ellim63 Inlagd Mars 2, 2023 Dela Inlagd Mars 2, 2023 Besökt templet,.men inte köpt varken korv, glass eller räkmacka.. 😥 Nu ska det klippas och klistras!😜 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Mars 2, 2023 Dela Inlagd Mars 2, 2023 Matlådor till 4 måltider, spagetti med kycklingfärs, lök och skivade champinjoner i. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 2, 2023 Dela Inlagd Mars 2, 2023 En av de första kunderna idag var enligt henne själv vegan, hon pekade på en Panaeng-curry och frågade "Kan ni göra denna vegansk?" Tja, "Tyvärr, currypastan innehåller lite räkor", svarade jag. Och fick det intressanta svaret "Räkor är OK! Jag tar en sån med räkor!" När jag serverade henne, sa jag "Varsågod, en Vegansk Paneang med räkor", hennes kompisar fnissade! Senare idag var det en kvinna som enligt henne själv var vegetarian, så hon åt INTE kött... Hon beställde en Pad Phett... MED RÄKOR!!! Har jag missat något i min biologiutbildning? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Mars 2, 2023 Dela Inlagd Mars 2, 2023 10 minuter sedan, skrev Tommy: En av de första kunderna idag var enligt henne själv vegan, hon pekade på en Panaeng-curry och frågade "Kan ni göra denna vegansk?" Tja, "Tyvärr, currypastan innehåller lite räkor", svarade jag. Och fick det intressanta svaret "Räkor är OK! Jag tar en sån med räkor!" När jag serverade henne, sa jag "Varsågod, en Vegansk Paneang med räkor", hennes kompisar fnissade! Senare idag var det en kvinna som enligt henne själv var vegetarian, så hon åt INTE kött... Hon beställde en Pad Phett... MED RÄKOR!!! Har jag missat något i min biologiutbildning? MVH Du har missat att kunden har alltid rätt,vilken rätt det än beror på 😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 2, 2023 Dela Inlagd Mars 2, 2023 (ändrad) 9 minuter sedan, skrev jlh66: Du har missat att kunden har alltid rätt,vilken rätt det än beror på 😁 Nja, det där är skitprat... Kunden har rätt ibland, och fel ibland. Men de skall naturligtvis få vad de vill ha. Ett exempel från veckan, Kunden: "Kan jag få en Pad Thai med kyckling, men med ris istället för nudlar", frugans svar? NEJ! Han fick en Kao Padd (stekt ris) istället. MVH Ändrades Mars 2, 2023 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Mars 2, 2023 Dela Inlagd Mars 2, 2023 14 minuter sedan, skrev Tommy: Nja, det där är skitprat... Kunden har rätt ibland, och fel ibland. Men de skall naturligtvis få vad de vill ha. Ett exempel från veckan, Kunden: "Kan jag få en Pad Thai med kyckling, men med ris istället för nudlar", frugans svar? NEJ! Han fick en Kao Padd (stekt ris) istället. MVH Men då fick han ju rätt? 😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 2, 2023 Dela Inlagd Mars 2, 2023 (ändrad) 8 minuter sedan, skrev jlh66: Men då fick han ju rätt? 😂 Nja... Han fick EN rätt, fast inte den han ville beställa... MVH Ändrades Mars 2, 2023 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Mars 2, 2023 Dela Inlagd Mars 2, 2023 16 minuter sedan, skrev Tommy: Nja... Han fick EN rätt, fast inte den han ville beställa... MVH Jag tror att jag kliver av här, jag kan inte riktigt hålla reda på vad som är rätt och rätt? 🤔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 2, 2023 Dela Inlagd Mars 2, 2023 21 minuter sedan, skrev jlh66: Jag tror att jag kliver av här, jag kan inte riktigt hålla reda på vad som är rätt och rätt? 🤔 😏 Han fick inte rätt rätt 😁 MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Mars 3, 2023 Dela Inlagd Mars 3, 2023 2 timmar sedan, skrev jlh66: Du har missat att kunden har alltid rätt,vilken rätt det än beror på 😁 Svår fråga. Jag installerade närmare 100 lampor i en ny galleri och kunden påpekade att dom skulle ha varit lite blåare. Jag svarade att det är teoretiskt omöjligt att få dom i svagt blått. Dom är beställda i 4000K, vilket är väldigt vitt ljus. Vem har fel? Kunden, leverantören eller installatören? Nu löste vi det med dikroida filter, men kunden och leverantören fick betala en xtra arbetskostnad på ca 16 timmar + kostnad av nya glas. Kunden har inte alltid rätt om dom har varit otydliga från början. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Mars 3, 2023 Dela Inlagd Mars 3, 2023 Förtydligande: Installatören vann upphandlingen enligt spec från konsulten. Då fattar ni att kunden kommer i andra hand, men dom godkände underlaget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 3, 2023 Dela Inlagd Mars 3, 2023 5 timmar sedan, skrev Tommy: En av de första kunderna idag var enligt henne själv vegan, hon pekade på en Panaeng-curry och frågade "Kan ni göra denna vegansk?" Tja, "Tyvärr, currypastan innehåller lite räkor", svarade jag. Och fick det intressanta svaret "Räkor är OK! Jag tar en sån med räkor!" När jag serverade henne, sa jag "Varsågod, en Vegansk Paneang med räkor", hennes kompisar fnissade! Senare idag var det en kvinna som enligt henne själv var vegetarian, så hon åt INTE kött... Hon beställde en Pad Phett... MED RÄKOR!!! Har jag missat något i min biologiutbildning? MVH Förmodligen inget problem med din biologiutbildning. Det är väl med en del vegetarianer som det är med en del musliner. Det Alah inte ser mår han inte dåligt av. (så drar de ner rullgardinerna) 4 timmar sedan, skrev Tommy: Nja... Han fick EN rätt, fast inte den han ville beställa... MVH En rätt är inte alls dåligt i det här fallet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 4, 2023 Dela Inlagd Mars 4, 2023 (ändrad) Spelat lite kula med blandat resultat. Spänner lite i vädertån. Ändrades Mars 4, 2023 av rolba Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 4, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Mars 4, 2023 Inte idag men väl igår, så efter en grogg eller fem hemma hos PD kom samtalet in på andra världskriget. Då plockade PD fram ngt som var väldigt mäktigt att se och som @audirs2nog skulle uppskatta. PD:s morfar var frivillig soldat i Finska vinterkriget och PD har hans medalj, tjänstgöringsintyg och tackbrev signerat av Mannnerheim.👍 Sjukt mäktigt..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Mars 4, 2023 Dela Inlagd Mars 4, 2023 Fylle bokat en resa till Kiruna å Kattovuoma. Jag är så glad att få komma till andra sidan Torneträsk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 4, 2023 Dela Inlagd Mars 4, 2023 2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Inte idag men väl igår, så efter en grogg eller fem hemma hos PD kom samtalet in på andra världskriget. Då plockade PD fram ngt som var väldigt mäktigt att se och som @audirs2nog skulle uppskatta. PD:s morfar var frivillig soldat i Finska vinterkriget och PD har hans medalj, tjänstgöringsintyg och tackbrev signerat av Mannnerheim.👍 Sjukt mäktigt..... WooooooooooooooooooooooW!!!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 Blev en nygammal bar igår. Spelade lite kula och kollade starten på F1 Ny regi och nytt namn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 5 timmar sedan, skrev rolba: Blev en nygammal bar igår. Spelade lite kula och kollade starten på F1 Ny regi och nytt namn. Synd bara att det inte gick bättre för våra nordiska bröder! Men det kommer kanske en ny era för oss nordbor! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 6, 2023 Dela Inlagd Mars 6, 2023 55 minuter sedan, skrev audirs2: Synd bara att det inte gick bättre för våra nordiska bröder! Men det kommer kanske en ny era för oss nordbor! Det gick i alla fall bra för Marcus Eriksson på andra sidan pölen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 Normalt är det en 50 plusare som startar sin diskmaskin inställd på kl 04,30 Nu har en 70 plus till diskmaskin gjort sitt jobb två ryck i snöret så starta den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 34 minuter sedan, skrev Boa52: Normalt är det en 50 plusare som startar sin diskmaskin inställd på kl 04,30 Nu har en 70 plus till diskmaskin gjort sitt jobb två ryck i snöret så starta den Ni förstår inte ?? att en av er inte förstår inte fövånad, ni andra 2 är inte dum. 50 plusare, min fru då får ni en svår uppgift vem ä 70 plusaren. Nu ska jag ut och rycka i snöret på snöslungan få se om den startar lika bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 (ändrad) Varit på svenska ambassaden i Bkk och beställt nytt pass. Levereras till konsulatet i Pattis för avhämtning om 2-3 veckor. Pris: 5740 thb. Ändrades Mars 7, 2023 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 1 timme sedan, skrev Boa52: Normalt är det en 50 plusare som startar sin diskmaskin inställd på kl 04,30 Nu har en 70 plus till diskmaskin gjort sitt jobb två ryck i snöret så starta den 21 minuter sedan, skrev Boa52: Ni förstår inte ?? att en av er inte förstår inte fövånad, ni andra 2 är inte dum. 50 plusare, min fru då får ni en svår uppgift vem ä 70 plusaren. Nu ska jag ut och rycka i snöret på snöslungan få se om den startar lika bra Nu fattar jag! Din fru är inställd på att starta 04.30 och då rycker du i snöret! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev GreenValley: Nu fattar jag! Din fru är inställd på att starta 04.30 och då rycker du i snöret! Tror hon rycker i Boas snöre och då startar han, men stannar efter 2 sekunder Ändrades Mars 7, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 7, 2023 Dela Inlagd Mars 7, 2023 sett lappmöggel när man hoppades på krokus och snödroppar enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu