Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

29 minuter sedan, skrev Tommy:

Haft en bra dag!

I Fredags bad jag Nok att kolla om Thaipassen som resten av familjen har var OK?

"Hoppsan de har just gått ut...", FAAN en resa till Stockholm som förra gången, tänkte jag...

Igår sa vår reserv-kock att han inte kunde komma förrän ca 15:00, för han skulle till Ambassaden och fixa nytt pass, (OK han menar kanske konsulatet men det går väl inte, tänkte jag)...

Men, Ambassaden hade tagit en tripp till Hotel Riverside i Göteborg och hade en massa tider för "drop-in", så Nok åkte till jobbet tidigt i morse och fixade de flesta kopiorna på papper som krävdes (dock inte alla...).

tp1.jpg.9df8fe4125f2f5ecedde765f2e2f5f9d.jpg

Jimmy, Nok och Jasmine till höger i bilden.

tp2.jpg.8aeac3fb1b8e9350b471e9c6d781b8c1.jpg

Hotell receptionen fixade utskrifter på ett par dokument som Nok missat och som hennes mamma skickade till hennes mobil, svärmor fick hjälp av en granne som tog några bilder på barnens namn i Husboken.

Lite strul men väldigt skönt att allt löste sig, på ca 2 timmar! (slå det Sverige!).

Efter det tog vi en Brunch på BK, sen en liten shoppingtur till "HEDE Fashion outlet" I Kungsbacka.

MVH

Underbart, så skönt att ni kunde fixa allt på samma gång!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ellim63:

Underbart, så skönt att ni kunde fixa allt på samma gång!

Japp det känns bra, även om pengabesparingen mot att åka till Stockholm, förmodligen "Åts upp" av shoppingturen till Kungsbacka, men va fasen, man kan se det som gratis kläder (om man är lagd åt det positiva hållet)!

Lyckades även fixa diskmaskinen här hemma idag, som har bråkat i veckan (Tack Youtube)!

(för de av er som såg mitt inlägg på Facebook i början av veckan, så har jag hämtat mej och verkar må rätt bra)

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tommy:

Japp det känns bra, även om pengabesparingen mot att åka till Stockholm, förmodligen "Åts upp" av shoppingturen till Kungsbacka, men va fasen, man kan se det som gratis kläder (om man är lagd åt det positiva hållet)!

Lyckades även fixa diskmaskinen här hemma idag, som har bråkat i veckan (Tack Youtube)!

(för de av er som såg mitt inlägg på Facebook i början av veckan, så har jag hämtat mej och verkar må rätt bra)

MVH

Faktiskt tänkt på dig lite grann, skönt att du mår bättre..nu är det så att du måste tänka på dig själv också för att allt ska vända och vändas till en mer positiv sida av ditt vanliga jag!

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev ellim63:

Faktiskt tänkt på dig lite grann, skönt att du mår bättre..nu är det så att du måste tänka på dig själv också för att allt ska vända och vändas till en mer positiv sida av ditt vanliga jag!

Jäklar så konstigt det blev..😀

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev ellim63:

Jäklar så konstigt det blev..😀

Shit happens!

Och tack!

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Tog tjänstebilen hem idag....😁

20220511_170924.thumb.jpg.4922fab6e8213e59307b6a61033b3ccc.jpg

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Issanbonde
8 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Tog tjänstebilen hem idag....😁

20220511_170924.thumb.jpg.4922fab6e8213e59307b6a61033b3ccc.jpg

Den lille blå???

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
32 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Den lille blå???

Nä, den store vita med kylanläggning......

Min egen bil startade inte när jag skulle åka hem idag......🤬

Dela på andra sajter

Issanbonde
18 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Nä, den store vita med kylanläggning......

Min egen bil startade inte när jag skulle åka hem idag......🤬

Du är väll inte ute och svartsäljer chark??🤔😲

Dela på andra sajter

Fundera på

giphy.gif

och

giphy.gif

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Issanbonde
33 minuter sedan, skrev Enis:

Fundera på

giphy.gif

och

giphy.gif

Enis

Och valet blev?? 

Nr1!!

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Och valet blev?? 

Nr1!!

kom inte längre än så...

Enis

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
22 timmar sedan, skrev Issanbonde:

Du är väll inte ute och svartsäljer chark??🤔😲

Lustigt det där med bilen.....

Visade sig efter flera felsökningar att det var glapp i startspärren i nyckeln, som skall kommunicera med bilen.....

Med reservnyckeln gick det som en dans.......:thumbsup:

Dela på andra sajter

Klippt gräsmattan för första gången detta året.
Jag går hos en kotknackare för att jag får ont i ryggen av just sådant som att t.ex. klippa gräs.
Därför försökte jag känna efter om det blivit något bättre efter de här behandlingarna.
Nja jag vet inte, kanske lite.
Är det någon annan här som har någon erfarenhet av sådant, och som vet om det hjälper med kiropraktorer?
Jag har varit hos en Naprapat, men det kändes som att kasta pengarna i sjön. 

Dela på andra sajter

EB1C0D0D-B3A1-4850-85EA-2EA4FA2DF6D0.thumb.jpeg.55aa7214cd72c97517ced641e2e02993.jpeg

5CBE477E-8A0F-4A5F-A0EC-EE760079E0D8.thumb.jpeg.1af29c4b3ffef7522865b27ae1188344.jpeg

tittat på månen

enis

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Jag går hos en kotknackare för att jag får ont i ryggen av just sådant som att t.ex. klippa gräs.
Därför försökte jag känna efter om det blivit något bättre efter de här behandlingarna.
Är det någon annan här som har någon erfarenhet av sådant, och som vet om det hjälper med kiropraktorer?

Jag har en kompis som har stora problem med sin rygg.

Han har varit hos Kiropraktorer och tyckte inte det hjälpte särskilt, han tycker att Naprapaten funkade mycket bättre, men det var en gubbe som rekommenderades av flera olika bekanta.

Till slut testade han flera sessioner med en riktigt duktig Thaimassös och verkar ha mindre ryggproblem  nu för tiden!

Jag har lite ryggvärk ibland, gammal som man blivit, men då jag är gift med massösen som kompisen fick hjälp av, så brukar det gå över rätt fort!

Hon är också en fantastisk kock.

MVH

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Batting:

Vikt? 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 timmar sedan, skrev Nicholas:

Vikt? 

Nej, tippar på ihopskrynklad

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nej, tippar på ihopskrynklad

Snarare slätstruken.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag har en kompis som har stora problem med sin rygg.

Han har varit hos Kiropraktorer och tyckte inte det hjälpte särskilt, han tycker att Naprapaten funkade mycket bättre, men det var en gubbe som rekommenderades av flera olika bekanta.

Till slut testade han flera sessioner med en riktigt duktig Thaimassös och verkar ha mindre ryggproblem  nu för tiden!

Jag har lite ryggvärk ibland, gammal som man blivit, men då jag är gift med massösen som kompisen fick hjälp av, så brukar det gå över rätt fort!

Hon är också en fantastisk kock.

MVH

Ja jag brukar gå till en Thaimassös när jag är i Thailand, men det ger mig ju snarare värre problem.
Jag tvingas gå dit flera gånger, oftare och tätare. :40: 

Dela på andra sajter

Fullt upp i idag, ett gäng uträttningar bland annat åtta säckar koskit som hälldes i nya odlingslådan..

DSC_5137.thumb.JPG.a75ba8d5865c828e5e0091d718e7563c.JPG

Nu är det "bara" denna jordsäcken som ska förflyttas till odlingslådan, men det får bli en annan dag med annan personal som inte är halta och lytta.. 😆

DSC_5136.thumb.JPG.be026319a6fcc5eff20783fd22e55ee9.JPG

Nu rast och vila på stället med en finöl/läskeblask på uteplatsen.. Underbart! 💕 🇸🇪

DSC_5138.thumb.JPG.12cce3384ef5c21136b4ee46e236f47c.JPG

Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev ellim63:

finöl

Ja den behöver man inte så många av för att hänga i knävecken

enis

Dela på andra sajter

Lämnat in bilen på service, gått på marknad och köpt några meter korv.
Gått hem och lämnat korven, och suttit ett tag och solat på verandan + läst lite Stephen King.
Gått för att hämta bilen, men blivit stoppad p.g.a. fällda bommar vid en järnvägsövergång.
Det passerade endast tre tåg på 20 minuter, men bommarna åkte inte upp förens dessa 20 minuter.
Jag som 65 åring funderade starkt på att krypa under bommarna, så gjorde även en småbarns mamma på cykel, men ansåg att det skulle se illa ut, speciellt med en liten grabb bakpå i barnsadel.
Järnvägsövergången ligger vid en skola och om jag funderar på att krypa under så förstår ju vem som helst vad en skolunge gör.
Till slut kom jag över den jävla järnvägen och kunde på och hämta bilen, och småbarnsmamman kunde lämna sin son på dagis och han förhoppningsvis till sitt jobb.
Jag fick betala dyrt för min nyservade bil och åkte hem och skrev ett ilsket SMS till kommunen.
Det kommer att hjälpa föga, men om det (Gud Förbjude) skulle ske en olycka där så har jag ju gjort vad jag kan.
Sedan tittade jag lite på friidrott, och nu sitter jag här och tar en whiskeypinne och avnjuter lite marknadskorv.
Så, nu kan du häkla Mankan! :559bdc4880218_haveaniceday: 

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Enis:

Ja den behöver man inte så många av för att hänga i knävecken

enis

Har inte hängt i knävecken sen lågstadiet så jag tror inte att kvällen i kväll blir upp o ner...🤣:blind::friends:

Dela på andra sajter

On 2022-05-12 at 20:17, skrev Batting:

Får du bara ont när du klipper gräs och inte  när du går en promenad?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...