navion hispania Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 Väntar, är det den størsta delen av sjømanlivet . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 37 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Du får gärna förklara vad det har att göra med mitt skämtsamma inlägg. Ännu ett obegripligt citat från din sida. Var inte riktakt till dej bara allmänt till alla som svara på inlägget. Jagar man så vet man att det är inte många jakthundar som följer en Björn och skäller på den i 8 tim. Dom flesta rusar tillbaka till husse med Björnen i hasorna då blir det olycka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 15 timmar sedan, skrev rolba: Snodde en björk av grannen Nu är det bråda tider att undanröja bevisen. Klart som fasen att klyven skulle börja jäklas. Jula grejer? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 41 minuter sedan, skrev Boa52: Var inte riktakt till dej bara allmänt till alla som svara på inlägget. Jagar man så vet man att det är inte många jakthundar som följer en Björn och skäller på den i 8 tim. Dom flesta rusar tillbaka till husse med Björnen i hasorna då blir det olycka Varför citerar du mig om det inte är riktat till mig? Jag har ingenting att göra med dina jakthistorier. Jag svarade Uptoyou och sen börjar du citera mig. Obegripligt på HÖGSTA nivå. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 42 minuter sedan, skrev Boa52: Dom flesta rusar tillbaka till husse med Björnen i hasorna då blir det olycka Du verkar inte haft många bra hundar, jag har växt upp med 10-talet drivande hundar, ingen som "rusat tillbaka till husse", du förstår en hund klarar inte att avgöra om en hare eller björn är farligare för dem, har aldrig heller hört talas om någon drivande hund som rusat tillbaka av skrämsel. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 18 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: En gissning får bli vov vov vov i 8tim På tal om björn och hund. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 Två gubbar och två kor skjutna redan första veckan på jakten. Det verkar var många Boa inblandade i jakten i år 🤣 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 1 timme sedan, skrev Soengsang: Du verkar inte haft många bra hundar, jag har växt upp med 10-talet drivande hundar, ingen som "rusat tillbaka till husse", du förstår en hund klarar inte att avgöra om en hare eller björn är farligare för dem, har aldrig heller hört talas om någon drivande hund som rusat tillbaka av skrämsel. det är det dom gör, hotell Nordkalotten i Luleå har en uppstoppad Björn,varg och ett lodjur i entren, roliga historier från personalen, små hundar ville upp i famnen lite större la sej platt på golvet och kröp in, inte många som var kaxiga. Du har inte läst om jägare som måste skjuta i nödvärn eller blivit bitna av björn för hunden kom tillbakas med svansen mellan bena Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 8 minuter sedan, skrev Boa52: det är det dom gör, hotell Nordkalotten i Luleå har en uppstoppad Björn,varg och ett lodjur i entren, roliga historier från personalen, små hundar ville upp i famnen lite större la sej platt på golvet och kröp in, inte många som var kaxiga. Möjligt era pudlar(pudlar som för övrigt ofta är rätt tuffa) gör det, men har aldrig varit med om eller hört talas om att en jakthund blir rädd för ett djur, i mitt fall dock endast erfarenhet från drevrar och stövare. En riktig hund ser(känner troligen med luktsinnet) också skillnad på ett dött o levande djur, omöjligt att någon hund vi haft skulle varit rädd för ett uppstoppat djur, finns inte på kartan...lika som så att de skiljer på "farliga" och ofarliga djur. Så vad du hört från töserna i kassan på nått hotell ger jag inte mycket för, sorry! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 1 timme sedan, skrev apknug: Fast det där "måste skjuta björnen i nödvärn" har väl tom du genomskådat??? Ligger björnen 5 m framför skytten är det nog inte nåt man genomskådat. Sen att skjuta en björn som kommer emot en i 30-40 km är inte lätt som att skjuta på en studsande tennis boll mer träffyta är det inte för ett dödande skott Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 6 timmar sedan, skrev Soengsang: Möjligt era pudlar(pudlar som för övrigt ofta är rätt tuffa) gör det, men har aldrig varit med om eller hört talas om att en jakthund blir rädd för ett djur, i mitt fall dock endast erfarenhet från drevrar och stövare. En riktig hund ser(känner troligen med luktsinnet) också skillnad på ett dött o levande djur, omöjligt att någon hund vi haft skulle varit rädd för ett uppstoppat djur, finns inte på kartan...lika som så att de skiljer på "farliga" och ofarliga djur. Så vad du hört från töserna i kassan på nått hotell ger jag inte mycket för, sorry! Polarens jämthund drog med sig sin tjej på blankisen när han gick till attack mot dessa träälgar i Arvidsjaur, hon var måttligt road av händelsen, vilket dock flera andra var. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 1 timme sedan, skrev Soengsang: Möjligt era pudlar(pudlar som för övrigt ofta är rätt tuffa) gör det, men har aldrig varit med om eller hört talas om att en jakthund blir rädd för ett djur, i mitt fall dock endast erfarenhet från drevrar och stövare. En riktig hund ser(känner troligen med luktsinnet) också skillnad på ett dött o levande djur, omöjligt att någon hund vi haft skulle varit rädd för ett uppstoppat djur, finns inte på kartan...lika som så att de skiljer på "farliga" och ofarliga djur. Så vad du hört från töserna i kassan på nått hotell ger jag inte mycket för, sorry! Jag fick se det själv, hade springerspaniel inte en kaxig hund på så vis,en bra spårhund, stötande på fågel och appotering, hon la sej ned i entren utom tredje morgonen kl 06,30 hon gick lös på hotellet, gick alltid fot.Då dj gjorde hon ett utfall på lodjuret, hon väckte nog hela hotellet. Även en kompis med en stor labbrador la sej ner för en uppstoppad isbjörn på ett hotell i Norge Varför tror du att det måste testas både jägare och hund för att få gjöra eftersök på Björn. <skjutprov och hunden testas, inte många hundar och inte jägare heller som klarar det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 försökte köpa en starköl, fick nöja mig med chips enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 1 timme sedan, skrev Enis: försökte köpa en starköl, fick nöja mig med chips enis Glömde du ditt leg hemma? 🤭 MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oskarnord Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 3 timmar sedan, skrev Soengsang: Möjligt era pudlar(pudlar som för övrigt ofta är rätt tuffa) gör det, men har aldrig varit med om eller hört talas om att en jakthund blir rädd för ett djur, i mitt fall dock endast erfarenhet från drevrar och stövare. En riktig hund ser(känner troligen med luktsinnet) också skillnad på ett dött o levande djur, omöjligt att någon hund vi haft skulle varit rädd för ett uppstoppat djur, finns inte på kartan...lika som så att de skiljer på "farliga" och ofarliga djur. Så vad du hört från töserna i kassan på nått hotell ger jag inte mycket för, sorry! Det är faktist sant det som Boa säger.Jag bor på andra sidan träsket av det hotellet. Våra stövare ville inte jaga där det fans björn. man såg direkt att den inte ville söka ut utan höll sig i närheten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 Hjälpt polaren montera en vindsnurra 10 meter upp. En egen grunka som han gjort på tomten. Bra när elpriset skenar…. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 2 timmar sedan, skrev Boa52: Jag fick se det själv, hade springerspaniel inte en kaxig hund på så vis,en bra spårhund, stötande på fågel och appotering, hon la sej ned i entren utom tredje morgonen kl 06,30 hon gick lös på hotellet, gick alltid fot.Då dj gjorde hon ett utfall på lodjuret, hon väckte nog hela hotellet. Även en kompis med en stor labbrador la sej ner för en uppstoppad isbjörn på ett hotell i Norge Varför tror du att det måste testas både jägare och hund för att få gjöra eftersök på Björn. <skjutprov och hunden testas, inte många hundar och inte jägare heller som klarar det Snälla du,ta det lite lugnt och tänk på din stavning. Kalla inte folk för idi*ter när man själv hamnar innanför ramarna att vara en 🤔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 Satt hos grannen och fika. Utanför gick en tjej stirrande i telefonen. Pang! Där stod en lyktstolpe😆😆. Liveshow. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 1 timme sedan, skrev Tommy: Glömde du ditt leg hemma? 🤭 MVH De var urplockade 🙃 ingen bira på denna dressin så vackert passade på att bikta mig inför kvällens mission rummet var ju ok, en till säng att fälla ner för rena rama ormgropen utsikten var ju ännu ädlare 💩💩💩💩💩 på hotellet jag som bokat en massa outcall enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 Att man hört att vargar tar hundar händer på många ställen i Sverige där vi har många revir typ Värmland ,, Någon som hört att en björn tagit en hund Nix inte , Brukar vara till 99% att en påskjuten björn går på hund och då är Jägarn inom håll så där kommer konflikten ,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 10 timmar sedan, skrev audirs2: Jula grejer? Nopp. Inköpt på anrik maskinfirma för ca 30 år sedan. Men förmodligen nå kinakrafs i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 12, 2022 Dela Inlagd Oktober 12, 2022 Fick lite minnen från ungdomen när man lagade jeans med textillim. Detta var dock luktfritt eller så har luktsinnet försämrats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 13, 2022 Dela Inlagd Oktober 13, 2022 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 13, 2022 Dela Inlagd Oktober 13, 2022 5 timmar sedan, skrev Enis: enis Skulle inte skada med lite högre turtäthet så att det slipper bli påväxt på hjulen. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Oktober 14, 2022 Dela Inlagd Oktober 14, 2022 20221014_153939.mp4 20221014_153939.mp4 Varit ute å härjat ute på Isla Saona. 20221014_153939.mp4 20221014_153939.mp4 20221014_105313.mp4 20221014_120440.mp4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu