Mr Ning Ning Inlagd Maj 28, 2020 Dela Inlagd Maj 28, 2020 Precis nyss, skrev M33: Kör bara 1 ny mapp, kopiera alla bilder dit så är problemet löst. Tar väl Max 5 minuter 👍🏻 Tar för givet att dina bilder har löpnummer genererade av kameran. Ja tänk så lätt allt låter när man kan det. Tack för tipset men inget jag vet hur man gör. Är ingen större vän av såna här apparater. Det har du nog redan märkt. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 28, 2020 Dela Inlagd Maj 28, 2020 11 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Väntade bara på den. Inga program. Tog minneskortet ur kameran och satte i datorn. Och allt blev skit i mapparna. Kör en sökning på *.jpg på mappen över "alla mappar" som skapades. Kopiera sen till egen mapp. Klart! Förklarar inte varför det blev som det blev, men det bör lösa ditt problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 28, 2020 Dela Inlagd Maj 28, 2020 4 minuter sedan, skrev Bibben: Nja, säger inte att, men i 99% av "fallen" så är det handhavandefel. Dömer inte dig, snarare tvärtom, du är ärlig med vad som händer och ber om hjälp, all respekt för det. Det är fan inte lätt, har själv haft massa problem trots att jag kan lite om sånt, inbillar jag mig själv iaf. Be någon med lite mer datorvana att föra över bilderna till en helt tom hårddisk, se hur det går. Lycka till Jag klickade på "markera alla" och sen på importera alla tror jag det hette. Sen blev det kaos. Har ett nytt oanvänt externminne. Gäller bara att hitta nån som kan och vet hur allt ska göras. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Maj 28, 2020 Dela Inlagd Maj 28, 2020 Stoppade nyss minneskort från kamera och kopierade bilder- 1 mapp Kopplade kameran till dator och lät dator kopiera bilder själv. 1mapp Upprepade samma procedur med kamera manuellt 1 mapp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 28, 2020 Dela Inlagd Maj 28, 2020 5 minuter sedan, skrev frogfish: Kör en sökning på *.jpg på mappen över "alla mappar" som skapades. Kopiera sen till egen mapp. Klart! Förklarar inte varför det blev som det blev, men det bör lösa ditt problem. Nu lät det så lätt igen. Inte illa menat men ta inte för givet att alla kan vad du kan. Det du skrev är som kinesiska för mig. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 28, 2020 Dela Inlagd Maj 28, 2020 Precis nyss, skrev JJC: Stoppade nyss minneskort från kamera och kopierade bilder- 1 mapp Kopplade kameran till dator och lät dator kopiera bilder själv. 1mapp Upprepade samma procedur med kamera manuellt 1 mapp Vilken tur du har!😉 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 28, 2020 Dela Inlagd Maj 28, 2020 6 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Ja tänk så lätt allt låter när man kan det. Tack för tipset men inget jag vet hur man gör. Är ingen större vän av såna här apparater. Det har du nog redan märkt. För att göra det enkelt, ta 1 mapp och markera alla bilderna och koperia till en ny mapp. Fortsätt med resterande mappar. Inte bästa sättet men enkelt. Har du kvar orginalen på sd-kort kan du utan problem lägga mappen i papperskorgen när du kopierat bilderna för att hålla kolla på vad du gjort. Alltså mappen du kopierade ifrån.... Eller om du fattar så gör du som @frogfish skrev. Snabbare men krävs ju att du fattar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Maj 28, 2020 Dela Inlagd Maj 28, 2020 Precis nyss, skrev Mr Ning Ning: Vilken tur du har!😉 Skicklighet. Tror att du gjorde något galet. Kolla hur många mappar skapades på kortet av din kamera. Vad händer om du stoppar kortet i kortläsaren? Vill den kopiera bilder själv eller öppnar du mapp för kortet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 28, 2020 Dela Inlagd Maj 28, 2020 5 minuter sedan, skrev M33: För att göra det enkelt, ta 1 mapp och markera alla bilderna och koperia till en ny mapp. Fortsätt med resterande mappar. Inte bästa sättet men enkelt. Har du kvar orginalen på sd-kort kan du utan problem lägga mappen i papperskorgen när du kopierat bilderna för att hålla kolla på vad du gjort. Alltså mappen du kopierade ifrån.... Eller om du fattar så gör du som @frogfish skrev. Snabbare men krävs ju att du fattar Bara erkänna ,,jag är oduglig på sånt här. Får söka någon som kan visa mig. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 28, 2020 Dela Inlagd Maj 28, 2020 7 minuter sedan, skrev JJC: Skicklighet. Tror att du gjorde något galet. Kolla hur många mappar skapades på kortet av din kamera. Vad händer om du stoppar kortet i kortläsaren? Vill den kopiera bilder själv eller öppnar du mapp för kortet? Jag har inte det första du skrev så där brast det med resten du skriver. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 28, 2020 Dela Inlagd Maj 28, 2020 Gjort klart i duschen så förhoppningsvis slipper jag duscha i garaget imorgon bitti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 29, 2020 Dela Inlagd Maj 29, 2020 10 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Bara erkänna ,,jag är oduglig på sånt här. Får söka någon som kan visa mig. Jag gjorde en snabb "dummy-manual" som kanske hjälper... Se först till att alla dina nyimporterade- orch röriga mappar ligger i en separat mapp typ "Massa mappar", "Alla bilder" eller vad du nu döper den till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 29, 2020 Dela Inlagd Maj 29, 2020 10 minuter sedan, skrev Fantomen: Jag gjorde en snabb "dummy-manual" som kanske hjälper... Se först till att alla dina nyimporterade- orch röriga mappar ligger i en separat mapp typ "Massa mappar", "Alla bilder" eller vad du nu döper den till. Tack för hjälp! Jag kämpade igår och lyckades få in bilderna som "kamerabilder" Och jag fick ner det till 4 mappar och nu ligger bilderna i rätt ordning i dom. Känner mig rätt nöjd med det. Ska nu ta bort dom andra 26 mapparna. Så det finns hopp även för en okunnig.😄👍 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 29, 2020 Dela Inlagd Maj 29, 2020 11 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Bara erkänna ,,jag är oduglig på sånt här. Får söka någon som kan visa mig. Jesus sade:den som söker han finner, kom till mig! Öppet mellan 07,00 - 16,00! Känner igen mig med detta om datorer, kommer ihåg min första 1990, då hade redan hela Sverige spelat på datorer sedan 1955 och jag hoppade på tåget först 1990!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mitt sätt som jag tycker e lätt att spara bilder och videos på går till på följande sätt:mailar alla bilder till min endera hemma dator eller firma dator, där e det skitlätt att spara dom i Windows photo galleri! Men vi svetsare är säkert bättre på att just svetsa! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 29, 2020 Dela Inlagd Maj 29, 2020 3 minuter sedan, skrev audirs2: Jesus sade:den som söker han finner, kom till mig! Öppet mellan 07,00 - 16,00! Känner igen mig med detta om datorer, kommer ihåg min första 1990, då hade redan hela Sverige spelat på datorer sedan 1955 och jag hoppade på tåget först 1990!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mitt sätt som jag tycker e lätt att spara bilder och videos på går till på följande sätt:mailar alla bilder till min endera hemma dator eller firma dator, där e det skitlätt att spara dom i Windows photo galleri! Men vi svetsare är säkert bättre på att just svetsa! 1990?? Då är du veteran. Jag började 2008 med min första dator. Inom 1 timme hade jag kraschat hårddisken,,,Bingo. Klickade på allt och det gick som det gick.😂 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Maj 29, 2020 Dela Inlagd Maj 29, 2020 (ändrad) 29 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Tack för hjälp! Jag kämpade igår och lyckades få in bilderna som "kamerabilder" Och jag fick ner det till 4 mappar och nu ligger bilderna i rätt ordning i dom. Känner mig rätt nöjd med det. Ska nu ta bort dom andra 26 mapparna. Så det finns hopp även för en okunnig.😄👍 Du kunde även gjort så här, fungerar om alla taggar finns kvar 1: Högerklicka på den vita listen (gul markering. 2: Välj "More" 3: Bocka i "Date Taken" 4: Och om allting fungerer så skall du se ursprungsdatumet för fotot. Använd aldrig den inbyggda importen om du är ovan, finns en del saker att skruva på där men det blir skit om man är ovan. Bättre som många säger att koppla in enheten och gå in på enheten och manuellt kopiera in bilderna Ändrades Maj 29, 2020 av 65Selander Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 29, 2020 Dela Inlagd Maj 29, 2020 Bokat om GOT-CPH-SIN-DPS med Singapore Business till GOT-FRA-IST-DPS med Turkish Business, flyttade från juli till december Bokade även om BKK-FRA-GOT med Thai First till samma rutt i januari, fast i apklass.....sicket nerköp Avbokade DPS-SIN-BKK med Singapore Business Jävla skit med resandet men nu har jag en bokning som jag kan ändra i fram till 15/12 Får hoppas restriktioner lättar och det dyker upp bättre biljetter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 29, 2020 Dela Inlagd Maj 29, 2020 On 2020-05-23 at 18:54, skrev wavis: Sparkat igång röken i dag , Varmrökt revben (körsbär al) …En o en halv timme 90grader , Sen marinerat med glaze o äppel juice o vinäger. Slutligen i grillen en timme,,,😉 Ser supertrevligt ut! Provade min lilla rök med lite lax och det blev smarrigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Maj 29, 2020 Dela Inlagd Maj 29, 2020 3 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Ser supertrevligt ut! Provade min lilla rök med lite lax och det blev smarrigt! Ser gott ut . Träffade en Finsk kille som hade tagit med sig en sån rök ner till Thailand funkade kanon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Maj 29, 2020 Dela Inlagd Maj 29, 2020 Lagade köttbullar, nu finns det middagar i 4 dar. Ett eller ett par glas vin som lite fredagsmys med sambon. Hållt koll på några av mina aktier. Kancera upp 80 % sen inköp. Express2ion biotec upp 200% sen inköp. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Maj 29, 2020 Dela Inlagd Maj 29, 2020 8 timmar sedan, skrev audirs2: Jesus sade:den som söker han finner, kom till mig! Öppet mellan 07,00 - 16,00! Känner igen mig med detta om datorer, kommer ihåg min första 1990, då hade redan hela Sverige spelat på datorer sedan 1955 och jag hoppade på tåget först 1990!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mitt sätt som jag tycker e lätt att spara bilder och videos på går till på följande sätt:mailar alla bilder till min endera hemma dator eller firma dator, där e det skitlätt att spara dom i Windows photo galleri! Men vi svetsare är säkert bättre på att just svetsa! 1955 fanns det inte ens reguljära tv-sändningar i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 29, 2020 Dela Inlagd Maj 29, 2020 Beundrar polska svetski! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 29, 2020 Dela Inlagd Maj 29, 2020 Idag har det varit fullt upp! Hämta frugan och sedan överraskade vi morsan med en räkmacka.. Sedan hem och plocka ut grejer från växthuset.. Bosse har klippt gräset tidigare idag och gamla utemöblerna ställdes under äppelträdet! Frugan pyntade vid pionen och rosorna.. Sisådär bara vattentunnorma kvar i växthuset.. Och nu är man på G, färdigduschad och ett svalkande glas vitt under fläkten! Vi önskar alla vänner på MPR en riktigt trevlig helg! 💕🌹🇸🇪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thure Inlagd Maj 30, 2020 Dela Inlagd Maj 30, 2020 Rabarberpaj! The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 30, 2020 Dela Inlagd Maj 30, 2020 23 timmar sedan, skrev wavis: Ser gott ut . Träffade en Finsk kille som hade tagit med sig en sån rök ner till Thailand funkade kanon Undrar om inte P3 har/hade en sån också. jag har en också, perfekt om man ska röka någon file bit Har även en rök för att röka strömming hängande, men den rasade ihop vid årets första rökning, typiskt nu när strömmingen har gått till Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu