Mr Ning Ning Inlagd Augusti 6, 2020 Dela Inlagd Augusti 6, 2020 Hade 33 grader i båten idag så det var jobbigt. Men lite blev gjort ändå. Fick rulla av mig min jobbtröja när jag skulle åka hem. Nu har jag you tubat gammal musik nån timme. Ibland väcker det starka känslor. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 6, 2020 Dela Inlagd Augusti 6, 2020 Väckt familjen och Kört Dottern till fritis Lagat Lasagne och stekt Taco-färs (nötfärs), kokat ris ett par gånger, startat upp kassaapparaten på Haket... Tagit sonen till frisören, det var verkligen dags! Körde sonen till en extremt bra Thairestaurang i Partille, där han fick välja fritt! Körde hem honom, och sen tillbaka till jobbet. Var på Byggmax och kollade in lite virke, kom på att jag inte hade nån riktig ritning på det jag skulle bygga... Hämtade dottern från fritis och körde henne till en extremt bra Thairestaurang i Partille, ritade en ritning på bordet som skulle byggas. Åkte till Byggmax och köpte virke och lite skruv. Byggde en stabil bänk till en ny spis, rätt kul faktiskt! Tog hem dottern och slappade en del. Har även stått i kassan, tvättat, lagat mat till Familjen hemma (Barnen och min 83-åriga pappa), tankat bilen. Tvättat lite kläder och provkört vår nya torktumlare som levererades igår, funkar som avsett! Surfat lite på nätet. Så, en lugn dag i Partille! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Augusti 7, 2020 Dela Inlagd Augusti 7, 2020 4 timmar sedan, skrev Tommy: Väckt familjen och Kört Dottern till fritis Lagat Lasagne och stekt Taco-färs (nötfärs), kokat ris ett par gånger, startat upp kassaapparaten på Haket... Tagit sonen till frisören, det var verkligen dags! Körde sonen till en extremt bra Thairestaurang i Partille, där han fick välja fritt! Körde hem honom, och sen tillbaka till jobbet. Var på Byggmax och kollade in lite virke, kom på att jag inte hade nån riktig ritning på det jag skulle bygga... Hämtade dottern från fritis och körde henne till en extremt bra Thairestaurang i Partille, ritade en ritning på bordet som skulle byggas. Åkte till Byggmax och köpte virke och lite skruv. Byggde en stabil bänk till en ny spis, rätt kul faktiskt! Tog hem dottern och slappade en del. Har även stått i kassan, tvättat, lagat mat till Familjen hemma (Barnen och min 83-åriga pappa), tankat bilen. Tvättat lite kläder och provkört vår nya torktumlare som levererades igår, funkar som avsett! Surfat lite på nätet. Så, en lugn dag i Partille! MVH En liten undran, varför kokar du riset ett par gånger? Räcker det inte med en gång? 😉 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Augusti 7, 2020 Dela Inlagd Augusti 7, 2020 (ändrad) Först var det till att klara av Fredagsdisken Sedan eldade jag upp kåken Efter det fick jag kyla av fötterna De är det enda man har att roa sig med i dessa coronatider så det var ju ganska onödigt att diska Ändrades Augusti 7, 2020 av Arnold Layne If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 7, 2020 Dela Inlagd Augusti 7, 2020 Några timmar igår och några idag i värmen så ser det ut såhär vid min koj. Spillbitar vid fotändan så jag vet hur många bitar jag behöver göra för att bli klar. Avslutar som jag börjat med en kraftigare träbit så blir det stadigare. Imorgon tänker jag vara ledig från båten och fixa lite hemma. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 7, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 7, 2020 17 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Några timmar igår och några idag i värmen så ser det ut såhär vid min koj. Spillbitar vid fotändan så jag vet hur många bitar jag behöver göra för att bli klar. Avslutar som jag börjat med en kraftigare träbit så blir det stadigare. Imorgon tänker jag vara ledig från båten och fixa lite hemma. Är så oerhört glad att du fortsätter rapportera från ditt båtbygge..... Hade själv drömmar om min gamla skorv men som tyvärr inte realiserades....... Keep up the good work!!!.....💙 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 7, 2020 Dela Inlagd Augusti 7, 2020 I dag eller i morgon kommer mina barn hit och vi ska hissa upp och rikta bryggan. Jag har ett el-spel som behöver fulladdat bateri, jag koppla in laddaren den visa inget direkt, brukar göra så. gick ut för en stund sen ingen reaktion på laddaren, kolla kolla. Hade koplat in en damsugare istället för batteriladdaren. Dags att gå på sängen, sov gott Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 8, 2020 Dela Inlagd Augusti 8, 2020 Trampade kopplingspedalen i golvet och där blev den kvar, lördag, men inga pompem, öppet.på verkstan, in och fick ny hydralcylinder och två timmar senare hemma igen, det är nästan så man misstror verkstadschefen när räkningen kommer.....1750 thb....och inga snorkiga kundmotare, verkmästare eller ockerpris på delar... Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Augusti 8, 2020 Dela Inlagd Augusti 8, 2020 Och dessa omänskliga krav man har...bara smörja kedjan och kasta sig upp på jonnen. Och avslutas med en rejäl frukost If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 8, 2020 Dela Inlagd Augusti 8, 2020 On 2020-08-04 at 22:41, skrev rolba: Klippt mossmattan. Gav upp efter en timme. Ska ju ha något att göra imorgon åxå. Brukar du också få sådana där gröna strån i mossmattan? De man får sådana gräsliga skärsår mellan tårna utav. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 8, 2020 Dela Inlagd Augusti 8, 2020 En dag i Upplandsskogarna Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Augusti 8, 2020 Dela Inlagd Augusti 8, 2020 2 minuter sedan, skrev Tallviking: En dag i Upplandsskogarna Ok!!?? Det där plockar man själv när man åker upp till Enis😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Augusti 9, 2020 Dela Inlagd Augusti 9, 2020 Lekt lite med junior och damen idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 11, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 11, 2020 Vad jag har gjort idag, började egentligen igår. Hade ett långt och trevligt samtal med pappa och det är så skönt att han mår hyfsat bra efter att mamma gick bort i höstas men han hade ett problem. -"Min son, jag har ett problem. Min skethussits har spruckit i ett fäste och även på själva sittringen. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra?"...... (Det vänstra fästet om det syns på bilden)..... Jag: -"Pappa, du pratar med MPR:s enda självutnämnde expert på skethusstolar och jag fixar detta på nolltid"...... En gofika och lite Googlande, satt vi snart i bilen till Bauhaus..... Skethusring inhandlades och monterades snabbt p.g.a. undertecknads oerhörda kompetens inom området "skethusstolar".......😂😂 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 11, 2020 Dela Inlagd Augusti 11, 2020 Skulle jobbat i båten men magen hade en annan åsikt. Blev att "sitta" hemma. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Augusti 12, 2020 Dela Inlagd Augusti 12, 2020 Hjälpt en äldre granne med div arbete på hans tak i ett par dagar, han klarar inte av att klättra i stegar längre än mindre vara uppe på taket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 12, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 12, 2020 Har rensat lite i garderoberna....... Har inte en aning hur denna morgonrock har kommit i min ägo.....😂 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Augusti 12, 2020 Dela Inlagd Augusti 12, 2020 16 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Har rensat lite i garderoberna....... Har inte en aning hur denna morgonrock har kommit i min ägo.....😂 Antagligen någon bortamatch som du glömt bort med flit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 12, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 12, 2020 1 timme sedan, skrev GreenValley: Antagligen någon bortamatch som du glömt bort med flit! Maybe...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Augusti 12, 2020 Dela Inlagd Augusti 12, 2020 Lagt sista handen på ” stylingen” av dotterns sovrum. Ny säng, madrass o belysning. Hoppas att hon kommer o gilla ( har varit utan henne i 3 veckor vilket e det längsta i mitt liv) Saknar dig mitt älskade orosmoln C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 13, 2020 Dela Inlagd Augusti 13, 2020 18 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Har rensat lite i garderoberna....... Har inte en aning hur denna morgonrock har kommit i min ägo.....😂 Det finns ett hus i Thorskogs slotts "Engelska park" som har två så kallade queen size-rum. Så antingen har du härjat med big size i det rum som kallas Övre Jungfrukammaren eller i det som kallas Nedre Jungfrukammaren och sedan var det väl slut med den jungfrudomen...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 13, 2020 Dela Inlagd Augusti 13, 2020 Lunchat i Aspudden hos Nicky. Bra mat👍 Och transporterade mig givetvis dit på min nya favvopryl😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Augusti 13, 2020 Dela Inlagd Augusti 13, 2020 3 timmar sedan, skrev frogfish: Lunchat i Aspudden hos Nicky. Bra mat👍 Och transporterade mig givetvis dit på min nya favvopryl😎 Välkommen till rätt sida om Liljeholmsbron 😏👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 13, 2020 Dela Inlagd Augusti 13, 2020 Campar i Söderköping fint väder är det ca28gr. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 13, 2020 Dela Inlagd Augusti 13, 2020 21 minuter sedan, skrev Rillex: Välkommen till rätt sida om Liljeholmsbron 😏👍 Gammalt favorithak👍 Även om det är läskigt genom Liljeholmsskogen..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu