Detta inlägg gillas... kolla min fot Inlagd Augusti 3, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 3, 2024 Kollat runt, nu helg så det är full rulle, regnar det så beställer man en Bolt. Damerna på första bilden spelar givetvis inte om pengar. Nuförtiden har Taxameter taxi förare i chonburi area hajjat om dom vill ha körning så får man slå på Taxametern sen Taxen gick i kortbyxor. 87 baht från Rompho market till Big C extra på klang road Av någon konstig anledning skulle turen styras över beachroad, oklart varför. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Nicholas Inlagd Augusti 3, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 3, 2024 Racing, Sviestad. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Augusti 3, 2024 Dela Inlagd Augusti 3, 2024 Hinkat öl till Prideparaden och hickade till när en från SÄPOs livakteri bar min arbetsgivares kepa. 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Augusti 3, 2024 Dela Inlagd Augusti 3, 2024 Jag gav min fru en Orgasm idag, Hon spottade tyvärr ut den. C;D 1 8 Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Rillex Inlagd Augusti 3, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 3, 2024 Dags för den årliga festivalen i Stockholm alltid trevligt. 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd Augusti 11, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 11, 2024 (ändrad) Idag gick jag upp klockan 04:45 och sedan har det varit fullt program nästan hela dagen. Den trevligaste programpunkten var då jag stack ut i skogen för att ägna mig åt en av mina hobbys i Sverige. Orientering 😃 Idag körde jag ett träningspass i Nyckelvikens naturreservat och det är ett tacksamt område att orientera i då det är mycket lättnavigerat. Jag tog mig tid att knäppa några bilder under orienteringsrundan Sedan åkte jag ut till Värmdö och strosade i hamnen och där fick jag syn på Gustafsberg VII Självklart så fick jag med en bild som har Thailandsanknytning 🇨🇷 Luke the Drifter Ändrades Augusti 11, 2024 av Luke the Drifter 30 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd Augusti 17, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 17, 2024 Sparkade igång bussen igen och lastade ur räsern. Dags att det händer något så den inte rostar bort. 28 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Rillex Inlagd Augusti 17, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 17, 2024 (ändrad) Tog som en promenad efter jag hjälpt min mamma i hennes hus. Det här fastnade jag för lite 70-80 tals charm. Ändrades Augusti 17, 2024 av Rillex 23 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 21, 2024 Dela Inlagd Augusti 21, 2024 Torkat mögel ur bilen. De där täcket till bilen för att skona utsidan var nog ingen bra ide för insidan. I alla fall inte under regnperioden. Finns det något liknande torrbollen i Thailand? 14 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 22, 2024 Dela Inlagd Augusti 22, 2024 On 2024-08-21 at 13:09, skrev Mankan: Torkat mögel ur bilen. De där täcket till bilen för att skona utsidan var nog ingen bra ide för insidan. I alla fall inte under regnperioden. Finns det något liknande torrbollen i Thailand? Inte lämna kvar minsta lilla flaska med vatten i bilen. Det är rent obra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 9 timmar sedan, skrev Nicholas: Inte lämna kvar minsta lilla flaska med vatten i bilen. Det är rent obra. Jag tvivlar på att en flaska vatten med stängd kork orsakar något mögel. Orsaken är nog till största delen överdragstäcket. 😀 4 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 4 timmar sedan, skrev Mankan: Jag tvivlar på att en flaska vatten med stängd kork orsakar något mögel. Orsaken är nog till största delen överdragstäcket. 😀 Tror också att du får mera fukt av kondens än en stängd flaska i bilen. Luftfuktigheten är ju hög i Thailand. Stänger man in den fukten med ett överdragstäcke som gör att bilens innandöme håller en perfekt temperatur för mögelsporer så ber man om problem. Du kan göra ett experiment. När du täcker över bilen nästa gång kör en avfuktare i bilen så att du får ut fukten. Slå sedan av den och lämna bilen med överdragstäcket på. Om du då har mögel inne i bilen nästa gång du kommer ner är det ett tecken på att fukten tar sig in genom att kondensera. Då vet du att du får köra avfuktaren hela tiden du har täcket på. Känns bra att veta att överdragstäcken kan orsaka mögel. Vi har aldrig haft sådana problem utan täcke. Oavsett om bilen stått i solen eller i carport utan täcke. Nu kan ju det vara att vi har mindre luftfuktighet 40 mil upp i landet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 23 minuter sedan, skrev Wangthong: Tror också att du får mera fukt av kondens än en stängd flaska i bilen. Luftfuktigheten är ju hög i Thailand. Stänger man in den fukten med ett överdragstäcke som gör att bilens innandöme håller en perfekt temperatur för mögelsporer så ber man om problem. Du kan göra ett experiment. När du täcker över bilen nästa gång kör en avfuktare i bilen så att du får ut fukten. Slå sedan av den och lämna bilen med överdragstäcket på. Om du då har mögel inne i bilen nästa gång du kommer ner är det ett tecken på att fukten tar sig in genom att kondensera. Då vet du att du får köra avfuktaren hela tiden du har täcket på. Känns bra att veta att överdragstäcken kan orsaka mögel. Vi har aldrig haft sådana problem utan täcke. Oavsett om bilen stått i solen eller i carport utan täcke. Nu kan ju det vara att vi har mindre luftfuktighet 40 mil upp i landet. Fick mögel i en bil utan överdrag. Stod i carport, dvs inte i solen. Kvarglömda vattenflaskor, ja si det är själva döden det. Gör som ni vill. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 4 timmar sedan, skrev Nicholas: Fick mögel i en bil utan överdrag. Stod i carport, dvs inte i solen. Kvarglömda vattenflaskor, ja si det är själva döden det. Gör som ni vill. Det jobbiga är att mögel dör inte... nåja nästan inte. det ligger latent och blommar upp så fort det får förutsättningar. Du kan prova med ruggigt starka (ohälsosamma) klormedel, ok du tar kanske möglet .men kloren kanske tar dej... 1 Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 4 timmar sedan, skrev Nicholas: Fick mögel i en bil utan överdrag. Stod i carport, dvs inte i solen. Kvarglömda vattenflaskor, ja si det är själva döden det. Gör som ni vill. Nu hade jag ju inte någon kvarglömd vattenflaska i bilen och även om jag hade haft det hade det knappast gjort någon skillnad om korken var på. Ska vattnet på något sätt ta sig igenom plasten då eller? 2 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev Wangthong: Tror också att du får mera fukt av kondens än en stängd flaska i bilen. Luftfuktigheten är ju hög i Thailand. Stänger man in den fukten med ett överdragstäcke som gör att bilens innandöme håller en perfekt temperatur för mögelsporer så ber man om problem. Du kan göra ett experiment. När du täcker över bilen nästa gång kör en avfuktare i bilen så att du får ut fukten. Slå sedan av den och lämna bilen med överdragstäcket på. Om du då har mögel inne i bilen nästa gång du kommer ner är det ett tecken på att fukten tar sig in genom att kondensera. Då vet du att du får köra avfuktaren hela tiden du har täcket på. Känns bra att veta att överdragstäcken kan orsaka mögel. Vi har aldrig haft sådana problem utan täcke. Oavsett om bilen stått i solen eller i carport utan täcke. Nu kan ju det vara att vi har mindre luftfuktighet 40 mil upp i landet. Har du något tips på en sådan avfuktare och vart man kan införskaffa en sådan? Annars tror jag att jag skippar täcket så kanske det löser problemet. 40 mil upp i landet finns inte för våran del. Då har vi passerat den nordligaste landsgränsen. Ändrades Augusti 23, 2024 av Mankan 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 Boa, hur gör du med alla dina fordon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 6 minuter sedan, skrev Mankan: Nu hade jag ju inte någon kvarglömd vattenflaska i bilen och även om jag hade haft det hade det knappast gjort någon skillnad om korken var på. Ska vattnet på något sätt ta sig igenom plasten då eller? Om man lämnar en bil typ i thai tex under en carport måste man se till att det finns lite ventilation för luften inne i bilen lämna rutorna lite nere. lägger man då en typ skyddsplast över bilen måste man se till att det finns luft mellan kaross och skydsplasten. En vattenflaska i bilen kan inte orsaka mögel om den är stängd 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev Boa52: Om man lämnar en bil typ i thai tex under en carport måste man se till att det finns lite ventilation för luften inne i bilen lämna rutorna lite nere. lägger man då en typ skyddsplast över bilen måste man se till att det finns luft mellan kaross och skydsplasten. En vattenflaska i bilen kan inte orsaka mögel om den är stängd Det känns lite konstigt men jag är helt enig med dig. Ändrades Augusti 23, 2024 av Mankan 2 6 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 2 minuter sedan, skrev Boa52: Om man lämnar en bil typ i thai tex under en carport måste man se till att det finns lite ventilation för luften inne i bilen lämna rutorna lite nere. lägger man då en typ skyddsplast över bilen måste man se till att det finns luft mellan kaross och skydsplasten. En vattenflaska i bilen kan inte orsaka mögel om den är stängd Bra förklarat, hatten av. Du har förmodligen aldrig haft något mögel angrepp på dina fordon i byn, varken på tuktuks eller bilar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 4 minuter sedan, skrev Boa52: Om man lämnar en bil typ i thai tex under en carport måste man se till att det finns lite ventilation för luften inne i bilen lämna rutorna lite nere. lägger man då en typ skyddsplast över bilen måste man se till att det finns luft mellan kaross och skydsplasten. En vattenflaska i bilen kan inte orsaka mögel om den är stängd Lite fel tråd men är sugen på en Ford Anglia ca 1962. Vet nån vad en hellack kostar i Thai Alltså i Thailand mellan tummen och pekfingret Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 3 minuter sedan, skrev Boa52: Lite fel tråd men är sugen på en Ford Anglia ca 1962. Vet nån vad en hellack kostar i Thai Alltså i Thailand mellan tummen och pekfingret Akta dig nu fård du "Stonen" på dig!🤣 Rättegång och advokter å skit!😆 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 4 minuter sedan, skrev Boa52: Lite fel tråd men är sugen på en Ford Anglia ca 1962. Vet nån vad en hellack kostar i Thai Alltså i Thailand mellan tummen och pekfingret 10.000 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 Precis nyss, skrev audirs2: Akta dig nu fård du "Stonen" på dig!🤣 Rättegång och advokter å skit!😆 Jag skickar han på dej du svetsar bara lite så blir han rädd 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 23, 2024 Dela Inlagd Augusti 23, 2024 1 minut sedan, skrev Surin P3: 10.000 Ok menar du Bath elle kr. Sugen som fan på den men vet inte än om det är orginalmotor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu