audirs2 Inlagd Augusti 22, 2023 Dela Inlagd Augusti 22, 2023 20 minuter sedan, skrev Tallviking: Skeppsgossarna ! Känner igen några gamla kollegor i högen. Carl-Åke Sjöberg bl.a som var DI på 10.Kkv-div när jag var DI på 13.Ptrb-div Mikael som tog bilden är gammal militär! Jag frågade han om han kände dig men han kom inte på dig rakt av! 1 2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd Augusti 22, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 22, 2023 4 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Inte bara idag, utan fler dagar tillbaka...... Man skickade ju upp pappa till akuten härom veckan men efter det så gick det snabbt utför...... Försökte göra en vårdplanering för honom för ev. hospice för det var i längden kört med hans cancer...... Sedan gick det dock så oerhört fort, så i söndags konstaterades det att han i stort sett var avliden men hjärta och lunga arbetade på men hjärnan var i princip död...... Tog några dagar till men till slut lade hjärta och lungor av tisdag 15/8, kl. 18:10...... Skulle vilja säga att jag är ledsen men jag är nog mer lättad, då det är bättre att somna in, än att leva med lidande och ångest.... Nu fick man ju inte tid för sörjande utan verkligheten sparkade en i röven och praktiska frågor skulle hanteras med en gång.... Har aldrig behövt göra detta tidigare men tillsammans med min älskade underbara bror och en fantastisk begravningsentreprenör, så börjar första steget i avskedet ta plats..... Begravningen är bokad och klar och idag bekräftade vi dödsannonsen, som kommer publiceras i Göteborgs Posten på söndag.... Är nöjd med den, då den representerar pappas liv, då han var en enkel människa och inte gillade superlativ men älskade IFK Göteborg......❤️ 🙏 Beklagar sorgen. Vet att det kan ta slut fort. Min mor, som dock var något äldre om jag räknat rätt, fick konstaterat cancer i magen. Tog 10 dagar innan hon gick bort. Vi måste ta vara på den tid vi har. 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Augusti 23, 2023 Dela Inlagd Augusti 23, 2023 12 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Inte bara idag, utan fler dagar tillbaka...... Man skickade ju upp pappa till akuten härom veckan men efter det så gick det snabbt utför...... Försökte göra en vårdplanering för honom för ev. hospice för det var i längden kört med hans cancer...... Sedan gick det dock så oerhört fort, så i söndags konstaterades det att han i stort sett var avliden men hjärta och lunga arbetade på men hjärnan var i princip död...... Tog några dagar till men till slut lade hjärta och lungor av tisdag 15/8, kl. 18:10...... Skulle vilja säga att jag är ledsen men jag är nog mer lättad, då det är bättre att somna in, än att leva med lidande och ångest.... Nu fick man ju inte tid för sörjande utan verkligheten sparkade en i röven och praktiska frågor skulle hanteras med en gång.... Har aldrig behövt göra detta tidigare men tillsammans med min älskade underbara bror och en fantastisk begravningsentreprenör, så börjar första steget i avskedet ta plats..... Begravningen är bokad och klar och idag bekräftade vi dödsannonsen, som kommer publiceras i Göteborgs Posten på söndag.... Är nöjd med den, då den representerar pappas liv, då han var en enkel människa och inte gillade superlativ men älskade IFK Göteborg......❤️ 🙏 Beklagar 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uppiz Inlagd Augusti 23, 2023 Dela Inlagd Augusti 23, 2023 21 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Inte bara idag, utan fler dagar tillbaka...... Man skickade ju upp pappa till akuten härom veckan men efter det så gick det snabbt utför...... Försökte göra en vårdplanering för honom för ev. hospice för det var i längden kört med hans cancer...... Sedan gick det dock så oerhört fort, så i söndags konstaterades det att han i stort sett var avliden men hjärta och lunga arbetade på men hjärnan var i princip död...... Tog några dagar till men till slut lade hjärta och lungor av tisdag 15/8, kl. 18:10...... Skulle vilja säga att jag är ledsen men jag är nog mer lättad, då det är bättre att somna in, än att leva med lidande och ångest.... Nu fick man ju inte tid för sörjande utan verkligheten sparkade en i röven och praktiska frågor skulle hanteras med en gång.... Har aldrig behövt göra detta tidigare men tillsammans med min älskade underbara bror och en fantastisk begravningsentreprenör, så börjar första steget i avskedet ta plats..... Begravningen är bokad och klar och idag bekräftade vi dödsannonsen, som kommer publiceras i Göteborgs Posten på söndag.... Är nöjd med den, då den representerar pappas liv, då han var en enkel människa och inte gillade superlativ men älskade IFK Göteborg......❤️ 🙏 Beklagar sorgen 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Augusti 23, 2023 Dela Inlagd Augusti 23, 2023 Vad jag gjort i dag??!! Vill ni inte veta vad 🍓😜😉🤗🤗 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 24, 2023 Dela Inlagd Augusti 24, 2023 On 2023-08-22 at 20:19, skrev Kötthandlarn: Inte bara idag, utan fler dagar tillbaka...... Man skickade ju upp pappa till akuten härom veckan men efter det så gick det snabbt utför...... Försökte göra en vårdplanering för honom för ev. hospice för det var i längden kört med hans cancer...... Sedan gick det dock så oerhört fort, så i söndags konstaterades det att han i stort sett var avliden men hjärta och lunga arbetade på men hjärnan var i princip död...... Tog några dagar till men till slut lade hjärta och lungor av tisdag 15/8, kl. 18:10...... Skulle vilja säga att jag är ledsen men jag är nog mer lättad, då det är bättre att somna in, än att leva med lidande och ångest.... Nu fick man ju inte tid för sörjande utan verkligheten sparkade en i röven och praktiska frågor skulle hanteras med en gång.... Har aldrig behövt göra detta tidigare men tillsammans med min älskade underbara bror och en fantastisk begravningsentreprenör, så börjar första steget i avskedet ta plats..... Begravningen är bokad och klar och idag bekräftade vi dödsannonsen, som kommer publiceras i Göteborgs Posten på söndag.... Är nöjd med den, då den representerar pappas liv, då han var en enkel människa och inte gillade superlativ men älskade IFK Göteborg......❤️ 🙏 Beklagar sorgen 1 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kötthandlarn Inlagd Augusti 24, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 24, 2023 Jag vill tacka alla som har beklagat sorgen (både officiellt och inofficiellt) efter min pappas bortgång...... Det värmer oerhört när människor man aldrig har träffat och har träffat, tar sig tid att skicka en tröst ❤️..... 15 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 24, 2023 Dela Inlagd Augusti 24, 2023 Tänkte besöka @enis och se om han fyllt på kortet men där var igenbommat som fort Knox. Förmodligen välfyllt med svamp och bärpengar. 🤣 3 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 24, 2023 Dela Inlagd Augusti 24, 2023 26 minuter sedan, skrev rolba: Tänkte besöka @enis och se om han fyllt på kortet men där var igenbommat som fort Knox. Förmodligen välfyllt med svamp och bärpengar. 🤣 Bor han i ett gated community? 🙂 1 4 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 10 timmar sedan, skrev rolba: Tänkte besöka @enis och se om han fyllt på kortet men där var igenbommat som fort Knox. Förmodligen välfyllt med svamp och bärpengar. 🤣 9 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Bor han i ett gated community? 🙂 Ja vem som helst släpps inte in och upp på direktörsvåningarna Enis 8 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 39 minuter sedan, skrev Enis: Ja vem som helst släpps inte in och upp på direktörsvåningarna Enis Man kanske ska tipsa hälsovårdsnämnden om förekomsten av svamp i de fina direktörsvåningarna 🤣 2 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tallviking Inlagd Augusti 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 25, 2023 Tog en sväng till Gårdsbutiken och plockade majs bl.a Kommer mycket pumpa, solrosor etc nu 18 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tallviking Inlagd Augusti 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 25, 2023 Flanerade runt i Norrvikens trädgårdar i Båstad 22 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tallviking Inlagd Augusti 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 25, 2023 Fika hos flickorna Lundgren på Skäret. Blev en sväng till Kullen och Mölle också 21 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tallviking Inlagd Augusti 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 25, 2023 Provade lokala Thairestaurangen i vår nästa kommande hemby. På vägen hem blev det self-service honungsköp också i en villaträdgård utanför Ekeby 17 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 43 minuter sedan, skrev Tallviking: Fika hos flickorna Lundgren på Skäret. Blev en sväng till Kullen och Mölle också Fina bilder! 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tommy Inlagd Augusti 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 25, 2023 Sålt en massa mat! Det är ju löningsdag för många, den 25e brukar vara bra, dessutom regnade det i Göteborgs-trakten, så väldigt lite konkurrens från hemmagrillare! Men egentligen har vi bara lagat hyfsad mat. Jag gjorde en riktigt bra "Hemlagad" Tacosås till buffén, fast inte hemma, utan i restaurangen... Följde detta receptet, med ett par förändringar: https://www.coop.se/recept/egen-tacosas/ Jag saknade några ingredienser, tex Paprikapulver, spiskummin (var väldigt försiktig med spiskummin, det ser ut som en tesked är för mycket för så här lite sås). Men naturligtvis hade jag "Tacokrydda" (som innehåller spiskummin, salt, paprikapulver, socker, salt, chilipulver och en del annat)... SÅ, Två matskedar Tacokrydda ersatte i princip alla kryddorna i receptet, jag la till Jalapeños (som föreslås i länken)och lite extra chili flingor, istället för vitvinsvinäger och socker använde jag FELIX tomat ketchup efter smak (i princip samma saker). Blev en riktigt bra Tacosås, jag antar att original receptet också är bra? Hackade också lite grön paprika, för färg och konsistens som frästes med lök och vitlök i början... Antar att jag skapade ett "eget" recept? Gott var det. MVH 12 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd Augusti 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 25, 2023 Hamnade på kräftskiva hos en gammal thairäv i södra kollin. När alka var mätta fick damerna fortsätta utomhus med kycklingfötter och dyligt. 24 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 25, 2023 Dela Inlagd Augusti 25, 2023 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Tallviking: Flanerade runt i Norrvikens trädgårdar i Båstad Underbart, vi har varit på väg dit några gånger! 💕 🇸🇪 Ändrades Augusti 25, 2023 av ellim63 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Amigo Inlagd Augusti 26, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 26, 2023 (ändrad) Besökt Piteå hamn som fyller 50 år idag, mycket lärorikt, har aldrig varit där innan så blev överraskat att det var så fint o välplanerat och rent allmänt såg allt snyggt. Mycket folk, fick köa en halvtimme för att kolla Isbrytaren Ymer, noggrann koll av vakter innan man blev insläppt! Flygledning! Förr itiden har Ymer haft en helicopter placerat på däcket, därav flygplats status Kommandobrygga. In case of war, för bryta igenom dörrar. Maskinkontroll. Ingen fel på livskvaliten på båten. Kabyss Gymmet. Ändrades Augusti 26, 2023 av Amigo 27 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 26, 2023 Dela Inlagd Augusti 26, 2023 Maskinkontroll borde kunna bantas ner till en fjärdedel av ytan om man gav upp öst-stats-70tals utrustningen. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 26, 2023 Dela Inlagd Augusti 26, 2023 18 minuter sedan, skrev Nicholas: Maskinkontroll borde kunna bantas ner till en fjärdedel av ytan om man gav upp öst-stats-70tals utrustningen. 2 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd Augusti 26, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 26, 2023 Garagerat frugans moppe. Tack för den här "sommaren" 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 26, 2023 Dela Inlagd Augusti 26, 2023 42 minuter sedan, skrev rolba: Garagerat frugans moppe. Tack för den här "sommaren" Blir re nå cruising ? Enis 2 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tallviking Inlagd Augusti 26, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 26, 2023 Shoppat lite pumpor 11 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu