Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Wangthong:

Kom hem måndag. Svindålig mat på thai också, var något bättre på utresan. Bagaget tog så jäkla lång tid att få ut på Arlanda. Tog ej tid från när vi kom fram till bandet, men sedan jag tog tid så hade det gått 35 min. Det stod "första bagage på bandet" i stort sett hela tiden. Vi fick boka om resan upp till norrland. Mitt fel att jag lossade 1200 spänn på gamla biljetterna och de nya var 900 kr dyrare, så 2100 kr merkostnad för 3 personer. Hade jag betalt merkostnaden för återbetalning hade jag inte losat lika mycket, men i stort sett.

Nu har det varit lika segt att få ut bagaget i stort sett varje gång vi kommer från Thailand de sista åren. Så man tycker att man ska ha lärt sig. Men man vill ju hem så fort som möjligt och thai har varit bra på att passa tiderna sista åren. När dessutom biljetterna med snabb anslutning är billiga så chansar man lite.

Känner igen det med knäna. Knäna har varit bra hela tiden i Thailand men efter 21 timmars sittande på hemresan är knäna skit. Trappor är ett helvete efter hemkomsten, får ta hissen även bara för en trappa, nu de fyra dagar jag jobbat.   

Samma problem här, Arlanda tar det evigheter att få ut bagaget på

Spelar ingen roll om man åker med Thai eller Qatar i alla fall

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Wangthong:

Kom hem måndag. Svindålig mat på thai också, var något bättre på utresan. Bagaget tog så jäkla lång tid att få ut på Arlanda. Tog ej tid från när vi kom fram till bandet, men sedan jag tog tid så hade det gått 35 min. Det stod "första bagage på bandet" i stort sett hela tiden. Vi fick boka om resan upp till norrland. Mitt fel att jag lossade 1200 spänn på gamla biljetterna och de nya var 900 kr dyrare, så 2100 kr merkostnad för 3 personer. Hade jag betalt merkostnaden för återbetalning hade jag inte losat lika mycket, men i stort sett.

Nu har det varit lika segt att få ut bagaget i stort sett varje gång vi kommer från Thailand de sista åren. Så man tycker att man ska ha lärt sig. Men man vill ju hem så fort som möjligt och thai har varit bra på att passa tiderna sista åren. När dessutom biljetterna med snabb anslutning är billiga så chansar man lite.

Känner igen det med knäna. Knäna har varit bra hela tiden i Thailand men efter 21 timmars sittande på hemresan är knäna skit. Trappor är ett helvete efter hemkomsten, får ta hissen även bara för en trappa, nu de fyra dagar jag jobbat.   

14 minuter sedan, skrev Tallviking:

Samma problem här, Arlanda tar det evigheter att få ut bagaget på

Spelar ingen roll om man åker med Thai eller Qatar i alla fall

Ni måste förvarna @Knasen att ni är på ingående så får ni expressleverans av väskorna. Tror jag.😊

Dela på andra sajter

04B47265-7545-4BE0-8935-72587F829B92.thumb.jpeg.f31ffcd066c62c09dd4faa22fa92697f.jpeg

tog en tur till Arlanda, framme hör så studsa jag ur bilen pga av extremt svår frossa

bara att bita ihop

AA1A4E44-7ABD-4CFC-A22F-BCCA2C21F52D.thumb.jpeg.a65523f0b2021fb7588a83fb7d195192.jpeg

wille var med, bara att hålla masken att livet är prima

C468434F-B5E6-405B-A573-89E92C61BE6F.thumb.jpeg.d8d00f23c695fd1b5bb1766a42b8b883.jpeg

och där dyker hon upp kl 22.30

#ingenflygskam #merapoängpåsaskortet 

åter till London i morgon em 16.50

Nu hemma igen... 

39.1.....39.2..... och stigande

nu är man inte kaxig, känns som ansiktet brinner under ögonen

enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hemma igen efter över två timmars promenad i skogen.

IMG_7255.thumb.jpg.cbf1b2a20aed04b5f9bf2633c6489ad5.jpg

IMG_7259.thumb.jpg.955e4dd3ef2bdcfdf25354125a3c2799.jpg

Ser att det är mycket mer vatten än normalt, men det var ju ingen överraskning.

IMG_7251.thumb.jpg.cccfbdb70cc4da0eca5905fe67142afa.jpg

Kanske spår av lokatt?

IMG_7261.thumb.jpg.f2d3b735cde467835a824de0396ec4ec.jpg

IMG_7262.thumb.jpg.4f8edaa01406b487fcf33298056e7293.jpg

Sedan hittade jag en fälla, modell stor. Verkade inte finnas något fångat monster just nu i alla fall.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

Hemma igen efter över två timmars promenad i skogen.

IMG_7255.thumb.jpg.cbf1b2a20aed04b5f9bf2633c6489ad5.jpg

IMG_7259.thumb.jpg.955e4dd3ef2bdcfdf25354125a3c2799.jpg

Ser att det är mycket mer vatten än normalt, men det var ju ingen överraskning.

IMG_7251.thumb.jpg.cccfbdb70cc4da0eca5905fe67142afa.jpg

Kanske spår av lokatt?

IMG_7261.thumb.jpg.f2d3b735cde467835a824de0396ec4ec.jpg

IMG_7262.thumb.jpg.4f8edaa01406b487fcf33298056e7293.jpg

Sedan hittade jag en fälla, modell stor. Verkade inte finnas något fångat monster just nu i alla fall.

Lo katt, när det är våran Tussen som e på rymmen!😋

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Igår hockey, mat o sprit med trevligt sällskap. I säng kl03, blåste 0,89 när jag gick upp. Men mängder med vatten så var det 0,1 innan thaiboxningen drog igång kl15. 75min apjobbig box gjorde susen. Nu  en kall/mat med familjen på ölkompaniet o myser. Ledig imorgon med😍

3A4F7F2D-EF71-4665-90C7-A1AB5E79BFB4.thumb.jpeg.f8716d0ea55aa8e65f6d67b3ca1141bc.jpeg

B4630575-5CCA-4A9B-9325-AC49F3D7D0B3.thumb.jpeg.c334f55fbced704a1b213ad679d9271a.jpegF8478A79-5554-4E20-8C52-2EFF68C2F7C8.thumb.jpeg.9fc2e2f774406abdb6fd248a1cb9318f.jpeg

3BEE35C9-A54D-42F1-9889-6DB86418E007.thumb.jpeg.5aa9ec8966678f3303300b572cd8c08c.jpeg

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hamnoi:

Igår hockey, mat o sprit med trevligt sällskap. I säng kl03, blåste 0,89 när jag gick upp. Men mängder med vatten så var det 0,1 innan thaiboxningen drog igång kl15. 75min apjobbig box gjorde susen. Nu  en kall/mat med familjen på ölkompaniet o myser. Ledig imorgon med😍

3A4F7F2D-EF71-4665-90C7-A1AB5E79BFB4.thumb.jpeg.f8716d0ea55aa8e65f6d67b3ca1141bc.jpeg

B4630575-5CCA-4A9B-9325-AC49F3D7D0B3.thumb.jpeg.c334f55fbced704a1b213ad679d9271a.jpegF8478A79-5554-4E20-8C52-2EFF68C2F7C8.thumb.jpeg.9fc2e2f774406abdb6fd248a1cb9318f.jpeg

3BEE35C9-A54D-42F1-9889-6DB86418E007.thumb.jpeg.5aa9ec8966678f3303300b572cd8c08c.jpeg

Låter som du har lite dålig förbränning.. 😄 

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev ellim63:

Låter som du har lite dålig förbränning.. 😄 

Nja, 8h med sprit o nykter 12h efter är väl ganska ok, brukar bränna runt 0,2-0,3/h

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev hamnoi:

Nja, 8h med sprit o nykter 12h efter är väl ganska ok, brukar bränna runt 0,2-0,3/h

Kanske är jag som har bra förbränning, festar jag till 03 brukar jag blåsa noll vid elvatiden. 

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev hamnoi:

12x0,3= 3,6

Låter som du haft roligt 🤣🤣🤣

Hoppas du har automatlåda som @M33 ?

5B149458-0086-48C9-A16F-992E37F17B50.thumb.jpeg.68f7a53f888e70929ca65adc51bddcc7.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

12x0,3= 3,6

5B149458-0086-48C9-A16F-992E37F17B50.thumb.jpeg.68f7a53f888e70929ca65adc51bddcc7.jpeg

Jag har självklart automat och sensorer både fram och bak...:blind2:

Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev ellim63:

Kanske är jag som har bra förbränning, festar jag till 03 brukar jag blåsa noll vid elvatiden. 

Då dricker du för lite😉

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev hamnoi:

Då dricker du för lite😉

Tänkte inte  på det..

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

12x0,3= 3,6

Nja, ligger nog närmare 0,2/h men sista timmen gick jag från 0,36-0,1.

Dela på andra sajter

I dag har jag använt min gamala snöslunga, 38 år går som ett spjut, 30 m i 40 cm snö tiil tältet jag har

Tältet var inget bra köp ok regna inte in men kondens som f-n. Måsie försöka montera ett innertak så

jag slipper kondensen. Kan inte ha virke, möbler eller som nu gamla mc, mopeder

Dela på andra sajter

Skrattat så jag kissat på mig mellan hostattackerna över en helyllesvensk dam med noll iQ och som troligtvis indoktrinerats i att allt är alla invandrarnas fel.

En Ekonomisk förening har öppnat en livsmedelsbutik här i Gävle, bestående av företrädesvis första alt andra genvariationens invandrare.

Artikel i GD på FB .... och hon kläcker ur sig. Är det tillåtet att gå på Willys och köpa deras produkter och ställa i denna butiks butikshyllor för att sedan sälja.

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

I dag har jag tagit fram min dotter dotters moped hon fyller 15 i juni. Det är en Honda MT 5 från 90 talet, helrenoverad

så nu är det bara batteri och fixa blinkers och alla lysen som gäller. Hon ska ha den snyggaste fränaste mopen i Umeä

Desutom har hon fått lära sej att använda fotväxel inte bara automat som dom flesta är idag. Om säger Om hon vill

åka stor MC så vet hon hur fotväxling funkar, Har flera moppar med automat växel det får hon prova sen

Samma med dom som tar körkort för bara automa, korkat dom är låsta till det och har ingen aning hur motorn

jobbar utan bara gasar och vet inget

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

I dag har jag tagit fram min dotter dotters moped hon fyller 15 i juni. Det är en Honda MT 5 från 90 talet, helrenoverad

så nu är det bara batteri och fixa blinkers och alla lysen som gäller. Hon ska ha den snyggaste fränaste mopen i Umeä

Desutom har hon fått lära sej att använda fotväxel inte bara automat som dom flesta är idag. Om säger Om hon vill

åka stor MC så vet hon hur fotväxling funkar, Har flera moppar med automat växel det får hon prova sen

Samma med dom som tar körkort för bara automa, korkat dom är låsta till det och har ingen aning hur motorn

jobbar utan bara gasar och vet inget

Min sambo har aldrig under sina dryga 40 år suttit bakom ratten på en bil men tog nu i höstas körkort för just automat och det tycker jag var ganska klokt. Hon har inget behov av att köra något annat.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Mankan:

Min sambo har aldrig under sina dryga 40 år suttit bakom ratten på en bil men tog nu i höstas körkort för just automat och det tycker jag var ganska klokt. Hon har inget behov av att köra något annat.

Just nu ja men vad vet du senare, hon kan inte låna grannens eller nåns väns bil för hon är  låst vid automat, Titta framåt

Tar man körkort med manuell växel så kan man om man vill köra automet, varför låsa sej

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Just nu ja men vad vet du senare, hon kan inte låna grannens eller nåns väns bil för hon är  låst vid automat, Titta framåt

Tar man körkort med manuell växel så kan man om man vill köra automet, varför låsa sej

Därför det är betydligt enklare och billigare att ta körkortet för automat. Speciellt när jag nu också har automat som är den bil hon hade möjlighet att övningsköra privat med. Visst är det bättre att ha ett körkort utan begränsningar men för oss var det helt enkelt en prioriteringsfråga. Att hon kanske någon gång skulle vilja låna en bil med manuell låda är helt enkelt inte tillräckliga grund för att lägga ner den tid och pengar vad det hade kostat. Jag kommer inte köpa något annat än automat i framtiden heller och dessutom så blir väl manuellt växlade bilar mer och mer ovanliga. Så jag tror hel enkelt inte att det någonsin kommer att bli något problem.

Ändrades av Mankan

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mankan:

Därför det är betydligt enklare och billigare att ta körkortet för automat. Speciellt när jag nu också har automat som är den bil hon hade möjlighet att övningsköra privat med. Visst är det bättre att ha ett körkort utan begränsningar men för oss var det helt enkelt en prioriteringsfråga. Att hon kanske någon gång skulle vilja låna en bil med manuell låda är helt enkelt inte tillräckliga grund för att lägga ner den tid och pengar det hade kostat. Jag kommer inte köpa något annat än automat i framtiden heller och dessutom så blir väl manuellt växlade bilar mer och mer ovanliga. Så jag tror hel enkelt inte att det någonsin kommer att bli något problem.

Bara att hoppas det för din del, jag skulle inte göra så och det är vad jag tänker på min dotter dotter, manuel växel  sen automat, Eu. moppar är automatväxellåda för det mesta. När hon lir 16 fixa morfar henne en EU moppe men då kan hon även köra en moppe

med växel om hon vill ta MC koet. Du vet, tror inte det blir nåt problem, Herre gud HUVA

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Boa52:

Bara att hoppas det för din del, jag skulle inte göra så och det är vad jag tänker på min dotter dotter, manuel växel  sen automat, Eu. moppar är automatväxellåda för det mesta. När hon lir 16 fixa morfar henne en EU moppe men då kan hon även köra en moppe

med växel om hon vill ta MC koet. Du vet, tror inte det blir nåt problem, Herre gud HUVA

Bara hoppas för min del? Det var ju ändå hennes val som hon gjorde som vuxen människa. Sedan är det väl bara för henne att förhålla sig till att det är automat som gäller. Hur kan det nu vara ett problem när hon nu under sina först 40 levnadsår helt saknar körkort och inte kunnat köra någon bil alls. Valet är gjort och hon kommer knappast lägga någon större fundering på det i framtiden. (Moppe med manuell växel är hon uppvuxen med men det är en annan sak.)

Ändrades av Mankan

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Bara hoppas för min del? Det var ju ändå hennes val som hon gjorde som vuxen människa. Sedan är det väl bara för henne att förhålla sig till att det är automat som gäller. Hur kan det nu vara ett problem när hon nu under sina först 40 levnadsår helt saknar körkort och inte kunnat köra någon bil i alls. Valet är gjort och hon kommer knappast lägga någon större fundering på det i framtiden.

Du hade inget med hennes val när du har en automatbil ,tror du bestämde valet. Problemet blir ju för henne i framtiden

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Du hade inget med hennes val när du har en automatbil ,tror du bestämde valet. Problemet blir ju för henne i framtiden

Men det är ffa inte ditt problem, Boa. Lägg ner nu. Du gillar ju inte när folk tjafsar med dig, så varför tjafsar du med andra som inte gör samma val som du?

Live and let live!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Du menar att jag emot vad jag ville ha när jag köpte min bil skulle valt en manuell i fall att min sambo(jag då ännu inte hade träffat)i framtiden skulle komma på att hon ville ta körkort?

Nej det blir inga problem. Varför skulle det bli det?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...