Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

40 minuter sedan, skrev Amigo:

Satt ihop dubbelsängen, fast det gjorde  jag igår redan. Den skulle ha kommit i fredags men Best/Bring man man ju lita lika mycket som Posten. (har kört för dem i c 10 år med 8 enheter, först Best trp, sen ASA trp, som blev Best så småningom) Sngen blev bra iallafall.

Men känner mig blåst. 1. Beställde flytt, en etta, ca 8 kbm sa att det tar högst 3 timmar på två man, fanns hiss på avflytten, till adressen en halv trappa. Det tog 2 h 15 min varav 45 min fick gubbarna fika medan HSB öpnade 09.30. 10.15 var möbelmanget i nya lägenheten. Total arbetstid alltså  1 h 30 min. Faktura 5950 SEK varav jag betalar 3000 SEK. Får väl starta flyttfirma igen. Två man, en lätlastbil i två timmar kostar maks 1 500 SEK innan rutavdrag tycker jag.

Sen hade jag betalat för säng o soffa leveransen, Best kom med en man, jag fick vara bärhjälp. Hade ju betalat för leverans hem, in i lägenheten 830 SEK för en tre kilometers sträcka. Dessutom skulle leveransen kommit i fredags, så det var tur att man hade en föraning och inte slängde gamla resårmaddrasser vid flytt.

Nu skulle ja montera upp soffan, och upptäcker att en hörna är bruten. Fan måste åka å reklamera, sen får man vänta hur länge det tar för at få en ersättningssoffa?

kuva.thumb.png.fecf96487b05c5f59e8c4bc2f0559f40.png

Trasiga soffan kommer de säkert att skylla på bärhjälpen :rotfl:

Dela på andra sajter

Min första trafikolycka i Thailand, satt på 10 bahtarn , när bilen körde in i oss,ung tjej med telefonen framme, det kostar att ligga på topp😁

IMG20220405112430.jpg

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Trasiga soffan kommer de säkert att skylla på bärhjälpen :rotfl:

Nej det var inga problem, enl ordern skulle det varit två man vid leveransen!

Visade bilder på soffan och det skulle ha tagit 14-21 dagr med byte, så jag föreslog att ta skadan mot kompensation, sa t.o.m 1 000 SEK men han krediterade 1500 SEK: Så ja åkte till ÖoB, köpte en vinkelkonsol, kom hem, lite limm mellan och skruvade den på plats med 8 skruvar, ingen märker nåt eftersom det ligger i botten mot golvet. Tog 20 minuter.

kuva.thumb.png.13f8cd2bbdf173d31c2828f30787237b.png

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Varit chaufför idag och gjort varuleveranser till några av våra kunder runt om i Gbg......😀20220405_080542.thumb.jpg.ddcb6a164febef43d872de3246afc90c.jpg

Trevligt att "komma ut på fältet" och träffa tacksamma kunder....👍

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Träffat Clon o B52 på Harrys 🤣🤣🤣🤣

Nu på stranden med frugan o bögarna…

7D8BB667-4AB6-4092-879B-0C563B47878B.thumb.jpeg.f473021e020ccd042b8595c937536c19.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Soengsang:

7D8BB667-4AB6-4092-879B-0C563B47878B.thumb.jpeg.f473021e020ccd042b8595c937536c19.jpeg

Det var inte igår🍺

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ja, jävlar!

Där skulle man ha varit. Både på stranden och Harrys

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, jävlar!

Där skulle man ha varit. Både på stranden och Harrys

Ja det var oväntat att träffa B52🤣🤣🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Chrille Columbus
On 2022-04-05 at 17:28, skrev Kötthandlarn:

Varit chaufför idag och gjort varuleveranser till några av våra kunder runt om i Gbg......😀20220405_080542.thumb.jpg.ddcb6a164febef43d872de3246afc90c.jpg

Där ser man, visste inte att MAN gör skåpbilar trodde att de bara gjorde tunga lastbilar. Äger Scania ju .

Ute å åker buss  igen.

16492649074967852669191982876990.jpg

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 minuter sedan, skrev Chrille Columbus:

Där ser man, visste inte att MAN gör skåpbilar trodde att de bara gjorde tunga lastbilar. Äger Scania ju .

Ute å åker buss  igen.

16492649074967852669191982876990.jpg

Nja det är ju VAG som äger Scania 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

On 2022-04-05 at 10:14, skrev Amigo:

Satt ihop dubbelsängen, fast det gjorde  jag igår redan. Den skulle ha kommit i fredags men Best/Bring man man ju lita lika mycket som Posten. (har kört för dem i c 10 år med 8 enheter, först Best trp, sen ASA trp, som blev Best så småningom) Sngen blev bra iallafall.

Men känner mig blåst. 1. Beställde flytt, en etta, ca 8 kbm sa att det tar högst 3 timmar på två man, fanns hiss på avflytten, till adressen en halv trappa. Det tog 2 h 15 min varav 45 min fick gubbarna fika medan HSB öpnade 09.30. 10.15 var möbelmanget i nya lägenheten. Total arbetstid alltså  1 h 30 min. Faktura 5950 SEK varav jag betalar 3000 SEK. Får väl starta flyttfirma igen. Två man, en lätlastbil i två timmar kostar maks 1 500 SEK innan rutavdrag tycker jag.

Sen hade jag betalat för säng o soffa leveransen, Best kom med en man, jag fick vara bärhjälp. Hade ju betalat för leverans hem, in i lägenheten 830 SEK för en tre kilometers sträcka. Dessutom skulle leveransen kommit i fredags, så det var tur att man hade en föraning och inte slängde gamla resårmaddrasser vid flytt.

Nu skulle ja montera upp soffan, och upptäcker att en hörna är bruten. Fan måste åka å reklamera, sen får man vänta hur länge det tar för at få en ersättningssoffa?

kuva.thumb.png.fecf96487b05c5f59e8c4bc2f0559f40.png

Har du flyttat nu igen?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Har du flyttat nu igen?

Jäpp, förra lyan var ju en "nödlösning" för att få UT ansökan godkännt. Så nu har vi flyttat till en två rummare i samma stad. Trots de cyniska kommentarerna från några nick, har allt löpt ungefär som planerats, Hon har fått UT i två år, kommit till Sverige, fått sina ID siffror, bankID och börjat studera svenska på SFI oh pratar redan efter bara några veckor ganska bra.

Allt gick inte enl. min tidsplan men har lärt mig lite tålamod, hoppas jag. Nu får vi se om hon kunnat börja arbeta inom et år från att hon kommit hit!

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Amigo:

Jäpp, förra lyan var ju en "nödlösning" för att få UT ansökan godkännt. Så nu har vi flyttat till en två rummare i samma stad. Trots de cyniska kommentarerna från några nick, har allt löpt ungefär som planerats, Hon har fått UT i två år, kommit till Sverige, fått sina ID siffror, bankID och börjat studera svenska på SFI oh pratar redan efter bara några veckor ganska bra.

Allt gick inte enl. min tidsplan men har lärt mig lite tålamod, hoppas jag. Nu får vi se om hon kunnat börja arbeta inom et år från att hon kommit hit!

Inget strul med ditt internet denna gången hoppas jag..

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev MickeN:

Är nu i Sangkhla Buri precis vid gränsen till Myanmar. 20220407_133244.thumb.jpg.a7db553721a93990c665336655793a8e.jpg

Ligger inte precis vid gränsen, någon mil ifrån. 

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Inget strul med ditt internet denna gången hoppas jag..

Nej, men jag fick böja mig för 1 Gbps internet ingår i hyran och det är A3 som är leverantör. Ok vet att de bytt namn men det står A3 i alla dokument fortfarande. 😂

Blir lika förbannad varje månads-skifte när jag fortfarande betalar dem 250 SEK. 🤮 Har nu bröjsat dem säkert 2500 redan utan att fått nåt för det.

Alla leverantörer verkar vara pajas, nu fakturerar Telenor fortfarande fast jag sagt upp i tid, och det är omöjligt att komma fram, köat tre ggr i över en timme och inte fått kontakt. Via mejl kunde de inte hjälpa.

Dela på andra sajter

On 2022-04-05 at 17:28, skrev Kötthandlarn:

Första gången jag ser en MAN som inte är tung lastbil eller buss!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

On 2022-04-07 at 07:07, skrev Nicholas:

Snyggt men inte pråligt. 

Katowice, Poland. 

20220407_070607.jpg

Kurwa?:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

chevrolet-48
6 timmar sedan, skrev MickeN:

Ligger inte precis vid gränsen, någon mil ifrån. 

Besök P Guest House ,trevligt med varma stolar på kvällen å utsikten .På andra sidan finns (fanns) tempel marknad tex.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Amigo:

Nej, men jag fick böja mig för 1 Gbps internet ingår i hyran och det är A3 som är leverantör. Ok vet att de bytt namn men det står A3 i alla dokument fortfarande. 😂

Blir lika förbannad varje månads-skifte när jag fortfarande betalar dem 250 SEK. 🤮 Har nu bröjsat dem säkert 2500 redan utan att fått nåt för det.

Alla leverantörer verkar vara pajas, nu fakturerar Telenor fortfarande fast jag sagt upp i tid, och det är omöjligt att komma fram, köat tre ggr i över en timme och inte fått kontakt. Via mejl kunde de inte hjälpa.

Är väl bara skita i att betala. Kronofogden är väl en myndighet du inte tjafsat med ännu. En ny utmaning så du inte stannar upp i utvecklingen. 

Ingen minns en fegis! 

Dela på andra sajter

On 2022-04-06 at 19:19, skrev Kenneth4618:

Nja det är ju VAG som äger Scania 😉

Nja, det är Traton som äger Scania.  VAG är dock huvudägare till börsnoterade Traton...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Kunde inte bestämma mig för tråden "Skitsaker jag irriterar mig på" eller "Idag är jag glad för", så det blev här.

Kl09 imorse ringer man SAS, väntar 30 minuter med meddelandet "du vet väl att du kan boka alla resor med Star Alliance online osv +" Till slut svarar en mumlande norsk, kollar vad jag vill boka. Finns inte, du kan åka GOT-ARN-.... Nej, jag sa ju CPH. Finns inte enligt honom, jag ser dem online säger jag. Lägger till att eftersom du inte klarar detta får jag ringa in igen.

Dag full av möten så nytt samtal när jag kom hem, nya 30 minuter i kö, sedan en trevlig tjej som fattar direkt men dock måste "kolla en märklig text som jag inte har koll på..." On hold i 20 minuter, då dyker det upp en notis på telefonen.

IMG_7830.thumb.jpeg.a480c95792a8d0f012c4faf0657162d5.jpeg

Får vänta en stund till, vågar inte gå in på bokningen för man vet ju inte om allt fuckar upp då. SK IT är ju i en klass för sig...

Sedan kommer hon tillbaka och säger, Nu är du inbokad på TG951 i Business. Du kommer få tillbaka på skatterna men det fixar en annan avdelning.

Jag frågade om jag hade kunnat göra detta online som det säga i meddelandet jag hört 700ggr under min väntan. Nepp, open-jaw kräver samtal.

Medan jag skrev detta som kom Refund på 212kr och min biljett.

Skitsaker pga SAS värdelösa IT, information och talanglösa medarbetare.

Idag är jag glad för att slippa hänga 10h i Turkish Lounge samt att vissa medarbetare är trevliga och kan sitt jobb tillräckligt bra.

Nu är jag fan värd en flaska bubbel! Och så skall jag fundera på om jag skall testa Öresundståget hela vägen till Kastrup, har ju bara åkt till Falkenberg tidigare....

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev M33:

Kunde inte bestämma mig för tråden "Skitsaker jag irriterar mig på" eller "Idag är jag glad för", så det blev här.

Kl09 imorse ringer man SAS, väntar 30 minuter med meddelandet "du vet väl att du kan boka alla resor med Star Alliance online osv +" Till slut svarar en mumlande norsk, kollar vad jag vill boka. Finns inte, du kan åka GOT-ARN-.... Nej, jag sa ju CPH. Finns inte enligt honom, jag ser dem online säger jag. Lägger till att eftersom du inte klarar detta får jag ringa in igen.

Dag full av möten så nytt samtal när jag kom hem, nya 30 minuter i kö, sedan en trevlig tjej som fattar direkt men dock måste "kolla en märklig text som jag inte har koll på..." On hold i 20 minuter, då dyker det upp en notis på telefonen.

IMG_7830.thumb.jpeg.a480c95792a8d0f012c4faf0657162d5.jpeg

Får vänta en stund till, vågar inte gå in på bokningen för man vet ju inte om allt fuckar upp då. SK IT är ju i en klass för sig...

Sedan kommer hon tillbaka och säger, Nu är du inbokad på TG951 i Business. Du kommer få tillbaka på skatterna men det fixar en annan avdelning.

Jag frågade om jag hade kunnat göra detta online som det säga i meddelandet jag hört 700ggr under min väntan. Nepp, open-jaw kräver samtal.

Medan jag skrev detta som kom Refund på 212kr och min biljett.

Skitsaker pga SAS värdelösa IT, information och talanglösa medarbetare.

Idag är jag glad för att slippa hänga 10h i Turkish Lounge samt att vissa medarbetare är trevliga och kan sitt jobb tillräckligt bra.

Nu är jag fan värd en flaska bubbel! Och så skall jag fundera på om jag skall testa Öresundståget hela vägen till Kastrup, har ju bara åkt till Falkenberg tidigare....

Tåg, CPH och TG. 
Nu är det ju bara ICA-kortet som saknas för att sy ihop ett riktigt MPR paket. Långa lårben har du, hoppas jag. 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...