Mr Ning Ning Inlagd September 18, 2023 Dela Inlagd September 18, 2023 6 timmar sedan, skrev lasseiudon: Var det inte Ejdern som gick rutten Stockholm - Sandhamn för mer än 50 år sedan? Jag minns att man såg henne varje dag vid 12 på sommarlovbet när hon passerade. Jag tittade just på båtens historia och det finns inget om att den gått på den rutten. Den har varit stationerad i Södertälje under många år. Men på den tiden fanns det ju ofta flera båtar med samma eller liknande namn. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 18, 2023 Dela Inlagd September 18, 2023 Gjorde ett besök på mågens jobb. Där har de focus. 🤣 1 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd September 18, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 18, 2023 Idag har det varit fullt upp med att förvälla svamp, trattisar och svart trumpetsvamp. Sen kokades sylt på björnbär och amerikanska blåbär från trädgården som kryddades med Bourbonvanilj!💕 Efter dagens slit och släp så var det perfekt att det fanns rester av köttfärslimpa i kylen som smakade fantastiskt gott! 15 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 18, 2023 Dela Inlagd September 18, 2023 1 timme sedan, skrev rolba: Gjorde ett besök på mågens jobb. Där har de focus. 🤣 Cykla du dit? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 18, 2023 Dela Inlagd September 18, 2023 50 minuter sedan, skrev måne: Cykla du dit? Nej, gammelvolvon. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 19, 2023 Dela Inlagd September 19, 2023 19 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Jag tittade just på båtens historia och det finns inget om att den gått på den rutten. Den har varit stationerad i Södertälje under många år. Men på den tiden fanns det ju ofta flera båtar med samma eller liknande namn. Visst var det en Ejder son gick till Sandhamn. Här hittade jag henne: https://digitaltmuseum.org/011015400839/vaster-om-sandhamn-1961-05-08 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... mrsurin Inlagd September 19, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 19, 2023 Gjort några middagar till veckan, ugnsstekt fläskkarré som legat I marinad över natten, potatis med stekta trattkantareller och till det en egengjord sås. 18 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... goli006 Inlagd September 21, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 21, 2023 Fått en luftvärmepump installerad 😄 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd September 22, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 22, 2023 Efter en hel del diskussioner, så är gula boken redo för att hämtas. Sitter nu på ampeur och väntar på att de ska byta ut ID-kortsunderlaget till rosa variant. 11 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolle68 Inlagd September 22, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 22, 2023 Vi tog en vattenmelon drink. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 22, 2023 Dela Inlagd September 22, 2023 Jaha, så har jag den gula boken och idkort nu då. Får väl se när den behövs... 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd September 22, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 22, 2023 Varit till immigration och talat om att jag kommit hem igen. Fick en 90dagars samtidigt. Ingen kö i drive true men mitt ärende tog ca 5 minuter, det längsta hittils, så det blev en kö bakom, typ 2 pers. Tror de snålade lite med stämplar när jag anlände till Bangkok så det tog extra tid här nu. Fick ju gå i thailändska kön tillsammans med frun istället för att trängas med 50 indier och de kanske inte hade full uppsättning stämpeldon där. 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tallviking Inlagd September 23, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 23, 2023 Köpte en cykel till sambon på "Sveriges största cykelaffär" Jönssons i Billesholm idag 14 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Oskarudon Inlagd September 23, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 23, 2023 skepp å hojj! Nu börjar det. båten legat på varv hela sommaren men nu är gulddsäsongen igång😉 #swedishcaviar sjukan går i arv😆 25 2 Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 24, 2023 Dela Inlagd September 24, 2023 15 timmar sedan, skrev Oskarudon: skepp å hojj! Nu börjar det. båten legat på varv hela sommaren men nu är gulddsäsongen igång😉 #swedishcaviar sjukan går i arv😆 Låg den på Kockums?😆 1 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd September 24, 2023 Dela Inlagd September 24, 2023 15 timmar sedan, skrev Oskarudon: skepp å hojj! Nu börjar det. båten legat på varv hela sommaren men nu är gulddsäsongen igång😉 #swedishcaviar sjukan går i arv😆 Det ser trevligt ut @Oskarudon! Jag vet med hundra procent säkerhet att dina pöjkar uppskattar turen. Jäklar vad de båda pysarna pratade om fiske när jag träffade dig, din fru och grabbarna 🙂 Mvh Luke 2 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolle68 Inlagd September 24, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 24, 2023 Hårt jobb att plocka in alla bär. 15 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 25, 2023 Dela Inlagd September 25, 2023 Bakat en sockerkaka Enis 4 9 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Don Went Inlagd September 26, 2023 Dela Inlagd September 26, 2023 (ändrad) Varför kommer bilderna 8ggr av 10 på sne? Ändrades September 26, 2023 av Don Went 4 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd September 30, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 30, 2023 Nu är det färdigsyltat för i år, 7 burkar Rabarbersylt. I källaren finns nu plommon, lingon, blåbär och björnbär blandat med amerikanska blåbär!❤️🙏🇸🇪 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 Just nu har jag kollat på vad heter stret wie, Där får nåt felsatavat. Men kollade på hur det ser ut på våran gata och hus, Vi var inte dit i år men tusan vad det växer får ta fram motorsågen när vi åker hem. min fru köpte en mc yhama 110 cc som brorsdotter fick låna i 2 mån till hennes jobb kul att se hur den funka Sen starta upp alla mc, tuk tuk, bil .röjsåg är en veckas jobb men kul 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd September 30, 2023 Dela Inlagd September 30, 2023 3 timmar sedan, skrev Boa52: Just nu har jag kollat på vad heter stret wie, Där får nåt felsatavat. Men kollade på hur det ser ut på våran gata och hus, Vi var inte dit i år men tusan vad det växer får ta fram motorsågen när vi åker hem. min fru köpte en mc yhama 110 cc som brorsdotter fick låna i 2 mån till hennes jobb kul att se hur den funka Sen starta upp alla mc, tuk tuk, bil .röjsåg är en veckas jobb men kul Kristallklart som vanligt 1 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Oskarudon Inlagd September 30, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 30, 2023 dagens fångst iaf en som är glad😃 13 Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kötthandlarn Inlagd Oktober 1, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 1, 2023 Har sålt pappas lägenhet idag utan att vi ens har lagt ut den på det där nya s.k. internätet 😁...... Gick oerhört fort men vi valde nog rätt mäklare, då han var väldigt offensiv, till skillnad från andra trötta, som bara nöjer sig med att lägga in en annons på Hemnet..... Jäkligt gött att få det avklarat och nu är det bara bouppteckningen kvar att jobba med men den kommer bli enkel, då det inte finns några konstigheter och juristen skall vi träffa 10/10 👍. Urnsättning är bokad till 11/10 och jag hoppas man får vila från diverse åtagande efter detta 🤲 32 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 1, 2023 Dela Inlagd Oktober 1, 2023 44 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Har sålt pappas lägenhet idag utan att vi ens har lagt ut den på det där nya s.k. internätet 😁...... Gick oerhört fort men vi valde nog rätt mäklare, då han var väldigt offensiv, till skillnad från andra trötta, som bara nöjer sig med att lägga in en annons på Hemnet..... Jäkligt gött att få det avklarat och nu är det bara bouppteckningen kvar att jobba med men den kommer bli enkel, då det inte finns några konstigheter och juristen skall vi träffa 10/10 👍. Urnsättning är bokad till 11/10 och jag hoppas man får vila från diverse åtagande efter detta 🤲 🙏 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu