Tallviking Inlagd Januari 2, 2023 Dela Inlagd Januari 2, 2023 Besökt ett tempel nära bergen ett par mil hemifrån Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 4, 2023 Dela Inlagd Januari 4, 2023 (ändrad) Var till sjukhuset för att skaffa läkarintyg för att förnya körkortet. De tog blodtrycket, kom in till läkaren som frågade hur jag mådde och skickade mig till en lugnröntgen. Tillbaka till läkaren som lyssnade på lungorna sedan var det klart. 340 Bath för allt 🙂 Igår var vi till polishuset för att lämna in TM30 och där satt de som ett gäng fågelholkar och visste ingenting, så det blev ingen rapport 🙂 Var till ampur för ett intyg att jag bor på frugans adress, också för körkortet vilket de fixat förr. En halvtimmes klickande på datorn och några telefonsamtal. Inget intyg men han påstod att det skulle vara klart ändå. Får se måndag hur det går. De hade Bollibompa på väggen vilket passar bra på detta ställe 😁 Ändrades Januari 4, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 4, 2023 Dela Inlagd Januari 4, 2023 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Var till sjukhuset för att skaffa läkarintyg för att förnya körkortet. De tog blodtrycket, kom in till läkaren som frågade hur jag mådde och skickade mig till en lugnröntgen. Tillbaka till läkaren som lyssnade på lungorna sedan var det klart. 340 Bath för allt 🙂 Igår var vi till polishuset för att lämna in TM30 och där satt de som ett gäng fågelholkar och visste ingenting, så det blev ingen rapport 🙂 Var till ampur för ett intyg att jag bor på frugans adress, också för körkortet vilket de fixat förr. En halvtimmes klickande på datorn och några telefonsamtal. Inget intyg men han påstod att det skulle vara klart ändå. Får se måndag hur det går. De hade Bollibompa på väggen vilket passar bra på detta ställe 😁 Här i det riktiga Thailand😇 kostar läkarintyg för körkort 100 Baht. Finns även dyrställen som tar 150 har jag hört av en kompis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 4, 2023 Dela Inlagd Januari 4, 2023 (ändrad) 13 minuter sedan, skrev rolba: Här i det riktiga Thailand😇 kostar läkarintyg för körkort 100 Baht. Finns även dyrställen som tar 150 har jag hört av en kompis. 50 här enligt kvittot men fick betala extra för röntgen 😉 Men det var ju bra att få lungorna kollade, är nog inte gjort sedan man mönstrade Lite märkligt att inte kollar synen🤔 Ändrades Januari 4, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Januari 4, 2023 Dela Inlagd Januari 4, 2023 Packar resväskan för resan till Grand Canaria imorron kl 7 från Arlanda. Det kommer en hel del snö nu så vi får nog åka i riktigt god tid dit upp. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 4, 2023 Dela Inlagd Januari 4, 2023 Försöker hålla jämna steg med frugan, vilket inte är så enkelt. Är det i gång så fixar jag det. Nu är det ojämnt värre hon fixar frukt och jag ska försöka hinna äta upp det. Går inte alls bra att hinna med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 4, 2023 Dela Inlagd Januari 4, 2023 6 timmar sedan, skrev Kenneth4618: 50 här enligt kvittot men fick betala extra för röntgen 😉 Men det var ju bra att få lungorna kollade, är nog inte gjort sedan man mönstrade Lite märkligt att inte kollar synen🤔 Någon lungröntgen har jag inte behövt göra. Däremot hade sköterskan som kollade blodtrycket skapliga lungor. Eftersom jag såg det så behövdes ingen syntest.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 4, 2023 Dela Inlagd Januari 4, 2023 4 timmar sedan, skrev rolba: Någon lungröntgen har jag inte behövt göra. Däremot hade sköterskan som kollade blodtrycket skapliga lungor. Eftersom jag såg det så behövdes ingen syntest.. Jo det har man upplevt och då har blodtrycket varit för högt istället 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 5, 2023 Dela Inlagd Januari 5, 2023 (ändrad) låtit tvätta bilen för ohemula 200B truckade Lampang - ubon tor, och lite till. Ändrades Januari 5, 2023 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 5, 2023 Dela Inlagd Januari 5, 2023 Börjat byta all belysning till led Så man slipper dessa och andra ljussvaga lampor “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 5, 2023 Dela Inlagd Januari 5, 2023 4 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Börjat byta all belysning till led Så man slipper dessa och andra ljussvaga lampor Dags å skrubba och måla innertaket också när du har stegarna framme /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 5, 2023 Dela Inlagd Januari 5, 2023 17 minuter sedan, skrev Enis: Dags å skrubba och måla innertaket också när du har stegarna framme /Enis Nä, huset byggdes 2009 och är helt orenoverat i detta klimat. Är i hyffsat skick fortfarande. Blir en renovering när vi ska bo där halvårsvis. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Blingen Inlagd Januari 5, 2023 Dela Inlagd Januari 5, 2023 10 timmar sedan, skrev Nicholas: låtit tvätta bilen för ohemula 200B truckade Lampang - ubon tor, och lite till. Hälsa på nästa gång du är i Ubon😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 6, 2023 Dela Inlagd Januari 6, 2023 Upptäckt att i dag är den stora hämdkarmadagen !!! Inget för mig men för nån annan i alla fall. 555 Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Januari 6, 2023 Dela Inlagd Januari 6, 2023 21 minuter sedan, skrev Fritz: Upptäckt att i dag är den stora hämdkarmadagen !!! Inget för mig men för nån annan i alla fall. 555 Jo det finns några som tar Mpr på blodigt allvar. En paus på några veckor hade gjort gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 6, 2023 Dela Inlagd Januari 6, 2023 4 timmar sedan, skrev Fritz: Upptäckt att i dag är den stora hämdkarmadagen !!! Inget för mig men för nån annan i alla fall. 555 Ömma tår förstår jag. Du skulle inte gett bort dina skor 🤣🤣 Varsågod “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 6, 2023 Dela Inlagd Januari 6, 2023 22 timmar sedan, skrev Blingen: Hälsa på nästa gång du är i Ubon😀 tack. Nu lär det dock dröja innan nästa runda till ubon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 12, 2023 Dela Inlagd Januari 12, 2023 Handlat lite, köpte det som de hade på lager😉 Blev också en ny tron “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 Dagen börjar bra! Under fruktstund kommer frugan och fyller på mogen papaya förrådet. Dvs papaya som passerat thailändarna bäst förre datum. Med andra ord de har passerat omoget stadiet. Hade ett allvarssnack med frugan om hur mycket jag ska stoppa i mig egentligen. Naturligtvis säger hon att papaya är både nyttigt, Gott och billigt samt bra bantarmat. Hur tusan ska man kunna banta. Förutom papaya bär frugan tillsammans med de andra fruntimmer i grannskapet hem massa annan frukt. Sedan ska man hinna med de tre huvudmålet med mat. Brukar kasta en del bakom huset när det blir för mycket. Tänk vilken skillnad mot för när man är Sverige! Skillnad världar, eller Hur? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 Begrundat detta elefanthuvud och tänkt på hur det skulle se ut med bara beer-changkapsyler... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 Köksfläkten packade ihop häromdagen Knappt använd under de 10 år vi haft huset Kollade och en ny likadan skulle kosta 10.000 baht F:n tänkte jag och ville inte köpa en ny i onödan så jag skruvade ner och dissikerade den Väldigt enkelt teknik och det fanns ett kopplingsschema på sidan av fläktmotorn Hittade en startkondensator som såg klart "bränd ut" och letade upp en likadan på Lazada. Kostade 17 baht och inkl frakt gick det på 50 baht. Kom igår och bytte idag och nu fungerar fläkten som ny igen ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 4 minuter sedan, skrev Tallviking: Köksfläkten packade ihop häromdagen Knappt använd under de 10 år vi haft huset Kollade och en ny likadan skulle kosta 10.000 baht F:n tänkte jag och ville inte köpa en ny i onödan så jag skruvade ner och dissikerade den Väldigt enkelt teknik och det fanns ett kopplingsschema på sidan av fläktmotorn Hittade en startkondensator som såg klart "bränd ut" och letade upp en likadan på Lazada. Kostade 17 baht och inkl frakt gick det på 50 baht. Kom igår och bytte idag och nu fungerar fläkten som ny igen ! 9950 baht du kan gå på massage för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 14, 2023 Dela Inlagd Januari 14, 2023 (ändrad) Köpt en ny telefon till fruns syster, blev en till svärmor också Vi har nu anställt syster och hennes kille som fastighetsskötare så de får bo och ta hand om hus, svärmor och katter 🙂 Här tar han hand om den viktiga dillodlingen och byter hjul på grinden En Kerry på besök Nu har skinnmöblerna gjort sitt, får avsluta sitt liv som utemöbler 😉 Ändrades Januari 14, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 14, 2023 Dela Inlagd Januari 14, 2023 Skönt att ta sig runt i en skön bil. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Januari 14, 2023 Dela Inlagd Januari 14, 2023 Nyss hemkommen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu