Nicholas Inlagd September 25, 2024 Dela Inlagd September 25, 2024 Jag skulle säga 2år på moppe om det används halvårsvis. Lämna ett bilbatteri ett år och det är helt kass. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 25, 2024 Dela Inlagd September 25, 2024 3 timmar sedan, skrev Boa52: Är det elstart om inte behöver du inte byta batteri, batteri i thai klarar inte 1 år om den inte används Elstart ja, men käringarna åker bara ett par hundra meter varje gång så det hinner inte laddas. De kan kicka igång den men de har problem att få upp den på centralstödet så då blir den ståendes med urdraget batteri ibland. 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Jag skulle säga 2år på moppe om det används halvårsvis. Lämna ett bilbatteri ett år och det är helt kass. Den som jag köpte ny årsskiftet 16-17 fick jag byta batteri på hösten 22. Brukar dock ta av en pol på batteriet när den blir stående. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 25, 2024 Dela Inlagd September 25, 2024 4 minuter sedan, skrev rolba: Elstart ja, men käringarna åker bara ett par hundra meter varje gång så det hinner inte laddas. De kan kicka igång den men de har problem att få upp den på centralstödet så då blir den ståendes med urdraget batteri ibland. Den som jag köpte ny årsskiftet 16-17 fick jag byta batteri på hösten 22. Brukar dock ta av en pol på batteriet när den blir stående. Skall man inte låta det stå på underhålls laddning? Fård fråga Boa, han kan sånt där! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 25, 2024 Dela Inlagd September 25, 2024 1 minut sedan, skrev audirs2: Skall man inte låta det stå på underhålls laddning? Fård fråga Boa, han kan sånt där! Den skall köras lite längre turer så funkar den. Jag brukar ladda på den en gång i månden när jag är här och då är det inga problem men kärringarna är livrädda för batteriladdaren så det spricker när jag är i Sverige. Man måste ha en väldigt liten och känslig laddare om den ska stå på hela tiden på de här små batterierna 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 25, 2024 Dela Inlagd September 25, 2024 (ändrad) 34 minuter sedan, skrev rolba: Elstart ja, men käringarna åker bara ett par hundra meter varje gång så det hinner inte laddas. De kan kicka igång den men de har problem att få upp den på centralstödet så då blir den ståendes med urdraget batteri ibland. Drar den ur batteriet om det inte står på centralstödet? Ändrades September 25, 2024 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 25, 2024 Dela Inlagd September 25, 2024 41 minuter sedan, skrev rolba: Elstart ja, men käringarna åker bara ett par hundra meter varje gång så det hinner inte laddas. De kan kicka igång den men de har problem att få upp den på centralstödet så då blir den ståendes med urdraget batteri ibland. Den som jag köpte ny årsskiftet 16-17 fick jag byta batteri på hösten 22. Brukar dock ta av en pol på batteriet när den blir stående. Självklart gäller mina siffror helt urkopplade batterier. Men värmen mördar. Alla kemiska processer skyndar på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 25, 2024 Dela Inlagd September 25, 2024 30 minuter sedan, skrev rolba: Den skall köras lite längre turer så funkar den. Jag brukar ladda på den en gång i månden när jag är här och då är det inga problem men kärringarna är livrädda för batteriladdaren så det spricker när jag är i Sverige. Man måste ha en väldigt liten och känslig laddare om den ska stå på hela tiden på de här små batterierna Dom är oroliga för kostnaden. Iallafall min ingifta släkt. Mycket svårt att följa instruktioner. Så fort jag sitter på planet kopplas den ur. Förklaring om varför är omöjligt att få fram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 25, 2024 Dela Inlagd September 25, 2024 37 minuter sedan, skrev Mankan: Drar den ur batteriet om det inte står på centralstödet? Nä, men det går inte att kicka den om den inte står på centralstödet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 25, 2024 Dela Inlagd September 25, 2024 28 minuter sedan, skrev Nicholas: Dom är oroliga för kostnaden. Iallafall min ingifta släkt. Mycket svårt att följa instruktioner. Så fort jag sitter på planet kopplas den ur. Förklaring om varför är omöjligt att få fram. Elen står ju firman för så det tror jag inte påverkar 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 26, 2024 Dela Inlagd September 26, 2024 Jag byter säkert batteri på min Honda Click 1 gång om året, batterierna skakar sönder på nolltid på dom dåliga gator vi har här i Udon Thani. 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd September 29, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 29, 2024 (ändrad) Har lokaliserat felet på spottarna ovanför diskbänken som slocknade helt för en vecka sedan. Hoppade på att det bara var drivdonet så jag slipper riva ner hela undre täckskivan. Någon (undra vem?) har gömt drivdonet bakom passbiten som jag inte hade någon lust att ta bort. Så varför inte borra ett hål som jag sedan kan täcka med ett doslock. Och se på fan jag borrade med en batterimaskin utan att den brann upp detta tros avrådan från vissa forumexperter med 100 år erfarenhet. Testade med ett annat drivdon men tji fick jag. En av spottarna har förmodligen gått sönder. Så det var bara att sätta igång med att skära mjuk fog och försöka lirka ut undre täckskivan och beställa 3 nya spottar. Ändrades September 29, 2024 av Mankan 16 1 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd September 29, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 29, 2024 Igår kom favoritdottern och Timothy förbi för att lyfta ner trädgårdsmöblerna från uteplatsen, Stort Tack för hjälpen!💕🙏 Och idag torkade vi av möblerna och ställde in dom i friggeboden. Vilket underbart höstväder vi har! ❤️🇸🇪🙏 22 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 29, 2024 Dela Inlagd September 29, 2024 2 minuter sedan, skrev ellim63: Igår kom favoritdottern och Timothy förbi för att lyfta ner trädgårdsmöblerna från uteplatsen, Stort Tack för hjälpen!💕🙏 Och idag torkade vi av möblerna och ställde in dom i friggeboden. Vilket underbart höstväder vi har! ❤️🇸🇪🙏 Det känns att hösten är här. Men idag gick det att fika på balkongen i solskenet. 4 1 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 29, 2024 Dela Inlagd September 29, 2024 35 minuter sedan, skrev ellim63: Igår kom favoritdottern och Timothy förbi för att lyfta ner trädgårdsmöblerna från uteplatsen, Stort Tack för hjälpen!💕🙏 Och idag torkade vi av möblerna och ställde in dom i friggeboden. Vilket underbart höstväder vi har! ❤️🇸🇪🙏 Nu är du värd en "stänkare"!👍 3 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 29, 2024 Dela Inlagd September 29, 2024 1 timme sedan, skrev audirs2: Nu är du värd en "stänkare"!👍 Tack snälla, en sipp vitt avnjutes nu.. fantastiskt gott! 🍺 2 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 1, 2024 Dela Inlagd Oktober 1, 2024 Körkortet förnyat. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... 65Selander Inlagd Oktober 1, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 1, 2024 Druckit bira å gått en längre sväng. 19 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 1, 2024 Dela Inlagd Oktober 1, 2024 1 timme sedan, skrev 65Selander: Druckit bira å gått en längre sväng. Dags för nersläpp snart. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Oktober 1, 2024 Dela Inlagd Oktober 1, 2024 Drog iväg en vända till... Sliter på fotsulorna. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 2, 2024 Dela Inlagd Oktober 2, 2024 På förmiddan hade jag besök av städfirman så nu är det fint igen. På em åkte vi till Väderstads centralkonditori och åt swartsvaldsbakelse med kaffe. Nu är det tvättstugan som gäller,,kör 3 maskiner idag. 4 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Oktober 2, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 2, 2024 (ändrad) On 2024-09-29 at 14:29, skrev Mankan: Har lokaliserat felet på spottarna ovanför diskbänken som slocknade helt för en vecka sedan. Hoppade på att det bara var drivdonet så jag slipper riva ner hela undre täckskivan. Någon (undra vem?) har gömt drivdonet bakom passbiten som jag inte hade någon lust att ta bort. Så varför inte borra ett hål som jag sedan kan täcka med ett doslock. Och se på fan jag borrade med en batterimaskin utan att den brann upp detta tros avrådan från vissa forumexperter med 100 år erfarenhet. Testade med ett annat drivdon men tji fick jag. En av spottarna har förmodligen gått sönder. Så det var bara att sätta igång med att skära mjuk fog och försöka lirka ut undre täckskivan och beställa 3 nya spottar. Varde ljus Nya spottarna krävde trots samma fabrikat lite större hål så Batterimaskinen fick jobba igen men den sågade som smör med den hålsågen. Ändrades Oktober 2, 2024 av Mankan 11 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Oktober 2, 2024 Dela Inlagd Oktober 2, 2024 Fått en ny fåtölj levererad idag å en soffa 👍 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Oktober 4, 2024 Dela Inlagd Oktober 4, 2024 On 2024-10-02 at 14:39, skrev goli006: Fått en ny fåtölj levererad idag å en soffa 👍 Gubb pall 😉 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... 65Selander Inlagd Oktober 4, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 4, 2024 På mina 10 år här så blev man lite känslosam. Blev inbjuden till matbordet. Ville sitta själv men... Så tacksam för deras sällskap. 14 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Enis Inlagd Oktober 4, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 4, 2024 Varit på invigning av nytt telecomlager Var ju gratis bulla så man blev tvungen att åka dit enis 13 1 1 4 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu