rolba Inlagd Mars 30, 2022 Dela Inlagd Mars 30, 2022 Idag, igår och även nån kvart förra veckan. Försöker få till något köksliknande. Fan va sakta det går utan bra verktyg och onödig värme. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 30, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Mars 30, 2022 Förutom att ha packat order till diverse restauranger i stan, så har jag producerat 2040 st. 150 grams hamburgare......🤣 Skall frysas och skickas ut mot order till de gatukök och lunchrestauranger som vill ha kvalitet före Sibylla och Scan.... Nya jobbet bjuder verkligen på stora variationer av arbetsuppgifter men jag är inte ledsen för det....👍 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Mars 30, 2022 Dela Inlagd Mars 30, 2022 Tog farväl av min far, en 92 årig kämpe, han var den starkaste, alla i sandlådan visste det, han var den snällaste, att vara stor och stark betyder också att man har ett ansvar. Min far var just så, stor och stark men ändå så otroligt fin mot mig, min mor och alla barnbarn och barnbarnsbarn och alla runt om kring han, en del kanske var lite rädda för han, men när man väl lärde känna han fan man bara trygghet! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 31, 2022 Dela Inlagd Mars 31, 2022 Ännu en gång var man nr 1. 😎 Trots det var det ca 10 st före mig. Nåja, kom ut kl 08.50 med 2 färska körkort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 31, 2022 Dela Inlagd Mars 31, 2022 Frugan ville ha pris på att klä om några massagestolar. Slutade med att jag fick moppesadeln omklädd. 350 baht, gick på en halvtimme. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 31, 2022 Dela Inlagd Mars 31, 2022 5 minuter sedan, skrev rolba: Frugan ville ha pris på att klä om några massagestolar. Slutade med att jag fick moppesadeln omklädd. 350 baht, gick på en halvtimme. Snyggt o billigt. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 31, 2022 Dela Inlagd Mars 31, 2022 35 minuter sedan, skrev FF: Snyggt o billigt. FF Gått upp 50 baht på 4 år men man får bita ihop. Är nästan mest imponerad över att de bara kastar sig över det när man dyker in. Frågade på ett specialutförande och de gav pris 1500 baht men det skulle ta minst 4 timmar. Typ så här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 31, 2022 Dela Inlagd Mars 31, 2022 2 timmar sedan, skrev rolba: Gått upp 50 baht på 4 år men man får bita ihop. Är nästan mest imponerad över att de bara kastar sig över det när man dyker in. Frågade på ett specialutförande och de gav pris 1500 baht men det skulle ta minst 4 timmar. Typ så här. King queen dyna på moppen. Kungligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 31, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Mars 31, 2022 23 timmar sedan, skrev Stefan: Tog farväl av min far, en 92 årig kämpe, han var den starkaste, alla i sandlådan visste det, han var den snällaste, att vara stor och stark betyder också att man har ett ansvar. Min far var just så, stor och stark men ändå så otroligt fin mot mig, min mor och alla barnbarn och barnbarnsbarn och alla runt om kring han, en del kanske var lite rädda för han, men när man väl lärde känna han fan man bara trygghet! //S Beklagar sorgen min vän och mina tankar är med dig....... Jag skriver vän även om vi inte umgås och att vi bara träffats en gång (eller har det varit fler? ) men den gången som jag minns iaf gjorde ett bestående intryck på mig och därför ser jag dig som en vän...... 92 år är en respektabel ålder att nå och få gör det men å andra sidan sett "who wants to live forever"?....❤️ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 31, 2022 Dela Inlagd Mars 31, 2022 Flirtat med en random tjej på Internet.... men det måste varit ett fake konto skapat av frugan För jag fick denna bild tillbaka Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd April 1, 2022 Dela Inlagd April 1, 2022 22 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Beklagar sorgen min vän och mina tankar är med dig....... Jag skriver vän även om vi inte umgås och att vi bara träffats en gång (eller har det varit fler? ) men den gången som jag minns iaf gjorde ett bestående intryck på mig och därför ser jag dig som en vän...... 92 år är en respektabel ålder att nå och få gör det men å andra sidan sett "who wants to live forever"?....❤️ Tack, kompis! Jag har varit med om många förluster förut, men inte så här nära. Jag trodde ärligen inte att det skulle ta så hårt som det gjorde. Visst, 92 år en hög och beaktansvärd ålder. Det var inte allt för många år sedan han, med all rätt, tillrättavisade mig när vi var ute och jagade kronhjort, för att lite senare samma dag smälta för sina barnbarnsbarn. Ja, jag vet, vi fick sjukt många år tillsamman, det är få förunnat att få haft en far som min. Jag har under mina år som medlem här på MPR, och tidigare, TT, träffat så otroligt fina människor både i och i Thailand. Några är sådana människor man verkligen skulle vilja ha sig nära, du är en av dem trotts vi bara träffats TRE gånger 😉 Det finns de här på forumet jag verkligen älskar, en del saknar jag! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 1, 2022 Trådstartare Dela Inlagd April 1, 2022 30 minuter sedan, skrev Stefan: Tack, kompis! Jag har varit med om många förluster förut, men inte så här nära. Jag trodde ärligen inte att det skulle ta så hårt som det gjorde. Visst, 92 år en hög och beaktansvärd ålder. Det var inte allt för många år sedan han, med all rätt, tillrättavisade mig när vi var ute och jagade kronhjort, för att lite senare samma dag smälta för sina barnbarnsbarn. Ja, jag vet, vi fick sjukt många år tillsamman, det är få förunnat att få haft en far som min. Jag har under mina år som medlem här på MPR, och tidigare, TT, träffat så otroligt fina människor både i och i Thailand. Några är sådana människor man verkligen skulle vilja ha sig nära, du är en av dem trotts vi bara träffats TRE gånger 😉 Det finns de här på forumet jag verkligen älskar, en del saknar jag! //S Fan, var det TRE gånger?........ Vilka var de var de andra gångerna?..... Tack för att delade med dig av ovan minnen från farsgubben, det värmde......❤️ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd April 2, 2022 Dela Inlagd April 2, 2022 Gjorde en utflykt några mil norrut till Tingsryd. Testade säkerheten på lekplatsen vid campingen inför säsongen. Den höll för mig så då pallar den för alla barn i sommar. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 2, 2022 Dela Inlagd April 2, 2022 Sålt en tändkulemotor, så nu har det försvunnit 500 kg gjutjärnsskrot från gården Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd April 3, 2022 Dela Inlagd April 3, 2022 On 2022-03-31 at 19:27, skrev rolba: Frugan ville ha pris på att klä om några massagestolar. Slutade med att jag fick moppesadeln omklädd. 350 baht, gick på en halvtimme. Smart färgval 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd April 3, 2022 Dela Inlagd April 3, 2022 Tempel besök idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 3, 2022 Dela Inlagd April 3, 2022 Målat en vägg, H x B 2,40 x 2,50 Blev nöjd för resultatet. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 3, 2022 Dela Inlagd April 3, 2022 On 2022-03-04 at 18:40, skrev Amigo: Skickat in blanketten till Transportstyrelsen där man ogiltigförklarar högre behörigheter i körkortet. Har ingen användning, har inte rattat tunga fordon på 15 år, förnyelse kräver en läkarintyg som kostar 1 250 SEK och trots linsbyte i våras uppfyller jag inte synkraven för tung behörighet utan glasögon så det får vara nog nu. Personbil/motorcykeln klarar jag utan glasögon, och dessa klass har jag kvar Det hade du nog inte behövt, om du inte inkommer med giltigt läkarintyg så låses dina högre behörigheter automatiskt tills läkarintyg inkommer enligt den info som jag har hittade. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 3, 2022 Dela Inlagd April 3, 2022 On 2022-03-10 at 18:33, skrev Tallviking: De bilar som har klarvita blinkerglas men gula glödlampor får ofta anmärkningar. Färgen är ett tunnt lacklager gul färg på en vit glödlampa och lacken spricker och släpper/krackelerar av värmen i lampan och blir så sakta "blek" i färgen och så småningom helt vit Där är en stor fördel med moderna led-baserade blinker för dom ändrar aldrig färg Det finns orange LED-lampor att köpa som håller färgen. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 3, 2022 Dela Inlagd April 3, 2022 Gick rätt bra på Harry boy i helgen efter mitt uppehåll! 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 3, 2022 Dela Inlagd April 3, 2022 10 timmar sedan, skrev LTD: Smart färgval 👍 Senast jag fick en sadel omklädd så valde jag kritvitt och det var ok första 2 åren men nu är den ungefär lika grå som denna och betydligt sunkigare. Man lär sig så länge man lever. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 3, 2022 Dela Inlagd April 3, 2022 Inte ett uns idag, bara sovit och käkat och klappat katten, hade nog vart roligare å klappat musen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 4, 2022 Dela Inlagd April 4, 2022 Blev förlust i biljarden men det var rätt trevligt ändå 😎😜 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 5, 2022 Dela Inlagd April 5, 2022 Gjorde 90 dagars igår. Tog ca en minut i drive true. Glad I hågen parkerade jag sen moppen och gick in för att köpa en reentry utifall man ska lämna landet. Var inte alls mycket folk där och mer än hälften var ryssar. I min kö var det lugnast och jag fick nr 1 som jag ju är bortskämd med. Tog lik förbannat nästan en timme för de hade nå datastrul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 5, 2022 Dela Inlagd April 5, 2022 Satt ihop dubbelsängen, fast det gjorde jag igår redan. Den skulle ha kommit i fredags men Best/Bring man man ju lita lika mycket som Posten. (har kört för dem i c 10 år med 8 enheter, först Best trp, sen ASA trp, som blev Best så småningom) Sngen blev bra iallafall. Men känner mig blåst. 1. Beställde flytt, en etta, ca 8 kbm sa att det tar högst 3 timmar på två man, fanns hiss på avflytten, till adressen en halv trappa. Det tog 2 h 15 min varav 45 min fick gubbarna fika medan HSB öpnade 09.30. 10.15 var möbelmanget i nya lägenheten. Total arbetstid alltså 1 h 30 min. Faktura 5950 SEK varav jag betalar 3000 SEK. Får väl starta flyttfirma igen. Två man, en lätlastbil i två timmar kostar maks 1 500 SEK innan rutavdrag tycker jag. Sen hade jag betalat för säng o soffa leveransen, Best kom med en man, jag fick vara bärhjälp. Hade ju betalat för leverans hem, in i lägenheten 830 SEK för en tre kilometers sträcka. Dessutom skulle leveransen kommit i fredags, så det var tur att man hade en föraning och inte slängde gamla resårmaddrasser vid flytt. Nu skulle ja montera upp soffan, och upptäcker att en hörna är bruten. Fan måste åka å reklamera, sen får man vänta hur länge det tar för at få en ersättningssoffa? Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu