Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

Hinkat öl till Prideparaden och hickade till när en från SÄPOs livakteri bar min arbetsgivares kepa.

Screenshot_20240803_175508_Chrome.jpg.ed86a77e43a3b2293edc42ea4d962c7d.jpgScreenshot_20240803_173255_Photos.jpg.c4569f9be087e9e0d02744577d354471.jpg

• Ge karma 6
Dela på andra sajter

Jag gav min fru en Orgasm idag,

Hon spottade tyvärr ut den.

C;D

• Ge karma 1
  • Haha 8

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Torkat mögel ur bilen. De där täcket till bilen för att skona utsidan var nog ingen bra ide för insidan. I alla fall inte under regnperioden. Finns det något liknande torrbollen i Thailand?

IMG20240821150353.jpg

IMG20240821150339.jpg

• Ojojoj 14
  • Hmm? 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

On 2024-08-21 at 13:09, skrev Mankan:

Torkat mögel ur bilen. De där täcket till bilen för att skona utsidan var nog ingen bra ide för insidan. I alla fall inte under regnperioden. Finns det något liknande torrbollen i Thailand?

IMG20240821150353.jpg

IMG20240821150339.jpg

Inte lämna kvar minsta lilla flaska med vatten i bilen.

Det är rent obra.

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nicholas:

Inte lämna kvar minsta lilla flaska med vatten i bilen.

Det är rent obra.

Jag tvivlar på att en flaska vatten med stängd kork orsakar något mögel. Orsaken är nog till största delen överdragstäcket. 😀

• Ge karma 4

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag tvivlar på att en flaska vatten med stängd kork orsakar något mögel. Orsaken är nog till största delen överdragstäcket. 😀

Tror också att du får mera fukt av kondens än en stängd flaska i bilen. Luftfuktigheten är ju hög i Thailand. Stänger man in den fukten med ett överdragstäcke som gör att bilens innandöme håller en perfekt temperatur för mögelsporer så ber man om problem. 

Du kan göra ett experiment. När du täcker över bilen nästa gång kör en avfuktare i bilen så att du får ut fukten. Slå sedan av den och lämna bilen med överdragstäcket på. Om du då har mögel inne i bilen nästa gång du kommer ner är det ett tecken på att fukten tar sig in genom att kondensera. Då vet du att du får köra avfuktaren hela tiden du har täcket på. 

Känns bra att veta att överdragstäcken kan orsaka mögel. Vi har aldrig haft sådana problem utan täcke. Oavsett om bilen stått i solen eller i carport utan täcke. Nu kan ju det vara att vi har mindre luftfuktighet 40 mil upp i landet.

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Wangthong:

Tror också att du får mera fukt av kondens än en stängd flaska i bilen. Luftfuktigheten är ju hög i Thailand. Stänger man in den fukten med ett överdragstäcke som gör att bilens innandöme håller en perfekt temperatur för mögelsporer så ber man om problem. 

Du kan göra ett experiment. När du täcker över bilen nästa gång kör en avfuktare i bilen så att du får ut fukten. Slå sedan av den och lämna bilen med överdragstäcket på. Om du då har mögel inne i bilen nästa gång du kommer ner är det ett tecken på att fukten tar sig in genom att kondensera. Då vet du att du får köra avfuktaren hela tiden du har täcket på. 

Känns bra att veta att överdragstäcken kan orsaka mögel. Vi har aldrig haft sådana problem utan täcke. Oavsett om bilen stått i solen eller i carport utan täcke. Nu kan ju det vara att vi har mindre luftfuktighet 40 mil upp i landet.

Fick mögel i en bil utan överdrag.

Stod i carport, dvs inte i solen.

Kvarglömda vattenflaskor, ja si det är själva döden det.

Gör som ni vill.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Gör som ni vill.

Det jobbiga är att mögel dör inte... nåja nästan inte. det ligger latent och blommar upp så fort det får förutsättningar.

Du kan prova med ruggigt starka (ohälsosamma) klormedel, ok du tar kanske möglet .men kloren kanske tar dej...

• Ge karma 1

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Gör som ni vill.

Nu hade jag ju inte någon kvarglömd vattenflaska i bilen och även om jag hade haft det hade det knappast gjort någon skillnad om korken var på. Ska vattnet på något sätt ta sig igenom plasten då eller?

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Wangthong:

Har du något tips på en sådan avfuktare och vart man kan införskaffa en sådan?  Annars tror jag att jag skippar täcket så kanske det löser problemet. 40 mil upp i landet finns inte för våran del. Då har vi passerat den nordligaste landsgränsen.

Ändrades av Mankan
  • Ge karma 1

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mankan:

Nu hade jag ju inte någon kvarglömd vattenflaska i bilen och även om jag hade haft det hade det knappast gjort någon skillnad om korken var på. Ska vattnet på något sätt ta sig igenom plasten då eller?

Om man lämnar en bil typ i thai tex under en carport måste man se till att det finns lite

ventilation för luften inne i bilen lämna rutorna lite nere. lägger man då en typ skyddsplast över bilen måste man se till att det finns luft mellan kaross och skydsplasten. En vattenflaska i bilen kan inte orsaka mögel om den är stängd

• Ge karma 8
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Om man lämnar en bil typ i thai tex under en carport måste man se till att det finns lite

ventilation för luften inne i bilen lämna rutorna lite nere. lägger man då en typ skyddsplast över bilen måste man se till att det finns luft mellan kaross och skydsplasten. En vattenflaska i bilen kan inte orsaka mögel om den är stängd

Det känns lite konstigt men jag är helt enig med dig. 

Ändrades av Mankan
  • Ge karma 2
  • Haha 6

Dela på andra sajter

kolla min fot
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Bra förklarat, hatten av.

Du har förmodligen aldrig haft något mögel angrepp på dina fordon i  byn, varken på tuktuks eller bilar?

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Lite fel tråd men är sugen på en Ford Anglia ca 1962. Vet nån vad en hellack kostar i Thai

Alltså i Thailand mellan tummen och pekfingret

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Lite fel tråd men är sugen på en Ford Anglia ca 1962. Vet nån vad en hellack kostar i Thai

Akta dig nu fård du "Stonen" på dig!🤣 Rättegång och advokter å skit!😆

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

10.000

• Haha 1
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev audirs2:

Akta dig nu fård du "Stonen" på dig!🤣 Rättegång och advokter å skit!😆

Jag skickar han på dej du svetsar bara lite så blir han rädd

• Haha 1
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Surin P3:

10.000

Ok menar du Bath elle kr. Sugen som fan på den men vet inte än om det är orginalmotor

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...