Boa52 Inlagd September 28, 2022 Dela Inlagd September 28, 2022 i dag har jag startat forden som stått i 14 dar svårstartad som f.n. . Automatchoken slog inte till utan fick pumpa igång den men tilskottet förgasaren. Ska ut och plocka i sär förgasaren, en 2 ports weber och sjustera in choken. Hoppas demensen slår till för det var 40 år sen jag gjorde det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 28, 2022 Dela Inlagd September 28, 2022 2 timmar sedan, skrev Boa52: i dag har jag startat forden som stått i 14 dar svårstartad som f.n. . Automatchoken slog inte till utan fick pumpa igång den men tilskottet förgasaren. Ska ut och plocka i sär förgasaren, en 2 ports weber och sjustera in choken. Hoppas demensen slår till för det var 40 år sen jag gjorde det Var glad att du bara har en förgasare. Det blir ju betydligt krångligare när det är 2 eller 3 stycken. Volvo B30 med 3st var ett elände att justera in så allt lirade okej. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd September 28, 2022 Dela Inlagd September 28, 2022 23 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Var glad att du bara har en förgasare. Det blir ju betydligt krångligare när det är 2 eller 3 stycken. Volvo B30 med 3st var ett elände att justera in så allt lirade okej. Håller med,hade en 164 med 2 förgasare tufft läge tyckte jag då,sedan så skaffade grabben en en båt med 3 förgasare, ett jädra jobb å kalibreringar innan det funkade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 28, 2022 Dela Inlagd September 28, 2022 (ändrad) 8 minuter sedan, skrev berlitz: Håller med,hade en 164 med 2 förgasare tufft läge tyckte jag då,sedan så skaffade grabben en en båt med 3 förgasare, ett jädra jobb å kalibreringar innan det funkade. En av Volvos bränsletörstigaste motorer i förhållande till hästkrafter. Det var billigare att åka med V8 och det säger en hel del om B30 motorn. Jag hade 240hk V8 i min båt och kompisen B30 i sin. Ändrades September 28, 2022 av Mr Ning Ning Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 28, 2022 Dela Inlagd September 28, 2022 Frugan såg nedstämd ut… jag är trött men något mera var det mamma sin inlagd på sjukhus så jag sade på egen bevåg och frivilligt skoooooogen… så då blev det så och hon kunde skingra tankarna helt klart på bättre humör då hon klagade på mitt värdelösa tempo enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 28, 2022 Dela Inlagd September 28, 2022 (ändrad) Blev skogen här med när jag kom hem från Bromma Blev en hink blåbär också, men de ville inte vara med på bild🙂 Ändrades September 28, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 28, 2022 Dela Inlagd September 28, 2022 On 2022-09-27 at 15:43, skrev audirs2: Ja man måste nog säga att Boa håller igång forat i alla fall!😅 5 timmar sedan, skrev Boa52: i dag har jag startat forden som stått i 14 dar svårstartad som f.n. . Automatchoken slog inte till utan fick pumpa igång den men tilskottet förgasaren. Ska ut och plocka i sär förgasaren, en 2 ports weber och sjustera in choken. Hoppas demensen slår till för det var 40 år sen jag gjorde det Verkar som att den där Boa är en miljöbov!!! Kan vara dags att förbjuda alla som kör Bensinare på MPR, särskilt de som saknar katalysator! Tvåtaktsägare borde inte ens få läsa på Forat... Tacka vet jag en miljövänlig diesel! (OK de var bara miljövänliga några år, runt 2013, men ändå...). MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 29, 2022 Dela Inlagd September 29, 2022 Köpt en körvpåse “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 29, 2022 Dela Inlagd September 29, 2022 Nu på morgonen var jag och spruta in fjärde chipset i armen, skit bra behövde inte ta fram visakortet på ICA sa bara pling så var det betalt. Siktar in nu på 5 sprutan då får demensen komma när den vill, frugan med GPS, en hittar mej direkt. Nä nu är det lunch Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 29, 2022 Dela Inlagd September 29, 2022 17 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Var glad att du bara har en förgasare. Det blir ju betydligt krångligare när det är 2 eller 3 stycken. Volvo B30 med 3st var ett elände att justera in så allt lirade okej. När vi är inne på B 30 hade inte dom 2 st Strombergs förgasare fanns det nån trim sats med 3 st. Min Ford Cortina GT som jag körde rally med hade dubbla Webrar det blev ett insug per cyl så man fick bl.a använda Vaccum mätare för att få dom lika.Trimma den så mycket att jag var tvungen typa om den till en Cortina lotus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 29, 2022 Dela Inlagd September 29, 2022 2 minuter sedan, skrev Boa52: När vi är inne på B 30 hade inte dom 2 st Strombergs förgasare fanns det nån trim sats med 3 st. Min Ford Cortina GT som jag körde rally med hade dubbla Webrar det blev ett insug per cyl så man fick bl.a använda Vaccum mätare för att få dom lika.Trimma den så mycket att jag var tvungen typa om den till en Cortina lotus Ja i bilar hade dom 2 Stromberg och marinmotorn hade 3st. Det fanns trimsatser till B30 med Kam och extraktorgrenrör. Sen fick man sätta i större ventiler mm efter hur mkt Hk man ville få ut. Marin gav ca 170Hk men var mkt törstig på soppa. Det finns Amerikanska V8 motorer med 6st enports förgasare. Då får man nog jobba för att få alla dom att synka bra. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 29, 2022 Dela Inlagd September 29, 2022 Synd man inte är i Sthlm i helgen https://vadhanderisverige.se/inspiration/400-kvadratmeter-modelljarnvag-pa-skansen/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 29, 2022 Dela Inlagd September 29, 2022 3 timmar sedan, skrev Tallviking: Synd man inte är i Sthlm i helgen https://vadhanderisverige.se/inspiration/400-kvadratmeter-modelljarnvag-pa-skansen/ Då får du får nöja dig med detta 2022-10-29 – 2022-10-30 Tågmarknad, Hässleholm Traditionell höstmarknad med massor av modelltåg i direkt anslutning till Hässleholms Modelljärnvägsförenings fantastiska modelljärnväg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd September 29, 2022 Dela Inlagd September 29, 2022 (ändrad) Hemma efter ha deltagit på Mariestads höstmarknad Skål Ändrades September 29, 2022 av Issanbonde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 29, 2022 Dela Inlagd September 29, 2022 Dagens goda gärning Gått skallgång efter en vilsen fager drottning irrat runt i skogen flera timmar innan hon ringde frugan. när en enkel bonde gör en sådan god insats får han fråga om giftemål då? 🤪 men då blir nog inte kungen glad och börjar kasta ägg på en. enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 29, 2022 Dela Inlagd September 29, 2022 On 2022-09-13 at 07:53, skrev Peolito: Är det Quality hotel The Weaver i Mölndal? Ja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 29, 2022 Dela Inlagd September 29, 2022 2 timmar sedan, skrev Enis: Dagens goda gärning Gått skallgång efter en vilsen fager drottning irrat runt i skogen flera timmar innan hon ringde frugan. när en enkel bonde gör en sådan god insats får han fråga om giftemål då? 🤪 men då blir nog inte kungen glad och börjar kasta ägg på en. enis Haha, och gps i telefonen har de noll koll på. Men platsdelning brukar de ju använda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 2, 2022 Dela Inlagd Oktober 2, 2022 Studerat vilt i naturen enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 2, 2022 Dela Inlagd Oktober 2, 2022 Idag har jag varit lat. Men vi tog en promenad till lokala pizzerian och åt. Kräver inte mer på en Söndag🙃 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Oktober 2, 2022 Dela Inlagd Oktober 2, 2022 Gått och gått... Pallar fan inte mera sol nu, endast 15 dagar dagar kvar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Oktober 2, 2022 Dela Inlagd Oktober 2, 2022 Varit på Suvan en sväng nu på morgonen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 3, 2022 Dela Inlagd Oktober 3, 2022 7 timmar sedan, skrev Surin P3: Varit på Suvan en sväng nu på morgonen... Bra att du styr upp skiten lit! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 3, 2022 Dela Inlagd Oktober 3, 2022 7 timmar sedan, skrev Surin P3: Varit på Suvan en sväng nu på morgonen... Själv sitter jag på Arlanda, tyvärr får jag inte åka hem igen utan måste flyga dessutom. @andrejsdenruskige kan meddela att det blir med baggarna, returen med LOT, vill inte sparka på det SAS som ligger i chapter 11 genom att gnaga på snittar i loungen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 3, 2022 Dela Inlagd Oktober 3, 2022 1 timme sedan, skrev Nicholas: Själv sitter jag på Arlanda, tyvärr får jag inte åka hem igen utan måste flyga dessutom. @andrejsdenruskige kan meddela att det blir med baggarna, returen med LOT, vill inte sparka på det SAS som ligger i chapter 11 genom att gnaga på snittar i loungen. Du pröjsar ju redan för snittarna. Jag får väl ta ett besök idag och äta det du inte åt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 3, 2022 Dela Inlagd Oktober 3, 2022 inhandlat lite medikament till frugan Tror tammef@n du får bjuda på lunchen idag @rolba enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu