Detta inlägg gillas... svampen Inlagd Januari 7 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 7 Några stenkast bort från Fängelset Bang Kwang Central Prison"Bangkok Hilton" ligger museet om dess historia straffmetoder fängelselivet vaktuniformer/vapen även en avdelning med fångarna konst mm mycket intressant och givande. Även var Nelson Mandela var hyllad som frihetskämpe & frihetsberövad. Värt ett besök!⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Fanns även Café & Butik som hade Fångars hantverk till salu. Här kommer ett gäng foton & info. Bang Kwang är ett fängelse i Nonthaburi norr om Bangkok där personer som döms till långa straff placeras. De flesta västerlänningar som sitter i Bang Kwang gör så på grund av smuggling av heroin eller annan narkotika. I fängelset sitter 8 000 interner när det egentligen bara är byggt för ungefär 2 000 fängelset öppnade 1933. 21 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 7 Dela Inlagd Januari 7 2 timmar sedan, skrev Mickey1969: Var är bilderna på dig med röjsågen då? Kommer aldrig att hända. Möjligtvis att jag kommer att peka med hela armen. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Januari 7 Dela Inlagd Januari 7 Blev en långpromenad hem efter läkarbesöket. Helt slut i benen av slirandet i snömodden. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Benriach Inlagd Januari 8 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 8 En liten dykutflykt stod på schemat idag... 15 Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... mrsurin Inlagd Januari 9 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 9 Barnens dag idag Thailand idag, var där och hade med en säck med godis till barnen. Frugans barnbarn fick ett fint paket med sig hem. 15 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stjp8729 Inlagd Januari 10 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 10 Idag blev det 469 Km från Bangkok till Khon Kaen med Yamaha R9an. Allt för att få 1000 Km på motorn, så efter imorgon är det dags göra R9an redo för säsongen 2026 och Yamaha Championship samt Yamaha R9 Cup. Vi har bara 26 grader nu, så ångrar jag inte tog på mig mer kläder, frös faktiskt hela vägen från Bangkok. Ikväll se vad KKC kan erbjuda stjp8729 15 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... biker Inlagd Måndag kl 16:49 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Måndag kl 16:49 (ändrad) On 2026-01-01 at 06:36, skrev Soengsang: Återkom gärna med det, och vart du förnyar, gissar du har 1 årig extension? Hej Idag åkte vi bort till DLT i Sikhio. Frugan var ledig, så det blev att åka Triumph dit. Kom iväg tidigt, så var på plats strax efter öppning, 8.30. Fick tag i handläggaren direkt, så hade bestämt mig för att fråga om 5-årigt innan alla papper åkte iväg. Hon kollade pass, jomen du har ju non im, retired, så då blir det 5-åriga kort. Alla kopior och läkarintyg och adressintyg var ok. Eftersom jag skulle förnya både bil och mc, krävs 2 st. läkarintyg och 2 st. adressintyg. Men det dög bra med kopia på orginalen. Kan nämnas, att det duger inte längre med de läkarintyg som man tidigare kunde skaffa i vilken "klinik" som helst. De ska tydligen följa någon standard numera, åtminstone här på detta kontoret. Jag hade varit på Bangkok Hospital där vi bor, 100baht. Det var ok. Sedan en våning upp till "testrummet". Lite nytt sedan jag var där senast. Färgsyn, tryck på rätt knapp när grön, gul resp. röd lampa tänds. Sedan djupseende, en ny maskin nu. 3 försök, 2 måste vara godkända. Maskinen avgör om det är ok. Sedan gamla reaktionstesten. Foten på gasen, när röd lampa tänds, bromsa kvickt som fan. Till sist, om man kan se åt sidorna. Vilken färg som tänds. Kan här notera att de flesta i lokalen blev underkända. Ingen chans att göra om, kom tillbaka senare..... Jag lyckades dock klara allt felfritt. Det var naturligtvis enbart tur, inget annat. Så sammanfattningsvis allt positivt, all klart kl. 10.00. mvh biker Ändrades Måndag kl 16:56 av biker 19 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd 13 timmar sedan Dela Inlagd 13 timmar sedan Hämtat elräkningen i brevlådan som kom idag. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd 13 timmar sedan Dela Inlagd 13 timmar sedan Spelat på svartlotteriet och köpt lagliga lotter. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd 13 timmar sedan Dela Inlagd 13 timmar sedan Tittat på när grannen kom hem med fisk från sitt risfält, han hade tömt ett vattenhål och plockat fisken i leran. . 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd 12 timmar sedan Dela Inlagd 12 timmar sedan Köpte en Stallion 150cc för ett antal år sen, så här ser den ut idag när en thaiare haft den och aldrig lagat den när något gått sönder, lämnade in den till en moppeverkstad i byn och gav honom ett par tusen Bath för att försöka få den i körbart skick. 8 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd 8 timmar sedan Dela Inlagd 8 timmar sedan 4 timmar sedan, skrev mrsurin: Spelat på svartlotteriet och köpt lagliga lotter. Grattis till storvinsten! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd 7 timmar sedan Dela Inlagd 7 timmar sedan En liten vinst. Pengarna tillbaka och lite till. 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd 3 timmar sedan Dela Inlagd 3 timmar sedan (ändrad) Ute å gått, mestandels blött men bart. Skogen och fältena slask och halt. Ändrades 3 timmar sedan av 65Selander 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu