Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

Kötthandlarn

Åkte till världens bästa Bengans på Stigbergstorget för att äntligen få hämta ut den skivan jag förbokade för några månader sedan.........

Så vackert......💙

IMG_20191004_175525.thumb.jpg.9123afdd6aec197d37486cb97807cfe2.jpg

IMG_20191004_175621.thumb.jpg.d6ca4de7f9cf23e023fc6b4099a1bd00.jpg

Å när man ändå var där så blev det lite andra inköp också........

IMG_20191004_175711.thumb.jpg.6b65433d7c1120d63f3659ea27975875.jpg

Blir mycket musik ikväll.......

Förmodligen till grannarnas förtret.....😂

Å nu snurrar Joel Alme på svarven......

Fantastisk textförfattare.......👏

IMG_20191004_180320.thumb.jpg.b7ade7ef9f5195b07a9a93772c2ff016.jpg

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Idag var det dags att se till att röda faran får plats i garaget när det kommer sånt däringa vitt och kallt uppifrån...

Tja om grannarna ställt in en massa skräp här..? 😆

DSC_7993.thumb.JPG.b6f08a9cac3b771d8cc2514b0cb71227.JPG

Hursom, sisådär.. Färdigt, så skönt!

DSC_7994.thumb.JPG.f301cd485d8ed14546122ca525715e2a.JPG

Sen blev det kväller och AW i växthuset med Gamle Tom.. fantastiskt gott 😋

DSC_7996.thumb.JPG.3cf9cc270eb64ec60f202385e1cb6067.JPG

DSC_7995.thumb.JPG.fbe76d0226305b39ec9603e41bb84b6f.JPG

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev ellim63:

Idag var det dags att se till att röda faran får plats i garaget när det kommer sånt däringa vitt och kallt uppifrån...

Tja om grannarna ställt in en massa skräp här..? 😆

DSC_7993.thumb.JPG.b6f08a9cac3b771d8cc2514b0cb71227.JPG

Hursom, sisådär.. Färdigt, så skönt!

DSC_7994.thumb.JPG.f301cd485d8ed14546122ca525715e2a.JPG

Sen blev det kväller och AW i växthuset med Gamle Tom.. fantastiskt gott 😋

Förväntade mig nästan en garagefilm där i klassisk Clirre anda, men där bedrog man sig🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Skaldjur kan man aldrig få för mycket av 

IMG_20191004_203610.thumb.jpg.6455ed23156e897c6b9ab4fd8a8ce156.jpg

Säger frugan. 

Köpte 1kg räkor och 3 paket med kräftor.

Käkade 5 kräftor och ett 1/2kg räkor resten åt gumman 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Och så har vi firat kanelbullens dag, oj så gott tillsammans med det som hör till, fusklatte och en sipp lagrad rom.. Underbart! 💕🇸🇪😎

DSC_7997.thumb.JPG.009575687be19fdf2604b85c43aa1510.JPG

Dela på andra sajter

On 2019-09-27 at 02:13, skrev samet:

Drottningen är väl inte van att få mothugg och bli polisanmäld. 

Frågan är nu bara om den småsinta hjärnan fattar att bättra sig eller om det nu skall hämnas hundrafalt och det bara eskalerar till att blir ännu värre. 

Tyvärr är min uppfattning att ingen (väldigt få) Thai kan backa, för då tappar man ansiktet, istället eskalerar småsaker till oanade proportioner. Hoppas jag har fel och problemen upphör för er. 

En förolämpad ledare, är oftast en farlig ledare. 

Var på din vakt!

On 2019-09-30 at 21:45, skrev Nicholas:

Svårt att bedriva Thai-välde i Sverige med en massa jobbiga svenskar som stör.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Tja Hon försökte med ett par fruktlösa attacker i verkligt syfte till att få mig och frugan att separera..

Jag står trygg i stormen... frugan hade dock ett par jobbiga dagar.... men nu är hon stärkt och stolt igen...

Enis... som fortfarande har ett par ess i rockärmen och väljer att sätta in lite senare

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Enis:

Tja Hon försökte med ett par fruktlösa attacker i verkligt syfte till att få mig och frugan att separera..

Jag står trygg i stormen... frugan hade dock ett par jobbiga dagar.... men nu är hon stärkt och stolt igen...

Enis... som fortfarande har ett par ess i rockärmen och väljer att sätta in lite senare

/Enis

Oj, vilket jäkla tjafs.. Hoppas att allt löser sig! 

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Vaknade upp med en lagom nivå av manlig förkylning...........

Tog mig hostande och harklande ner till trappuppgången för att vittja brevboxen och konstaterade därefter att jag måste ha världens bästa vinterdäck.......

Låg ett brev där att däckhotellet hade bokat tid för mig..........

Varför de skickade ett brev kan jag inte begripa, då de alltid mailar i vanliga fall, men skit i det.........

Förra året när jag skulle skifta däck, så var det bara 4 mm kvar i mönstret och de rekommenderade givetvis nya svindyra däck som kanske är jäkligt bra i Kiruna men kanske inte så aktuella i en Blöteborgsvinter..........

Tänkte då att jag kör ett år till och köper nya 2019 på Klangs nettodäck, som har bäst priser i staden........

Varför är mina nuvarande däck bäst i världen då?........

Jo, för tydligen verkar de regenerera sig allt eftersom man kör och ökar mönsterdjupet..........:giggle:

Ur led är tiden och vem skall man lita på?..........

DSCN1967.thumb.png.1d9c3f02328ecd7d5ace06cc44f5238a.png

Dela på andra sajter

Bytt Belägg och skivor bak på gamla Passaten. Den inbyggda "slitvarnaren" hade börjat låta så det var dags att fixa. :)

IMG_20191006_160749.jpg

IMG_20191006_165354.jpg

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Förlorat all respekt jag hade innan till Zlatan........

Sicken jäkla narcissistisk människa med ett totalt storhetsvansinne...........

Så besviken.........

Varför måste en så gudabenådad fotbollsspelare bete sig som ett as??!!!!

Åtskilliga är de filmklipp då han kör armbågar helt medvetet upp i ansiktet på motspelare etc.......

Jag tycker inte man skall bete sig på det sättet när man är en förebild för så otroligt många ungdomar..........

Å så kommer detta!!!!

Så pinsamt............

Ett tag var det charmigt med hans frispråkighet men nu?????!!!!!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/mRW590/zlatans-kritik-mot-janne-andersson

image.thumb.png.0b8e9783cee3f35b1fce43e8983ac3f4.png

Dela på andra sajter

Tittade på fönsterputsaren,vill inte byta😁 han är längst upp till vänster,förstora så ser ni😁👍 IMG_20191008_143731.thumb.jpg.76ede0abfb950cbaa893f45ce9cbe042.jpg

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Så besviken.........

Åtskilliga är de filmklipp då han kör armbågar helt medvetet upp i ansiktet på motspelare etc.......

Jag tycker inte man skall bete sig på det sättet när man är en förebild för så otroligt många ungdomar..........

Å så kommer detta!!!!

Så pinsamt............

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/mRW590/zlatans-kritik-mot-janne-andersson

Först ger Greta ledig åt alla skolungdomar och nu skall även Slattan göra det, vem blir nästa att ge ledigt? Boa 52 eller?😝

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Så besviken.........
Å så kommer detta!!!!
Så pinsamt............

Beredd att hålla med. Börjar bli riktigt pinsamt, tyvärr.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Varit till begravningsbyrån igen för planering (för vilken gång i ordningen minns jag inte)........:ledsen:

Begravningen blir 25/10 Nylöse kyrka där mamma konfirmerades i.........

Hade lämnat in ett foto till förstoring och inramning till lokala fotoaffären, som vi i familjen kom överens om att det representerade mammas minne på bästa sätt och idag skulle det levereras.........

2005169775_2005018.thumb.JPG.ff65931a9947d7abaf40d3eb09621b74.JPG

Därefter hem till pappa med diverse dokument från skatteverket som begravningsbyrån hade ordnat som tydligen är ett måste för diverse avregistreringar av försäkringar, abonnemang etc.........

Inte en aning egentligen men jag bara hängde med och orkade inte lyssna så mycket egentligen........

Dela på andra sajter

On 2019-09-28 at 17:28, skrev FF:

Bokade resa till Egypten, ganska billigt 8000 kr för en all inklusive resa för oss båda. Vi åker den 13/10.

FF

Ett av länderna jag aldrig skulle betala för att besöka...

Första gången jag var där var jag knappt 1 år gammal (och brydde mej inte), andra ca 31 (det var en Liveaboard dykresa så jag var knappt i Egypten alls, så helt OK!), tredje (och det var då jag fick extrem avsmak) ca 41 år gammal, besökte pyramiderna på arbetstid och vägrade åka dit året efter (4de gången), valde att jobba istället...

On 2019-10-08 at 18:57, skrev Kötthandlarn:

Så besviken.........

Å så kommer detta!!!!

Så pinsamt............

Han har humor, nåt tråkmånsar saknar!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Kanske inte vad jag har gjort idag, men nu blev det denna tråden.

Köpte en ny telefon häromveckan, tänkte att jag kunde sälja min gamla men samtidigt inte intresserad av "kompisar" som ringer och prutar så jag testade Swappie.

Enligt hemsidan skulle jag få 3280kr för min nästan 2år gamla iPhone 8, mycket bra tyckte jag. Återstår att se vad jag får efter deras bedömning, känslan var att de hittar garanterat en massa "fel" som ger avdrag.

I fredags fyllde jag i all information, skrev ut fraktsedlarna för frakten med DHL som är inbakat i priset. Lämnade in telefonen i lördags, i tisdags fick jag ett mail att min telefon var i nyskick så 3280kr kommer betalas ut till mig. Idag satt pengarna på kontot.

Bra tjänst utan krångel och jävligt bra betalt, telefonen kostade 6500kr för knappt två år sedan.

Dela på andra sajter

Retat mig på alla som ska skröna och spamma sönder alla trådar här!

Ändrades av Issanbonde
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev M33:

Köpte en ny telefon häromveckan, tänkte att jag kunde sälja min gamla men samtidigt inte intresserad av "kompisar" som ringer och prutar så jag testade Swappie.

Enligt hemsidan skulle jag få 3280kr för min nästan 2år gamla iPhone 8, mycket bra tyckte jag. Återstår att se vad jag får efter deras bedömning, känslan var att de hittar garanterat en massa "fel" som ger avdrag.

I fredags fyllde jag i all information, skrev ut fraktsedlarna för frakten med DHL som är inbakat i priset. Lämnade in telefonen i lördags, i tisdags fick jag ett mail att min telefon var i nyskick så 3280kr kommer betalas ut till mig. Idag satt pengarna på kontot.

Bra tjänst utan krångel och jävligt bra betalt, telefonen kostade 6500kr för knappt två år sedan.

Jag hade gett minst 4000 om bilderna på Råttan ingår...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Benriach:

Jag hade gett minst 4000 om bilderna på Råttan ingår...

Faaaaaan, glömde ju bilderna i telefonen. Ja nu blir någon som handlar begagnat lycklig.

Tror det är denna.... https://swappie.com/se/iphone/iphone-8/iphone-8-64gb-rymdgra-7/

Eller nog denna https://swappie.com/se/iphone/iphone-8/iphone-8-64gb-rymdgra-8/ 

Slå till @Benriach

Ändrades av M33
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2019-10-04 at 22:42, skrev Enis:

/Enis

Bra Enis!

Man ska aldrig spela ut alla kort. Dela ut dom i små portioner och alltid sitta med en laddning nya kort

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev M33:

Tror du man kan sälja en SonyEricsson K530i på samma sätt?........:giggle:

Jag har två stycken liggandes, så jag borde väl få typ tusan spänn för dem?........:rotfl:

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag har två stycken liggandes, så jag borde väl få typ tusan spänn för dem?........:rotfl:

om det hade varit ett par nokia 3330 så hade det funkat

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Släng dig inte med flashiga namn som Sony Ericsson, var stolt över din Doro istället. Ångra inte tramp stampen med "I love Doro", och sälj för guds skull inte dina dyrgripar!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...