Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Packar för både flytten och thailandsresan. Ev blir det flytt under tiden vi är i Thailand så då blir det att åka hem och flytta ur det sista ur huset

Allt beror på när köparna får sitt hus sålt och vill flytta in i vårat

IMG_20221016_171127.jpg

IMG_20221016_171137.jpg

IMG_20221016_171146.jpg

IMG_20221016_171157.jpg

IMG_20221016_171210.jpg

Hur många år i Stockholm blev det å hur känns det att flytta?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev audirs2:

Hur många år i Stockholm blev det å hur känns det att flytta?

38 år totalt sedan 1984 (+2 när jag föddes)

Känns helt rätt att bo 6 månader om året i Skåne och 6 månader om året i Thailand nu.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

38 år totalt sedan 1984 (+2 när jag föddes)

Känns helt rätt att bo 6 månader om året i Skåne och 6 månader om året i Thailand nu.

Välkommen till Skåne...👍

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rillex:

Internet, lite frakt kanske man man slipper 1 000 000 värmeljus.

Vad hjälper det då IKEAS frakt är rena rama rövarochbanditpriset

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Gjort ett besök på IKEA. Skulle bara köpa en tavelram men besöket kostade mig 830 kr. men ramen kostade bara 79 kr. Det är ta mig fan stört omöjligt att passera från ingång till utgång utan att det kostar minst 500 kr.🤬

Typ: "Ja men det här kan jag behöva, eller det här visste jag inte att jag behövde men nu kom jag på att jag behövde det"...🤬 🤣🤣🤣🤣🤣

20221016_144513.thumb.jpg.1e5c96cd2922b905f8056dd2f8950beb.jpg

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Det är därför jag alltid tar genvägen till korvdisken 🌭

1 timme sedan, skrev Rillex:

Internet, lite frakt kanske man man slipper 1 000 000 värmeljus.

Enis

Dela på andra sajter

Hamnade i kö bakom Ning ning kanske.😎

Traktor som släpade på en båt i 20 km/h och dessutom med en följebil som låg 10 m bakom så folk hade problem att passera.

20221016_170049.thumb.jpg.f013d997b70e9b896b3b16ca439fa2fe.jpg

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

Vad hjälper det då IKEAS frakt är rena rama rövarochbanditpriset

Enis

Visst men du slipper handla bröte du inte vill ha slippa trängas med andra.

Frakten må vara dyr 129:- men en tunnelbanebiljett till (Kungens Kurva) t.o.r 78:- så det är värt de 51:- det kostar extra.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
15 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Gjort ett besök på IKEA. Skulle bara köpa en tavelram men besöket kostade mig 830 kr. men ramen kostade bara 79 kr. Det är ta mig fan stört omöjligt att passera från ingång till utgång utan att det kostar minst 500 kr.🤬

Typ: "Ja men det här kan jag behöva, eller det här visste jag inte att jag behövde men nu kom jag på att jag behövde det"...🤬 🤣🤣🤣🤣🤣

20221016_144513.thumb.jpg.1e5c96cd2922b905f8056dd2f8950beb.jpg

Nåja, jag var på Cervera och köpte en fiskbenspincett då den förra hade slarvats bort. 
Frun tittade på några plastlådor som kunde användas till hennes mat. 
tydligen var det 5 lådor med lock. 
Jag sa att hon skulle ta dessa fort som fan då jag just skulle betala pincetten. 
660kr för några plastlådor i olika storlekar. 

Bör man investera i plast? 
Verkar vara det nya guldet. 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nåja, jag var på Cervera och köpte en fiskbenspincett då den förra hade slarvats bort. 
Frun tittade på några plastlådor som kunde användas till hennes mat. 
tydligen var det 5 lådor med lock. 
Jag sa att hon skulle ta dessa fort som fan då jag just skulle betala pincetten. 
660kr för några plastlådor i olika storlekar. 

Bör man investera i plast? 
Verkar vara det nya guldet. 

Jag måste citera mig själv och meddela er andra att jag gjorde ett kanonklipp tydligen. 

A2C3E6C1-02A2-4BFA-892A-8BA2B195885C.png

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag måste citera mig själv och meddela er andra att jag gjorde ett kanonklipp tydligen. 

Jag brukar köpa mina matlådor på Classe, 10 spänn styck. Men när jag ser dina ångrar jag mig (nästan)😄

Ändrades av frogfish
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
27 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag brukar köpa mina matlådor på Classe, 10 spänn styck. Men när jag ser dina ångrar jag mig (nästan)😄

Hade jag sett priset så hade jag aldrig köpt. 
Jag reflekterade bara att summan blev över förväntningarna när jag betalade 😆

Det lär bli Classe nästa gång. 

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Snälla du man får inte citera sej själv HUVA

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Skall man äta jättemycket på måndagen och jättelite på fredagen eller tvärt om?

Enis

Dela på andra sajter

ThailandNovise
19 minuter sedan, skrev Enis:

Enis

Ät lite på fredagen så tar fyllan bättre  

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
51 minuter sedan, skrev Boa52:

Ibland får man och det är jag som bestämmer när man får det. 

21 minuter sedan, skrev Enis:

Enis

Man ska inte äta alls då matbudgeten får sig en ordentlig törn. 

Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Boa52:

Logga ut istället för att förstöra.

Dela på andra sajter

Jag har just hällt upp en liten Whiskey.
Ja jag vet, Måndag men jag är ju pensionär och så var jag lite upptagen i helgen.
I Lördags åkte jag t.ex. iväg och lyssnade på konsert med ett storband med kör och allt.
Jag hoppade i bilen och anropade "Siri" och bad henne om en vägbeskrivning till min tänkta destination.
Hur jag än försökte så så hade "Siri" fått för sig att jag skulle till någon slags rörfirma i samma stad.

Jag hade tagit fel på tiden så jag tänkte att vägbeskrivningen kunde få guida mig fram till rätt stad, och kanske centrum så fick jag leta därifrån.
Jag hade helt enkelt inte tid att bråka med Siri.
Nu är det absolut inte vanligt att jag går på konserter, men denna gången var det lite speciellt.
En kusin som jag inte sett sedan hon var 4-5 år skulle vara med och sjunga i kören.

Resan gick utan några problem, men när jag kom fram till den lilla staden så fick jag ju ignorera alla instruktioner som verkade leda till den jävla rörfirman.

Jag sökte mig mot centrum, och hissade ner rutan och frågade några förbipasserande efter konsertlokalen.
Dom skrattade och pekade på ett stor gulrappat hus som täckte hela min vindruta & Synfält.
Där ser man, Batting behöver verkligen ingen "Siri", rörfirma ha.

Jag parkerade lite slarvigt och letade reda på entren.
Jag fick en biljett och skulle Swisha 250 spänn då jag hörde "Om femhundra meter tag andra avfarten i rondellen!".
Jag slog genast på ljudlöst på mobilen, men kan ju inte sitta på en konsert och låta på det där viset, men det hjälpte inte.
"Om femhundra meter tag andra avfarten.....!"
Jag misstänkte att GPSen försökte omdirigera mig bort från konserten och iväg till den nedrans rörfirman.
Jag är inte så där jättehaj på sådana där tekniska prylar så jag höll på att gripas av panik!

Folket i foajén började se sig lite undrande omkring när väganvisningarna fortsatte att inkomma.
Hur fan stänger jag av skiten, eller kan jag enbart sänka ljudet?
Stänga av mobilen ville jag ju inte, jag skulle ju dokumentera detta möte.

Vi hade ju inte setts sedan jag och hennes busige bror hade lurat henne till en massa dumheter där uppe i Dalarna.
En massa barndomsminnen rusade förbi när jag svettigt försökte få tyst på den jävla mobilen.

Till slut lyckades jag komma in på själva "Vägvisarsidan" eller vad jag ska kalla den, GPSen?
Och lyckades få tyst på fanskapen.
Det stod något sånt där som "Avsluta Trippen" eller nått.

Nu var det bara att leta reda på rett sittplats vilket inte var helt lätt då radnummer bara förekom på biljetten och inte i verkligheten.
Jag fick fråga mig fram, "vilket nummer sitter du på?" o.s.v. 
Till slut hittade jag fram och kunde sitta ner och njuta av konserten.
Fört var det storband, men sedan kom kören in.

Jag hade ju sett min kusin på FB så jag kände igen henne när hon klev in.
Eftersom vi är släkt så kan jag ju säga att hon var fantastiskt vacker, vilken utstrålning!
En karisma som karakterisera vår släkt!
Det gick inte att ta fel, där var hon!

Konserten var underbar och efteråt så gick jag ner för att se om hon möjligen kände igen mig?
Jag letade mig ner från läktaren och där stod hon och väntade och spanade efter om jag hade kommit.
Och ja visst hon verkade känna igen mig och välkomnade mig med en mycket varm kram.
Jag är mycket glad över att jag tog mig tid, och jag kan ju som sagt var lika gärna ta en whiskey idag.

Dela på andra sajter

Årets förhoppningsvis sista attack på mossmattan.

20221017_130443.thumb.jpg.8469158f55e355aaeee3d41ebec0ceb1.jpg

Sen blev det en sväng på vedbacken när man ändå var i motionstagen.

20221017_133223.thumb.jpg.36fab96b1b15de3987fcc9ff8e4935d8.jpg

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Batting:

Jag har just hällt upp en liten Whiskey.
Ja jag vet, Måndag men jag är ju pensionär och så var jag lite upptagen i helgen.
I Lördags åkte jag t.ex. iväg och lyssnade på konsert med ett storband med kör och allt.
Jag hoppade i bilen och anropade "Siri" och bad henne om en vägbeskrivning till min tänkta destination.
Hur jag än försökte så så hade "Siri" fått för sig att jag skulle till någon slags rörfirma i samma stad.

Jag hade tagit fel på tiden så jag tänkte att vägbeskrivningen kunde få guida mig fram till rätt stad, och kanske centrum så fick jag leta därifrån.
Jag hade helt enkelt inte tid att bråka med Siri.
Nu är det absolut inte vanligt att jag går på konserter, men denna gången var det lite speciellt.
En kusin som jag inte sett sedan hon var 4-5 år skulle vara med och sjunga i kören.

Resan gick utan några problem, men när jag kom fram till den lilla staden så fick jag ju ignorera alla instruktioner som verkade leda till den jävla rörfirman.

Jag sökte mig mot centrum, och hissade ner rutan och frågade några förbipasserande efter konsertlokalen.
Dom skrattade och pekade på ett stor gulrappat hus som täckte hela min vindruta & Synfält.
Där ser man, Batting behöver verkligen ingen "Siri", rörfirma ha.

Jag parkerade lite slarvigt och letade reda på entren.
Jag fick en biljett och skulle Swisha 250 spänn då jag hörde "Om femhundra meter tag andra avfarten i rondellen!".
Jag slog genast på ljudlöst på mobilen, men kan ju inte sitta på en konsert och låta på det där viset, men det hjälpte inte.
"Om femhundra meter tag andra avfarten.....!"
Jag misstänkte att GPSen försökte omdirigera mig bort från konserten och iväg till den nedrans rörfirman.
Jag är inte så där jättehaj på sådana där tekniska prylar så jag höll på att gripas av panik!

Folket i foajén började se sig lite undrande omkring när väganvisningarna fortsatte att inkomma.
Hur fan stänger jag av skiten, eller kan jag enbart sänka ljudet?
Stänga av mobilen ville jag ju inte, jag skulle ju dokumentera detta möte.

Vi hade ju inte setts sedan jag och hennes busige bror hade lurat henne till en massa dumheter där uppe i Dalarna.
En massa barndomsminnen rusade förbi när jag svettigt försökte få tyst på den jävla mobilen.

Till slut lyckades jag komma in på själva "Vägvisarsidan" eller vad jag ska kalla den, GPSen?
Och lyckades få tyst på fanskapen.
Det stod något sånt där som "Avsluta Trippen" eller nått.

Nu var det bara att leta reda på rett sittplats vilket inte var helt lätt då radnummer bara förekom på biljetten och inte i verkligheten.
Jag fick fråga mig fram, "vilket nummer sitter du på?" o.s.v. 
Till slut hittade jag fram och kunde sitta ner och njuta av konserten.
Fört var det storband, men sedan kom kören in.

Jag hade ju sett min kusin på FB så jag kände igen henne när hon klev in.
Eftersom vi är släkt så kan jag ju säga att hon var fantastiskt vacker, vilken utstrålning!
En karisma som karakterisera vår släkt!
Det gick inte att ta fel, där var hon!

Konserten var underbar och efteråt så gick jag ner för att se om hon möjligen kände igen mig?
Jag letade mig ner från läktaren och där stod hon och väntade och spanade efter om jag hade kommit.
Och ja visst hon verkade känna igen mig och välkomnade mig med en mycket varm kram.
Jag är mycket glad över att jag tog mig tid, och jag kan ju som sagt var lika gärna ta en whiskey idag.

Haha.. påminner mig om när Zachrisson kommenterade sin sista golf tour.  Out of the blue, men ändå på ämnet. Saknar honom som kommentator då han saknade motstycke.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev goli006:

24e23d2a-b75c-4e8f-bc1d-141c289c9e31photo.jpeg

Vispa lök?

Enis

Dela på andra sajter

Varit rastlös och har jobbigt med mkt värk i kroppen pga väderväxlingar.

Påverkar humöret en hel del och blir rejält trött.

Hösten är värsta tiden för mig.

Veteran

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...