Kötthandlarn Inlagd Maj 14, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Maj 14, 2022 Idag har jag mest legat på soffan för att mota ut djävulen ur kroppen efter gårdagens galej....😱 😉 Igår var det första AW:n med nya jobbet samt lite "team building"....🤩 Så vi träffades på Traktör, som drivs av erkänt duktiga kocken Mikael Sande och tillika en kund till oss..😍 Vi delades in i olika lag för ansvar för de 4:a rätterna som skulle tillagas och sedan satte jobbet igång.... Som den mest erfarna med ordentlig knivvana, fick jag ansvar över en del av en förrätt och en del av huvudrätten..... Ser jätteproffsig ut med en "släng" över axeln.....😁 Först skulle jag skåra ankbröst.... Som sedan marinerades i en lag av salt, socker, färskpressad apelsin samt finrivet skal från apelsinen.. Därefter vart det dags för mig att leverera till en del av förrätten och det var kalvtartar.... Så med kniven och köttyxan i handen putsades och finhackades kalvfile'n till perfektion.....😉 Därefter ner i en bunke för att blandas med äggulor, finhackad rödlök, olivolja, pressad citron, lite finhackad kapris, en skvätt dijon samt salt och svartpeppar....🤙 Å så uppläggningen av förrätten och min del i det hela vart en quenelle av kalvtartar med hyvlad parmesan.😋 Vet inte hur jag lyckades men det här var ngt av det bästa jag gjort.👍 T.o.m. kocken Mikael Sande, sade att det var en av de bästa tartarerna han någonsin smakat....💙 Efter denna träffen fortsattes det till Grindstugan och vansinnet tog fart....🤣🤣🤣🤣 Tydligen hade jag fyllekäk med mig hem i natt iaf?.....😂😂😂 Hoppas jag tyckte det var jättegott och oerhört nödvändigt just då och att den sista groggen som imundigades tillsammans med fyllekäket vid 4 i morse har gjort ngn föryngrande effekt på längre sikt......🤣🤣🤣🤣 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Maj 14, 2022 Dela Inlagd Maj 14, 2022 Har träffat en från Luleå, hans tjej är inte som andra, träffat 2 veckor,prata med han, men kärleken " kåthet" är nummer 1 , flytta hit sälja att i Sverige, tror att livet är en dans på roser, man blir trött 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Maj 14, 2022 Dela Inlagd Maj 14, 2022 21 timmar sedan, skrev Batting: Lämnat in bilen på service, gått på marknad och köpt några meter korv. Gått hem och lämnat korven, och suttit ett tag och solat på verandan + läst lite Stephen King. Gått för att hämta bilen, men blivit stoppad p.g.a. fällda bommar vid en järnvägsövergång. Det passerade endast tre tåg på 20 minuter, men bommarna åkte inte upp förens dessa 20 minuter. Jag som 65 åring funderade starkt på att krypa under bommarna, så gjorde även en småbarns mamma på cykel, men ansåg att det skulle se illa ut, speciellt med en liten grabb bakpå i barnsadel. Järnvägsövergången ligger vid en skola och om jag funderar på att krypa under så förstår ju vem som helst vad en skolunge gör. Till slut kom jag över den jävla järnvägen och kunde på och hämta bilen, och småbarnsmamman kunde lämna sin son på dagis och han förhoppningsvis till sitt jobb. Jag fick betala dyrt för min nyservade bil och åkte hem och skrev ett ilsket SMS till kommunen. Det kommer att hjälpa föga, men om det (Gud Förbjude) skulle ske en olycka där så har jag ju gjort vad jag kan. Sedan tittade jag lite på friidrott, och nu sitter jag här och tar en whiskeypinne och avnjuter lite marknadskorv. Så, nu kan du häkla Mankan! De var ädelt av dig när du valde att inte krypa under bommarna och speciellt din hänsyn till att inte lära unga förmågor den dumheten. Så all heder till dig. Dock förstår jag inte vad ditt dyra servispris på bilen har med kommunen att göra såvida du inte erhållit bilen från socialen men då borde du väl ändå vara tacksam och glad. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Maj 14, 2022 Dela Inlagd Maj 14, 2022 Blir lite av gårdagen, lämnade regnet i Cebu för värmen i Angeles City. Nya Clark Airport som öppnade för lite mer än en vecka sen gapade tomt. Men skoj att se att har skaffat sig en modern och fin flygplats. Min taxi driver som hade väntat 4tim på körning sa att i nuläget är det bara när Emirates och Qatar landat som ger många styrningar, tror dom kommer dagligen. Sen lite mer positivt är att Fields Ave. börjar vakna till liv efter covid eländet. Men såklart fick vi BrownOut före midnatt men dom flesta drog igång sina strömaggregat snabbt tills strömmen kom tillbaka. Blev en nattsallad på Phillies innan FA-cup finalen drog igång. Blev några hinkar öl också med trevligt sällskap 😋 //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Maj 15, 2022 Dela Inlagd Maj 15, 2022 On 2022-05-08 at 19:50, skrev ellim63: Idag blev det en utflykt till Dyltabruk, frugan slog till på några betongfåglar som ska förgylla trädgården.. Inte min stil men HSB är nöjd och lycklig! 💕 Sen hälsade vi på morsan som är inlagd på sjukhuset med förmodligen en läkemedelsbiverkan, ena foten och underbenet är tre gånger så stort och även händer och armar är svullna. 😥 Dom hönsen får man nog köra ett riktigt långkok på, innan det blir middag med betyg "Fantastiskt gott" 👍 mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 15, 2022 Dela Inlagd Maj 15, 2022 36 minuter sedan, skrev biker: Dom hönsen får man nog köra ett riktigt långkok på, innan det blir middag med betyg "Fantastiskt gott" 👍 mvh biker Helt klart!😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 15, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2022 Djävulen har motats bort och man åstadkommer ngt igen...😁 Inhandlat världens bästa rengöringsmedel. Inte billigt men bäst...👍 Kanske att köksgolvet får sig en omgång idag?😉 Vad som definitivt kommer att göras är att passa in den nyinköpta balkongmatta, som är dränerande.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Maj 15, 2022 Dela Inlagd Maj 15, 2022 Var på Mariebergs köpcenter för att handla lite på Jula! Väl inne så var det första jag såg en pojing thai!!! Detta var runt 12.00 men hon verkade varit på laokaen redan!! Skrek runt Sadam! Något jag inte förstog. Vad är Sadam på thai??? Aldrig hört på minna 23 år med frun?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 15, 2022 Dela Inlagd Maj 15, 2022 On 2022-05-12 at 20:17, skrev Batting: Klippt gräsmattan för första gången detta året. Jag går hos en kotknackare för att jag får ont i ryggen av just sådant som att t.ex. klippa gräs. Därför försökte jag känna efter om det blivit något bättre efter de här behandlingarna. Nja jag vet inte, kanske lite. Är det någon annan här som har någon erfarenhet av sådant, och som vet om det hjälper med kiropraktorer? Jag har varit hos en Naprapat, men det kändes som att kasta pengarna i sjön. Thai massage!!!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Maj 15, 2022 Dela Inlagd Maj 15, 2022 21 timmar sedan, skrev Mankan: De var ädelt av dig när du valde att inte krypa under bommarna och speciellt din hänsyn till att inte lära unga förmågor den dumheten. Så all heder till dig. Dock förstår jag inte vad ditt dyra servispris på bilen har med kommunen att göra såvida du inte erhållit bilen från socialen men då borde du väl ändå vara tacksam och glad. Nä så sant det har inte ett dugg med kommunen att göra. Det måste du ha drömt ihop. Däremot så tycker jag att det var lite dyrt med tanke på att jan nyss besiktat bilen så Servicen blev ju då en ren promenadseger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 15, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2022 45 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Djävulen har motats bort och man åstadkommer ngt igen...😁 Inhandlat världens bästa rengöringsmedel. Inte billigt men bäst...👍 Kanske att köksgolvet får sig en omgång idag?😉 Vad som definitivt kommer att göras är att passa in den nyinköpta balkongmatta, som är dränerande.. Så där ja, då var den monterad...👍 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Maj 15, 2022 Dela Inlagd Maj 15, 2022 23 timmar sedan, skrev ellim63: Får du bara ont när du klipper gräs och inte när du går en promenad? Det händer att jag får ont även av att promenera, men kotknackaren påstår att det är värre med saker som man gör i lite framåtlutat läge såsom klippa gräset, diska och dammsuga. Jag har dragit upp det där handtaget, eller vad man ska kalla det, på gräsklipparen så långt jag kunnat. Det finns möjligen inte något slags "Förlängnings kit"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Maj 15, 2022 Dela Inlagd Maj 15, 2022 21 timmar sedan, skrev Mankan: Jag fick betala dyrt för min nyservade bil och åkte hem och skrev ett ilsket SMS till kommunen. Nja ingen dröm där inte. 25 minuter sedan, skrev Batting: Nä så sant det har inte ett dugg med kommunen att göra. Det måste du ha drömt ihop. Däremot så tycker jag att det var lite dyrt med tanke på att jan nyss besiktat bilen så Servicen blev ju då en ren promenadseger. Priset för service har förövrigt nog väldigt lite att göra med om bilen nyss är besiktad eller ej. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Maj 15, 2022 Dela Inlagd Maj 15, 2022 2 timmar sedan, skrev Mankan: Nja ingen dröm där inte. Priset för service har förövrigt nog väldigt lite att göra med om bilen nyss är besiktad eller ej. Nä jag märkte det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 18, 2022 Dela Inlagd Maj 18, 2022 Varit på onsdagsmarknaden, HM var där😉 Sushi med körv på😲 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 18, 2022 Dela Inlagd Maj 18, 2022 On 2022-05-15 at 16:00, skrev Issanbonde: Var på Mariebergs köpcenter för att handla lite på Jula! Väl inne så var det första jag såg en pojing thai!!! Detta var runt 12.00 men hon verkade varit på laokaen redan!! Skrek runt Sadam! Något jag inte förstog. Vad är Sadam på thai??? Aldrig hört på minna 23 år med frun?! Betyder=vad har du gjort eller vad gör du.Dåligt och hårt uttryckt Precis nyss, skrev måne: Betyder=vad har du gjort eller vad gör du.Dåligt och hårt uttryckt Sa dan Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 18, 2022 Dela Inlagd Maj 18, 2022 Bakat muffins, första satsen blev lite så där, ätbara men inte bjudbara. Två minuter för länge, 25 grader för mycket värme. Andra satsen blev bättre till utsende iallafall. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 först var vi barnvakt då modern studerade enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 Sedan tog jag med frugan på en promenad till Tennstopet för en sen lunch och så hon fick träffa alla arbetskamrater enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Maj 21, 2022 Dela Inlagd Maj 21, 2022 (ändrad) Var och kollade in Dolomite beach i Manila Bay. Fortfarande stängd så man får väl bada nästa gång. //Broskan Ändrades Maj 21, 2022 av Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 21, 2022 Dela Inlagd Maj 21, 2022 Provianterat🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 23, 2022 Dela Inlagd Maj 23, 2022 Frugan småshoppade lite på Makro, tog bara 2 timmar. Tur man inte följde med in🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 23, 2022 Dela Inlagd Maj 23, 2022 Uppdaterat lite i baren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 24, 2022 Dela Inlagd Maj 24, 2022 Har sett en oxe värderad till 70 miljoner bath, rentvättad och fin. Det vore nåt för färgskvattarn från Hisingen så slipper han fota småtjejer. Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Maj 24, 2022 Dela Inlagd Maj 24, 2022 I dag har jag satt potatis,tomater och gurka i växt huset, fixa till såbäddar till min frus grönsaker, kommer regn imorgon. I morgon ska jag hämta en husvagn som stämmer i ålder med min Ford Taunus 81, Att man alldrig lär sej blir bara mera jobb, jobb. Köper ved kommer också hem i veckan, färdigklyven men ska staplas ca 20 kubik. Tror jag måste köpa en karta öl imorgon det här blir tufft Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu