Issanbonde Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 1 timme sedan, skrev rolba: Bokat biljetter från paradiset till gamla hemlandet. Usch vilken ågren man har. Var inte ens billigt. 13280 baht? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 5, 2022 Dela Inlagd Maj 5, 2022 Fått ett instagramtips av @måne https://www.instagram.com/explore/tags/plussizethailand/ En helt ny värld av Thaiflickor öppnade sig /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 6, 2022 Dela Inlagd Maj 6, 2022 7 timmar sedan, skrev Issanbonde: 13280 baht? Ca 17000. Ska testa thai igen, men enbart för att en bekant åker samma och erbjöd skjuts från Arlanda hem till dörren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 6, 2022 Dela Inlagd Maj 6, 2022 On 2022-05-05 at 20:52, skrev Enis: Fått ett instagramtips av @måne https://www.instagram.com/explore/tags/plussizethailand/ En helt ny värld av Thaiflickor öppnade sig /Enis You wish,tjocka kärringar har jag fått nog av,L64 har plågat mig med feterövar i 10 år och jag går fortfarande i terapi 🤢 1 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Maj 6, 2022 Dela Inlagd Maj 6, 2022 Nu är min högsäsong igång, högtryckstvättat med hetvatten och målat denna tak. Orderstocken bågnar så hinner förmodligen inte göra klart alla i år. Söndagar får man inte jobba i Norge, konstiga regler. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 7, 2022 Dela Inlagd Maj 7, 2022 Rolba Någon från dina gratispubar som fått sig för mycket ? En 76-årig tysk turist har räddats efter att ha gått vilse vid Nai Yang Beach i Thalang i kväll (5 maj). Phukets turistpolis underrättades från en restaurang nära ett hotell på Nai Yang Beach i Sakoo-distriktet kl 20.50 om den förlorade turisten. De kom till restaurangen för att hitta den 76-årige mannen, en tysk turist, som var genomblöt. Den tyske turisten kom in i restaurangen för att be om hjälp eftersom han inte kunde komma ihåg vägen tillbaka till sitt hotell eller var han var exakt. Dessutom talade den tyska turisten varken engelska eller thailändska och bara tyska. En annan hjälpsam tysk turist i närheten hjälpte Phukets turistpolis att kommunicera med mannen. Det tog ungefär en timme för Phukets turistpolis att identifiera hotellet där den tyska turisten bodde, och de gav honom sedan skjuts tillbaka till hans rum. Det var inte klart om turisten hade några medicinska tillstånd som ledde till att han gick vilse och inte kunde komma ihåg var han var eller var hans hotell låg. Detta är den tredje vilsna turisten på Phuket på bara en kort tid Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 7, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Maj 7, 2022 Konstaterat att när Hamnoi kommer igång efter en tids frånvaro, så gör han det rejält..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 7, 2022 Dela Inlagd Maj 7, 2022 Besökt Lions Clubs loppis, köpt lite tyg (mörkningsgardin, lite krafitgare än vanliga gardiner) för 25 SEK, åkte till Clas Ohlsson, hyrde en häftpistol för 29 SEK och köpt en pakett klammer för 79,90, hade en bonus stående på medlemskontot på 30 SEK så material till locket har hittills kostat mig 103.80 kronor. Håller på att nita fast den, tar nog 20 - 30 min. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 7, 2022 Dela Inlagd Maj 7, 2022 4 timmar sedan, skrev Amigo: Besökt Lions Clubs loppis, köpt lite tyg (mörkningsgardin, lite krafitgare än vanliga gardiner) för 25 SEK, åkte till Clas Ohlsson, hyrde en häftpistol för 29 SEK och köpt en pakett klammer för 79,90, hade en bonus stående på medlemskontot på 30 SEK så material till locket har hittills kostat mig 103.80 kronor. Håller på att nita fast den, tar nog 20 - 30 min. Själv så drog jag en handtralla och tjänade då enligt välunderrättade källor mellan 300-500 kr... tog inga 20-30 minuter heller... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 7, 2022 Dela Inlagd Maj 7, 2022 5 timmar sedan, skrev Amigo: Besökt Lions Clubs loppis, köpt lite tyg (mörkningsgardin, lite krafitgare än vanliga gardiner) för 25 SEK, åkte till Clas Ohlsson, hyrde en häftpistol för 29 SEK och köpt en pakett klammer för 79,90, hade en bonus stående på medlemskontot på 30 SEK så material till locket har hittills kostat mig 103.80 kronor. Håller på att nita fast den, tar nog 20 - 30 min. Min vilda gissning är att möbeltyg håller bättre än ett par gamla gardiner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 7, 2022 Dela Inlagd Maj 7, 2022 Ja här vart det en vanlig kväll / eftermiddag! Och sedan en enkel middag på detta stället! https://www.orlogshemmet.com/ Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Maj 7, 2022 Dela Inlagd Maj 7, 2022 4 minuter sedan, skrev audirs2: Ja här vart det en vanlig kväll / eftermiddag! Och sedan en enkel middag på detta stället! https://www.orlogshemmet.com/ Flaggan gul med blått kors o krona i mitten ,,,Vad står den för inte sett förut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 7, 2022 Dela Inlagd Maj 7, 2022 4 minuter sedan, skrev wavis: Flaggan gul med blått kors o krona i mitten ,,,Vad står den för inte sett förut Borde vara Tre kronor flaggan! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Maj 7, 2022 Dela Inlagd Maj 7, 2022 Skumt inte sett flaggan förut , Skulle vilja veta mer om den , Inte e det tre kronor flaggan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 8, 2022 Dela Inlagd Maj 8, 2022 16 timmar sedan, skrev husse: Rolba Någon från dina gratispubar som fått sig för mycket ? En 76-årig tysk turist har räddats efter att ha gått vilse vid Nai Yang Beach i Thalang i kväll (5 maj). Phukets turistpolis underrättades från en restaurang nära ett hotell på Nai Yang Beach i Sakoo-distriktet kl 20.50 om den förlorade turisten. De kom till restaurangen för att hitta den 76-årige mannen, en tysk turist, som var genomblöt. Den tyske turisten kom in i restaurangen för att be om hjälp eftersom han inte kunde komma ihåg vägen tillbaka till sitt hotell eller var han var exakt. Dessutom talade den tyska turisten varken engelska eller thailändska och bara tyska. En annan hjälpsam tysk turist i närheten hjälpte Phukets turistpolis att kommunicera med mannen. Det tog ungefär en timme för Phukets turistpolis att identifiera hotellet där den tyska turisten bodde, och de gav honom sedan skjuts tillbaka till hans rum. Det var inte klart om turisten hade några medicinska tillstånd som ledde till att han gick vilse och inte kunde komma ihåg var han var eller var hans hotell låg. Detta är den tredje vilsna turisten på Phuket på bara en kort tid Knappast, dit går man inte på en eftermiddag. Men som man säger, har man dåligt lokalsinne kommer man att gå långt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 8, 2022 Dela Inlagd Maj 8, 2022 6 timmar sedan, skrev Enis: Själv så drog jag en handtralla och tjänade då enligt välunderrättade källor mellan 300-500 kr... tog inga 20-30 minuter heller... Med lite snabb huvudräkning är det alltså lönsammare att dra en handtralla i Sverige än i Thailand. 🤔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Maj 8, 2022 Dela Inlagd Maj 8, 2022 1 timme sedan, skrev rolba: Med lite snabb huvudräkning är det alltså lönsammare att dra en handtralla i Sverige än i Thailand. 🤔 Då kan du bli rik när du åker hem nu 👍😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 8, 2022 Dela Inlagd Maj 8, 2022 7 timmar sedan, skrev wavis: Skumt inte sett flaggan förut , Skulle vilja veta mer om den , Inte e det tre kronor flaggan Kan vara någon variant av svenska kyrkans flagga som är likadan men med ett rött kors i mitten Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 8, 2022 Dela Inlagd Maj 8, 2022 17 minuter sedan, skrev Tallviking: Kan vara någon variant av svenska kyrkans flagga som är likadan men med ett rött kors i mitten Det är kungliga hovförsamlingens flagga som har Slottskyrkan som sin kyrka https://www.kungahuset.se/hovforsamlingen Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Maj 8, 2022 Dela Inlagd Maj 8, 2022 18 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Konstaterat att när Hamnoi kommer igång efter en tids frånvaro, så gör han det rejält..... Även jag har noterat att Lillsnopp är tillbaka, Ja det är positivt ,men frågan är om detta 'r korrekt tråd att diskutera denna fråga i ? 😉😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 8, 2022 Dela Inlagd Maj 8, 2022 13 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Min vilda gissning är att möbeltyg håller bättre än ett par gamla gardiner. Det är ju klart att Du har rätt men den håller så länge den håller, man tager det man haver. Har den andra längden kvar i fall den slits sönder. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Maj 8, 2022 Dela Inlagd Maj 8, 2022 3 timmar sedan, skrev Tallviking: Det är kungliga hovförsamlingens flagga som har Slottskyrkan som sin kyrka https://www.kungahuset.se/hovforsamlingen Se där ,, Tackar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 8, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2022 5 timmar sedan, skrev jlh66: Även jag har noterat att Lillsnopp är tillbaka, Ja det är positivt ,men frågan är om detta 'r korrekt tråd att diskutera denna fråga i ? 😉😆 Kanske är värt en ny tråd typ: "Return of the Hamoi" då?.....🤣 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 8, 2022 Dela Inlagd Maj 8, 2022 (ändrad) Idag blev det en utflykt till Dyltabruk, frugan slog till på några betongfåglar som ska förgylla trädgården.. Inte min stil men HSB är nöjd och lycklig! 💕 Sen hälsade vi på morsan som är inlagd på sjukhuset med förmodligen en läkemedelsbiverkan, ena foten och underbenet är tre gånger så stort och även händer och armar är svullna. 😥 Ändrades Maj 8, 2022 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 8, 2022 Dela Inlagd Maj 8, 2022 Haft en bra dag! I Fredags bad jag Nok att kolla om Thaipassen som resten av familjen har var OK? "Hoppsan de har just gått ut...", FAAN en resa till Stockholm som förra gången, tänkte jag... Igår sa vår reserv-kock att han inte kunde komma förrän ca 15:00, för han skulle till Ambassaden och fixa nytt pass, (OK han menar kanske konsulatet men det går väl inte, tänkte jag)... Men, Ambassaden hade tagit en tripp till Hotel Riverside i Göteborg och hade en massa tider för "drop-in", så Nok åkte till jobbet tidigt i morse och fixade de flesta kopiorna på papper som krävdes (dock inte alla...). Jimmy, Nok och Jasmine till höger i bilden. Hotell receptionen fixade utskrifter på ett par dokument som Nok missat och som hennes mamma skickade till hennes mobil, svärmor fick hjälp av en granne som tog några bilder på barnens namn i Husboken. Lite strul men väldigt skönt att allt löste sig, på ca 2 timmar! (slå det Sverige!). Efter det tog vi en Brunch på BK, sen en liten shoppingtur till "HEDE Fashion outlet" I Kungsbacka. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu