Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?


Kötthandlarn

Recommended Posts

45 minuter sedan, skrev Oskarudon:

det där med skithusstolar i Thailand är ett jvla rackel från början till slut!

 

varenda gång jag kommit upp till byn så står en 25litershink vid tronen då den har upphört att fungera av ngn outgrunelig anledning.

 

får se vad som väntar denna gång och är det som jag befarar så packar jag två st ido modell invalid med mig i resväskan nästa gång.....

 

Jag roade mig med att plocka sönder ventilerna. Den ena var helt klart utsliten pga vattenkvaliteten. Tog en bild på filtret.

20211116_200752.thumb.jpg.89b809b97433f08688120033a14d6371.jpg

 

Den andra som var äldre hade grader från tillverkningen kvar som förstört gummit. Tror att jag trots brist på verktyg lyckades få fason på den. Gummipackningen gick att pilla ut och vända så nu har jag kanske en liggandes i reserv.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2021-11-16 at 08:40, skrev rolba:

Katojerna vann den med 2-1

 

Dessa jävla katojer....🤣

Aldrig kan man känna sig säker..🤣

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte och tittade på denna skönhet i Motala idag.

Båten har legat länge i Göteborg och förfallit.

Efter ett jättejobb av några entusiaster så gick den för egen maskin till Motala i år.

Byggd 1890 av Bolinder och har kvar originalångmaskinen ännu.

Jag ska bli medlem i föreningen och försöka hjälpa dom lite ibland.

 

IMG_0569.thumb.JPG.563ddf75f5533a793420bc42f319d862.JPG

 

IMG_0567.thumb.JPG.9347673ae85ba2575bbd9d532b0aed9b.JPG

 

Under denna täckning ligger ett jätteprojekt som tydligen ska bli ett segelfartyg.

Dom har bytt ut massor med nitar denna sommar bl. a.

 

IMG_0570.thumb.JPG.1f6903a894a7a6bb6c6e236372904172.JPG

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Här låg café Down Under, @LTD

Litet trevligt ställe. Bra frukost. Var aldrig någon riktig snurr där och nu är det borta helt. Tråkigt för nu verkar den här gatan leva upp lite.

 

 

20211120_174312.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart en tradera dag att sälja allsköns bråte man samlat på sig.

Sen att jag inte orkar att köra det på blocket med alla urkorkade frågor om ditt och datt.

sen efter det ner till den lokala syltan för lite energi.

 

333E22DC-405A-4990-9BE2-4A40ADFC6F6B.thumb.jpeg.12dc4dbef5923fce43677c59a50cf2eb.jpeg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
3 timmar sedan, skrev Rillex:

Vart en tradera dag att sälja allsköns bråte man samlat på sig.

Sen att jag inte orkar att köra det på blocket med alla urkorkade frågor om ditt och datt.

sen efter det ner till den lokala syltan för lite energi.

 

333E22DC-405A-4990-9BE2-4A40ADFC6F6B.thumb.jpeg.12dc4dbef5923fce43677c59a50cf2eb.jpeg

 

 

Alla inlägg från dig (nästan alla) min vän kommer alltid besvaras med ett 💙

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Släpade ut frun efter jobbet för att testa ett nytt ställe ner efter gatan.

En fransman fick jag för mig att det är som flyttat hit från Krabi.

Bra burgare kanske något dyra.

Servicen lite halvdan men dock utmärkt att han skickade en löpare till seven när vi ville ha Leo.

20211120_212102.thumb.jpg.8256b15a59ed0cfd453bb39b6930f712.jpg

 

20211120_212619.thumb.jpg.91e1eab83e99c6a616a6d597a8d819b1.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Alla inlägg från dig (nästan alla) min vän kommer alltid besvaras med ett 💙

Det värmde ”hjärtat”.

Försöker lägga band på mig själv, eftersom jag ibland triggar igång på vissa kommentar och sånt som inte passar ens synsätt.

Då är det bäst att bara knipa igen. 
önskar dig en trevlig lördag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en bike som varit lite småseg vid sakta gasökning. Hällde i några droppar av den här I tanken. Blev en märkbar skillnad efter bara ett par mil.

20211121_140023.thumb.jpg.48315e84863fd33139389b8716d1eab5.jpg

Viagra för bensinmotorer 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Inte idag, men igår när jag var lite lätt påstruken......:giggle:

Varför kan jag inte låta bli att beställa köksredskap trots att jag redan "har allt".......:rotfl:

image.png.b892250b04cc27b86f86fcb34b439a08.png

Skulle kanske ha ett tangentbordslås mot Klarna.......:rotfl: 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Inte idag, men igår när jag var lite lätt påstruken......:giggle:

Varför kan jag inte låta bli att beställa köksredskap trots att jag redan "har allt".......:rotfl:

image.png.b892250b04cc27b86f86fcb34b439a08.png

Skulle kanske ha ett tangentbordslås mot Klarna.......:rotfl: 

 

De där skall visst vara grymt bra!

Lite sugen själv, men vi har allt och en del extra...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Inte idag, men igår när jag var lite lätt påstruken......:giggle:

Varför kan jag inte låta bli att beställa köksredskap trots att jag redan "har allt".......:rotfl:

image.png.b892250b04cc27b86f86fcb34b439a08.png

Skulle kanske ha ett tangentbordslås mot Klarna.......:rotfl: 

 

Känner igen det där 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Inte idag, men igår när jag var lite lätt påstruken......:giggle:

Varför kan jag inte låta bli att beställa köksredskap trots att jag redan "har allt".......:rotfl:

image.png.b892250b04cc27b86f86fcb34b439a08.png

Skulle kanske ha ett tangentbordslås mot Klarna.......:rotfl: 

 

 

2 timmar sedan, skrev Tommy:

De där skall visst vara grymt bra!

Lite sugen själv, men vi har allt och en del extra...

 

 

MVH

 

1 timme sedan, skrev wavis:

Känner igen det där 😁


 

Man skall inte titta på tv-shoppen när man är full eller bakfull

 

visa mig ett seriöst test av dessa onyx produkter

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Varit på Expo 2020, Sveriges paviljong var inte så spännande... ett gäng stockar nedtryckta i marken

 

IMG_20211122_115244.thumb.jpg.d06f2cf8775d821e215713b211403508.jpg

 

IMG_20211122_121341.thumb.jpg.89071368e575c2fc949ad781d6112866.jpg

 

Men Ikea Cafe levererade iaf köttbullar

 

259520322_5218640671486157_716947974084111726_n.thumb.jpg.f9b0021d70b60adb0e8278f67d8fad09.jpg

 

 

Rysslands paviljong var klart godkänd

 

IMG_20211122_123609.thumb.jpg.1c6eef6b3aa63cefb008b65f6f685822.jpg

 

IMG_20211122_123954.thumb.jpg.0bc50c60b69130a3025355a7b21240bd.jpg

 

Fick besöka Thailand också och deras paviljong var också klart godkänd!

 

IMG_20211122_145449.thumb.jpg.c0961f7b3eb3bdf58d78d187aa82ea70.jpg

 

IMG_20211122_145534.thumb.jpg.011722835c54ef7bcfac90525d41fe3b.jpg

 

IMG_20211122_145925.thumb.jpg.8a3c375212027309cedaa1e73b8059dc.jpg

 

 

Jäkligt alkofritt men iaf Tjeckien levererade på slutet

 

IMG_20211122_141146.thumb.jpg.28d3b97f9a4022158097fad739d4ca4c.jpg

 

 

Ändrades av L64

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tränat igen trots att lusten inte var speciellt stor.
Tempen har fallit här och man stannar gärna hemma, men det är bara att bita ihop!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte idag, igår. Blev en hel del öl så blåsan behövde tömmas ett par gånger.

Unisex på detta ställe. 

Vid första besöket är jag 100% säker på att det var en ladyboy före mig.

Ringen var dock nerfälld när det blev min tur.

Andra besöket, 100% säker på att det var en äkta dam före mig men ringen uppfälld när jag klev in.

Vart är världen på väg? 

20211122_205339.thumb.jpg.40763328bf4932b449dff9b24b06563b.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag överraskade jag mig själv med att åka till stranden. 

 

IMG_20211123_121455_edit_21260222189463.thumb.jpg.4b706ca10801fa1ad4a451427a59d8a1.jpg

 

IMG_20211123_121242_edit_21236085110300.jpg.a77828251ba9a6185da446e63cf4a925.jpg

 

Sen käkade jag löksoppa vilket jag inte tål

 

IMG_20211123_135551_edit_14495677602995.thumb.jpg.4b74bf09a5b9aae113051f05567efb3e.jpg

 

I taxin hem gick det inte att undvika A380 eller lyktstolpar 

 

IMG_20211123_144349_1_edit_13635987435418.thumb.jpg.d290de49c80ce23b3e6456ef30de7c39.jpg

 

Tar farväl av solen på ett par 3 veckor

 

IMG_20211123_165459_edit_17866205463939.thumb.jpg.cb9d137007dfb22da7ec214efda28593.jpg

 

Hänvisar ryskorna var toaletten finns

 

IMG_20211123_172145_edit_19578925798053.thumb.jpg.aa5589b3ca578c12605c74844049ffeb.jpg

 

Och kollar ställningen av mest sålda groggar denna kväll

 

IMG_20211123_174555_edit_20248995883888.thumb.jpg.97ffe51154ea3db8909018ec442fad40.jpg

 

 

 

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2021-11-21 at 23:27, skrev Enis:

 

 


 

Man skall inte titta på tv-shoppen när man är full eller bakfull

 

visa mig ett seriöst test av dessa onyx produkter

 

enis

 

Jag tittade inte på TV-Shop utan Googlade på "bästa belagda grytan" och då kom denna upp som förslag......

Först via "annonser" och de är väl sponsrade tror jag men sedan sökte jag vidare via olika sajter som sammanställer olika tester av alla de slag...

På dessa (B.l.a. Trustpilot), så fick Onyx genomgående bra recensioner, så jag tänkte: Varför inte......:thumbsup:

Kan ju bli bra eller anus men det är ju inte första gången man blivit "rövkn***ad, (bildligt talat alltså :rotfl:) av produkter som är bra mycket mer kända än Onyx (Hackman, Tefal m.m.)......🤬

 

Så idag ankom den till en turklivs nära mig.......:giggle:

Om den är värdelös, så är det iaf ganska så kaxigt av dem att skicka med en stålullsboll bara för att bevisa sin poäng....🤣

20211123_204326.thumb.jpg.f7c74b436be841fad4f0c317dceac60a.jpg

 

Vi får väl se vad det lider om det var ett bra köp eller inte...

Storleken var dock helt perfekt enligt det önskemålet jag hade...😁

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fått hem en ny familjemedlem, junior är så pass gammal nu att han förstår ansvaret.

Gissar att det ändå blir jag som får det stora nöjet att gå ut med jycken när det är minus 20, fördelen med en sån här liten ras är att de inte gillar att frysa heller.

41126994-51A3-40C6-A4AA-BFFF65AB7CB2.thumb.jpeg.d3bd9c2ecd2c9a216d6dcc48d6e7433b.jpegC5E66630-50C9-443A-8BC2-8462C01201EC.thumb.jpeg.dbf34069f04adc788161c7da4a644119.jpegF839754A-463C-4454-91B1-3BF2694881CA.thumb.jpeg.3879251d80b2ddf6b1e19c9e93941528.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Tong jai:

Fått hem en ny familjemedlem, junior är så pass gammal nu att han förstår ansvaret.

Gissar att det ändå blir jag som får det stora nöjet att gå ut med jycken när det är minus 20, fördelen med en sån här liten ras är att de inte gillar att frysa heller.

41126994-51A3-40C6-A4AA-BFFF65AB7CB2.thumb.jpeg.d3bd9c2ecd2c9a216d6dcc48d6e7433b.jpegC5E66630-50C9-443A-8BC2-8462C01201EC.thumb.jpeg.dbf34069f04adc788161c7da4a644119.jpegF839754A-463C-4454-91B1-3BF2694881CA.thumb.jpeg.3879251d80b2ddf6b1e19c9e93941528.jpeg

Vad kostar en sådan vovve och vad heter rasen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...