Detta inlägg gillas... UglyFarang Inlagd Juli 13 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juli 13 Idag blev jag och kompisen och min granne klara med att dra om elen i båten och nu finns det en riktig säkringspanel och ordentliga brytare till allt som ska kunna brytas, detta har tagit några dagar och hela dagen igår i regnet höll vi på och idag i solskenet så avslutade vi jobbet och tankade upp ordentligt och hängde på en utombordare som det finns ett fäste till omutifallatt... En rejäl runda på sundet utan problem, vi hade tagit prov i botten av tanken för att försöka se om det var en massa skit som kunde sätta igen bränsle filtret men allt gick fint så vi gjorde ett par mindre stopp för att fiska lite på några ställen som skulle vara bra och det verkar bara vara snack att det skulle vara dåligt med fisk i sundet för vi fick både sill och makrill och någon bifångst som proffsen kallar det. 10 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tommy Inlagd Juli 16 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juli 16 (ändrad) Vi hade äkta Vikingar på lunch på Vasagatan idag! Gothia Cup laget "Thailand Viking"! MVH Ändrades Juli 16 av Tommy 19 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 16 Dela Inlagd Juli 16 Sitter och funderar på om Göteborgs träffen blir av i år, ser inte på forat om det. Men Volvo museum är nu öppet så dit går jag nog med stor säkerhet! 5 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 16 Dela Inlagd Juli 16 Jag började min semester denna veckan och har kört grus ner till damm eller våtmark hela dagarna, min hjälpsamma granne dyker upp med sina ungar efter jobbet och har med sej några pizzor som vi äter innan det körs grus några timmar innan grannen måste hem med ungarna och jag fortsätter ett par timmar till. Nu har jag kanske 10 lass till innan det är klart och ska packas innan vi täcker den nedre delen med gamla tegelpannor som ska vältas och plattas till så att vi kan lägga en massa enkupigapannor på hela ytan innan vi öppnar för vattnet och börjar fylla upp och inväntar regn och hoppas på att det blir så bra som vi har tänkt. Vid lågvatten eller normalvatten så ska vattenspegeln vara ca 1 Ha och vid högvatten typ häftigt regn i samband med snösmältning ca 2 Ha. En öl till sedan sängen och upp tidigt för att få klart innan besökarna anländer imorgon. 9 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 17 Dela Inlagd Juli 17 9 timmar sedan, skrev UglyFarang: Jag började min semester denna veckan och har kört grus ner till damm eller våtmark hela dagarna, min hjälpsamma granne dyker upp med sina ungar efter jobbet och har med sej några pizzor som vi äter innan det körs grus några timmar innan grannen måste hem med ungarna och jag fortsätter ett par timmar till. Nu har jag kanske 10 lass till innan det är klart och ska packas innan vi täcker den nedre delen med gamla tegelpannor som ska vältas och plattas till så att vi kan lägga en massa enkupigapannor på hela ytan innan vi öppnar för vattnet och börjar fylla upp och inväntar regn och hoppas på att det blir så bra som vi har tänkt. Vid lågvatten eller normalvatten så ska vattenspegeln vara ca 1 Ha och vid högvatten typ häftigt regn i samband med snösmältning ca 2 Ha. En öl till sedan sängen och upp tidigt för att få klart innan besökarna anländer imorgon. Volvo eller Scania? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 18 Dela Inlagd Juli 18 On 2025-07-16 at 23:30, skrev Morgan Johansson: Ah semester tider på sommaren. Då hade en motorseglare suttit fint nu! Det håller jag absolut med dej om Apknug, just nu så har jag fullt med arbete med våtmarken att ägna mej åt och barnbarn med sina föräldrar och morföräldrar och farmor på besök här någon vecka så segling hade inte funkat denna semestern men jag har lagt ett bud på en båtplats som garanterat kan hysa vilken båt jag än köper. Är ditt nya nick ditt riktiga namn? Det kanske är du som är Morgan Johansson sossepolitikern från Helsingborg i så fall har jag fått en video från din kompis Ewan på dej när du åker snowboard i den största backen som du vågade dej på, videon från Ewan: https://x.com/tresmguld/status/1909312029686485200?t=sU_X-1gbTYv0lfF-adtcrQ&s=01 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 18 Dela Inlagd Juli 18 On 2025-07-17 at 08:59, skrev audirs2: Volvo eller Scania? Om du menar gruskörningen så är det gjort med min racertraktor och tippkärra. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 18 Dela Inlagd Juli 18 2 minuter sedan, skrev Morgan Johansson: Ja att återställa våtmarkerna är viktigt, kanske limma fast sig vid vägbanan också. Ja vad är väl en Motorseglare som man seglar ner till Medelhavet mot det. Vi gör denna dammen eller våtmarken för att den behövs av många anledningar, en av dem är att vid kraftiga regn och när det finn mycket snö som smälter så ligger det en liten sjö nere vid vägen som delvis översvämmats flera gånger och jag kommer att använda dammen dels för bevattning av mina odlingar och dels för att odla kräftor i. Är du själv ute och seglar mycket på din semester? 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 22 Dela Inlagd Juli 22 Idag så var det svalt nog att lägga ut tegelpannor, det såg ut att kunna bli regn på sen eftermiddag men inte många droppar på denna dagen, många kvadratmeter kvar men hjälp från grannen och ungarna är mycket värdefullt. 5 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 22 Dela Inlagd Juli 22 On 2025-07-18 at 22:47, skrev Morgan Johansson: Seglat de senaste 20+ åren från April till senhöst. Men i år säljer jag båten, finns inte tid för flera sommarhus får prioritera, riskerar att bara bli ett drömmarnas kaj av den flytande annars. Skall du ha kvar huset i Chamonix Mont Blanc?🤠 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 25 Dela Inlagd Juli 25 Fick oväntat besök på arbetsplatsen idag. 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 25 Dela Inlagd Juli 25 Idag så var det besök hos distriktssköterskan på min lokala VE och äntligen 75,4Kg så nu är det bara varannan vecka så länge jag håller den vikten, det betyder 15kg upp sedan luciahelgen! 8 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 25 Dela Inlagd Juli 25 En olycka kommer sällan ensam. Mera oväntat besök. Ingen fara på taket, elavbrott några sekunder då går en massa automatlarm. 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 26 Dela Inlagd Juli 26 19 timmar sedan, skrev rolba: En olycka kommer sällan ensam. Mera oväntat besök. Ingen fara på taket, elavbrott några sekunder då går en massa automatlarm. Du hade väl Gevalia med dej? 2 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 26 Dela Inlagd Juli 26 21 timmar sedan, skrev rolba: Fick oväntat besök på arbetsplatsen idag. 20 timmar sedan, skrev rolba: En olycka kommer sällan ensam. Mera oväntat besök. Ingen fara på taket, elavbrott några sekunder då går en massa automatlarm. Say no more 4 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 1 Dela Inlagd Augusti 1 Kompisar i byn har lånat min Taikonvagn och åkt på semester och jag har lovat att vattna växterna och ta in posten och ikväll när jag var och gjorde min plikt så kom en av grannkvinnorna ut och satte sej i sin bil och körde från #1 där hon bor till #11 där Hemskglass hade parkerat, hon köpte glass och satte sej i bilen och körde runt kvarteret och hem igen! Hon är gissningsvis i 35 års åldern och har ett par ungar och är tydligen både lat och dum. 3 1 4 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 4 Dela Inlagd Augusti 4 Jag sitter i soffan och njuter av en Plantation och skulle kunna höra en knappnål falla i golvet så tyst det är nu när alla besökare har åkt vidare. Sista veckan av semester så nu är det att växla upp och få ut det sista av takpannorna på botten av den blivande dammen. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 7 Dela Inlagd Augusti 7 Nu är det äntligen klart med alla jäkla tegelpannor som skulle ut på botten av dammen, 2 lager a 10 000m², nu ska jag göra så lite som det bara är möjligt tills jag ska börja jobba på måndag. Skål och natti natti..... 6 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd Augusti 9 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 9 Planterat lite stolpar. Ska bli intressant att se hur detta håller. De är nedtryckta med grävmaskin bara. 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 9 Dela Inlagd Augusti 9 2 timmar sedan, skrev Surin P3: Planterat lite stolpar. Ska bli intressant att se hur detta håller. De är nedtryckta med grävmaskin bara. Bombsäkert? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 9 Dela Inlagd Augusti 9 30 minuter sedan, skrev rolba: Bombsäkert? Bombsäkert. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 9 Dela Inlagd Augusti 9 Jag har blivit jagad att vara med på jakt i några år av jaktlaget och idag har jag fått godkänt av laget att få vara med och jaga på min egen mark, det var länge sedan jag sköt på älgbanan men efter en inskjutning av lånat vapen så gick det så nu ska jag hänga med ut men om jag skjuter eller inte får vi se. 5 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 9 Dela Inlagd Augusti 9 6 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag har blivit jagad att vara med på jakt i några år av jaktlaget och idag har jag fått godkänt av laget att få vara med och jaga på min egen mark, det var länge sedan jag sköt på älgbanan men efter en inskjutning av lånat vapen så gick det så nu ska jag hänga med ut men om jag skjuter eller inte får vi se. Har en polare som älskar älgjakten. Han jagar inte själv, men det är tydligen många ensamma fruar under samma period som är "mörkrädda"😛 1 1 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd Augusti 9 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 9 Hade kunnat bli en skaplig slant idag. Nära på boost 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 9 Dela Inlagd Augusti 9 Kallsvettats, blivit yrslig och nästan svimmat(igen) Men då jag kände igen symtomen så kunde jag förhindra en avsvimning denna gång Enis 4 5 1 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu