Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

On 2020-09-27 at 12:47, skrev husse:

Men se det positiva med detta etikettklistrande, tänk gud förbjude om etiketten skulle komma upp o ner, etikettläsaren skulle ju få fnatt och skicka paketet till grisarnas förlorade land danmark

och där bli en svensk delikatess. i stället för att hamna hos mygelföretaget citygross.

Tjohej, jag som letade uppslag till en goo lunch här. men det blir något så gourmertaktigt som 2 stekta ägg från äggubben i Gävle/Pattis

Ha det bäst

"Mygelföretaget City Gross"??.....

Har tyckt att det har varit ett seriöst företag att arbeta mot, men du kanske har andra uppgifter?.......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Åkte och köpte rostfri skruv och brickor till båten.

Bäst att jag skriver att vi var på Svedol så inte oraklet i norr får frossa igen om Biltema.

Köpte även en mkt dyr Sikaflex för att limma fönster då några har släppt i ena kanten.

Sen till ÖoB och köpte ett antal elementpenslar och vanliga för lack.

Handlade mat för veckan innan hemfärd.

Har vilat en plågsam rygg resten av dagen så nu känns det bättre.

Den tog stryk igår när jag lackade insidan på styrhytten i båten.

Veteran

Dela på andra sajter

Bara slit å släp

IMG_20200929_130910.thumb.jpg.90a04c9db41c40b7e52ba2aa066a18de.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Bara slit å släp

IMG_20200929_130910.thumb.jpg.90a04c9db41c40b7e52ba2aa066a18de.jpg

Är det en Electroflax? Våran torktumlare började lukta bränt, röd lampa lyser! Allt damm är borta så det är inte poplemet! Ny Electrolux går ca 6500.- så det e knappt värt att lämna in på rep tror jag!?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev audirs2:

Är det en Electroflax? Våran torktumlare började lukta bränt, röd lampa lyser! Allt damm är borta så det är inte poplemet! Ny Electrolux går ca 6500.- så det e knappt värt att lämna in på rep tror jag!?

Jodå det är en Electrolux tvättmaskin. Står en torkis ovanpå av samma märke.  Skönt att slippa gå till tvättstugan 🙂

Alla tvättråd och hur man gör har jag fått av Boa 😁

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Jodå det är en Electrolux tvättmaskin. Står en torkis ovanpå av samma märke.  Skönt att slippa gå till tvättstugan 🙂

Alla tvättråd och hur man gör har jag fått av Boa 😁

Bara att bygga om så kan du fylla dunk sen 🍻

Dela på andra sajter

Tandläkarbesök kl 10 för ännu en rotfyllning.

Lunch.

Årligt besök på sjukhus för koll av hjärta och huvudpulsåder. (Allt ok)

Kompisen behövde div saker till lgh så vi besökte ett antal butiker innan han var nöjd.

Har plockat ihop lite saker för båtjobb imorron.

Veteran

Dela på andra sajter

On 2020-09-28 at 18:59, skrev Kötthandlarn:

Har haft koll på hela kedjan sedan 28 år tillbaka..........

Detta var en av mina arbetsuppgifter för dryga 20 år sedan och efter att ha jobbat sig upp i hierarkin, kanske man hade hoppats på att inte studsa tillbaka till denna tiden, då det inte direkt utmanar mig på ett mentalt plan.......

Men men, centralisering är tydligen viktigare än kompetens........

Jag tar ju dock ett pissjobb framför att leva på A-kassa för det är det absolut sista jag vill belasta samhället med.......

Jag hade kanske tänkt lite såhär:

"OK ett skitjobb, de vill bli av med mig, låter dem inte få den glädjen, eftersom jag just nu tjänar lika mycket på detta som när jag hade ansvar och tänkte på jobbet även på kvällar och helger. Nu har jag tid till annat, under tiden jag funderar på vad jag skall söka för jobb härnäst och innan jag hittar nåt bra."

Du vet vad du kan och har säkert en massa kontakter på andra firmor i branschen, som känner dej och vet vad du kan.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Jag hade kanske tänkt lite såhär:

"OK ett skitjobb, de vill bli av med mig, låter dem inte få den glädjen, eftersom jag just nu tjänar lika mycket på detta som när jag hade ansvar och tänkte på jobbet även på kvällar och helger. Nu har jag tid till annat, under tiden jag funderar på vad jag skall söka för jobb härnäst och innan jag hittar nåt bra."

Du vet vad du kan och har säkert en massa kontakter på andra firmor i branschen, som känner dej och vet vad du kan.

MVH

Jag har samma lön som tidigare i en månad till enligt mitt tjänstemannaavtal men sedan får jag ett kollektivavtal där lönen droppar med ca. 25%/månad........

Inte roligt, speciellt när den lång resvägen och ökade bränslekostnader kommer in i beräkningen........

Tyvärr inte rätt period att sök nytt jobb i Corontider men jag skall hålla ut resten av året innan jag söker ngt nytt......

Väntar på att en ny tjänst skall upprättas i Dalsjöfors som finns på övriga av våra anläggningar i Sverige och den anser jag att jag är mest lämpad för och då blir man tjänsteman igen.....

De vill väl inte egentligen bli av med mig men det är bara politik just nu och då handlar det bara om vilka "rutor" som man tycker skall finns på alla anläggningar och då är inte kunskap inräknat utan bara en kostnad......:ledsen:

Tyvärr finns det dock inte så många företag i min bransch i Gbg..........

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag har samma lön som tidigare i en månad till enligt mitt tjänstemannaavtal men sedan får jag ett kollektivavtal där lönen droppar med ca. 25%/månad........

Inte roligt, speciellt när den lång resvägen och ökade bränslekostnader kommer in i beräkningen........

Tyvärr inte rätt period att sök nytt jobb i Corontider men jag skall hålla ut resten av året innan jag söker ngt nytt......

Väntar på att en ny tjänst skall upprättas i Dalsjöfors som finns på övriga av våra anläggningar i Sverige och den anser jag att jag är mest lämpad för och då blir man tjänsteman igen.....

De vill väl inte egentligen bli av med mig men det är bara politik just nu och då handlar det bara om vilka "rutor" som man tycker skall finns på alla anläggningar och då är inte kunskap inräknat utan bara en kostnad......:ledsen:

Tyvärr finns det dock inte så många företag i min bransch i Gbg..........

Trist som fasen...

Tänkte ge dej ett tips, men jag vet naturligtvis mycket mindre om kötthandleri än vad du gör...

Men va fan!...

Har du kollat med Johan i hallen, en goo firma i Partille, jag åt högrevsburgare med deras kött idag, och gör nog detsamma i morgon!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tommy:

Trist som fasen...

Tänkte ge dej ett tips, men jag vet naturligtvis mycket mindre om kötthandleri än vad du gör...

Men va fan!...

Har du kollat med Johan i hallen, en goo firma i Partille, jag åt högrevsburgare med deras kött idag, och gör nog detsamma i morgon!

MVH

Jo, jag har funderat på dem.......

Har känt ägarna i många år och jag har en stor respekt för deras verksamhet......

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Jo, jag har funderat på dem.......

Har känt ägarna i många år och jag har en stor respekt för deras verksamhet......

Jag pratade med en kille (i min ålder, så egentligen en gubbe) idag.

Han sa att den som alla i hans niondeklass trodde skulle klara sej sämst i yrkeslivet var den som lyckades bäst!

Han är tydligen en av de första delägarna till "Johan" och riktigt välbeställd idag, typ 55 år gammal, ett par år yngre än mej.

Så det kan gå!

MVH

Dela på andra sajter

On 2020-09-28 at 18:59, skrev Kötthandlarn:

Har haft koll på hela kedjan sedan 28 år tillbaka..........

Detta var en av mina arbetsuppgifter för dryga 20 år sedan och efter att ha jobbat sig upp i hierarkin, kanske man hade hoppats på att inte studsa tillbaka till denna tiden, då det inte direkt utmanar mig på ett mentalt plan.......

Men men, centralisering är tydligen viktigare än kompetens........

Jag tar ju dock ett pissjobb framför att leva på A-kassa för det är det absolut sista jag vill belasta samhället med.......

Surt värre, hoppas verkligen du kan finna uppskattning på annat håll, annars är det som du nämner bara att kämpa på😓😓😩

Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag pratade med en kille (i min ålder, så egentligen en gubbe) idag.

Han sa att den som alla i hans niondeklass trodde skulle klara sej sämst i yrkeslivet var den som lyckades bäst!

Han är tydligen en av de första delägarna till "Johan" och riktigt välbeställd idag, typ 55 år gammal, ett par år yngre än mej.

Så det kan gå!

MVH

Låter som det är Magnus....

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Låter som det är Magnus....

Vet inte, men gubben jag pratade med heter Magnus, men det är inte han som är inblandad i Johan i hallen.

Kanske möter honom i morrn, kan fråga, blir svar på PM isåfall.

Gonatt då!

Dela på andra sajter

Captain Morgan
On 9/26/2020 at 11:02 PM, Kötthandlarn said:

Kanske inte just nu men det är det här man sysslar med på jobbet nu för tiden.......😡

Man står i svinkylan på en expedition och kollar när kartonger och plastbackar kommer in från packen.....IMG_20200925_140715.thumb.jpg.f862356c0285f4511174501c52fb8513.jpg

När kartongen eller plastbacken har passerat en våg, så kommer det ut en etikett......

IMG_20200925_141118.thumb.jpg.afe3621d178f5b401b581bbc4fd64e02.jpg

Den appliceras sedan på kartongen/plastlådan........

IMG_20200925_150446.thumb.jpg.91e1958fb0eb069cba1e6a24cf1f4ad6.jpg

Det är som att hoppa nästan 20 år tillbaka i tiden för mig.....

När man under så många år ha arbetat mig upp från botten till en position, då man faktiskt planerade kampanjer från Sveriges största köttföretag mot samtliga av de största matkedjorna i Sverige, så är förnedringen total......😠

Det är bara att kämpa vidare, det kommer att gå vägen. Se till att inte bli arbetslös och sök jobb hela tiden. Vänta inte på att Cov-19 ska försvinna för det kan ta flera år.

Har fått sparken tre gånger i mitt usla liv pga omorganisationer men såg det som viktigast att aldrig bli arbetslös och till slut körde jag eget fram till pensioneringen i Los.

Försöker nu hjälpa en gammal kompis som blev arbetslös pga Cov-19 och fick ett nytt jobb men blev arbetslös igen pga Cov-19. Han har ingen arbetslöshetskassa

utan måste försörja familjen från besparingar men söker jobb hela tiden. Nu börjar han få panik och tar vad som helst. Jag försöker få in honom på entreprenörsspåret
för att han ska komma vidare och börja få in pengar annars är det kört men vi kommer att greja det på något vis. Ett stort plus dock, han är helt skuldfri. 

GE ALDRIG UPP!

Dela på andra sajter

Minnesregel: Kinas Nationaldag= Dubbdäck på!

Så dubbdäcken är naturligtvis monterade!

DD.jpg.5dcce1c8645e0da052b29c1b34b6747c.jpg

Däcksverkstaden (som jag bokade för en månad sedan) sa att jag var först!

MVH

Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Tommy:

Minnesregel: Kinas Nationaldag= Dubbdäck på!

Så dubbdäcken är naturligtvis monterade!

DD.jpg.5dcce1c8645e0da052b29c1b34b6747c.jpg

Däcksverkstaden (som jag bokade för en månad sedan) sa att jag var först!

MVH

??????????????????????? NU???????????????????????? Men va F#n.... Är det så solkigt hala vägar i pattile??????????????????????

Du kommer inte att ha några dubb kvar när det blir vinter.....

Går man efter gummits egenskaper så går gränsen vid 10+, under det är vinterdäck mer säkra...

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Pysslat lite i båten.

Vi avslutade med kaffe och färska kanelbullar på akterdäck.

Veteran

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tekkor:

??????????????????????? NU???????????????????????? Men va F#n.... Är det så solkigt hala vägar i pattile??????????????????????

Du kommer inte att ha några dubb kvar när det blir vinter.....

Går man efter gummits egenskaper så går gränsen vid 10+, under det är vinterdäck mer säkra...

9 grader nu...

Frost förra veckan...

Sköt dej själv, vill du inte byta i tid, så bryr jag mig föga.

Förra året fick jag bredsladd på blankis i Oktober (i Pattille) så detta känns bra, dessutom skall man köra ett tag innan halkan, för att slita bort det yttersta förhårdnade lagret på gummit.

MVH

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

9 grader nu...

Frost förra veckan...

Sköt dej själv, vill du inte byta i tid, så bryr jag mig föga.

Förra året fick jag bredsladd på blankis i Oktober (i Pattille) så detta känns bra, dessutom skall man köra ett tag innan halkan, för att slita bort det yttersta förhårdnade lagret på gummit.

MVH

Helt rätt.

Sladdade själv av vägen i hyfsad låg fart som tur var i oktober månad pga frosten. Nästa byte blir väl när Irak firar sin nationaldag då😀(googlade)

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Helt rätt.

Sladdade själv av vägen i hyfsad låg fart som tur var i oktober månad pga frosten. Nästa byte blir väl när Irak firar sin nationaldag då😀(googlade)

Du får köra försiktigt i 2 dagar!

Men Iraks nya nationaldag är väl 9e April, vet inte om den är officiell?

Och det känns som lite sent, om du bor i Sverige förstås!

MVH

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Tommy:

Du får köra försiktigt i 2 dagar!

Men Iraks nya nationaldag är väl 9e April, vet inte om den är officiell?

Och det känns som lite sent, om du bor i Sverige förstås!

MVH

Kan nog vara lite sent om man bor i mellersta Sverige, men en bra tumregel om man är osäker då befaras är väldigt subjektivt.

Kina -Irak så är man nog safe.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...