frogfish Inlagd Maj 13, 2023 Dela Inlagd Maj 13, 2023 Upptäckt att brorsorna från Hjulsta hittat till Isaan. Vi satt fast i en fetkö vid gränsen till Buriram, ca 2 timmar. Helfestligt... Anledningen var tydligen nån somalisk spontan grillfest. Engångsgrillen transporterades bort (se bild) strax innan det började röra på sig igen. Det enda positiva var att vi missade de första 3 timmarna på stoppet...🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 13, 2023 Dela Inlagd Maj 13, 2023 En fullriggare vid Stadskajen! En polack, ett skolfartyg! TV vet säkert vem! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 13, 2023 Dela Inlagd Maj 13, 2023 (ändrad) 8 minuter sedan, skrev audirs2: En fullriggare vid Stadskajen! En polack, ett skolfartyg! TV vet säkert vem! Dar Młodzieży https://en.wikipedia.org/wiki/Dar_Młodzieży Ändrades Maj 13, 2023 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 14, 2023 Dela Inlagd Maj 14, 2023 Ätit frukost, löst melodikrysset och oljat altangolvet. Köpa lite blomster senare idag. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 14, 2023 Dela Inlagd Maj 14, 2023 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Ätit frukost, löst melodikrysset och oljat altangolvet. Köpa lite blomster senare idag. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 14, 2023 Dela Inlagd Maj 14, 2023 Grilat, ölat och läst Pias inlämnade examensarbete / Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 14, 2023 Dela Inlagd Maj 14, 2023 25 minuter sedan, skrev apknug: Funderar på om jag ska läsa gårdagens tidning eller ta fram nån gammal bingolott och se ett reprisavsnitt. Fundera på att skaffa dig ett liv istället “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 14, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Maj 14, 2023 Idag, inte så mycket men lördagen var desto mer händelserik👍..... Började med en skön morgondusch och samtidigt ringde telefonen..... Det var underbara @samet och jag ringde upp honom från bilen när jag var klar och på väg till shopping.... Jäklar vilken skön människa han är❤ och jag kan inte förstå att det redan har gått 3 och ett halvt år sedan hans son föddes....🤔 Så var det ju shoppingen också.... På Jula inhandlades ett balkongbord som man hänger på räcket inför min kommande plan.... Därefter gick resan till Bauhaus för inköp för resten av min plan, vilket var en elgrill (sinnessjukt bra pris, endast 1000 kr jämfört med tidigare 1690 kr.). Visst blev det bra? Sedan var det dags för Göteborgsvarvet och det är alltid kul att kolla på 😀😀..... Väl hemmavid efter diverse vätskekontroller utmed banan 😉, så kom nästa intressanta samtal från den eminenta Odin 👍.... Långt och trevligt samtal 🙏. Så till slut var det väl ändå dags att inviga elgrillen med en fin skiva entrecote..... Oerhört nöjd med hur bra denna elgrillen presterade och en fetaost sallad tillsammans med köttet + BBQ-sås satt som en smäck 😀😛👌....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Maj 14, 2023 Dela Inlagd Maj 14, 2023 Favorit i repris fläsklägg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 16, 2023 Dela Inlagd Maj 16, 2023 lekt lite enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 17, 2023 Dela Inlagd Maj 17, 2023 Så gott som klar med ca 450 kvadratmeter betongväg/parkering. 69 kubik gick det åt. Blir mindre och mindre gräs att klippa och trädgård att sköta. 😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jordbromannen Inlagd Maj 17, 2023 Dela Inlagd Maj 17, 2023 10 minuter sedan, skrev Surin P3: Så gott som klar med ca 450 kvadratmeter betongväg/parkering. 69 kubik gick det åt. Blir mindre och mindre gräs att klippa och trädgård att sköta. 😁 Får man fråga vad ett sådant betongjobb kostar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 17, 2023 Dela Inlagd Maj 17, 2023 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Jordbromannen: Får man fråga vad ett sådant betongjobb kostar? 69 kubik, 2.100 per kubik. 144.900 totalt. Och jobbet som efter mätning blev 526 kvadratmeter, 80 per kvadratmeter för jobb, så totalt 42.000. Åsså lite armering, ca 15.000. Så ca 200.000 Baht. Fyra-fem dagars jobb. Ändrades Maj 17, 2023 av Surin P3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 17, 2023 Dela Inlagd Maj 17, 2023 36 minuter sedan, skrev Surin P3: 69 kubik, 2.100 per kubik. 144.900 totalt. Och jobbet som efter mätning blev 526 kvadratmeter, 80 per kvadratmeter för jobb, så totalt 42.000. Åsså lite armering, ca 15.000. Så ca 200.000 Baht. Fyra-fem dagars jobb. Kaffepengar för oss Mpr miljadärer! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 17, 2023 Dela Inlagd Maj 17, 2023 Skakade liv i frugan å så tog en tur ut till Vårvik för en lunch på Peters Sjökrog Peter var tyvärr inte där, han var och pysslade i Husselihare på andra sidan Gävle där han skall öppna sin sjökrog nummer 2 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 17, 2023 Dela Inlagd Maj 17, 2023 Gårdagens uppdrag var att ta hand om favoritdotterns kattpojkar nu när hon är i Stockholm på kurs... Första bilden togs när en traktor åkte förbi.. Självklart skulle Musse kolla så allt gick rätt till! 💕 Åsså kommer vi till tredje bilden.. Katterna dansar på bordet när matte är borta.. 😄 Jag tyckte det var väldigt varmt inne hos favoritdottern så jag chansade med ett tips, strösslade ut lite kattgodis i hallen åsså stängde jag dörren.. Nu kunde jag öppna altandörren och sätta mig och njuta pizza och ett glas rött på uteplatsen där fåglarna kvittrade och det kom en bil då och då..underbart! 💕 Väl inne igen var det dags att ge Robin och Musse kvällsmat så det blev att diska tallrikar och fylla på med blötfoder som dom åt med god aptit! 💕 En suddig bild på mig och Musse som vilar strax bakom mig, åsså en bild när han vaknar och är på hugget igen.. ❤️ Jag måste bara säga att så jäkla glad jag är som inte är allergisk mot favoritdotterns kattpojkar.. Jag identifierar mig som en djurälskare fastän jag stängde in katterna i hallen, bara så ni vet! 🙏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 17, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Maj 17, 2023 21 timmar sedan, skrev Enis: lekt lite enis Det där är ta mig fan gigantisk kärlek på bara en bild......,❤️ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 17, 2023 Dela Inlagd Maj 17, 2023 17 timmar sedan, skrev Surin P3: Så gott som klar med ca 450 kvadratmeter betongväg/parkering. 69 kubik gick det åt. Blir mindre och mindre gräs att klippa och trädgård att sköta. 😁 förra gången pekade siffrorna på 5cm tunt, nu är det dryga 15cm tjockt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 18, 2023 Dela Inlagd Maj 18, 2023 3 timmar sedan, skrev Nicholas: förra gången pekade siffrorna på 5cm tunt, nu är det dryga 15cm tjockt. Förra gången? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jordbromannen Inlagd Maj 18, 2023 Dela Inlagd Maj 18, 2023 On 2023-05-17 at 08:00, skrev Surin P3: 69 kubik, 2.100 per kubik. 144.900 totalt. Och jobbet som efter mätning blev 526 kvadratmeter, 80 per kvadratmeter för jobb, så totalt 42.000. Åsså lite armering, ca 15.000. Så ca 200.000 Baht. Fyra-fem dagars jobb. Låter bra! Vill du visa några bilder på hur det blev? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 18, 2023 Dela Inlagd Maj 18, 2023 Försökt kyla ner mig lite. Men idag är man hottare än normalt...🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 18, 2023 Dela Inlagd Maj 18, 2023 4 timmar sedan, skrev Jordbromannen: Låter bra! Vill du visa några bilder på hur det blev? Här några övervakningskameror... Är inte hemma, så då blir det så här. Före och efter bilder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jordbromannen Inlagd Maj 18, 2023 Dela Inlagd Maj 18, 2023 3 minuter sedan, skrev Surin P3: Här några övervakningskameror... Är inte hemma, så då blir det så här. Före och efter bilder. Vad fint! Känns verkligen överkomligt i pris o blir inte lika lerigt/smutsigt som innan😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 18, 2023 Dela Inlagd Maj 18, 2023 42 minuter sedan, skrev Jordbromannen: Smutsen vi slipper och framkomligheten med små kärror är de största anledningarna till betongen. Vi är riktigt nöjda... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 18, 2023 Dela Inlagd Maj 18, 2023 Jag har skurat växthuset in och utvändigt med grönsåpa.. Och frugan har satt potatis som vi fick av världens bästa Göran, även dill och kinesisk gräslök har hamnat i jorden.. Nu håller hon på med att peta ner blomfrö i två rabatter vid gatan.. Hoppas på att det blir lika fint som förra året! 💕🇸🇪🙏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu