Alarik Inlagd Oktober 15, 2020 Dela Inlagd Oktober 15, 2020 On 2020-10-05 at 19:02, skrev Kötthandlarn: Har börjat köra med öppet fönster för att få ner temperaturen och sedan får vi se efter lite mer test....... Går en serie på tv4 om Södermannen. Kallades även Fönstermannen och Hagamannen. Han fick namnet "Hagamannen" efter sina eskapader i stadsdelen Haga i Göteborg mellan 1971 och 1973. Släpptes ur fängelset 2015. Stäng fönstret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Oktober 15, 2020 Dela Inlagd Oktober 15, 2020 (ändrad) 43 minuter sedan, skrev Alarik: Går en serie på tv4 om Södermannen. Kallades även Fönstermannen och Hagamannen. Han fick namnet "Hagamannen" efter sina eskapader i stadsdelen Haga i Göteborg mellan 1971 och 1973. Släpptes ur fängelset 2015. Stäng fönstret. Höll inte Hagamannen till i Umeå? https://sv.wikipedia.org/wiki/Hagamannen Men det kanske finns 2 stycken. Hur som helst, serien du hänvisar till är bra. Helt galet att han kunde hålla på som han gjorde. Vill man se alla avsnitt finns de på svtplay. Edit: Ser nu att även Södermannen kallades Hagamannen. Ändrades Oktober 15, 2020 av frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Oktober 15, 2020 Dela Inlagd Oktober 15, 2020 29 minuter sedan, skrev frogfish: Höll inte Hagamannen till i Umeå? https://sv.wikipedia.org/wiki/Hagamannen Men det kanske finns 2 stycken. Hur som helst, serien du hänvisar till är bra. Helt galet att han kunde hålla på som han gjorde. Vill man se alla avsnitt finns de på svtplay. Edit: Ser nu att även Södermannen kallades Hagamannen. Ja, det är rätt. Två stycken Hagamän. Niklas Lindgren kallad Hagamannen efter stadsdelen Haga i Umeå och John Svahlstedt kallad Hagamannen efter stadsdelen Haga i Göteborg. Svahlstedt är kanske mest som Hagamannen i Göteborgsområdet och som Södermannen i övrigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 15, 2020 Dela Inlagd Oktober 15, 2020 On 2020-10-12 at 10:39, skrev audirs2: Köpte min första Tecnophone 1990 och då var jag supernöjd! Den gick lös på ca 30,000.-! Fan vad åren går! Åh där pratar vi om finesser 😏😏 1990 då frestade jag själv på en ”Mitsubishi pocket” vi köpte 3 st och fick ner priset till 25 000:-/st. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 15, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2020 9 timmar sedan, skrev Alarik: Går en serie på tv4 om Södermannen. Kallades även Fönstermannen och Hagamannen. Han fick namnet "Hagamannen" efter sina eskapader i stadsdelen Haga i Göteborg mellan 1971 och 1973. Släpptes ur fängelset 2015. Stäng fönstret. Då säger jag lycka till om ngn skall lyckas klättra fem våningar upp på en kal tegelvägg, där det inte finns ett stuprör i närheten samt att fönstret är spärrat........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Oktober 15, 2020 Dela Inlagd Oktober 15, 2020 8 timmar sedan, skrev Alarik: Ja, det är rätt. Två stycken Hagamän. Niklas Lindgren kallad Hagamannen efter stadsdelen Haga i Umeå och John Svahlstedt kallad Hagamannen efter stadsdelen Haga i Göteborg. Svahlstedt är kanske mest som Hagamannen i Göteborgsområdet och som Södermannen i övrigt. Den sista djävulen av dom är ju släppt nu och lever förmodligen ett helt OK liv medans hans brottsoffer fortfarande brottas med en massa hemska minnen. 3 strikes modellen borde helt klart vara berättigande i det här fallet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 16, 2020 Dela Inlagd Oktober 16, 2020 Ja här skulle man hedra @Herr Chang genom att förboka en IPhone 12 Pro. nu är det dags stövlar väl in då mer i tid än så här är det ju svårt att vara. stod väl vid kundterminalen 14.05 med en säljare... Ridå........ redan slut / Enis som får filura vidare vad man hitta på idag "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 16, 2020 Dela Inlagd Oktober 16, 2020 15 minuter sedan, skrev Enis: Ja här skulle man hedra @Herr Chang genom att förboka en IPhone 12 Pro. nu är det dags stövlar väl in då mer i tid än så här är det ju svårt att vara. stod väl vid kundterminalen 14.05 med en säljare... Ridå........ redan slut / Enis som får filura vidare vad man hitta på idag Hört talas om att beställa "Online" ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 16, 2020 Dela Inlagd Oktober 16, 2020 8 minuter sedan, skrev Tallviking: Hört talas om att beställa "Online" ? Tänkte det var olika pooler och det hade ju inte blivit ett lika roligt inlägg heller enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 16, 2020 Dela Inlagd Oktober 16, 2020 On 2020-10-12 at 10:39, skrev audirs2: Köpte min första Tecnophone 1990 och då var jag supernöjd! Den gick lös på ca 30,000.-! Fan vad åren går! En sån här? Det var min första Mobiltelefon! Köpte den begagnad -92 av KA4, när de bytte ut dem mot nåt nyare, hyfsat billigt och fick med 3 batterier! Grym lur som jag hade i några år, smidig också, vägde lite mindre än en tegelsten och minst lika stryktålig! Bytte till GSM några år senare, trist att jag slängde den när jag flyttade till Thailand... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 16, 2020 Dela Inlagd Oktober 16, 2020 4 minuter sedan, skrev Tommy: En sån här? Det var min första Mobiltelefon! Köpte den begagnad -92 av KA4, när de bytte ut dem mot nåt nyare, hyfsat billigt och fick med 3 batterier! Grym lur som jag hade i några år, smidig också, vägde lite mindre än en tegelsten och minst lika stryktålig! Bytte till GSM några år senare, trist att jag slängde den när jag flyttade till Thailand... MVH En sådan var det! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 16, 2020 Dela Inlagd Oktober 16, 2020 Världens bästa Bosse klipper gräset.. Och vi har tagit bort vissna sommarblommor, fast astrarna får stå kvar ett tag till.. Den gula rosen har börjat blomma igen! ❤️ Åsså har frugan skördat chilipeppar medans jag sitter och är mig själv för en stund! 🇸🇪💕🌹 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 17, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 17, 2020 On 2020-10-03 at 18:50, skrev Kötthandlarn: Lååång text om ingenting egentligen.....😉 Har inte gjort mycket egentligen..... Hade hoppats på lite kajakvänligt väder men det sket sig givetvis eftersom man är ledig......😠 Tog mig en liten biltur och hamnade på Kvibergs överskottslager, som trots namnet numera ligger i Säve på Hisingen istället för tidigare, då det låg utanför LV6, just i Kviberg.... Nåväl, man tog sig en liten vandring i lokalerna som är fyllda av diverse överskott (speciellt från diverse myndigheter)..... Fantastiskt att det fortfarande finns helt oanvända M59-byxor från försvaret som säljs ut...... Har ju haft min jakt under ett tag på att hitta den perfekta ersättaren till min gamla Diadora dufflebag från tidigt 90-tal som har tjänat mig väl men som numera är uttjänad.... Skrivit tidigare om ersättare men i grund och botten har jag inte varit 100 nöjd med de inköpen man gjort... Idag, så hände det dock..... Helt perfekt duffle med både handtag för handbärande och remmar för att kunna bära på ryggen, samt många utanpåliggande fack som jag saknat då jag tidigare har försökt hitta en ersättare....👏 Dessutom hittade jag en go luvtröja till ett förmånligt pris..... Det blev alltså ett bra inköp i patriotisk anda......🙏 Kompletterat min patriotiska luvtröja med ett märke...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 17, 2020 Dela Inlagd Oktober 17, 2020 Varit på audiens hos kungen och drottningen enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 17, 2020 Dela Inlagd Oktober 17, 2020 2 timmar sedan, skrev Enis: Varit på audiens hos kungen och drottningen enis Jag hämtade frugan där i fyradraget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 18, 2020 Dela Inlagd Oktober 18, 2020 Jag låg inte på latsidan när tjejerna var ute i skogen, dags att ta bort den gamla halktejpen.. Och skura trappan ordentligt.. Sen torka, torka, torka... 😄 Sen fick det lufttorka en stund.. Sisådär ny halktejp.. Nu kan vintern få komma men det gör inget om det dröjer! 😃 Sen var det dags att att hämta hem tjejerna, inte så mycket trattisar men dom verkade nöjda ändå! 💕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 18, 2020 Dela Inlagd Oktober 18, 2020 Elektrikerkompisen var här idag och kopplade in mina dragningar i centralen. (Undersökte, kontrollerade, godkände, och så vidare....) Ett parkettgolv saknas, sedan är nya utbyggnaden helt klar. Najs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Oktober 18, 2020 Dela Inlagd Oktober 18, 2020 10 minuter sedan, skrev Naam kaeng: Elektrikerkompisen var här idag och kopplade in mina dragningar i centralen. (Undersökte, kontrollerade, godkände, och så vidare....) Ett parkettgolv saknas, sedan är nya utbyggnaden helt klar. Najs. Snyggt och vaket gjort! Låt en hantverkare och proffs ta hand om eldragningarna och inkopplingen. Det är du som ska bo där och inga försäkringar täcker om du har "fuskat" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 På fm var vi och veckohandlade mat mm. Och en besticklåda till båten. På em åkte vi till IKEA och köpte hylla och hyllplan till källare och båtförrådet. Kl 15 var det operation av tandkött och slipa bort en stor del av en tandrot. Hoppas jag slipper den envisa inflammationen nu. Nu när bedövningen släppt så har jag ont så det får bli några Alvedon. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 22, 2020 Dela Inlagd Oktober 22, 2020 I dag ganska glad, var 2 år sen jag kollade upp mina hälsovärden, har ju ätit antinflamatoriska och smärtstillande medicin i minst 40 år. Allt var bra, njur- funktion, levervärden till och med långtidsblodsocker, lite högt blodtryck det fick jag av en medicin för 5-6 år sen men behöver inte äta nå tabletter för det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 23, 2020 Dela Inlagd Oktober 23, 2020 I eftermiddag blir det nog garaget för mej, frun ska ha thaidamer på vin, mat, karaoki vilket liv det ska bli. Mäste vara inne en liten stund kommer en thaidam som jag inte träffat och hon ska vara ung och snygg, titta får man I morgon förmiddag blir det tv, Enduro från Gotland en granne ska köra, blir jobbigt att bara se på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 23, 2020 Dela Inlagd Oktober 23, 2020 3 timmar sedan, skrev Boa52: I eftermiddag blir det nog garaget för mej, frun ska ha thaidamer på vin, mat, karaoki vilket liv det ska bli. Mäste vara inne en liten stund kommer en thaidam som jag inte träffat och hon ska vara ung och snygg, titta får man I morgon förmiddag blir det tv, Enduro från Gotland en granne ska köra, blir jobbigt att bara se på Tusan jag hade fel Det är i morgon thaidamerna ska parta, ikväll lungt och skönt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 23, 2020 Dela Inlagd Oktober 23, 2020 7 timmar sedan, skrev Boa52: Tusan jag hade fel Det är i morgon thaidamerna ska parta, ikväll lungt och skönt Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 24, 2020 Dela Inlagd Oktober 24, 2020 21 timmar sedan, skrev GreenValley: Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Ja och det blev 4 thai damer som sjöng och hade trevligt, sen ringde dom från mitt jaklag vill flickorna ha nå inälvsmat och älghuvudet, fan vad glad dom blev så vi åkte och hämtade altihopa ,lever ,tarmar, lunger,njurar så nu har dom kokat i 3 timmar, nu år det klart och jag har druckit 2 glas vin så nu blir det att gå på sängen, skönt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 24, 2020 Dela Inlagd Oktober 24, 2020 11 minuter sedan, skrev Boa52: Ja och det blev 4 thai damer som sjöng och hade trevligt, sen ringde dom från mitt jaklag vill flickorna ha nå inälvsmat och älghuvudet, fan vad glad dom blev så vi åkte och hämtade altihopa ,lever ,tarmar, lunger,njurar så nu har dom kokat i 3 timmar, nu år det klart och jag har druckit 2 glas vin så nu blir det att gå på sängen, skönt Om jag var du så skulle jag dinera hos lokala korvkiosken i morgon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu