audirs2 Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 12 minuter sedan, skrev Boa52: Då har du inte betalat in som vi andra gör eller tjänat för mycket svartpengar som skattemyndigheten vet om, bra om dom kan dra in såna pengar Skattis vet allt, kör du för fort med Fåården så får du automatiskt höjd skatt! 4 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Eftersom jag har f-skatt så kan jag planera min skatteinbetalning. Så nu svamlar du igen om saker du inte har en aning om, korkskalle Han vet inte att du haft f-skatt sedan 70 talet, fniss!😝 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 3 minuter sedan, skrev audirs2: Skattis vet allt, kör du för fort med Fåården så får du automatiskt höjd skatt! Är nog ingen ide då han bara är en jävligt gnällig fattig lapp 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 3 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Eftersom jag har f-skatt så kan jag planera min skatteinbetalning. Så nu svamlar du igen om saker du inte har en aning om, korkskalle Ja men gnäll inte då att du behöver bet in 20000 kr Har haft eget företag så jag vet,Skötte skatteplneringen så jag inte åkte på 20000 kr, det är dumheter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 5 minuter sedan, skrev Boa52: Ja men gnäll inte då att du behöver bet in 20000 kr Har haft eget företag så jag vet,Skötte skatteplneringen så jag inte åkte på 20000 kr, det är dumheter Kan du visa var jag gnällde i den texten? Har du bara otur när du försöker tänka eller är du verkligen så här korkad på riktigt? Jag skatteplanerar så jag alltid ligger under 30000 kronorsgränsen i restskatt och pengar finns alltid på kontot. Vill inte låna ut pengar till staten gratis “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 8 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Kan du visa var jag gnällde i den texten? Har du bara otur när du försöker tänka eller är du verkligen så här korkad på riktigt? Jag skatteplanerar så jag alltid ligger under 30000 kronorsgränsen i restskatt och pengar finns alltid på kontot. Vill inte låna ut pengar till staten gratis Då är vi två!!😉🤑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 13 minuter sedan, skrev Issanbonde: Då är vi två!!😉🤑 I februari kan man bet in allt under 30000 även mera, men vad händer i maj ,ränter på lånad skatt, läs på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 4 minuter sedan, skrev Boa52: I februari kan man bet in allt under 30000 även mera, men vad händer i maj ,ränter på lånad skatt, läs på Jag har råd med den räntan på 126 kronor på mina 20000, men det har tydligen inte du din stackare😃 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oskarnord Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Gud hör bön sägs det Idag kom slutskattebeskedet och de vill ha 20000 till 😃 Jag hade varit glad om jag bara hade fått det. Fick 320000 i rest. Så får väl höra vad Boa säger om det.🤑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 33 minuter sedan, skrev oskarnord: Jag hade varit glad om jag bara hade fått det. Fick 320000 i rest. Så får väl höra vad Boa säger om det.🤑 Har du fått 32000 i rest har du tjänat en dj massa pengar eller inte bet in en spänn till skatten Många som tjänar bra med pengar fattar inte att skatten måste in, lite eller mycke den ska betalas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 On 2022-08-05 at 20:01, skrev Enis: Räknat ner enis Varför postar du TV-bilder? Det har ingenting i denna tråden att göra. Sedan så kan jag läsa att du även har räknat och det finns säkert både en tråd för ”titta”, TV och räkna. Här ska vi posta vad vi har gjort…..sådeså huvva /Bua IQ 52 7 minuter sedan, skrev Boa52: Har du fått 32000 i rest har du tjänat en dj massa pengar eller inte bet in en spänn till skatten Många som tjänar bra med pengar fattar inte att skatten måste in, lite eller mycke den ska betalas Nu svamlar du igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 7 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Varför postar du TV-bilder? Det har ingenting i denna tråden att göra. Sedan så kan jag läsa att du även har räknat och det finns säkert både en tråd för ”titta”, TV och räkna. Här ska vi posta vad vi har gjort…..sådeså huvva /Bua IQ 52 Nu svamlar du igen. Menar du att skatten på inkänad lön inte ska skattas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 27 minuter sedan, skrev Boa52: Menar du att skatten på inkänad lön inte ska skattas Man ska bara betala lagom mycket. Som sagt, det är du som betalar för min TV-licens och skolgång till mina barn. Dessutom är du i gott sällskap med @Nicholas och betalar mina flygningar. Tur det så Nicholas inte behöver dra hela lasset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 20 timmar sedan, skrev UglyFarang: Aha, du trodde att jag menade arkeolog, riktigt så gammal är du väl inte så att det behövs en sådan? Osteopaten värmer upp(med rörelse) den del som ska behandlas och brukar lite lagom våld för att få saker att fungera bättre. Aha, tack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 Idag har jag varit på gymmet igen, efter att ha slarvat förra veckan. Det är ju alltid lite så där på sommaren. Solen skiner och vem har lust att då gå till ett gym? Ja bortsett från den obligatoriska farbrorn i omklädningsrummet som har så illa svårt att få på sig kalsongerna. Sedan så har man lite trädgårdsarbete att utföra så kroppen är liksom i rörelse ändå. Jag tänkte att jag skulle komma igång med att gymma ordentligt till hösten, en bit innan det blir aktuellt med någon Thai resa. Jag funderar fortfarande på hur länge jag ska stanna denna gången. Jag kanske inte ens behöver bestämma mig nu, jag kan kanske bestämma mig när jag är där nere. Kan man beställa en ToR biljet med liksom öppet datum för återresan inom en viss tid? Fan jag skulle ju kunna bosätta mig, som pensionär öppnar sig ju nya möjligheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 30 minuter sedan, skrev Batting: Idag har jag varit på gymmet igen, efter att ha slarvat förra veckan. Det är ju alltid lite så där på sommaren. Solen skiner och vem har lust att då gå till ett gym? Ja bortsett från den obligatoriska farbrorn i omklädningsrummet som har så illa svårt att få på sig kalsongerna. Sedan så har man lite trädgårdsarbete att utföra så kroppen är liksom i rörelse ändå. Jag tänkte att jag skulle komma igång med att gymma ordentligt till hösten, en bit innan det blir aktuellt med någon Thai resa. Jag funderar fortfarande på hur länge jag ska stanna denna gången. Jag kanske inte ens behöver bestämma mig nu, jag kan kanske bestämma mig när jag är där nere. Kan man beställa en ToR biljet med liksom öppet datum för återresan inom en viss tid? Fan jag skulle ju kunna bosätta mig, som pensionär öppnar sig ju nya möjligheter. Ja, det skulle bli en hel del underhållande berättelser om du bosatte sig där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 42 minuter sedan, skrev Batting: Idag har jag varit på gymmet igen, efter att ha slarvat förra veckan. Det är ju alltid lite så där på sommaren. Solen skiner och vem har lust att då gå till ett gym? Ja bortsett från den obligatoriska farbrorn i omklädningsrummet som har så illa svårt att få på sig kalsongerna. Sedan så har man lite trädgårdsarbete att utföra så kroppen är liksom i rörelse ändå. Jag tänkte att jag skulle komma igång med att gymma ordentligt till hösten, en bit innan det blir aktuellt med någon Thai resa. Jag funderar fortfarande på hur länge jag ska stanna denna gången. Jag kanske inte ens behöver bestämma mig nu, jag kan kanske bestämma mig när jag är där nere. Kan man beställa en ToR biljet med liksom öppet datum för återresan inom en viss tid? Fan jag skulle ju kunna bosätta mig, som pensionär öppnar sig ju nya möjligheter. Trodde dom obligatoriska farbröderna satt på badhuset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 11 minuter sedan, skrev Nicholas: Trodde dom obligatoriska farbröderna satt på badhuset. Jo men de använder samma omklädningsrum. Jag undrar om dom fick gå med i prideparaden och i så fall under vilken bokstav? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 8, 2022 Dela Inlagd Augusti 8, 2022 6 minuter sedan, skrev Batting: Jo men de använder samma omklädningsrum. Jag undrar om dom fick gå med i prideparaden och i så fall under vilken bokstav? P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 9, 2022 Dela Inlagd Augusti 9, 2022 On 2022-08-06 at 15:11, skrev Kenneth4618: Blev ett besök hos Volvo idag P1800 60 år? Det betyder att designern var 30 år gammal när han gjorde den! Pelle Petterson, fyllde 90 för nån vecka sedan, hörde på radion att om han var tvungen att välja sin favorit design så valde han 2... P1800 och segelbåten MAXI77... P1800 ser extremt mycket bättre ut än P1900, som byggdes några år tidigare... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 10, 2022 Dela Inlagd Augusti 10, 2022 7 timmar sedan, skrev Tommy: P1800 60 år? Det betyder att designern var 30 år gammal när han gjorde den! Pelle Petterson, fyllde 90 för nån vecka sedan, hörde på radion att om han var tvungen att välja sin favorit design så valde han 2... P1800 och segelbåten MAXI77... P1800 ser extremt mycket bättre ut än P1900, som byggdes några år tidigare... MVH https://www.volvocars.com/se/edit/artikel/pelle-pettersson-p1800 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 10, 2022 Dela Inlagd Augusti 10, 2022 (ändrad) Ätit och handlat. Verkar vara full kommers, måste bero på giftet. Ändrades Augusti 10, 2022 av ThailandNovise Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Augusti 10, 2022 Dela Inlagd Augusti 10, 2022 Varit på Immigration och fått ett års förlängning av uppehållstillståndet. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 10, 2022 Dela Inlagd Augusti 10, 2022 I dag på morgonen har jag hjälp en kompis att byta knivar på en gräsklippar traktor, gick bra Sen har jag fixat en punka på skottkärran, vi har två en röda fäljar min frus, min svarta fäljar Kanske skrivit om det förut. Min fru skulle kärra in ved en vinter, vi staplar på bron så det är lätt att ta in på morgonen. OK hon kom in och sa skottkärran går sakta, men men en skottkärra kan inte gå sakta, Jo säger hon. Går ut och kollar hjulet hade frusit fast, gick inte runt men hon hade fixat ett lass med skottkärran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 10, 2022 Dela Inlagd Augusti 10, 2022 Spelade golf med minsta barnbarnet han är 5 år, slog bollen 50 meter i luften och den rullade till 70 meter. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 10, 2022 Dela Inlagd Augusti 10, 2022 (ändrad) Har haft en lite ovanlig dag. Började med att frugan dammsög i köket (jag vaknade av oljudet), sen bad hon mej att ta dammsugaren till städskrubben... Inga problem, lyfte upp dammsugaren, och tappade greppet... Den klarade sej fint eftersom jag snabbt dämpade fallet genom att instinktivt sätta foten under... Min stortå tog smällen, känns fortfarande! får se om nageln sitter kvar... Lite senare bar det av till nån doktor som körde ett ultraljud på mitt hjärta (nån annan läkare hade tyckt att hon hört ett blåsljud och skrivit en remiss). OK, det fanns tydligen ett svagt blåsljud men kardiologen sa att det var ytterst svagt, försumbart... Trevligt! Trist bara att jag gått och oroat mej sedan i Mars, när remissen skrevs (jag fick en kallelse i Juni, men var tvungen att avboka eftersom vi var i Thailand då)... Sen har det varit en del annat strul, men i stort sätt en hyfsad dag! MVH Ändrades Augusti 10, 2022 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu