Issanbonde Inlagd Februari 6, 2023 Dela Inlagd Februari 6, 2023 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Inga problem då det var 2/4 på hälften av det i påsen. Falukorven lär vara slut långt innan den 16:e. Dessutom har vi frysbox 😉 Mycket över efter Hindersmässan!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Februari 6, 2023 Dela Inlagd Februari 6, 2023 Det finns en del svårbegripliga vägskyltar i Thailand, men denna fattar man ju direkt. "Se upp för pizzabagare" 🥸 Man får hålla igen lite, så att man inte får ordningsmakten efter sig. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Februari 6, 2023 Dela Inlagd Februari 6, 2023 Mässladdat med lite husmanskost på Pelikan. Fan så mätt man blev. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Februari 8, 2023 Dela Inlagd Februari 8, 2023 Hur knäpp är man? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Februari 8, 2023 Dela Inlagd Februari 8, 2023 Kollar tim priset på el.... 36 öre in med tvätten, starta diskmaskinen. Orkar jag duscha? Man blir knäppare! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 8, 2023 Dela Inlagd Februari 8, 2023 On 2023-02-02 at 04:16, skrev UglyFarang: Hur funkar det om man måste montera ner prylarna? P-U är väl bra åldersbeständighet på? funkar dåligt att montera ned saker limmade med PU. Jag limmar tex ofta IKEA metod köksskåp för att få dom idi*t-stabila. PU missförgas av solsken. Tätar din båt i ett nafs. Lättflytande så det kryper in. Behöver inte vara knastertorrt som för silikon för att fästa. båda härdar av luftens fuktighet. Ett lim som ingår som standardlim. Tillsammans med PL800 och riktigt glas-silikon, inte skräp-silikon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Februari 8, 2023 Dela Inlagd Februari 8, 2023 (ändrad) Faaaaan hade jag väntat tills nu... 24 öre Ändrades Februari 8, 2023 av Issanbonde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Februari 8, 2023 Dela Inlagd Februari 8, 2023 (ändrad) 19 öre nu maxar jag värmepumpen ett par timmar! Har jag tur torkar ett par av frugans blommor😜🤗 Ändrades Februari 8, 2023 av Issanbonde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Februari 9, 2023 Dela Inlagd Februari 9, 2023 Träffat en avlägsen släkting till Pelle Svanslös här i Khao Lak! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Februari 9, 2023 Dela Inlagd Februari 9, 2023 Vi tog en tur till Väderstads Centralkonditori. Där åt vi utsökta semlor och kaffe till dom. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 10, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Februari 10, 2023 Avslutat arbetsveckan (som har varit mer än jobbig), många sjukskrivna just nu.....🤬 Men en go fredagsgrogg och lite Youtube skall nog få mig på gött fredagshumör.... 🙏 "Freudian slip production" levererar som alltid..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Februari 12, 2023 Dela Inlagd Februari 12, 2023 Jobbat lite som skomakare!! Lite superlim från 7/11 och fruns sko blir som ny…. Gissar att ni inte ser vad jag lagade men övre bandet var trasigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 13, 2023 Dela Inlagd Februari 13, 2023 On 2023-02-10 at 19:54, skrev Kötthandlarn: Avslutat arbetsveckan (som har varit mer än jobbig), många sjukskrivna just nu.....🤬 Men en go fredagsgrogg och lite Youtube skall nog få mig på gött fredagshumör.... 🙏 "Freudian slip production" levererar som alltid..... Norrlandskursen finns det många här som skulle behöva. Med thai också! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 13, 2023 Dela Inlagd Februari 13, 2023 4 timmar sedan, skrev Wangthong: Norrlandskursen finns det många här som skulle behöva. Med thai också! @Boa52 i sina stora dagar😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 13, 2023 Dela Inlagd Februari 13, 2023 En dag på stranden i Fiskebyn. Den är uppshejpad till att vara riktigt fin. Bred strand och relativt rent. Enda otyget är alla kringvandrande försäljare som aldrig ger sig, trots att man redan handlat där man sitter. Höll på att klappa till ett par som efter att de fått nej av farangen vände sig till barnen (2 och 4 år) och frågade om de ville ha godis. Ridå.... Men efter lite fulöl kom även jag i rätt sinnesstämning🐸 Farangstol fixad (råttfällorna går bort): Sabai sabai: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 13, 2023 Dela Inlagd Februari 13, 2023 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev apknug: Sponsorstol kallar vi dem. Man köper en "egen" stol som man släpar ner till sin favorit solstols nasare och sponsrar honom med den. Då sitter man gratis i stolen resten av dess livslängd. Stolar kostar från 50 baht att hyra nu så mycket pengar att spara in! Kräver att man är en hyfsad kund dock. dubbelpost Ändrades Februari 13, 2023 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 14, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Februari 14, 2023 On 2023-02-13 at 06:11, skrev Wangthong: Norrlandskursen finns det många här som skulle behöva. Med thai också! Jo, jag har lagt ut den tidigare här och den är mästerlig, liksom de mesta av deras produktioner..... Som t.ex. "Nazist söker fru"..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 15, 2023 Dela Inlagd Februari 15, 2023 Vaktar soien mot regnet. Hög luftfuktighet i Fiskebyn idag🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Februari 15, 2023 Dela Inlagd Februari 15, 2023 Jag sitter och väntar på att checka ut från hotellet! Frun är på jakt efter något att äta innan nästa hotell. Och här är vad hon hittade..,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 15, 2023 Dela Inlagd Februari 15, 2023 Haft Kian på verkstad för byte av sönderrostad tröskel och lite annat, inklusive besiktning, 3000 välanvända pengar? För att kompensera det pengautflödet lagade jag en fritös själv istället för att skicka den på reparation (som enligt anbud kostat ca 4000, med en ny termostat för 600 kr.), en ny sådan fritös kostar ca 22000, så väl värt det! Jobbet tog lite googlande och sen 30 minuters skruvande och kopplande... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 15, 2023 Dela Inlagd Februari 15, 2023 3 timmar sedan, skrev Tommy: Haft Kian på verkstad för byte av sönderrostad tröskel och lite annat, inklusive besiktning, 3000 välanvända pengar? För att kompensera det pengautflödet lagade jag en fritös själv istället för att skicka den på reparation (som enligt anbud kostat ca 4000, med en ny termostat för 600 kr.), en ny sådan fritös kostar ca 22000, så väl värt det! Jobbet tog lite googlande och sen 30 minuters skruvande och kopplande... MVH vi som hatar vägsalt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 (ändrad) Har haft en jädrans tur idag. Blev påkörd av ett thaifruntimmer som vek ut rätt i sidan på mig. Plastbitar och ena grillhavan på hennes gamla Nissan flög omkring. Jag fick ett par repor på luftburken. Bakre fotpinnen tog allt. Kunde ha gått riktigt illa om jag gått omkull. 😎 Ändrades Februari 16, 2023 av rolba Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 1 timme sedan, skrev rolba: Blev påkörd av ett thaifruntimmer som vek ut rätt i sidan på mig. Ditt fel naturligtvis, hade du inte vart där så hade det inte hänt. Men skönt det gick bra med Sambukaflaskan, kunde ju blivit total katastrof. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 Igår blev det en sen lunch på Fratelli, vi började med lite sallad och bröd.. Sen kom det in varsin carbonara som smakade utmärkt! Sen var det dags att gå vidare, Ukrainas flagga vajar på rådhuset.. Äntligen Bishops, där det blev en goeöl och en knapp för lilla maggen! Avslutar med en bild på Kärlekens träd underbart, fantastiskt gott och trevligt! 💕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 Idag har jag pysslat lite med mitt styrhyttsbygge. Nu börjar det se skapligt ut tycker jag. Invändigt är jag klar med instrumentbräda och fack med sjökort. På bakväggen finns nu ställ för gasoltuber+ tuber. På framväggen hänger livräddningen. Nu ska allt finslipas och lackas. Men först ska jag lägga på ett tak. Sen ska en mängd detaljer monteras. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu