Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

UglyFarang

Jäkla meck att få hem båten, grannen som gillar att köra maskiner fick roa sej med att köra min baklastare med långgafflar på ca 27 km för att kunna lyfta upp båten med vaggan på mitt släp och sedan ca 27 km hem igen medan jag satt bekvämt, tyst och lugnt i min Dodge och drog släpet, väl hemma så lyftes båten och vaggan ner på marken så nu ska vi se om jag kan hitta en skänkesannons på en gammal husvagn och bygga om till en släp som man kan backa ner i vattnet och sjösätta en 606:a från.

• Ge karma 4

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jäkla meck att få hem båten, grannen som gillar att köra maskiner fick roa sej med att köra min baklastare med långgafflar på ca 27 km för att kunna lyfta upp båten med vaggan på mitt släp och sedan ca 27 km hem igen medan jag satt bekvämt, tyst och lugnt i min Dodge och drog släpet, väl hemma så lyftes båten och vaggan ner på marken så nu ska vi se om jag kan hitta en skänkesannons på en gammal husvagn och bygga om till en släp som man kan backa ner i vattnet och sjösätta en 606:a från.

Du har glömt bilderna. 😇

• Ge karma 2
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

En kille från Finland har köpt en 42 fotare i Danmark och hans kompis här i Stockholm skall segla upp den hit till Gålö, dom undrar om jag vill va med? Då får man lära sig en del segling då! 

• Ge karma 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Vi har idag fått elräkningen betalad av staten eller någon annan snäll instans.

Tillsammans med alla andra i Surin city och en handfull andra stadsdelar.

Gissar pga "kriget" och evakueringar.

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

UglyFarang
20 timmar sedan, skrev rolba:

Du har glömt bilderna. 😇

Tyvärr så tog jag inga bilder vid lastning/hämtning annars så var det nog ett lite udda sätt att hantera problemet, säljaren hade lagt rör på reglar under vaggans ram som den hade rullats in i maskinhallen på, jag hade med mej 8 st hjuldollys men det räckte med att placera 4 st under vaggan och rulla ut, vikten var runt 750kg på båt med vagga.

För att få ut båten på gården så hade jag 4st plyfaskivor med som jag skarvade ihop och placerade mot tröskeljärnet så det var bara att putta och dra för att få ut det hela på gården och lyfta upp med baklastaren och backa in släpet under och sätta ner på 4st bjälkar och spänna fast och åka hem.

• Bullseye 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

UglyFarang

Idag så blev det en ny fisketur med grannen och en kompis, de ville åka tidigt så jag blev uppjagad 04:30 men då hade de fixat mat och dricka och packat in rubbet i bilen så det vara bara att åka ner till båten och ge oss ut, vi var den enda båten ute i början och fisket gick fint, gott om sill och makrill och makrillen var större än när jag och grannen var ute för 2 veckor sedan.

När vi hade fiskat i ett par timmar så kom det flera båtar ut till samma plats tyvärr, kompisen fick en riktigt fin bifångst som pga övriga båtars närvaro fick släppas tillbaka så efter en stund så kom vi fram till att vi skulle se hur långt vi kunde komma på 2 timmar och vi kunde konstatera att om kompisen har rätt info så är torsken lovlig med drygt 2 timmars färd norrut.

Då kommer den intressanta frågan, kan man åka upp dit och fiska torsk och åka tillbaka ner till hemmahamnen och ta i land sin fångst där eller åker man dit på olagligt fiske då? 

Nu ropar de att maten är klar så det är bäst att gå ut.

• Ge karma 4

Dela på andra sajter

On 2025-08-23 at 19:48, skrev UglyFarang:

Jag är inte senildement för att jag citerar mej själv men idéen att bygga en båtsläp på ett gammalt husvagnschassie är jag tydligen inte ensam om att tänka på, dagen efter så hittade jag denna annonsen när jag tittade lite efter husvagnar och båtsläp:

https://www.blocket.se/annons/skane/batslap_batvagn/1402276877  

Byggd för en Mini-compis på 1 ton och min ska väga ca 600kg så det är lite marginal och troligen behöver min inte samma höjd då den ska klara sej med 0,95 i djup.

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MickeN:

Slank ner en och annan. 20250826_181834.jpg.586c6b24ba9a2b4865794a10fd0e2b3a.jpg

Förstod det när jag såg  att Luken stod och väntade på en limo, asså en SL buss vid Björknäs!!🤠 

• Ge karma 1
  • Party 1
  • Haha 3

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Har några timmar kvar på min 72 timmars fasta. Bara vatten i ca 65 timmar nu.

Och lite snus, så klart.

Provar ZYN snus och den funkar bra. Riktigt bra till och med. Har ju varit utan i ca 6 månader, men det var tråkigt så nu blir det snusande igen.17562778854465094906651247929332.jpg

• Ge karma 7
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...