Broskan 25,125 Posted April 3 31 minuter sedan, skrev Soengsang: Hur hamnar man där, verkar ju inte direkt vara något turistgetto? Har för övrigt lösa planer på att besöka en arbetskamrat i Davao city senare i år.... Hälsar på familjen till en jag känner i Davao. Sen har jag ju besökt GeneralSantos och SouthCotabato sen 2007 så det har blivit en del resor i regionen. Sen är det skönt att slippa "turist getton" det fick jag nog av på Boracay. Jag tycker du ska ta chansen att besöka Davao som inte har det där tiggandet och missären man ser i Manila. Jag ska till General Santos om 2dar även kallad Tuna City den staden kan ju också besöka när du ändå är här. ////Broskan 13 Quote Share this post Link to post
Broskan 25,125 Posted April 3 (edited) Lånade en moppe och åkte runt lite. Hade som mål att kolla in en trästaty av den grymma Philippine Eagle som sägs kan bli 1m hög och 6-8kg den äter små katter och hundar men är enligt vad dom säger mest förtjust i småapor. Hamnade bakom en moppetaxi. Sen bar det av mot blomsterplantagen här. Miljön och växtligheten påminner mig om ChiangRai. Sen nåt som man har funderat över även i Thailand när vägstånden säljer exakt samma prylar. Här var det 12 butiker lol. //Broskan Edited April 4 by Broskan 43 2 Quote Share this post Link to post
Nicholas 22,450 Posted April 3 Lånade en moppe och åkte runt lite. Hade som mål att kolla in en trästaty av den grymma Philippine Eagle som sägs kan bli 1m hög och 6-8kg den äter små katter och hundar men är enligt vad dom säger mest förtjust i småapor. Hamnade bakom en moppetaxi. Sen bar det av mot blomsterplantagen här. Miljön och växtligheten påminner mig om ChiangRai. Sen nåt som man har funderat över även i Thailand när vägstånden säljer exakt samma prylar. Här var det 12 butiken lol. //Broskan Varje fågel som äter små apor har min välsignelse.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk 3 Quote Share this post Link to post
apknug 4,936 Posted April 3 Köpt kaffe........Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk 3 1 1 Quote Share this post Link to post
audirs2 45,849 Posted April 3 3 timmar sedan, skrev apknug: Köpt kaffe........ Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk Hur är kaffets bouquet? 1 Quote Share this post Link to post
Nineteen68 1,131 Posted April 3 6 timmar sedan, skrev apknug: Köpt kaffe........ Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk Folk säger ju att biltemas olja ska vara castrol olja!? Så då borde kaffet hålla standarden snäppet bättre än Lindvalls kaffe... 3 1 Quote Share this post Link to post
pust 3,714 Posted April 4 Fullt med små munkar såg jag på morgonpromenaden,fick fota lite diskret 8 Quote Share this post Link to post
pust 3,714 Posted April 4 Stannade o tittar var jag ska bo nästa gång jag kommer,hus till vänster 9 våningen till vänster 17 Quote Share this post Link to post
Soengsang 108,599 Posted April 4 Idag blir det tort om fötterna... 6 Quote Share this post Link to post
Broskan 25,125 Posted April 4 Sista dagen här i djungel så tog en liten runda igen. Utanför bostaden. Första stoppet blev en jordgubbs odling på en av topparna. Sen vidare till en högt belägen bar/cafe. På hemvägen stoppade vi lokala spritbutiken. Man handlar av säkerhet genom en liten lucka och betalning först innan man får några varor. Sen lokale grönsakshandlarn som är en öppen butik därför extra bevakad. Middagen blev kyckling med morötter och potatis som var mycket gott. //Broskan 42 2 Quote Share this post Link to post
bajen 974 Posted April 4 Helvete va du far omkring.Imponerande att du orkar,evighetsmaskin. 5 1 Quote Share this post Link to post
Broskan 25,125 Posted April 5 Ja då har jag anlänt i "Tuna City". Det blev en trike från bussen till hotellet. Incheckad och klar för lunch. Såklart blev det tonfisk. //Broskan 38 Quote Share this post Link to post
Broskan 25,125 Posted April 5 (edited) Efter maten blev det till att åka hem till Manny Pacquiao och kolla in hans 2 palats sen boxnings gymmet. Blir kanske tåkiga bilder för den som inte vet vem han är. Som vanligt satt man trångt. Först ut är han som körde. Sen han där bak. Bägge bilarna var på plats. Där bilarna är bor han numera. Men den gamla kåken går inte av för hackor. Sen bar det är till boxningavd. Började med invägning Sen var man redo. En väldig lyckad dag för mig som har följt honom under många år och många viktklasser. //Broskan Edited April 5 by Broskan 59 2 Quote Share this post Link to post
swedenfarang 15,641 Posted April 5 21 minutes ago, Broskan said: Efter maten blev det till att åka hem till Manny Pacquiao och kolla in hans 2 palats sen boxnings gymmet. Blir kanske tåkiga bilder för den som inte vet vem han är. Som vanligt satt man trångt. Först ut är han som körde. Sen han där bak. Bägge bilarna var på plats. Där bilarna är bor han numera. Men den gamla kåken går inte av för hackor. Sen bar det är till boxningavd. Började med invägning Sen var man redo. En väldig lyckad dag för mig som har följt honom under många år och många viktklasser. //Broskan Grymt! Blev avis nu. Ha en bra kväll. 3 1 Quote Share this post Link to post
Broskan 25,125 Posted April 5 Blev lite mat igen. Jollibee bukfyllnad. Sen lite stadsbilder. Dåligt med taxis här mest jeepneys och tricycles. Taxi är för lite längre körningar //Broskan 40 Quote Share this post Link to post