Kötthandlarn Inlagd Juli 31, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juli 31, 2022 50 minuter sedan, skrev Batting: Varit ute och putsat lite på Tuja-häcken som jag hållit på och klippa några dagar. Jag klarade av det även i år, men det tog emot. Jag petade i mig fyra sådana där små geléaktiga blå piller som enligt tv-reklamen ska göra att ryggen klarar av vad som helst, och gick ut för att ta tag i eländet. Hela våren har jag gått hos en kotknackare, men det verkar inte hjälpa och de där pillren gjorde ju ingen skillnad. Igår rörde jag mig mycket försiktigt och långsamt, men mycket nöjd med att ha lyckats klippa monsterhäcken även detta året. Idag har jag som sagt bara varit ute och putsat lite på den, samt ställt tillbaka soptunnorna. Grannen kom över med en öl och så satt vi på verandan, skålade och bundrade mästerverket. Finns det någon här som har blivit hjälpt av en Kiropraktor? Är det liksom en framkomlig väg? Han som jag går hos har inte förbättrat något, trevlig kille, men man vill ju märka av en förbättring. Han gör samma grejer varje gång. Borde han inte variera sig, och prova något nytt? Jag har alltid tyckt att Naprapat är bättre.... Besöka en sjukgymnast kan också vara att rekommendera men då ligger det mycket på att man sköter träningen med de övningar man får.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Juli 31, 2022 Dela Inlagd Juli 31, 2022 Varit och visat Stockholms slott för darlingen , Gick förbi Grand hotell folk stod som packade siller för o se Stones... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskarudon Inlagd Juli 31, 2022 Dela Inlagd Juli 31, 2022 Idag har jag hjälpt bror att sminka en gris. Men för varje öppnad färgkagge fick man sig en pilsner. Det är sen gammalt😀 Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 31, 2022 Dela Inlagd Juli 31, 2022 Plockat kantareller de åkte i en pastarätt enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 20 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Jag har alltid tyckt att Naprapat är bättre.... Besöka en sjukgymnast kan också vara att rekommendera men då ligger det mycket på att man sköter träningen med de övningar man får.. Jag provade en Naprapat inan kotknackarn, men jag tyckte inte det gav något. Det är ju svårt när det lika gärna kan bero på vilken Naprapat/Kiropraktor men råkar få tag på. Man kan ju inte klanka ner på en hel yrkesgrupp bara för att man upplevt en som värdelös, men dom där Ipaflex-tabletterna hade jag iallafall kunnat skita i att köpa. Jag ska väl gå till den där Kiropraktorn en gång till, och kommer han inte med några nya idéer så försöker jag nog med en sjukgymnast. En sjukgymnast har ju faktiskt hjälpa mig förr när jag hade ont i en axel. Ja, ja något måste jag hitta på. Nu när jag gått i pension så vill jag ju kunna njuta av trädgården, och jobba i den utan att bli invalidiserad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 1 timme sedan, skrev Batting: Jag provade en Naprapat inan kotknackarn, men jag tyckte inte det gav något. Det är ju svårt när det lika gärna kan bero på vilken Naprapat/Kiropraktor men råkar få tag på. Man kan ju inte klanka ner på en hel yrkesgrupp bara för att man upplevt en som värdelös, men dom där Ipaflex-tabletterna hade jag iallafall kunnat skita i att köpa. Jag ska väl gå till den där Kiropraktorn en gång till, och kommer han inte med några nya idéer så försöker jag nog med en sjukgymnast. En sjukgymnast har ju faktiskt hjälpa mig förr när jag hade ont i en axel. Ja, ja något måste jag hitta på. Nu när jag gått i pension så vill jag ju kunna njuta av trädgården, och jobba i den utan att bli invalidiserad. Matchvikt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 Utflykt i vårt vackra Sverige..underbart! ❤️🇸🇪🌞 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 4 timmar sedan, skrev Batting: Jag provade en Naprapat inan kotknackarn, men jag tyckte inte det gav något. Det är ju svårt när det lika gärna kan bero på vilken Naprapat/Kiropraktor men råkar få tag på. Man kan ju inte klanka ner på en hel yrkesgrupp bara för att man upplevt en som värdelös, men dom där Ipaflex-tabletterna hade jag iallafall kunnat skita i att köpa. Jag ska väl gå till den där Kiropraktorn en gång till, och kommer han inte med några nya idéer så försöker jag nog med en sjukgymnast. En sjukgymnast har ju faktiskt hjälpa mig förr när jag hade ont i en axel. Ja, ja något måste jag hitta på. Nu när jag gått i pension så vill jag ju kunna njuta av trädgården, och jobba i den utan att bli invalidiserad. Finns bara två väggar att gå om man vill må bättre, inflarmatoriska tabletter och träning Träning ligger nog bäst till. Har Bectrews sen jag var 19 år så provat det mesta, Har nu Arcoxica som medecin, provat det mesta, sprutor, guldsprutor och många andra mediciner en del mår man dåligt av en del hjälper inte alls. Rätt medicin och träning är rätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 25 minuter sedan, skrev Boa52: Finns bara två väggar att gå om man vill må bättre, inflarmatoriska tabletter och träning Träning ligger nog bäst till. Har Bectrews sen jag var 19 år så provat det mesta, Har nu Arcoxica som medecin, provat det mesta, sprutor, guldsprutor och många andra mediciner en del mår man dåligt av en del hjälper inte alls. Rätt medicin och träning är rätt Fritz vad var snurrigt, jag har Bectrews så jag vet lite om vad man ska göra om man har ledproblem, Inflamation måste man medicinera bort eller träna bort, I många år gick jag på vattengympa på reumaten, den bästa träningen tycker jag. en sjukgymnast visade oss till rockmusik. Hängde man med hennes rörelse så var man totalt slut efteråt men det gjorde alltid gott Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 5 minuter sedan, skrev Boa52: Fritz vad var snurrigt, jag har Bectrews så jag vet lite om vad man ska göra om man har ledproblem, Inflamation måste man medicinera bort eller träna bort, I många år gick jag på vattengympa på reumaten, den bästa träningen tycker jag. en sjukgymnast visade oss till rockmusik. Hängde man med hennes rörelse så var man totalt slut efteråt men det gjorde alltid gott Du har rätt Boa! Viss smärta måste man medicinera bort. Gick med tennisarmbåge i 7 år innan läkaren kom på att det fanns ett inflammatoriskt läkemedel som kunde hjälpa. Problemet var att det är narkotika klassat och innehåller "morfin" gissar lite här nu ,men samtidigt ät det oerhört bra i inflammatoriskt syfte och fick bort min dåliga armbåge på två veckor... Symptomen har återkommit och jag har bett om samma medicin som faktiskt hjälpte mig i många åt tills det kom tillbaka igen, men alltid fått tvärnobben pga att det är narkotikaklassat. Tråkigt då det hjälpte och det narkotikaklassade morfinet har jag aldrig blivit beroende av pga en så låg dos.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 1 minut sedan, skrev Risifrutti: Du har rätt Boa! Viss smärta måste man medicinera bort. Gick med tennisarmbåge i 7 år innan läkaren kom på att det fanns ett inflammatoriskt läkemedel som kunde hjälpa. Problemet var att det är narkotika klassat och innehåller "morfin" gissar lite här nu ,men samtidigt ät det oerhört bra i inflammatoriskt syfte och fick bort min dåliga armbåge på två veckor... Symptomen har återkommit och jag har bett om samma medicin som faktiskt hjälpte mig i många åt tills det kom tillbaka igen, men alltid fått tvärnobben pga att det är narkotikaklassat. Tråkigt då det hjälpte och det narkotikaklassade morfinet har jag aldrig blivit beroende av pga en så låg dos.. Vad hette den medicinen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 4 minuter sedan, skrev Risifrutti: Du har rätt Boa! Viss smärta måste man medicinera bort. Gick med tennisarmbåge i 7 år innan läkaren kom på att det fanns ett inflammatoriskt läkemedel som kunde hjälpa. Problemet var att det är narkotika klassat och innehåller "morfin" gissar lite här nu ,men samtidigt ät det oerhört bra i inflammatoriskt syfte och fick bort min dåliga armbåge på två veckor... Symptomen har återkommit och jag har bett om samma medicin som faktiskt hjälpte mig i många åt tills det kom tillbaka igen, men alltid fått tvärnobben pga att det är narkotikaklassat. Tråkigt då det hjälpte och det narkotikaklassade morfinet har jag aldrig blivit beroende av pga en så låg dos.. Helt rått men sen måsre nan träna, träna för att hålla igång lederna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 3 minuter sedan, skrev ellim63: Vad hette den medicinen? Naproxen tror jag. Knappast något man missbrukar, men hjälpte oerhört.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 1 minut sedan, skrev Boa52: Helt rått men sen måsre nan träna, träna för att hålla igång lederna Tränar varje dag, men inflammationen försvinner inte om du har väl fått den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 1 minut sedan, skrev Risifrutti: Naproxen tror jag. Knappast något man missbrukar, men hjälpte oerhört.. Naproxen innehåller inget morfin så det kan du ta om det hjälper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 4 minuter sedan, skrev Boa52: Naproxen innehåller inget morfin så det kan du ta om det hjälper Dock narkotikaklassat om du får det på recept då det innehåller smärtstillande.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 29 minuter sedan, skrev Boa52: Fritz vad var snurrigt, jag har Bectrews så jag vet lite om vad man ska göra om man har ledproblem, Inflamation måste man medicinera bort eller träna bort, I många år gick jag på vattengympa på reumaten, den bästa träningen tycker jag. en sjukgymnast visade oss till rockmusik. Hängde man med hennes rörelse så var man totalt slut efteråt men det gjorde alltid gott Jag uppsökte läkare när jag fick ryggproblem och blev röntgad och därefter opererad, flera ggr faktiskt. Hade säkert suttit i rullstol nu om jag inte gått den vägen. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 49 minuter sedan, skrev Risifrutti: Dock narkotikaklassat om du får det på recept då det innehåller smärtstillande.. Nej. Har haft det och det gick fint att ta med till Thailand. Du tänker nog på något annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 48 minuter sedan, skrev Fritz: Jag uppsökte läkare när jag fick ryggproblem och blev röntgad och därefter opererad, flera ggr faktiskt. Hade säkert suttit i rullstol nu om jag inte gått den vägen. Vilken väg, om du blev opererad för vad, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 3 minuter sedan, skrev M33: Nej. Har haft det och det gick fint att ta med till Thailand. Du tänker nog på något annat. Naproxen finns som både och. Vanlig dos köper du på apoteket. Vill du ha starkare, med lite mer "morfin" så är det receptbelagt. Tyvärr så funkar bara dom starkare som inflammationshämnare, så apotekets är inget alternativ om man har riktigt ont och en inflammation i en muskel.. Tro mig, har bråkat med sjukvården länge nog.. Dom vägrar att skriva ut narkotikaklassad medicin till friska personer. Träning hjälper säger dom, så jag fortsätter med min tennis😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 6 timmar sedan, skrev Nicholas: Matchvikt? 100 pannor snyggt fördelat på 182 cm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 Bra skit Äntligen nöjd med ett köp…. Den gamla ser ut som en överkörd cobra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Risifrutti: Naproxen finns som både och. Vanlig dos köper du på apoteket. Vill du ha starkare, med lite mer "morfin" så är det receptbelagt. Tyvärr så funkar bara dom starkare som inflammationshämnare, så apotekets är inget alternativ om man har riktigt ont och en inflammation i en muskel.. Tro mig, har bråkat med sjukvården länge nog.. Dom vägrar att skriva ut narkotikaklassad medicin till friska personer. Träning hjälper säger dom, så jag fortsätter med min tennis😎 Har bara haft receptbelagda. https://www.lakemedelsverket.se/sv/sok-lakemedelsfakta/lakemedel?id=19870918000182 Fått dem mot kroniska inflammationer… Ändrades Augusti 1, 2022 av M33 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 12 minuter sedan, skrev M33: Har bara haft receptbelagda. https://www.lakemedelsverket.se/sv/sok-lakemedelsfakta/lakemedel?id=19870918000182 Fått dem mot kroniska inflammationer… Det är just mot kroniska inflammationer dom verkar som bäst. Men pga smärtstillande så kan dom missbrukas. Själv fick jag en tennisboll & ett snöre jag skulle träna med i en månad. Blev bara värre tills en överläkare på SÖS sa stopp, nu får det fan vara nog och skrev ut medicin för 30 dagar som hjälpte mig oerhört.. Har inte blivit opiad pundare eller metadon torsk sedan dess, så nog fan hjälper dom om man har en inflammation i muskeln. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 1, 2022 Dela Inlagd Augusti 1, 2022 Jag frågade min läkare om det var någon skillnad på Naproxen 500 ml som man kan få på recept och 2 St Naproxen 250 ml som man kan köpa på apoteket. Enligt honom så var det samma sak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu