Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

Kenneth4618

Kört frun till tandläkaren då hon fick tandvärk igår. De drog ut tanden så det blir ingen svampplockning idag ☹️

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Stefan:

Idag har jag och Rambo druckit öl! IMG_20220707_135054.thumb.jpg.3f1221ec34c72c35dedfd9e46dc4eb3e.jpg

Du ska inte dricka ÖL du vet att du får Hicka då. Låt Hunden sköta drickandet du är för svag😐

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Du ska inte dricka ÖL du vet att du får Hicka då. Låt Hunden sköta drickandet du är för svag😐

Ja ja, tvenne fyllehundar, känner mig faktiskt stark med .....

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

Guest jlh66
1 timme sedan, skrev Boa52:

Fel

Ändrades av jlh66
Dela på andra sajter

Guest jlh66
Precis nyss, skrev jlh66:

Jag har många gånger skakat på huvudet åt dina inlägg. Jag har faktiskt varit ganska övertygad om att du inte är Mai Them bath.

Men detta visar ju att det finns hopp även för dig 😁🙏😂

Dela på andra sajter

Guest jlh66
18 timmar sedan, skrev jlh66:

Okej,jag erkänner direkt när jag ser detta,jag måste ha smakat ganska mycket på an ny Gin igår,men inte ens då brukar det bli såhär tokigt. Jag ber om ursäkt om någon har tagit illa vid 🙏

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Lärt mig något nytt 🙂

Lite klädregler för oss 50 plussare 😉

1. Shorts på dagen går förstås bra om de är hela och rena, men bör gå ned till knäna. Det spelar ingen roll att du läst någonstans att kortkorta shorts på män är inne, detta gäller söta 18-åringar och inte dig. Ingen suktar efter en tovig virvel grått lårhår till kaffet, tro mig.       

2. På kvällen har man långbyxor, hur varmt det än är. Det finns svala material. Så varmt blir det ändå aldrig i Sverige och är du utomlands ska du definitivt inte gå på middagsrestaurang i shorts, inte ens på en badort. Nej, skyll inte på att där minsann sitter en fläskig tysk i röda badbyxor, bläng surt på honom i stället. Men inte för surt, han kan äga haket.

3. T-shirt är ett fantastiskt plagg, men i en kortärmad skjorta med exakt samma funktion, är du plötsligt välklädd. En krage betyder så mycket. Marinblå skjorta (inte instoppad) och vita bomulls- eller linnebyxor är klassiskt ursnyggt på vilken rutten skruttgubbe som helst. 

4. Aldrig aldrig linne. Nej. Inte på dagen heller. Nej, sa jag. Du ska vara groteskt vältränad, under 30 och helst gravt homosexuell för att gå i land med en ’wife beater’, som det kallas - av en anledning. Nej, du liknar inte Marlon Brando, mer Donald Trump. 

5. Vill du prompt ha sandaler, ska det vara en modell med täckta tår. Mörkbrunt läder är snyggt, aldrig plast eller gummi, ingen ’rolig färg’, gult är alltid fult. 

Nej vi kanske aldrig kommer att bli några flotta florentinare, men nån jävla ordning ska det vara även på en svensk gubbe.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

falukorven

Jag har bokat en riktig jävla räser till hyrbil, vilken hingst. 

Herregud vad endorfinerna kommer ge mig lyckokänslor när jag gallopperar run i Isaan med denna. 🐎

Screenshot_20220708-125307_Chrome.jpg

Dela på andra sajter

Kurd TV kom in och ville filma lite! "Vad tycker du om "Erdis", var frågan! Bara skit e det, sa jag! Så nu kan man inte åk till Turkiet nått mera! Dom hade många frågor som dom fick svar på så klart!

Frågan som jag tyckte var bra bra var: vad tycker du om att Erdis bestämmer över Sverige och Finland! Vi får se efter att vi är med Nato, då får vi se vem som bestämmer! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Lärt mig något nytt 🙂

Lite klädregler för oss 50 plussare 😉

1. Shorts på dagen går förstås bra om de är hela och rena, men bör gå ned till knäna. Det spelar ingen roll att du läst någonstans att kortkorta shorts på män är inne, detta gäller söta 18-åringar och inte dig. Ingen suktar efter en tovig virvel grått lårhår till kaffet, tro mig.       

2. På kvällen har man långbyxor, hur varmt det än är. Det finns svala material. Så varmt blir det ändå aldrig i Sverige och är du utomlands ska du definitivt inte gå på middagsrestaurang i shorts, inte ens på en badort. Nej, skyll inte på att där minsann sitter en fläskig tysk i röda badbyxor, bläng surt på honom i stället. Men inte för surt, han kan äga haket.

3. T-shirt är ett fantastiskt plagg, men i en kortärmad skjorta med exakt samma funktion, är du plötsligt välklädd. En krage betyder så mycket. Marinblå skjorta (inte instoppad) och vita bomulls- eller linnebyxor är klassiskt ursnyggt på vilken rutten skruttgubbe som helst. 

4. Aldrig aldrig linne. Nej. Inte på dagen heller. Nej, sa jag. Du ska vara groteskt vältränad, under 30 och helst gravt homosexuell för att gå i land med en ’wife beater’, som det kallas - av en anledning. Nej, du liknar inte Marlon Brando, mer Donald Trump. 

5. Vill du prompt ha sandaler, ska det vara en modell med täckta tår. Mörkbrunt läder är snyggt, aldrig plast eller gummi, ingen ’rolig färg’, gult är alltid fult. 

Nej vi kanske aldrig kommer att bli några flotta florentinare, men nån jävla ordning ska det vara även på en svensk gubbe.

Har du inget att göra, skriver en massa skit på ett forum hela dagarna

Dela på andra sajter

Kenneth4618
16 minuter sedan, skrev Boa52:

Var fick du luft ifrån då, ditt inavlade pucko.  Logga ut nu och gå och plinka på din banjo istället

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

Idag har jag anställt 2 polacker och en Ukrainare! (typ i bygg-branschen)...

Återkommer med bilder på deras arbeten om några dagar!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Boa52:

Självinsikt noll 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev falukorven:

Jag har bokat en riktig jävla räser till hyrbil, vilken hingst. 

Herregud vad endorfinerna kommer ge mig lyckokänslor när jag gallopperar run i Isaan med denna. 🐎

Screenshot_20220708-125307_Chrome.jpg

Viosen som jag brukar hyra känns som en elefant jämfört med den där. :) Det är svårt att hitta vettiga hyrpriser på lite större bilar tyvärr. I alla fall i Chiang mai.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Idag har jag i princip bara hunnit ut till brevlådan och hämtat in morgontidningen som syrran ställt om till mig då hon och hennes man sitter i en husvagn och kommenterar hur bra andra är på att backa, bete sig på den gemensamma toan, och hur dåliga folk är på att sätta upp förtält, men igår var jag till IKEA.
Mitt diskställ i trä började bli gistet så det höll på att ramla ihop så det skulle köpas ett nytt.
Det och några sådana där "Träpå-lakan".
Jag gick där och följde pilarna som visade vägen.

Det blev som att gå i en lång kö, ganska tröstlöst, men i slutet där bortom kassorna hägrade ju en belöning.
Jag tänkte att det förmodligen inte var speciellt många som fortfarande diskade för hand, men till slut hittade jag ändå ett diskställ i metall.
Jag tog det och några lakan för att bege mig till kassan, men vad fan var det där?!
Några slags jävla självbetjänings-kassor!
Jag ställde mig på tå, höjde blicken och försökte få syn på en vanlig, gammal hederlig kassa.
MEN ICKE, det fanns ingen!

Den vanliga kassören/kassörskan hade nu förvandlats till någon slags vägvisare, och hänvisade mig till en sådan där betalstation.
Jag hade förväntat mig att han skulle stanna kvar och vägleda mig genom proceduren, men nix.
Han försvann bort för att visa andra till lediga stationer.
Som pensionär ställs man numera inför nya utmaningar hela tiden, och man blir ju inte vare sig yngre eller smartare och mer kvicktänkt.
Fast visst, det funkade ju, allt stod ju där, man är nog mest rädd för nyheter.
Sådär jag visade upp kvittot för en avläsare som fick grinden att öppnas så att jag skulle kunna kliva ut och få min belöning.

Men vad fan!
VAR ÄR MIN KORV!
Varför får jag inte längre köpa billig korv?
Jag vill ha min belöning för denna tröstlösa ökenvandring genom IKEA.
GE MIG KORV OCH LINGONDRICKA!  :yuush:

Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Batting:

Men vad fan!
VAR ÄR MIN KORV!

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Alarik:

Han som sitter på bänken är min Morbrors son.

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Batting:

Idag har jag i princip bara hunnit ut till brevlådan och hämtat in morgontidningen som syrran ställt om till mig då hon och hennes man sitter i en husvagn och kommenterar hur bra andra är på att backa, bete sig på den gemensamma toan, och hur dåliga folk är på att sätta upp förtält, men igår var jag till IKEA.
Mitt diskställ i trä började bli gistet så det höll på att ramla ihop så det skulle köpas ett nytt.
Det och några sådana där "Träpå-lakan".
Jag gick där och följde pilarna som visade vägen.

Det blev som att gå i en lång kö, ganska tröstlöst, men i slutet där bortom kassorna hägrade ju en belöning.
Jag tänkte att det förmodligen inte var speciellt många som fortfarande diskade för hand, men till slut hittade jag ändå ett diskställ i metall.
Jag tog det och några lakan för att bege mig till kassan, men vad fan var det där?!
Några slags jävla självbetjänings-kassor!
Jag ställde mig på tå, höjde blicken och försökte få syn på en vanlig, gammal hederlig kassa.
MEN ICKE, det fanns ingen!

Den vanliga kassören/kassörskan hade nu förvandlats till någon slags vägvisare, och hänvisade mig till en sådan där betalstation.
Jag hade förväntat mig att han skulle stanna kvar och vägleda mig genom proceduren, men nix.
Han försvann bort för att visa andra till lediga stationer.
Som pensionär ställs man numera inför nya utmaningar hela tiden, och man blir ju inte vare sig yngre eller smartare och mer kvicktänkt.
Fast visst, det funkade ju, allt stod ju där, man är nog mest rädd för nyheter.
Sådär jag visade upp kvittot för en avläsare som fick grinden att öppnas så att jag skulle kunna kliva ut och få min belöning.

Men vad fan!
VAR ÄR MIN KORV!

Va, har de slutat med korv på Ikea? 

Då är det bara att handla på Biltema då.

Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev rolba:

Va, har de slutat med korv på Ikea? 

Då är det bara att handla på Biltema då.

Japp, nästa soffa kommer att inhandlas på Biltema!

Dela på andra sajter

I dag och igår har jag först få stereon i Forden att funka, måste dra nya kablar dit bak, funkar

dit fram, Gammal kassetbandspelare så man vet inte vad som är fel-Sen har jag kollat upp

bromsar och påskutsbromsen på våran husvagn tydligen bytt bromsbelägg, ser dj bra ut och

bra fett i hjullagren. till veckan ska jag besikta så vi får se hur det gär

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

I dag och igår har jag först få stereon i Forden att funka, måste dra nya kablar dit bak, funkar

dit fram, Gammal kassetbandspelare så man vet inte vad som är fel-Sen har jag kollat upp

bromsar och påskutsbromsen på våran husvagn tydligen bytt bromsbelägg, ser dj bra ut och

bra fett i hjullagren. till veckan ska jag besikta så vi får se hur det gär

Sånt här vet jag ni inte intreserad av, vad har man gjort idag, utan bara mat mat herregud

har ni inga andra tankar om vad man gör en dag eller gör ni inget annat än laga mat

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...