audirs2 Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 1 timme sedan, skrev Tommy: Nej? Ursäkta, men vad menade du? MVH Tänkte bara att eran kompis och så. Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 1 timme sedan, skrev audirs2: Tänkte bara att eran kompis och så. Kuppari var ju en trevlig bekantskap sist vi sågs, men jag tror inte att vi har några gemensamma kompisar? Att han och jag är skitless på samma idoit som ibland dricker KUNG, betyder inte att jag och Kuppari umgås, förutom på en del MPR träffar. Kuppari är en "goo gubbe"! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 6 timmar sedan, skrev audirs2: Ser ru till Kuppari nått då? Träffade honom förra veckan på John Scott,han verkade må bra,en go gubbe som sagt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Kan synas konstigt att ha maskinen i köket,var på Clas O och köpte lås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 Kastat disc med junior, den nya banan var kämpig, fan nästan som att fjällvandra 😓 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 till Mosebacke i Sthlm och åt en korv med kaffe. Här är Stockholms minsta hyreshus, det är en som har det som skrivarlya för sina böcker. Gamla tider i Stockholm Träffade på Cornelis Vreeswik i hans park med utsikt över Stockholm. Fin utsikt över Stockholm I bakgrunden gamla fartyget Af Chapman där min pappa gjorde sin värnplikt som skeppsgosse 1929. Åt en varmkorv och en kopp kaffe på Mosebacke. Fin utsikt från Katarinavägen över G:a Stan med guldbron som ska förbinda söder med gamla stan. Ett kort mot ett Grötomtna Lund. Var på Mosebacke och åt korv samt drack en kaffe Stockholms minsta hyreshus, används som en skrivarlya. Vi kom förbi en skoaffär, sambon hysterisk att köpa skor. Det blev 2 par. Äntligen hemma och får koppla av med en kall. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 7, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juni 7, 2020 26 minuter sedan, skrev mrsurin: till Mosebacke i Sthlm och åt en korv med kaffe. Här är Stockholms minsta hyreshus, det är en som har det som skrivarlya för sina böcker. Gamla tider i Stockholm Träffade på Cornelis Vreeswik i hans park med utsikt över Stockholm. Fin utsikt över Stockholm I bakgrunden gamla fartyget Af Chapman där min pappa gjorde sin värnplikt som skeppsgosse 1929. Åt en varmkorv och en kopp kaffe på Mosebacke. Fin utsikt från Katarinavägen över G:a Stan med guldbron som ska förbinda söder med gamla stan. Ett kort mot ett Grötomtna Lund. Var på Mosebacke och åt korv samt drack en kaffe Stockholms minsta hyreshus, används som en skrivarlya. Vi kom förbi en skoaffär, sambon hysterisk att köpa skor. Det blev 2 par. Äntligen hemma och får koppla av med en kall. Blev väldigt många repriser på bilderna men det var dock fina bilder, så jag ser dem gärna igen och igen....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 Citat Jag fattar inte varför det blev så många repriser, jag är dålig på internet m.m. kanske bättre nästa gång. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 5 minuter sedan, skrev mrsurin: Du kan redigera inlägget. Ta bort dubbletter och spara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 (ändrad) 21 timmar sedan, skrev Drivern: Kan synas konstigt att ha maskinen i köket,var på Clas O och köpte lås. Nu vet jag inte hur det ser ut där ni bor, men den cykeln ser alldeles för bra ut för att förvaras i ett cykelrum... När jag bodde i en riktigt bra bostadsrättsförening i Frölunda så blev jag ändå av med en halvbillig mountainbike (kostade väl 1500 för 20 år sedan och var nästan ny)... Min granne på samma våning, köpte en dyr cykel och hade den på sin balkong i några månader, tills han lessnade på att ta den upp till andra våningen. En natt hörde jag ett "Klunkande ljud" i huset... Grannen hade låst fast sin fina cykel i rören som levererade värme till hela husets element, nån hade klippt av rören (kopparrör är lättare att kapa en ett härdat lås) och snott hojen, samt tömt allt varmvatten från vår uppgång som var 10 våningar, blev en del vattenskador. Så vill du behålla din cykel, ha den i lägenheten. MVH Ändrades Juni 7, 2020 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Juni 7, 2020 Dela Inlagd Juni 7, 2020 10 minuter sedan, skrev Tommy: Nu vet jag inte hur det ser ut där ni bor, men den cykeln ser alldeles för bra ut för att förvaras i ett cykelrum... När jag bodde i en riktigt bra bostadsrättsförening i Frölunda så blev jag ändå av med en halvbillig mountainbike (kostade väl 1500 för 20 år sedan och var nästan ny)... Min granne på samma våning, köpte en dyr cykel och hade den på sin balkong i några månader, tills han lessnade på att ta den upp till andra våningen. En natt hörde jag ett "Klunkande ljud" i huset... Grannen hade låst fast sin fina cykel i rören som levererade värme till hela husets element, nån hade klippt av rören (kopparrör är lättare att kapa en ett härdat lås) och snott hojen, samt tömt allt varmvatten från vår uppgång som var 10 våningar, blev en del vattenskador. Så vill du behålla din cykel, ha den i lägenheten. MVH På 80-talet i staden där jag växte upp fick en kompis storebror sin cykel stulen, ja detta är sant. Han blev sur och less så han skaffade en grön kron hoj och målade den rosa. Den blev aldrig stulen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 8, 2020 Dela Inlagd Juni 8, 2020 23 timmar sedan, skrev mrsurin: I bakgrunden gamla fartyget Af Chapman där min pappa gjorde sin värnplikt som skeppsgosse 1929. Omöjligt. Du kan inte vara en dag äldre än 50, på allvar. 👍 Idag har jag hunnit med mycket, skoj. Bifogar bilderna här. Ja, kanske skulle jag vara extra tydlig och hänvisa varje enskild bild till en specifik medlem. Men - ibland har man ju varken tid eller ork. Tror det hela är glasklart. (Om inte - så kommer inte jag förtydliga minsann........) Hoppas det... @Enis @andrejsdenruskige @Atom @ellim63 ja, och kanske någon till.. @audirs2 eller vad vet jag.. @Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 8, 2020 Dela Inlagd Juni 8, 2020 Visst blev det fint! 💕 🇸🇪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Juni 9, 2020 Dela Inlagd Juni 9, 2020 On 2020-06-06 at 16:48, skrev Kötthandlarn: Gjort ett litet inköp..... Att man kan bli så nöjd med ngt så litet och billigt men ack så genialiskt........ Hade inte en aning om att sådana fanns innan idag..... Köpte ett grenuttag för några dagar sen och tänkte just på att varför finns det inte några hål i bottenplattan så att man kunde hänga upp den på ett par skruvhuvuden. Det kan ju inte vara så svårt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juni 9, 2020 Dela Inlagd Juni 9, 2020 Varit en sväng till båten och kollat så vi kan få fram vattenslang till den. Vi ska starta maskin och söka ett litet läckage. Sen fika vi på akterdäck. Idag är det 4 år sedan vi sjösatte båten i Vårby och bogserade den till Värmdö för renoveringen. Var tar tiden vägen? Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 9, 2020 Dela Inlagd Juni 9, 2020 9 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Varit en sväng till båten och kollat så vi kan få fram vattenslang till den. Vi ska starta maskin och söka ett litet läckage. Sen fika vi på akterdäck. Idag är det 4 år sedan vi sjösatte båten i Vårby och bogserade den till Värmdö för renoveringen. Var tar tiden vägen? Vet inte om det bara är jag... Men det känns som att tiden bara går snabbare och snabbare, ju äldre jag blir! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juni 9, 2020 Dela Inlagd Juni 9, 2020 Precis nyss, skrev Tommy: Vet inte om det bara är jag... Men det känns som att tiden bara går snabbare och snabbare, ju äldre jag blir! MVH Ligger mkt i det. Min gamla mamma brukade säga att jul och midsommar kom varannan månad. Så kände hon det och hon blev 97år. Jag tycker det går hemskt fort nu sen jag blev pensionär för några år sedan. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 9, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juni 9, 2020 5 timmar sedan, skrev lasseiudon: Köpte ett grenuttag för några dagar sen och tänkte just på att varför finns det inte några hål i bottenplattan så att man kunde hänga upp den på ett par skruvhuvuden. Det kan ju inte vara så svårt. Precis så har min tanke varit i många år......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Juni 9, 2020 Dela Inlagd Juni 9, 2020 (ändrad) Idag har jag fyllt jämna år. Dagens lunch blev en av 3 hemmagjorda korv stroganoff matlådor. När frugan kom hem från jobbet på hotellet gick vi till vår kvarterskrog och drack ett par öl och cider. Födelsedagsmaten blev plankstek. Tyvärr inget att rekommendera på denna restaurang, inte bra. När vi kom hem, hade jag fått blommor levererade från dottern samt tidigare på dan en låda Chang från en god gubbe i Göteborg, och 2 triss från frugan som det inte var några vinster på. Inget stort firande med bekanta pga rådande pandemi. Grattis Mr Surin på 70 årsdagen!!!! Ändrades Juni 9, 2020 av mrsurin 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 12 timmar sedan, skrev Tommy: Vet inte om det bara är jag... Men det känns som att tiden bara går snabbare och snabbare, ju äldre jag blir! MVH 12 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Ligger mkt i det. Min gamla mamma brukade säga att jul och midsommar kom varannan månad. Så kände hon det och hon blev 97år. Jag tycker det går hemskt fort nu sen jag blev pensionär för några år sedan. 11 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Precis så har min tanke varit i många år......... Håller med, en teori om det hela...... Tiden man har levt den samlade blir ju kortare. Vi tar ett sommarlov när man var 10 år gammal, 10 veckor långt motsvarade cirka 8% av sin levda tid, samma sommarlov om man har 10 veckor semester och är 50 år blir ju bara cirka bara 1,6 % av sin levda tid. Därför går ju tiden snabbare ju äldre man blir eftersom ens upplevelse har varit längre.... (hoppas för böveln jag räknade lite rätt nu 🤣🤣🤣) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 Inte idag, men igår. Var och käkade hos min gode vän, thailändare, som har restaurant/pub i Jomtien. När jag sitter och käkar, inomhus, med en öl till maten, så kommer två poliser in, kollar min öl och arresterar min vän för att ha serverat mig öl. Tar med honom och sätter honom i buren över natten. Han fick också betala 100 000 baht i "garantiavgift" för att infinna sig i domstolen. Troligen får han tillbaka hälften i domstolen. Jag fick inget straff, bara en tillsägelse. Antagligen en sur granne/barägare som har tjallat. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 23 timmar sedan, skrev mrsurin: Grattis Mr Surin på 70 årsdagen!!!! Ja 1950 är en bra årgång,GRATTIS Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 Fixat lite! Man får inte bryta mot Ohms,,,,,menar Somsängs lag, för då blir man utvisad från landet av ynglingen! Tack för att jag får bo kvar i DITT land! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KoratKalle Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 4 minuter sedan, skrev audirs2: Fixat lite! Man får inte bryta mot Ohms,,,,,menar Somsängs lag, för då blir man utvisad från landet av ynglingen! Tack för att jag får bo kvar i DITT land! Du har ju förtusan dragit kabeln snett!, har du ingen laser? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu