Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

UglyFarang

Jag råkade ut för något som gjort att jag har fått för mej att jag eventuellt råkat ut för lite stalking aktigt idag, för att få lite sammanhang så har jag situationen att besöka sjukhus en gång i månaden och min lokala VE en gång i veckan för kontroller.

I måndags så var jag på sjukhuset och fick då besked att man ansåg att det bara behövdes besök på VE varannan vecka och jag fick ett brev med mej som jag skulle lämna där när jag skulle dit idag.

När jag kommer in till distriktssköterskan så lämnar jag brevet till henne för jag tänkte inte på att lämna det i receptionen som kanske varit avsikten, hon läser brevet och sedan kollar hon blodtryck och pulsoximeter och tar ett antal rör med blod och medan hon gör detta så frågar hon mej om min sambo som är sjuksköterska fortfarande tar pulsoxi och blodtryck dagligen och om hon gör detta så ville hon gärna att jag tar med mej dessa värden när jag kommer till henne om det är ok för oss.

Jag förklarar att jag inte har någon sambo utan att hon måste tänka på mina barnbarns farmor som har varit med hit några gånger för några månader sedan och som bodde hos mej och hjälpte mej fram till dess att jag började arbeta igen och för egen del så kollar jag bara vikt och pulsoxi men inte blodtrycket.

Efter att blodprov och tryck och en del annat var gjort så fick jag order att ta av tröjan för att hon skulle lyssna på hjärta och lungor så tröjan åkte av och hon gjorde sitt lyssnande och jag blev tillsagd att ställa mej på vågen och när vikten noterats så fick jag frågan om jag tränade något vilket jag svarade ja på och påpekande att ingen hade satt någon begränsning på det annat än att ha koll på att inte pulsen skenar efter att jag började att jobba heltid och fick då en kommentar att jag vägde lite i underkant trots att jag ligger ca 2,5 kg in på normalviktig enlig BMI systemet och fick ännu en gång höra att min benstomme är kraftigare än normalt och jag är underviktig som det är nu,  tröjan åkte på och jag skulle få några nya tider.

När hon skriver i ett tidkort så ser jag att hon ger mej tider varje vecka trots att det skulle minska till varannan vecka men jag tänker att det nog har med undervikten att göra så jag är tyst medan hon fyller i nya tider.

När kortet är ifyllt så vänder hon på kortet och på andra sidan där det är tryckt hennes namn och distriktssköterska så skriver hon ett mobilnummer och säjer till mej att om jag känner att jag inte mår bra utanför öppettiderna på VE så kan jag ringa henne så kan hon komma  och kolla till mej för hon bor inte så långt bort från mej och så lägger hon till med ett brett leende att även om barnen är hos henne varannan vecka så är de stora nog att klara sej själva om hon behöver vara borta på natten.

Jag säger att jag ska höra av mej till henne om det behövs.

Nu hör det till saken att jag bor på landet och min adress inte säjer ett dugg för någon människa om man inte kollar upp det på hitta.se eller med en GPS, jag bor liksom inte på Storgatan 32 i Bynpålandet.

Detta är definitivt inte normalt för mej, dessutom så första tiden så växlade det sköterska mellan gångerna jag var där men när jag började att komma dit ensam så blev det ganska snabbt bara henne som mina besök gick till och hon är den enda sköterska som någonsin under mitt liv har lyssnat på hjärta och lungor på mej, det har alltid annars varit läkare som har gjort detta.

Är det stalker varning på detta eller är jag lätt paranoid och detta är kanske normalt idag?

Jag har absolut inga klagomål på bemötande eller service utan jag tycker bara att detta är en aning underligt.

Lite väl mycket text kanske men jag kan nog inte skriva det jag vill mera kompakt.

• Ge karma 3
  • Ojojoj 1
  • Hjärta 2
  • Hmm? 1
  • Haha 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2025-05-30 at 22:22, skrev UglyFarang:

Jag råkade ut för något som gjort att jag har fått för mej att jag eventuellt råkat ut för lite stalking aktigt idag, för att få lite sammanhang så har jag situationen att besöka sjukhus en gång i månaden och min lokala VE en gång i veckan för kontroller.

I måndags så var jag på sjukhuset och fick då besked att man ansåg att det bara behövdes besök på VE varannan vecka och jag fick ett brev med mej som jag skulle lämna där när jag skulle dit idag.

När jag kommer in till distriktssköterskan så lämnar jag brevet till henne för jag tänkte inte på att lämna det i receptionen som kanske varit avsikten, hon läser brevet och sedan kollar hon blodtryck och pulsoximeter och tar ett antal rör med blod och medan hon gör detta så frågar hon mej om min sambo som är sjuksköterska fortfarande tar pulsoxi och blodtryck dagligen och om hon gör detta så ville hon gärna att jag tar med mej dessa värden när jag kommer till henne om det är ok för oss.

Jag förklarar att jag inte har någon sambo utan att hon måste tänka på mina barnbarns farmor som har varit med hit några gånger för några månader sedan och som bodde hos mej och hjälpte mej fram till dess att jag började arbeta igen och för egen del så kollar jag bara vikt och pulsoxi men inte blodtrycket.

Efter att blodprov och tryck och en del annat var gjort så fick jag order att ta av tröjan för att hon skulle lyssna på hjärta och lungor så tröjan åkte av och hon gjorde sitt lyssnande och jag blev tillsagd att ställa mej på vågen och när vikten noterats så fick jag frågan om jag tränade något vilket jag svarade ja på och påpekande att ingen hade satt någon begränsning på det annat än att ha koll på att inte pulsen skenar efter att jag började att jobba heltid och fick då en kommentar att jag vägde lite i underkant trots att jag ligger ca 2,5 kg in på normalviktig enlig BMI systemet och fick ännu en gång höra att min benstomme är kraftigare än normalt och jag är underviktig som det är nu,  tröjan åkte på och jag skulle få några nya tider.

När hon skriver i ett tidkort så ser jag att hon ger mej tider varje vecka trots att det skulle minska till varannan vecka men jag tänker att det nog har med undervikten att göra så jag är tyst medan hon fyller i nya tider.

När kortet är ifyllt så vänder hon på kortet och på andra sidan där det är tryckt hennes namn och distriktssköterska så skriver hon ett mobilnummer och säjer till mej att om jag känner att jag inte mår bra utanför öppettiderna på VE så kan jag ringa henne så kan hon komma  och kolla till mej för hon bor inte så långt bort från mej och så lägger hon till med ett brett leende att även om barnen är hos henne varannan vecka så är de stora nog att klara sej själva om hon behöver vara borta på natten.

Jag säger att jag ska höra av mej till henne om det behövs.

Nu hör det till saken att jag bor på landet och min adress inte säjer ett dugg för någon människa om man inte kollar upp det på hitta.se eller med en GPS, jag bor liksom inte på Storgatan 32 i Bynpålandet.

Detta är definitivt inte normalt för mej, dessutom så första tiden så växlade det sköterska mellan gångerna jag var där men när jag började att komma dit ensam så blev det ganska snabbt bara henne som mina besök gick till och hon är den enda sköterska som någonsin under mitt liv har lyssnat på hjärta och lungor på mej, det har alltid annars varit läkare som har gjort detta.

Är det stalker varning på detta eller är jag lätt paranoid och detta är kanske normalt idag?

Jag har absolut inga klagomål på bemötande eller service utan jag tycker bara att detta är en aning underligt.

Lite väl mycket text kanske men jag kan nog inte skriva det jag vill mera kompakt.

Det visade sej att distriktssköterskan inte är någon stalker, det var inte så konstigt att hon visste var jag bor när hon är uppvuxen i området och hängde ihop med dottern till Kutte, den förra ägare av gården.

• Ge karma 6
  • Haha 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

IMG_6547.jpeg.4c3cc93dea4ed855e0caa3cc7d2580f8.jpeg

steker ägg och konstaterar att ännu en stekpanna är sönderkörd av frugan

#lifewithathaiwife

enis

• Ge karma 2
  • Ojojoj 3
  • Bullseye 1
  • Haha 3

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Wangthong
9 timmar sedan, skrev Enis:

#lifewithathaiwife

enis

Jag har för länge sedan slutat räkna hur många stekpannor som fått sätta livet till. 

Har både köpt dyra och billiga stekpannor men det hjälper inte. 

Kolstål och gjutjärnspannor är det som gäller. FAst frugan vägrar använda dom.

Tror du det är för att de är för svåra att bränna sönder?

• Ge karma 1
  • Bullseye 2
  • Haha 2
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Jag har för länge sedan slutat räkna hur många stekpannor som fått sätta livet till. 

Har både köpt dyra och billiga stekpannor men det hjälper inte. 

Kolstål och gjutjärnspannor är det som gäller. FAst frugan vägrar använda dom.

Tror du det är för att de är för svåra att bränna sönder?

Funkar inte ens med rejäla gjutjärnspannor såvida man inte har gasplattor. Min dam har lärt sig någorlunda men hon är i alla avseenden en på miljonen.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Wangthong
39 minuter sedan, skrev rolba:

Funkar inte ens med rejäla gjutjärnspannor såvida man inte har gasplattor. Min dam har lärt sig någorlunda men hon är i alla avseenden en på miljonen.

Frugan har inte lyckats bränna sönder vår stekpanna. Hon har slängt bort den en gång för 20 år sedan ungefär. Så numera har jag räddat den och den lever ett stillsamt liv i uteförrådet. Har blivit upphöjd till kolbullepanna numera.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Enis:

#lifewithathaiwife

enis

Fast det där ser mer ut som en teflonpotta. Eller.....?

• Haha 1
Dela på andra sajter

Aray Na

Detta är en Bra stekpanna.

OnePan 28 | PFAS-fri stekpanna   Medlemspris: 1356 SEK

Jag vet inte vad det kostar att recoata, jag har använt min i två och halvt år.

Ganska dyr i inköp men värd degen helt klart.

https://onepan.se/products/onepan28

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Aray Na
2 minutes ago, Aray Na said:

Recata Medlemspris: 584 SEK för en 28 centimeters 

https://onepan.se/products/recycle-onepan

Dela på andra sajter

audirs2
15 timmar sedan, skrev Aray Na:

Recata Medlemspris: 584 SEK för en 28 centimeters 

https://onepan.se/products/recycle-onepan

Rostfri borde funka ganska länge tror jag!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Aray Na
24 minutes ago, audirs2 said:

Så är det.

Dock är handhavandet hur man ska göra och framförallt hur man Inte ska göra med sina pannjärn viktigare än vad det är för material som spelar in.

Vända raggmunkar med en osthyvel är tex. inge vidare...

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Wangthong
17 timmar sedan, skrev Aray Na:

Det viktiga är ju om den är garanterat thaifru säkrad. Att läsa instruktioner fungerar inte för de flesta av den sorten. 

1 timme sedan, skrev audirs2:

Finns de i rostfritt också? Till samma pris som aluminium?

Dela på andra sajter

Aray Na
10 minutes ago, Wangthong said:

Det viktiga är ju om den är garanterat thaifru säkrad. Att läsa instruktioner fungerar inte för de flesta av den sorten. 

Finns de i rostfritt också? Till samma pris som aluminium?

Enbart aluminiumpannor.

Dom säljer olika stekplåtar, vad det är för material i dom vet jag inte.

Dela på andra sajter

Morgan Johansson
5 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Just som man har en kass dag, så ringer @ellim63 och är så där mysig som bara den nallebjörnen kan vara❤️!

Fan va go du är 👍🙏❤️

Håll ut!

Det är inte långt till MPR träffen!

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Aray Na
5 hours ago, Aray Na said:

Så är det.

Dock är handhavandet hur man ska göra och framförallt hur man Inte ska göra med sina pannjärn viktigare än vad det är för material som spelar in.

Vända raggmunkar med en osthyvel är tex. inge vidare...

På denna är det okej med osthyvel

486429395_9511622695540649_3776094530837776624_n.jpg

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Aray Na:

På denna är det okej med osthyvel

486429395_9511622695540649_3776094530837776624_n.jpg

fina naglar du har 

enis

• Ge karma 1
  • Haha 7

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Aray Na
42 minutes ago, Enis said:

fina naglar du har 

enis

Tack för komplimangen, ABBA tatueringarna kom dock inte med på bild...

• Haha 3
Dela på andra sajter

audirs2
16 minuter sedan, skrev Aray Na:

Tack för komplimangen, ABBA tatueringarna kom dock inte med på bild...

Vi vil se, vi vill se, vi vill se, vi vill se.!😝😇

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

ellim63
18 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Just som man har en kass dag, så ringer @ellim63 och är så där mysig som bara den nallebjörnen kan vara❤️!

Fan va go du är 👍🙏❤️

Tack, alltid lika trevligt att prata med dig och höra din underbara dialekt! 💕🙏

• Ge karma 1
  • Hjärta 1
Dela på andra sajter

Nineteen68
Inlagd (ändrad)
On 2025-05-23 at 20:01, skrev JeTh:

Var har du fått gjort detta och vilket pris?

Sorry för sent svar. Vårda ögon finns på lite olika platser i södra Sverige 66000:- då ingår efterkontroll och om det behövs laser efter mm Googla på Vårda.se.  5 veckor nu är super nöjd trots div biverkningar som tar ca 6mån innan det ger sig. Mvh

Ändrades av Nineteen68
  • Ge karma 4

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

Nicholas
On 2025-06-04 at 11:24, skrev Enis:

#lifewithathaiwife

enis

järnpanna är det enda min fru får hantera.
problemet löst.
vill inte hålla på och köpa PFAS hela tiden.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Oskarudon

skulle hjälpa stuggrannen med båt motor igår tog isär allt i mokekyler igår kväll i fyllan. Idag gick de sådär🤣 Men i fyllan vart vi🤣 Han får  nog  köpa en ny snurra de gick åt hvete!😉

• Ojojoj 1
  • Skål 1
  • Haha 9

Never forget: Robots will kill you.

Dela på andra sajter

Vaxet older version

Idag har jag just släppt en ny låt med fru som text författare och sångerska.🙏🎶

• Ge karma 3
  • Party 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...