme därifrån. Guiden hade aldrig haft så lite besökare. Parkeringen helt tom. Det som förvånade mig var hur stort Birkenau lägret var. Också anmärkningsvärt att nästan allt var kvar som det lämnades. Svårt för en vanlig att fatta det där! Så mycket grymhet! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 3 minuter sedan, skrev rolba: Städat lite på thaivis. Det är inte första Maj idag! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 15, 2020 Trådstartare Dela Inlagd November 15, 2020 4 timmar sedan, skrev Nicholas: 2 veckor sedan. Fast över helgen pga jobb i Gliwice, så jag åkte till Auschwitz som ligger ungefär 1 timme därifrån. Guiden hade aldrig haft så lite besökare. Parkeringen helt tom. Det som förvånade mig var hur stort Birkenau lägret var. Också anmärkningsvärt att nästan allt var kvar som det lämnades. Må aldrig den nazistiska grymheten bli bortglömd som en parentes i den mänskliga historian....... Man ser dock tecken på ett återkommande i fascistisk anda men den här gången stavas den i radikal religiös extremism....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 (ändrad) On 2020-11-15 at 20:54, skrev Kötthandlarn: Må aldrig den nazistiska grymheten bli bortglömd som en parentes i den mänskliga historian....... Man ser dock tecken på ett återkommande i fascistisk anda men den här gången stavas den i radikal religiös extremism....... Alla borde ta ett besök i Auschwitz / Birkenau för att lära av historien och vad rasism kan leda till när den spårar ur Var själv där förra sommaren med några besökare från Thailand Ändrades November 17, 2020 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 18 minutes ago, Kötthandlarn said: Må aldrig den nazistiska grymheten bli bortglömd som en parentes i den mänskliga historian....... Man ser dock tecken på ett återkommande i fascistisk anda men den här gången stavas den i radikal religiös extremism....... Alla judar som inte ansågs kunna jobba hårt gasades direkt på ankomst. Även mödrar som kom med barn gasades direkt. Återstod män och kvinnor utan barn. Om man läser om rättegången mot Rudolf Höss (som blev hängd och inte arkubuserad) så är det man läser mellan raderna ännu värre. Ett extremt fåtal blev avrättade av dom som stod bakom utrotningen, dom flesta av de fåtal som blev dömda satt färre än 5år i fängelse för straffen kortades ner efter fåtal år. Nästan alla fick ledande /höga positioner i det tyska samhället. Kort sagt, ingen förutom några utländska domare tyckte någonsin att dom hade gjort något fel. Dvs ingen i det hela ledande tyska samhällsskiktet såg något som helst problem. En stor del som vad dom största sadisterna var civila som hade fångar i fabriker, typ IG Farben, Siemens etc. Jag skulle rekommendera alla att läsa in sig på ämnet för att lära sig lite om hur människan och samhället fungerar, och inbilla er inte att människan på något mirakulöst sätt genomgått en förändring på dessa snart 100 år. https://biblioteket.stockholm.se/titel/1162341 https://biblioteket.stockholm.se/titel/1162346 https://biblioteket.stockholm.se/titel/388814 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 15, 2020 Dela Inlagd November 15, 2020 45 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Må aldrig den nazistiska grymheten bli bortglömd som en parentes i den mänskliga historian....... Man ser dock tecken på ett återkommande i fascistisk anda men den här gången stavas den i radikal religiös extremism....... Det borde tryckas hårdare på att undervisa om såna här saker i skolan. Som det är nu tror jag många lärare drar sig för att ta upp det, nån kan ju bli kränkt.... I min mening är det viktigare än nånsin att visa hur Sverige ser på historien. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 3 timmar sedan, skrev frogfish: Det borde tryckas hårdare på att undervisa om såna här saker i skolan. Som det är nu tror jag många lärare drar sig för att ta upp det, nån kan ju bli kränkt.... I min mening är det viktigare än nånsin att visa hur Sverige ser på historien. Nja, just Hitlers verk undervisas det rikligt om. Dock finns det stora hål i undervisningen av det "goda hatets" verk. Mig veterligen handlar ca hälften av niondeklass historiaundervisning om just förintelsen. Så inte missas just Hitler, men andra som dödade betydligt fler under samma period slinker undan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 1 timme sedan, skrev samet: Nja, just Hitlers verk undervisas det rikligt om. Dock finns det stora hål i undervisningen av det "goda hatets" verk. Mig veterligen handlar ca hälften av niondeklass historiaundervisning om just förintelsen. Så inte missas just Hitler, men andra som dödade betydligt fler under samma period slinker undan. Det är säkert olika på olika platser. Jag vet själv (hörsägen via vän) att åtminstone på en skola i södra Sv anpassades utlärningen om nazismen beroende på att elever inte var vänligt inställda till den delen av historien. Men det är ju skönt om det inte är så spritt. När det gäller skönskrivningen av kommunismens historia, så har det ju pågått länge. Redan när jag växte upp togs det väldigt lätt på detta. Inget nytt under solen där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 Hänger i Kista. Norra Stockholms pärla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 Då blev man av med oskulden i näsan.. 😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd November 16, 2020 Dela Inlagd November 16, 2020 7 minutes ago, Nicholas said: Hänger i Kista. Norra Stockholms pärla. Lite kinky att hänga i buskarna 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu