Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

I dag har jag rensat hängränorna på mina byggnader, tallbar tallbarr eller här kallar

dom det darrnålar, Blir varje år vår och höst 3-4 kärr, älskar mina Tallar som finns på

tomten så jag får ta det jobbet.

Froggen skrev om mina prospekt, inte lätt alltid. Gammla bilar motorcyklar problemet

är att få tag i reservdelarna, mopeder Ok men min Ford inte lätt fast det är bara en 81 a

Och när man söker så börjar man alltid i fel leverantör. Övre kylar slang på Forden brast

Ok Reservdelar, 24 hade en sån, beställde efter 4 dar, vi har den inte den. Fick tag i en på

auto doc inte orginal men Ok, Då hade gått 14 dar som jag inte kunde använda Forden

Lambrettan jag har kan ta en mån innan jag får reservdelen så man måste ha is i

😆kalsongerna

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Efter att jag läst i div trådar på MPR,,,

Så undrar jag vad folk dricker på fredagar????

Dom kanske röker något? 🤔

Dela på andra sajter

Idag har jag egentligen inte gjort något, men igår var jag iväg till Telia för att uppgradera mig.
Apple har ju kommit med iPhone 14 Pro som har en kraftigt uppgraderad kamera.
Som lite fotonörd så vill jag ha den!
Jag ställde mig i någon sådan där "Internet-kö" för att registrera mig, men när det blev min tur så verkade man bara kunna köpa dom på avbetalning/abonnemang.
Ja hag hittade iallafall inget kontant alternativ så jag beslöt mig för att åka till deras butik i "Köpladan" en bit utanför min lilla stad.

Jag tar en kölapp och konstaterar att mitt nummer är nästa på tur.
Det verkade lite konstigt p.g.a. att det satt en hel del människor och väntade i den stora, luftiga och moderna lokalen.
Det var bara två säljare som betjänade kunderna så det visade sig att det ändå tog en bra stund innan mitt nummer kom upp, men då stod Cicilia där och tog emot.
En tjej med rödfärgat hår och långa gula lösnaglar.
Dom såg ut som ostbågar!
Plötsligt dök det upp en kille som hade samma nummer som mig.
- "Ja det kan bli så ibland", sade Cicilia lite släpigt.
Jag tyckte detta lät märkligt och undrade hur vi skulle göra, men killen som stod där med en kölapp som var identisk med min sade att han inte hade bråttom och gick.

Jag förklarade mitt ärende och hon bad om legitimation för att logga in på "Mitt Telia".
Hon hade lite problem med tangentbordet, naglarna var liksom inte kompatibla. 
Ibland tror jag att hon t.o.m. fick ta till främre knogen eller vad det heter.
Jag berättade vilken storlek på minne jag hade tänkt mig, och ville se vad det fanns för färger?
 - "Ah, men det kan jag inte se här", sade hon då klart besvärat.
 - "Men va, det måste du väl kunna...Jag kunde ju se det hemma hos mig!", sade jag då, och lutade mig fram för att se hennes skärm.
 - "Ja, ja då får jag väl byta sida då....", sade hon med en suck.

Till slut när jag hade fått välja färg, en mörkt lila variant, så upplyste jag henne om att jag ämnade byta in min gamla mobil.
Det verkade bli lite för komplicerat för Cicilia.
Hon reste sig upp och sade att hon skulle återkomma. 
Hon försvann in bakom en glasdörr, å så började den där väntan igen.
Vad fan är det med Telia?
Dom värkar ha gått om anställda som ibland kommer ut från de där glasdörrarna och släntrar runt ett tag.
Man förväntar sig att dom ska ta sig an kunderna som sitter och väntar, men nix, dom slår en lov och försvinner sedan in bakom dörrarna igen.

Förr har jag alltid tyckt att personalen på Telia varit engagerad och bra, men den här Cicilia med ostbågsnaglarna var allt annat än engagerad.
Det tog lång tid innan hon kom tillbaka, och då sade hon att jag inte fick byta in min gamla mobil.
Jag undrade hur det kunde komma sig, det gick ju bra sist för bara ett år sedan?
 - "Jaha, men nu är det ändrat!".
 - "Varför det?, undrade jag förvånat.
- "Det är bara folk som tecknar nya abonnemang som får byta in sin gamla mobil..Du har redan ett abonnemang!"
Shit Happens, tänkte jag och betalade mobilen, Lilla Sötnosen där i Thailand får väl en 13 Pro då.

Nu ville hon ha mitt telefonnummer så att dom skulle kunna ringa mig när mobilen kom.
Jag började få lite nog av henne och frågade om hon verkligen inte hade det där i hennes LapTop?

Idag har jag ringt till kundtjänsten på Telia (Förmodligen något Cal Center någonstans) och frågade om det den Rödhåriga Cicilia sagt verkligen stämde.
Nä, enligt killen på kundtjänst var det fel. Jag hade all rätt att byta in min mobil, och därmed få ett billigare pris.
Det var ju bra att få veta det, men det bästa vore ju om man kunde ta kontakt med själva butiken, men det verkar helt hopplöst.
Nu måste jag åka tillbaka och bråka med den där Slö Slapp Likgiltig Cicilia igen...

Dela på andra sajter

Byt sängkläder, tvättat de som var i sängen innan, ätit gott thai mat och promenerat på löpbanan i 30 min. Nu ska jag kolla F1 kval i Monza.

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev uptoyou:

Det ska du nog vara jäkligt glad för. Tror du inte att hon skämts när hon läst hur jäkla korkat du skriver här? Eller hon är kanske redan van vid hur illa du uppför dig?

Och för den skull måste ni kalla henne dum, Vem år dum då

Dela på andra sajter

Spenderat pengar som jag egentligen inte har råd med men va fan, jag ville ju köpa ngt kul för en gångs skull och jag lovar att ni inte kommer se mig i "Lyxfällan"....🤣🤣🤣

20220910_161144.thumb.jpg.4459ebb1795e0f4ae6cdaf4f6f16455b.jpg

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Nu ska vi ta sista bastu kvällen , gjort upp eld och kopplat in sjö vattnet till

varmvattenbered sen säger min fru vi ska ligga ute på altan efter bastun, Huva huva nu

blir det jobbigt   Problemet för mej är efter en Bastu sover jag som en liten gris, direkt

Blir spännande, jag sover hon har andra tankar

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Spenderat pengar som jag egentligen inte har råd med men va fan, jag ville ju köpa ngt kul för en gångs skull och jag lovar att ni inte kommer se mig i "Lyxfällan"....🤣🤣🤣

Du borde lagt pengarna på en kamera verkar det som.

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

På tal om det, hur gick det med kanotutflykterna?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Fått tillbaka varmvattnet i stugan. Förra helgen så exploderade nästan varmvattenberedaren. Tack vara kompisens son som är rörkrökare så sitter det en ny Nibe.7846C4D2-9132-45A6-AA69-19CEBACEE31F.thumb.jpeg.f40012547946c2a36c15520c61f7a112.jpegCDDC14CC-10A5-4CF8-859B-8F4CA582CB22.thumb.jpeg.03c95b7224f6e5b129deaf40d85b3e30.jpeg

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev M33:

Du borde lagt pengarna på en kamera verkar det som.

Eller om jag skulle ha slagit på blixten i mobilen......:rotfl:

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

På tal om det, hur gick det med kanotutflykterna?

Mmm, det gick ju åt helvete förstås....🤬

Blev ju sjuk under min semester och låg helt utslagen de två sista veckorna av tre veckorna som jag hade.....:ledsen:

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Mmm, det gick ju åt helvete förstås....🤬

Blev ju sjuk under min semester och låg helt utslagen de två sista veckorna av tre veckorna som jag hade.....:ledsen:

Packa faktiskt ner kajaken just nu, för jag vet inte om det blir ngt mer i år..😪

16628307557338525431187576905938.thumb.jpg.207f54923c4d90de37ba7a80c77ca745.jpg

Men å andra sidan sätt, så är den ju uppblåsbar,  så det går snabbt att sjösätta om andan faller på...😀

Hoppas du repar dig bra efter operationen? 👍

Ändrades av Kötthandlarn

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Packa faktiskt ner kajaken just nu, för jag vet inte om det blir ngt mer i år..😪

16628307557338525431187576905938.thumb.jpg.207f54923c4d90de37ba7a80c77ca745.jpg

Men å andra sidan sätt, så är den ju uppblåsbar,  så det går snabbt att sjösätta om andan faller på...😀

Hoppas du repar dig bra efter operationen? 👍

Jag repar mig förvånansvärt fort, till och med sjuksyrran som ringde måndags blev förvånad. Ställde undan kryckorna efter 5 dar och slutade med smärtstillande.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Jag repar mig förvånansvärt fort, till och med sjuksyrran som ringde måndags blev förvånad. Ställde undan kryckorna efter 5 dar och slutade med smärtstillande.

Kärlek till dig min käre vän.....🙏 

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Oskarudon:

Hittade en klenod då jag rensade i fiskenäten inför löjfisket.😀 

Vad sysslade dem med på 70talet?🙂

🙂

haha bilder från s into mm fås från pm😆😆😆20220910_191606.thumb.jpg.66098bfcb96710cf8b9a70eb6c0dac32.jpg

De åt tydligen skäggbiff på den tiden....:giggle:

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Batting:

Idag har jag egentligen inte gjort något, men igår var jag iväg till Telia för att uppgradera mig.
Apple har ju kommit med iPhone 14 Pro som har en kraftigt uppgraderad kamera.
Som lite fotonörd så vill jag ha den!
Jag ställde mig i någon sådan där "Internet-kö" för att registrera mig, men när det blev min tur så verkade man bara kunna köpa dom på avbetalning/abonnemang.
Ja hag hittade iallafall inget kontant alternativ så jag beslöt mig för att åka till deras butik i "Köpladan" en bit utanför min lilla stad.

Jag tar en kölapp och konstaterar att mitt nummer är nästa på tur.
Det verkade lite konstigt p.g.a. att det satt en hel del människor och väntade i den stora, luftiga och moderna lokalen.
Det var bara två säljare som betjänade kunderna så det visade sig att det ändå tog en bra stund innan mitt nummer kom upp, men då stod Cicilia där och tog emot.
En tjej med rödfärgat hår och långa gula lösnaglar.
Dom såg ut som ostbågar!
Plötsligt dök det upp en kille som hade samma nummer som mig.
- "Ja det kan bli så ibland", sade Cicilia lite släpigt.
Jag tyckte detta lät märkligt och undrade hur vi skulle göra, men killen som stod där med en kölapp som var identisk med min sade att han inte hade bråttom och gick.

Jag förklarade mitt ärende och hon bad om legitimation för att logga in på "Mitt Telia".
Hon hade lite problem med tangentbordet, naglarna var liksom inte kompatibla. 
Ibland tror jag att hon t.o.m. fick ta till främre knogen eller vad det heter.
Jag berättade vilken storlek på minne jag hade tänkt mig, och ville se vad det fanns för färger?
 - "Ah, men det kan jag inte se här", sade hon då klart besvärat.
 - "Men va, det måste du väl kunna...Jag kunde ju se det hemma hos mig!", sade jag då, och lutade mig fram för att se hennes skärm.
 - "Ja, ja då får jag väl byta sida då....", sade hon med en suck.

Till slut när jag hade fått välja färg, en mörkt lila variant, så upplyste jag henne om att jag ämnade byta in min gamla mobil.
Det verkade bli lite för komplicerat för Cicilia.
Hon reste sig upp och sade att hon skulle återkomma. 
Hon försvann in bakom en glasdörr, å så började den där väntan igen.
Vad fan är det med Telia?
Dom värkar ha gått om anställda som ibland kommer ut från de där glasdörrarna och släntrar runt ett tag.
Man förväntar sig att dom ska ta sig an kunderna som sitter och väntar, men nix, dom slår en lov och försvinner sedan in bakom dörrarna igen.

Förr har jag alltid tyckt att personalen på Telia varit engagerad och bra, men den här Cicilia med ostbågsnaglarna var allt annat än engagerad.
Det tog lång tid innan hon kom tillbaka, och då sade hon att jag inte fick byta in min gamla mobil.
Jag undrade hur det kunde komma sig, det gick ju bra sist för bara ett år sedan?
 - "Jaha, men nu är det ändrat!".
 - "Varför det?, undrade jag förvånat.
- "Det är bara folk som tecknar nya abonnemang som får byta in sin gamla mobil..Du har redan ett abonnemang!"
Shit Happens, tänkte jag och betalade mobilen, Lilla Sötnosen där i Thailand får väl en 13 Pro då.

Nu ville hon ha mitt telefonnummer så att dom skulle kunna ringa mig när mobilen kom.
Jag började få lite nog av henne och frågade om hon verkligen inte hade det där i hennes LapTop?

Idag har jag ringt till kundtjänsten på Telia (Förmodligen något Cal Center någonstans) och frågade om det den Rödhåriga Cicilia sagt verkligen stämde.
Nä, enligt killen på kundtjänst var det fel. Jag hade all rätt att byta in min mobil, och därmed få ett billigare pris.
Det var ju bra att få veta det, men det bästa vore ju om man kunde ta kontakt med själva butiken, men det verkar helt hopplöst.
Nu måste jag åka tillbaka och bråka med den där Slö Slapp Likgiltig Cicilia igen...

Cecilia 

Dela på andra sajter

Varit absolut först vid vallokalen.....

image.png.2fcdbddf19be11b632be583929425709.png

Dela på andra sajter

Dagens skörd 

20220912_150713.thumb.jpg.6d482d31138d963486892184535ef0f8.jpg

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Dagens skörd 

20220912_150713.thumb.jpg.6d482d31138d963486892184535ef0f8.jpg

Hon är duktig din fru, vi brukar ha jätte mycke Karl johan nära men i år inget, för torrt

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Hon är duktig din fru, vi brukar ha jätte mycke Karl johan nära men i år inget, för torrt

I år har det varit gott om dem och det är den enda svampen hon behåller själv

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

I år har det varit gott om dem och det är den enda svampen hon behåller själv

Min fru packar Karljohan i petflaskor och tar med till Thai, Tanterna där älskar det

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...