Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

Varit och shoppat med frun

20230126_120236.thumb.jpg.6fa6e93dfc4eab545ce6501c8805b312.jpg

Här kan man köpa bacon i lösvikt

20230126_120611.thumb.jpg.106e7e45649c1d16a0525e8fe7141e4b.jpg

20230126_121244.thumb.jpg.9d998de6b0645c1540f45a2bb49090b9.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Med sådana kompisar behöver man inga ovänner. 😎

Han är fan inte helt frisk ibland.

Igår när vi kom hit så skulle damerna till en marknad och handla mat så stack vi gubbar ner till Market Village och skulle handla några plattor öl och lite annat så när vi går inne på Lotus så möter vi ett sällskap som pratar ganska högt troligen på ryska och precis innan vi möts så vänder de in i en sidogång och precis när vi passerar sidogången så vänder kompisen på huvudet och hojtar: Slava Ukraina högt och ljudligt, en av männen hoppade till ordentligt.

Jag har varit ute med honom mycket när vi var yngre och det har aldrig varit helt riskfritt om man så säjer...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Enbart för att blidka @Rillex och främja mig från hans vrede, då han visat en stor oro över min anala hygien efter flera av mina inlägg med skethuspapprets placering på toaletten.....🤣🤣😉😉😉

Så därför har jag idag inhandlat ett stycke.......

20230122_145909.thumb.jpg.bc18ecdf736c8aa4045e5aee8928a50c.jpg

Samt monterat densamma (givetvis borrade jag i kakelfogen 😉)....

20230128_170514.thumb.jpg.7ee182ba88796959f1bc55ed13d0367a.jpg

Lagom räckhåll från skethustronen 👍..

20230128_170533.thumb.jpg.643d2a32042a2c591acba1e8d0f90390.jpg

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Enbart för att blidka @Rillex och främja mig från hans vrede, då han visat en stor oro över min anala hygien efter flera av mina inlägg med skethuspapprets placering på toaletten.....🤣🤣😉😉😉

Så därför har jag idag inhandlat ett stycke.......

20230122_145909.thumb.jpg.bc18ecdf736c8aa4045e5aee8928a50c.jpg

Samt monterat densamma (givetvis borrade jag i kakelfogen 😉)....

20230128_170514.thumb.jpg.7ee182ba88796959f1bc55ed13d0367a.jpg

Lagom räckhåll från skethustronen 👍..

20230128_170533.thumb.jpg.643d2a32042a2c591acba1e8d0f90390.jpg

Att du bara vågar ? Jag minns med ett leende på läpparna när jag blev sågad jäms med fotknölarna av Soengsang när jag för några år sen gjorde misstaget att lägga upp några bilder som visade på att rörmokaren borrat i fogarna i mitt badrum och fick veta att fästena minsann inte skulle sitta kvar. Men hör och häpna, det gör dom !! Jag väntar fortfarande på dom fotobevis som han lovade som bevis. 555

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

dragit upp ett gäng fulfiskar i sandträsket.. Fint på bild men tidigt på säsongen ta med barn blåsigt å kallt . Pimpelhålen frös igen medans man stod där...

Sedan vart de tina upp ett par pilsner😄

20230128_111657.jpg

20230128_142611.jpg

20230128_142613.jpg

20230128_175702.jpg

Never forget: Robots will kill you.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
3 timmar sedan, skrev Fritz:

Att du bara vågar ? Jag minns med ett leende på läpparna när jag blev sågad jäms med fotknölarna av Soengsang när jag för några år sen gjorde misstaget att lägga upp några bilder som visade på att rörmokaren borrat i fogarna i mitt badrum och fick veta att fästena minsann inte skulle sitta kvar. Men hör och häpna, det gör dom !! Jag väntar fortfarande på dom fotobevis som han lovade som bevis. 555

Självklart borrar man i fogarna om man vet att det finns bra material bakom kaklet (vilket det finns hos mig).....🤘

Synd att förstöra kaklet, när man på enkelt sätt kan återställa fogen om man vill flytta från lägenheten i framtiden.....💙

@Soengsang kör ju barkbåt, så vad vet hen om installationer i badrum?....:ironi: :giggle: :giggle: :rotfl:

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Självklart borrar man i fogarna om man vet att det finns bra material bakom kaklet (vilket det finns hos mig).....🤘

Synd att förstöra kaklet, när man på enkelt sätt kan återställa fogen om man vill flytta från lägenheten i framtiden.....💙

@Soengsang kör ju barkbåt, så vad vet hen om installationer i badrum?....:ironi: :giggle: :giggle: :rotfl:

Flytspackel är mer hans grej !

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Flytspackel är mer hans grej !

Och du håller på med flyttspackel   😉

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Här borras inte i några fogar, det är för amatörer……🤣🤣🤣🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Oskarudon:

dragit upp ett gäng fulfiskar i sandträsket.. Fint på bild men tidigt på säsongen ta med barn blåsigt å kallt . Pimpelhålen frös igen medans man stod där...

Sedan vart de tina upp ett par pilsner😄

20230128_111657.jpg

20230128_142611.jpg

20230128_142613.jpg

20230128_175702.jpg

Om du mäskar med öl kanske du får fullfisk istället!

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Man borrar aldrig hål i ett tätskikt i ett våtrum!!

Det finns olika massor och lim som funkar fint att använda istället.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Håller med. Men jag gjorde faktiskt det för ett par månader sedan. Vårt kakel är förmodligen blandat med diamantspån. Eller så är thaiborrarna kassa.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev rolba:

Håller med. Men jag gjorde faktiskt det för ett par månader sedan. Vårt kakel är förmodligen blandat med diamantspån. Eller så är thaiborrarna kassa.

Eller så är det klinker vilket beroende på lera och bränning kan vara ett helvete att borra igenom, kylning av borret rekommenderas.

Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev rolba:

En kakelborr av volframkarbid löser alla problem...

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Jo då det gör man visst det. Möjligen ska man undvika det om man kan men gör man det ska lämpligt tätningsmedel användas.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Mankan:

Jo då det gör man visst det. Möjligen ska man undvika det om man kan men gör man det ska lämpligt tätningsmedel användas.

om man bor i hyresrätt så kan hyresvärden ha invändningar 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Enis:

om man bor i hyresrätt så kan hyresvärden ha invändningar 

enis

Bor man i hyresrätt kan hyresvärden ha invändningar på det mesta.

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Mankan:

Du kan aldrig garantera att du har fått tillräckligt tätt i hålet du har gjort oavsett vad du trycker i hålet för att täta!

Det finns fantastiskt fina produkter att fästa upp saker med idag.

Jag har i kontraktet med mina hyresgäster totalt förbud att göra egna monteringar i våtutrymmena.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
10 timmar sedan, skrev Soengsang:

Gött att jag lyckades väcka dig.......:giggle:

Inlägget kanske var "liiiite" planerat för att få lite action på forat.......:rotfl:

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Du har fel i det, för med den logiken kan man inte montera ngt i ett våtrum som kräver håltagning (vare sig det gället montering i kakel eller fog).....

Handdukshängare, badrumsskåp, duschstång etc.......

Krävs givetvis adekvat tätning men till saken hör att min toalett är avskild från badrummet och är därmed inte klassat som våtrum (men jag tätade ordentligt ändå)......:thumbsup:

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Precis......:thumbsup:

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Gött att jag lyckades väcka dig.......:giggle:

Inlägget kanske var "liiiite" planerat för att få lite action på forat.......:rotfl:

Du har fel i det, för med den logiken kan man inte montera ngt i ett våtrum som kräver håltagning (vare sig det gället montering i kakel eller fog).....

Handdukshängare, badrumsskåp, duschstång etc.......

Krävs givetvis adekvat tätning men till saken hör att min toalett är avskild från badrummet och är därmed inte klassat som våtrum (men jag tätade ordentligt ändå)......:thumbsup:

Precis......:thumbsup:

Visst har jag fel, min våtrumsbehörighet gick ut för ett par år sedan......

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Du kan aldrig garantera att du har fått tillräckligt tätt i hålet du har gjort oavsett vad du trycker i hålet för att täta!

Det finns fantastiskt fina produkter att fästa upp saker med idag.

Jag har i kontraktet med mina hyresgäster totalt förbud att göra egna monteringar i våtutrymmena.

Kan du garantera att mitt badrumsskåp inte ramlar ner om jag hade limmat upp det?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...