Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

Konstaterat att MPR-träffar kan innebära en miljökatastrof som till slut måste åtgärdas.

DSC_0177.thumb.JPG.3b045cea35fcea520ded5eb707d899b2.JPG

DSC_0178.thumb.JPG.17963e9d277acdfcaee78d2d3ccedf46.JPG

DSC_0179.thumb.JPG.0367d84e8185c57ffafbc02522283ca6.JPG

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev 65Selander:

Bränt 2100 på flyg. Orkar inte chansa på pelartricket. 

Screenshot_20200208-164108_Email.jpg

Bra pris... 😉

Screenshot_20200209-131953_momondo.jpg

Ändrades av samet
Komplettering
Dela på andra sajter

Deltagit i Korats minsta bokbytarmöte 2020 🙂

IMG_20200210_141119.thumb.jpg.3fd99dea78f121d86b3b982d542b7958.jpg

Tack för trevlig lunch och samtal 👍

/Thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Dela på andra sajter

On 2020-02-09 at 07:09, skrev samet:

Bra pris... 😉

Screenshot_20200209-131953_momondo.jpg

Jag som idi*t råkade trycka på Business -Flex för hemresan utan att tänka på det därav det högre priset 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev 65Selander:

Jag som idi*t råkade trycka på Business -Flex för hemresan utan att tänka på det därav det högre priset 

Sånt som händer...😉

Jag bokade av misstag en ekonomibiljett till Bangkok för inte alls längesedan. Turligt nog löste det sig med en uppgradering för poäng så jag slapp genomlida den resan... 😀

Ändrades av samet
Komplettering
Dela på andra sajter

On 2020-02-08 at 22:55, skrev Arnold Layne:

Det är väl inte riktigt säsong ännu...men idag blev det nya sandaler och jag är beredd att möta våren  :D

20200208_164819.jpg

Nu får du väl lägga på plattan Vandraren med Nordman😎.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Jag vet inte om det är fler människor än jag som fått den där upplevelsen om att när man vaknar upp på torsdag morgon och tror att det är fredag, bara för att bli jäkligt besviken när man kommer till sans och inser att det är en dag kvar att arbeta innan helgen, vilket är fruktansvärt irriterande?.........

Well, idag när jag kom hem från jobbet tog jag mig en liten tupplur i soffan och när jag vaknade var jag helt övertygad om att det var fredag........

Nu kan vi snacka om irriterande när man är en hel arbetsvecka fel.........🤬

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag vet inte om det är fler människor än jag som fått den där upplevelsen om att när man vaknar upp på torsdag morgon och tror att det är fredag, bara för att bli jäkligt besviken när man kommer till sans och inser att det är en dag kvar att arbeta innan helgen, vilket är fruktansvärt irriterande?.........

Well, idag när jag kom hem från jobbet tog jag mig en liten tupplur i soffan och när jag vaknade var jag helt övertygad om att det var fredag........

Nu kan vi snacka om irriterande när man är en hel arbetsvecka fel.........🤬

Ja du kottis. Du skulle vart med härnere nu,  det är fredag hela veckan 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Vi tar bilen ner börjar med Bangsale sen Naklua  sen jomtien har inte bokat  det ännu men fint också

Det här börjar vi med har ju set när de bygde det under mina morgon promenaderna  på beachen bara Kambodjaner som byggde det tjejer och killar tog väll 1 år 

https://abnb.me/iooxtFKVY3

De två sista veckorna blir det åter Phosai men vi väntar på intervju tid från de jäkla migr sände in webbansöka 27 oktober 2019 och vi har ju inte fått intervu än tid än kan ju inte boka turistvisum för henne förän det är klart

Ändrades av clion
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev clion:

Vi tar bilen ner börjar med Bangsale sen Naklua  sen jomtien har inte bokat  det ännu men fint också

Det här börjar vi med har ju set när de bygde det under mina morgon promenaderna  på beachen bara Kambodjaner som byggde det tjejer och killar tog väll 1 år 

https://abnb.me/iooxtFKVY3

De två sista veckorna blir det åter Phosai men vi väntar på intervju tid från de jäkla migr sände in webbansöka 27 oktober 2019 och vi har ju inte fått intervu än tid än kan ju inte boka turistvisum för henne förän det är klart

Då får du vänta ett bra tag till. Migra sänder ingen intervjutid, de sänder ett mail att ni skall boka intervju med ambassaden. I Bangkok är det normalt 3-4 månaders väntetid på intervju. 

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev samet:

Jag bokade av misstag en ekonomibiljett till Bangkok för inte alls längesedan. 

Haha vilken mardröm 😎😎😎

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev samet:

Då får du vänta ett bra tag till. Migra sänder ingen intervjutid, de sänder ett mail att ni skall boka intervju med ambassaden. I Bangkok är det normalt 3-4 månaders väntetid på intervju. 

Lämnade in i Okt och fick svar på ca 21 veckor....

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wavis:

Lämnat bylivet , Flugit ner till Samui...O nu ska det bli en riktig stek i kväll......

Eldorado ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Några bilder från långpromenaden i det fina vädret, inte ett moln på himlen! ❤️ 

DSC_0271.thumb.JPG.2c83e58889246516852069d2dd0b1b9c.JPG

DSC_0272.thumb.JPG.67b6204afd21857498999b5516e6701d.JPG

DSC_0273.thumb.JPG.7bef07880b732db3c7e783f0d9e70941.JPG

DSC_0274.thumb.JPG.6c51dbf2640fab2f041ed31fbc54b4be.JPG

Buddha finns överallt.. 🙏

DSC_0275.thumb.JPG.ef2e87febf239ced6a848bad982ded06.JPG

DSC_0276.thumb.JPG.f5f12e3d8ebc3fdd695aaaf5f9a6e164.JPG

DSC_0277.thumb.JPG.d739426698f49afc7ec93b43890f2943.JPG

Och nu blir det gofika.. underbart! 

DSC_0278.thumb.JPG.0d31edac023e9b21f08b950fde82a96e.JPG

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Förhandlingar idag igen........

Kötthandlaren kanske inte är kötthandlare så länge till även om jag alltid kommer vara det i hjärtat........

Är så trött på all skit nu, så jag vet inte hur jag skall orka längre......

Jobb, hälsa, allt sviker mig......

Det är för mycket nu......

All tid och engagemang man lagt ner under alla år med ett prickfritt arbete samt snart 30 års erfarenhet betyder tydligen inte ett skit när det skall centraliseras och man söker s.k. "synergieffekter".........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Förhandlingar idag igen........

Kötthandlaren kanske inte är kötthandlare så länge till även om jag alltid kommer vara det i hjärtat........

Är så trött på all skit nu, så jag vet inte hur jag skall orka längre......

Jobb, hälsa, allt sviker mig......

Det är för mycket nu......

All tid och engagemang man lagt ner under alla år med ett prickfritt arbete samt snart 30 års erfarenhet betyder tydligen inte ett skit när det skall centraliseras och man söker s.k. "synergieffekter".........

Styrkekramar kottis,  du får bli kock på Orust eller nåt, såå jävla duktig 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

25 kl 06,00 .36 i skuggan nu var emot 38 grader för 2 tim sen man är inte så arbetssugen. Bytt lite lampor på

mopparna och traktor. Ska montera extra ljus på Tuktuken och traktorn tror det räcker för i dag. Svetsa på 

dörren får kliva upp 04,00 i morgon och göra den klar. Sen har jag bara att starta tukisen, är ju en typ membran

förgasare på den säkert nån som torka sönder. Finns grejor i Bangkok som tur är. Oj glömmde vi ska på fest kl 07,00 i morgonbitti så blir nog inge svetsning, Otur för mej😌

Ändrades av Boa52
Dela på andra sajter

I dag har jag inte gjort, men dom här små traktorerna har ju bara en " keps " som störtbåge nu lät jag en svetsgubbe

sätta stötter fram också, även fästen för extra ljus, blev bra. Blir lite eljobb i morgon för extraljusen, bäde fram och bak

Är säker på att nästa år jag kommer hit har 90 % likadant och det är bra, kepsen blir som en råttfälla om man tippar

Dela på andra sajter

Har prexis fyllt i en sida på Pensionsmyndigheten! Dollars börjar komma in i juni! 😎

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...