Enis Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 8 timmar sedan, skrev måne: Ska Gunnar öppna nytt? Han har väl öppnat nytt minst två ställen i Uppsala de senaste åren, där han nu huserar. TEGEL Uppsala och Ll'Amice Uppsala /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 1 timme sedan, skrev Enis: Han har väl öppnat nytt minst två ställen i Uppsala de senaste åren, där han nu huserar. TEGEL Uppsala och Ll'Amice Uppsala /Enis Jag vet,men undrade om han skulle öppna nytt i Gävle oxå. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 11 minuter sedan, skrev måne: Jag vet,men undrade om han skulle öppna nytt i Gävle oxå. aha.... kan nog bara @rolba svara på men jag gissar att det är Tårtans nya svenska sportpub Noppas Bar och Kök Förövrigt så såg jag Tårtan på Citygross igår ej som en krogbaron utan som en vanlig man inhandlade bregott mellan /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 12 timmar sedan, skrev Alarik: De tog var sitt äpple tackade och stavade vidare Ungefär så ja. Jag som hade tänkt bli av med problemet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 11 minuter sedan, skrev Batting: Ungefär så ja. Jag som hade tänkt bli av med problemet. Förr pallade ungar äpplen i trädgårdarna men den tiden är förbi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 9 minuter sedan, skrev apknug: Det var de ungarna som kom in och frågade efter äpplen nu. Väldigt vad de blivit fega på gamla dar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 27 minuter sedan, skrev Alarik: Förr pallade ungar äpplen i trädgårdarna men den tiden är förbi Det har hänt en gång. Jag visade då vilket träd som hade de godaste äpplena, och frågade om dom ville ha en kasse. De såg väldigt undrande ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 12 minuter sedan, skrev Batting: Det har hänt en gång. Jag visade då vilket träd som hade de godaste äpplena, och frågade om dom ville ha en kasse. De såg väldigt undrande ut. Fan vad du var taskig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 Bytt färgpatroner i dotterns skrivare. Började ana oråd när frun frågade efter numret till områdets "engineer". Frågade vad som var på gång, fick till svar att det var komplicerat. Efter lite eget detektivarbete kom det fram, fanns ingen färg i skrivaren. Farangen sa att han fixar det, måttligt muntra miner. Men, moppe till datorbutik 5 min, inhandling av 2 patroner 5 min och 1120 baht, tillbaka 5 min, byte 5 min. Lärde även dottern att göra det själv. Sen inträffar en sån där märklig thaigrej, ingen är speciellt glad att jobbet gjordes av farangen (förutom dottern). Skit samma, jag har en egen kyl full med öl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 1 minut sedan, skrev frogfish: Bytt färgpatroner i dotterns skrivare. Började ana oråd när frun frågade efter numret till områdets "engineer". Frågade vad som var på gång, fick till svar att det var komplicerat. Efter lite eget detektivarbete kom det fram, fanns ingen färg i skrivaren. Farangen sa att han fixar det, måttligt muntra miner. Men, moppe till datorbutik 5 min, inhandling av 2 patroner 5 min och 1120 baht, tillbaka 5 min, byte 5 min. Lärde även dottern att göra det själv. Sen inträffar en sån där märklig thaigrej, ingen är speciellt glad att jobbet gjordes av farangen (förutom dottern). Skit samma, jag har en egen kyl full med öl. nä du lyckades säkert att få någon och ”Lose Face” samt en del i microekonomihjulet att haverera. Jag köper den tjänsten av hen, han köper den tjänsten av annan hen med pengarna hen nyss drog in osv… och tillslut är sedel tillbaka där den var i från början enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 53 minuter sedan, skrev frogfish: Bytt färgpatroner i dotterns skrivare. Började ana oråd när frun frågade efter numret till områdets "engineer". Frågade vad som var på gång, fick till svar att det var komplicerat. Efter lite eget detektivarbete kom det fram, fanns ingen färg i skrivaren. Farangen sa att han fixar det, måttligt muntra miner. Men, moppe till datorbutik 5 min, inhandling av 2 patroner 5 min och 1120 baht, tillbaka 5 min, byte 5 min. Lärde även dottern att göra det själv. Sen inträffar en sån där märklig thaigrej, ingen är speciellt glad att jobbet gjordes av farangen (förutom dottern). Skit samma, jag har en egen kyl full med öl. Samma pris som i Sverige, nästan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 (ändrad) Konstaterat att Inflationen har drabbat mig hårt!😉 Förut kostade dessa 765kr. Hur ska man klara detta??🙃 Ändrades Augusti 30, 2022 av Mr Ning Ning Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 1 timme sedan, skrev Mr Ning Ning: Konstaterat att Inflationen har drabbat mig hårt!😉 Förut kostade dessa 765kr. Hur ska man klara detta??🙃 Det är väl inte bara inflation som gjort prishöjningar, det vet du men du vill bara peka åt ett håll Sen laga din egen lunch så sparar du jätte mycket pengar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 3 minuter sedan, skrev Boa52: Det är väl inte bara inflation som gjort prishöjningar, det vet du men du vill bara peka åt ett håll Sen laga din egen lunch så sparar du jätte mycket pengar Och att just du inte förstår ett skämt förvånar nog ingen. Du begriper tydligen inte "Smileys". Jag har utmärkt koll på min ekonomi och lagar egen mat 5 dar i veckan. Och var får du det till att jag pekar åt något håll med detta inlägg?? Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 Precis nyss, skrev Mr Ning Ning: Och att just du inte förstår ett skämt förvånar nog ingen. Du begriper tydligen inte "Smileys". Jag har utmärkt koll på min ekonomi och lagar egen mat 5 dar i veckan. Och var får du det till att jag pekar åt något håll med detta inlägg?? När du bara nämner bara inflation som orsaken Ok sorry såg inte smiley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 36 minuter sedan, skrev Boa52: När du bara nämner bara inflation som orsaken Ok sorry såg inte smiley Inflation orsakar inte prissänkningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 Har avsagt bostadstilläget. Men istället fått bidrag till hyran av sambon. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 8 timmar sedan, skrev Alarik: Fan vad du var taskig. Ja dom blev nog lite besvikna. 😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 2 timmar sedan, skrev Boa52: Det är väl inte bara inflation som gjort prishöjningar, det vet du men du vill bara peka åt ett håll Sen laga din egen lunch så sparar du jätte mycket pengar Kan nationalekonomen Boa utveckla sitt resonemang kanske. Om den allmänna prisnivån höjs är det då inte inflation? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 1 timme sedan, skrev Mankan: Kan nationalekonomen Boa utveckla sitt resonemang kanske. Om den allmänna prisnivån höjs är det då inte inflation? Jag brukar alltid lägga undan lite så det räcker till inflationen åxå! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Boa52: Det är väl inte bara inflation som gjort prishöjningar, det vet du men du vill bara peka åt ett håll Sen laga din egen lunch så sparar du jätte mycket pengar Personligen anser jag att egenlagad lunch till jobbet borde vara förbjudet! Vad skulle "Miljö och hälsa" i era kommuner säga om mat som lagats dagen innan, knappast kylts ner till 8 plusgrader tillräckligt snabbt, och sedan fraktats, utan hänsyn till att hålla "Kylkedjan", till ert kylskåp (om det ens finns något) på jobbet, för att sedan värmas upp , till ojämn temperatur i nån smutsig lunchrumsmickro, det hade garanterat blivit en allvarlig anmärkning!!! Nej köp er lunch på en restaurang i närheten, bästa valet för er och för folkhälsan!!! MVH Tommy, på Thaihouse i Partille samt Thaihouse på Vasagatan 6 i Gbg. Ändrades Augusti 30, 2022 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 Det var nog mer spännande att vara ett litet busfrö förr. Ingen jagar äppelpallare längre, och det kommer förmodligen inte heller ut någon ilsken vaktmästare om de vill sparka boll på gräsmattan. Vad var det för en konstig idé, man fick inte gå på gräsmattor. Man kände sig ständigt påpassad av vuxna som tydligen ingick i någon slags frivillig, hemlig poliskår. Men så blev vi ju även välartade, äppelkindade, plikttrogna och rakryggade medborgare! Det är mycket som har försvunnit. Jag hörde någon på radion som undrade var mattpiskställningarna tagit vägen. Jag kommer ihåg att de t.o.m. brukade ha en asfalterad liten gång till sin egen lilla asfalterade rektangel där den skulle stå. Nu är dom borta, och när jag hälsar på en del människor så verkar faktiskt även mattor vara ett minne blott. Även de mattpiskande hemmafruarna är borta så varför skulle ställningarna vara kvar? Det som tyvärr finns kvar är en del medlemmar i den där hemliga frivilligkåren som gärna vill tillrättavisa sina medmänniskor. I samband med pandemin så firade de stora segrar då dom ilsket kunde blänga som inte hade vett att hålla sig till rekommenderade förhållningssätt. Så sent som idag såg jag en sådan där "Samhällets stöttepelare" som tillrättavisade kunden som stod bakom henne i kassakön. Hon pekade på randig linje och sade upp uppfodrande att, "Du ska stå där, det är därför man har tejpat de där linjerna". Nu var väl det där inte någon lag, och nu har man väl t.o.m. tagit bort rekommendationerna, men det där var väl dagens bedrift från hemliga polisen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 (ändrad) Läser precis att Gorbatjov är död! Han blev 91 år gammal!🤒 Ändrades Augusti 30, 2022 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 On 2022-08-30 at 00:38, skrev måne: Ska Gunnar öppna nytt? 23 timmar sedan, skrev Enis: aha.... kan nog bara @rolba svara på men jag gissar att det är Tårtans nya svenska sportpub Noppas Bar och Kök Förövrigt så såg jag Tårtan på Citygross igår ej som en krogbaron utan som en vanlig man inhandlade bregott mellan /Enis Det här är till en utbyggnad av Noun i kungsgatsbacken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 Köpte några öl idag, imorgon går priserna upp och min första dag som pensionär. Nu blir det till att vända på varje krona. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu