swedenfarang Inlagd Februari 19, 2020 Dela Inlagd Februari 19, 2020 Dricker bira på Bajenbaren  Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 19, 2020 Dela Inlagd Februari 19, 2020 Kvällsmat idag. Hemmakokt kyckling, jasmin-ris och en mycket mumsig gjord curry-sås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 19, 2020 Dela Inlagd Februari 19, 2020 1 timme sedan, skrev swedenfarang: Låter trevligt. Ta en bild på planschen. Det är 5 stora som jag skrev och ni kommer att få live foto också , kanske en liten film snutt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Februari 19, 2020 Dela Inlagd Februari 19, 2020 1 hour ago, Boa52 said: Det är 5 stora som jag skrev och ni kommer att få live foto också , kanske en liten film snutt Se till att frugan har på sig högklackat Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 19, 2020 Dela Inlagd Februari 19, 2020 4 timmar sedan, skrev swedenfarang: Dricker bira på Bajenbaren  Om du ser en flintskallig finne i 50 års åldern så är det Pauli! Han sponsrar Bajen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Februari 19, 2020 Dela Inlagd Februari 19, 2020 11 minutes ago, audirs2 said: Om du ser en flintskallig finne i 50 års åldern så är det Pauli! Han sponsrar Bajen! De flesta är flintskalliga här Alla är bajare! Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 Jobbat som security idag igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 Gjort upptäckten att Thailand blir bara säkrare och säkrare. Har suttit av några timmar på amphur igen. Var sedan på posten för att skicka en del dokument. Nu får du tydligen inte skicka brev utan att du har ID-kort. De har ID-kortsläsare på disken. Jag var tvungen att gå ut till bilen och hämta frugans ID-kort för att hon skulle få skicka brevet. Jag frågade om jag skulle få skicka utan ID-kort. Det skulle gå om jag visade passet. På väg ut såg jag denna gamla bekanting. Och kom till en hemsk insyn. Ingen vakt!!! Undra vad som händer när de kommer på att här kan man lägga i brev utan ID? Sätter de ut vakter tro, så att ingen kan lämna brev utan ID? Eller tömmer de den och lagrar breven tills brevägarna har kommit och identifierat sig? Detta är det riktiga thai, inget skulle förvåna mig. TiT. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 12 timmar sedan, skrev swedenfarang: De flesta är flintskalliga här Alla är bajare! Att återväxten är dålig har man på känn varje gång man strycker sig över där håret skulle vara. Men återväxten för bajen trodde man skulle vara bättre än så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 (ändrad) jag lovade för mycket har inte en kabel till datorn, varken till film eller kamera med mej. I morrgon byafest och sen den 23 bröllop Det är party varenda kväll om man vill, igår nån som fyllde år. jag går hem kl 08,00 om inte blir det inget jobb på morgonen 05,00. off topic . Det är inte många som bor i Thailand som skriver här eller då sover dom till på eftermidagen. Kollar jag kl 06,00 inga nya inlägg. Kaffe fika och kolla munkarna som går förbi Ändrades Februari 20, 2020 av Boa52 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 8 minuter sedan, skrev Boa52: jag lovade för mycket har inte en kabel till datorn, varken till film eller kamera med mej. I morrgon byafest och sen den 23 bröllop Det är party varenda kväll om man vill, igår nån som fyllde år. jag går hem kl 08,00 om inte blir det inget jobb på morgonen 05,00. off topic . Det är inte många som bor i Thailand som skriver här eller då sover dom till på eftermidagen. Kollar jag kl 06,00 inga nya inlägg. Kaffe fika och kolla munkarna som går förbi Kom igen nu, skärp till dig, du kan ju om du vill! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 1 minut sedan, skrev audirs2: Kom igen nu, skärp till dig, du kan ju om du vill! Klart jag vill, vill alltid säger min fru. Som vanligt när man är bara en mån hur mycke jobb som helst och nu varmt som fan blir slut och trött. I morgon 07,00 ska vi bjuda på mat till halva byn när det är byafest, dans runt halva byn, jag kommer nog inte undan. V har gammla mamma hos oss nu hon gillar när det händer nåt hon kan titta på när jag svetsar, lagar nåt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 15 timmar sedan, skrev swedenfarang: Se till att frugan har på sig högklackat Hon har inga och vi har inte kakel i farmen eller i Tavelsjö, svårt att gå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 (ändrad) 33 minuter sedan, skrev Boa52: Klart jag vill, vill alltid säger min fru. Som vanligt när man är bara en mån hur mycke jobb som helst och nu varmt som fan blir slut och trött. I morgon 07,00 ska vi bjuda på mat till halva byn när det är byafest, dans runt halva byn, jag kommer nog inte undan. V har gammla mamma hos oss nu hon gillar när det händer nåt hon kan titta på när jag svetsar, lagar nåt Nu gör jag en sån där berömd grej, svarar mej själv. Som jag skrev lämnat " kabeln " i Sverige hur gör jag i morgon på festen och på bröllopet när det kanske kommer 50 söta tjejer mellan 25 . 30 och kabeln är i Sverige HUVA Nu harjag skugga så jag kan göra lite nytta men d-j varmt än Ändrades Februari 20, 2020 av Boa52 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 35 minuter sedan, skrev Boa52: Nu gör jag en sån där berömd grej, svarar mej själv. Som jag skrev lämnat " kabeln " i Sverige hur gör jag i morgon på festen och på bröllopet när det kanske kommer 50 söta tjejer mellan 25 . 30 och kabeln är i Sverige HUVA Nu harjag skugga så jag kan göra lite nytta men d-j varmt än En USB-kabel finns väl hos närmaste el/radio handlare för en spotstyver eller kanske rent av hos 7/11 eller liknade. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 27 minuter sedan, skrev Boa52: Nu gör jag en sån där berömd grej, svarar mej själv. Som jag skrev lämnat " kabeln " i Sverige hur gör jag i morgon på festen och på bröllopet när det kanske kommer 50 söta tjejer mellan 25 . 30 och kabeln är i Sverige HUVA Nu harjag skugga så jag kan göra lite nytta men d-j varmt än En kabel finns i vilken tele shop eller 7/11 som helst, typ 100bht. Kablar kan man aldrig få för många av. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 14 minuter sedan, skrev Mankan: En USB-kabel finns väl hos närmaste el/radio handlare för en spotstyver eller kanske rent av hos 7/11 eller liknade. Finns säkert men vi har ingen 7/11 här en mil bort, radio dator butik 5 km så vi får se. Senaste inlägget om glömt kabel var nog inte till datorn utan en massa söta tjejer som vill ha min kabel🙃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 1 timme sedan, skrev Boa52: jag lovade för mycket har inte en kabel till datorn, varken till film eller kamera med mej. I morrgon byafest och sen den 23 bröllop Det är party varenda kväll om man vill, igår nån som fyllde år. jag går hem kl 08,00 om inte blir det inget jobb på morgonen 05,00. off topic . Det är inte många som bor i Thailand som skriver här eller då sover dom till på eftermidagen. Kollar jag kl 06,00 inga nya inlägg. Kaffe fika och kolla munkarna som går förbi Mobilen duger också. Kliver inte upp lika tidigt som dig, idag kl 7. Igår var vi på HM och handlade. På kvällen slappa med lite saikokk och frugans kvalitetsvin fanns även kvalitetsöl för dom mera törstiga. Idag kom en leverans jag väntat på en vecka. Nu kanske det blir lite mer go här hemma. Puuh, nu blev det mycket jobb! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 (ändrad) 43 minuter sedan, skrev Wangthong: Mobilen duger också. Kliver inte upp lika tidigt som dig, idag kl 7. Igår var vi på HM och handlade. På kvällen slappa med lite saikokk och frugans kvalitetsvin fanns även kvalitetsöl för dom mera törstiga. Idag kom en leverans jag väntat på en vecka. Nu kanske det blir lite mer go här hemma. Puuh, nu blev det mycket jobb! Mobilen eller mobilrna vet jag inte var jag har förmodligen oladdade. Vill ha fina kort det lilla jag tar. Ett skit just nu har köpt fel ljusrelä från Sverige så nu måste jag dubbel dra alla kablar på traktorn, mera jobb i kväll, blir en pilsner först. Har en riktigt fin mobiltele. mina barn ville jag skulle vara inne inte ha en Nokia 3310 som funkar aldeles utmärkt, va gör man inte för sina barn, nä 1 tim jobb igen Ändrades Februari 20, 2020 av Boa52 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 En rolig grej för mej i alla fall, fick ta lite hjälp att starta tukisen, största problemet gammal bensin. Hade beställt från Bangkok ny framstrålkastare 3 st. monterade dom och när vi starta tukisen fungerade alla ljus både bak och fram😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 En grej till, ölen är snart slut, jobb, jobb. Nä jag tänkte bara sätta en backlampa, tycker det räcker för att koppla in saker, harv, plog, gräsklippare. Men min svåger titta på mej som , är du dum och just då kom det förbi en traktor med två extraljus fram och två bak, va gör man kopplar in två backlampor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 57 minuter sedan, skrev Boa52: En grej till, ölen är snart slut, jobb, jobb. Nä jag tänkte bara sätta en backlampa, tycker det räcker för att koppla in saker, harv, plog, gräsklippare. Men min svåger titta på mej som , är du dum och just då kom det förbi en traktor med två extraljus fram och två bak, va gör man kopplar in två backlampor Du måste upplysa dom om att så hårt du jobbar är du värd minst en låda öl till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 Hamnade på fest i det riktiga Thailand. Trevligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 42 minuter sedan, skrev Wangthong: Du måste upplysa dom om att så hårt du jobbar är du värd minst en låda öl till. Det är ju det som är det d-j nu kom flickorna till oss med en låda öl, huva. Har dragit nya kablar men vågar inte prova förrän i morgon🤨 Fest hos alla nu dom festar upp allt innan bya festen i morgon, grannen kör hårt men jag går snart på sängen. Låttast att jobba på morgonen eller kvällen. Nu är det sköna vindar här, jag har min hammok jag sover i nästan varena natt, skitskönt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 10 timmar sedan, skrev Boa52: Hon har inga och vi har inte kakel i farmen eller i Tavelsjö, svårt att gå Går hon på väggarna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu