andrejsdenruskige Inlagd December 26, 2020 Dela Inlagd December 26, 2020 On 2020-12-25 at 00:57, skrev IsaanWarrior: Druckit glögg & slagit på ungar & fru ☺️. Näföfan...ätit & druckit gott och myst när jag kollat när dom öppnat paket & deras önskemål slagit in ❤ Plåster, gasbinda och smärtstillande i paketen även detta år? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 26, 2020 Dela Inlagd December 26, 2020 Utflykt till en loppis som låg i ett gammalt mysigt kapell på landet! Och nu är tjejerna och botaniserar i fina möbelaffären medans jag har lite egentid i bilen.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 Hua....! Vilken dröm jag hade inatt. Det var en MPR träff i en stor lada ute på landet ( tur var väl kanske det ) Jag skall inte dra in några nick, från drömmen, men jösses vilken cirkus. Får Neriketräffen då herr Chang blödde ordentligt, att plötsligt likna vilan efter mellis på förskolan. Sedan blev det frukost här. Satt med dottern framför TVn. Eftersom jag vet att hon ibland har svårt för att öppna kapsyler, så skakade jag hennes drickyoghurt ( jag trodde hon såg detta ) och tog bort kapsylen. Efter en stund höjde hon yoghurten och skakade för kung och fosterland. Resultat? Yoghurt på soffa, fåtölj, kläder, filt osv.... Nu pågår stora tvätten. Hade tänkt pyssla med bilen idag, men det slutar nog med att fläktremmen trasslar in sig i avgassystemet, så jag tror jag tar mig en lutare istället. Just det, bildtråd, får bli på den nu helt tomma flaskan...då jag inte fick ta någon bild på arg dotter... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 Ska fixa lite ventilation till min induktionshäll. Den har det lite instängt, en ugn under den dessutom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 Blivit bönhörd. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 37 minuter sedan, skrev Fritz: Blivit bönhörd. För att snön har kommit eller för att snöskottaren kommit? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 2 minuter sedan, skrev rolba: För att snön har kommit eller för att snöskottaren kommit? Knäppgök ! Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 4 minuter sedan, skrev Fritz: Knäppgök ! Tja, vi har ingen snö här och inget jag saknar men många blir bönhörda om det skulle komma en decimeter. Blir ju lite ljusare då. Just nu, 3 grader och dis. Har kommit ett par regndroppar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 Blev en tur till Valdemarsvik och Fyrudden. Inte mycket folk i skärgården så här års men det har sin tjusning trots det grå vädret. Idas på Udden i Fyrudden ska få ny krögare och det är inte en dag för tidigt. När man sitter på balkongen så har man i sommartid en fantastisk utsikt över havet och folklivet. Valdemarsvik har en träbåtsförening där medlemmarna har många riktigt fina båtar. På sommaren så är det nästan fullt med fina träbåtar. Farmors hus ser ut att behöva lite kärlek och omsorg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 On 2020-12-24 at 21:05, skrev Enis: Årets Julklapp Skall bli farfar igen till sommaren / Enis @rolba och @Peolito kan lugna er med att det är sonen som skall bli far.... Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheProdigy Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 Har haft en del intressant diskussion de senaste dagarna med en medlem här på mpr. Ser fram emot nästa år. Förhoppningsvis gör livet en parabolic curve uppåt efter detta... Nongprue ligger ganska öde nu. De enda som är ute o härjar i Pattaya är gubbarna på Soi Buakaos budgetställen. Men det är inget för mig. Intar en khaopat koong och servitrisen är söt men rätt så lång och har stora händer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 31 minuter sedan, skrev Enis: @rolba och @Peolito kan lugna er med att det är sonen som skall bli far.... Enis Ja, det är väl en förutsättning för att bli farfar.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 På tal o snö å kallt!https://svenska.yle.fi/artikel/2020/12/26/mer-an-40-minusgrader-i-lappland-pa-lordagskvallen Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 Inventering av vedförrådet. Saldot har varit konstant sedan 2014 men nu är det nära konkurs. Räcker ca 6 veckor med nuvarande förbrukning. Jag har ju ett par kubik emballagevirke som får stryka på foten i värsta fall men förhoppningsvis har jag tagit mig till Thailand innan veden tar slut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 27, 2020 Dela Inlagd December 27, 2020 2 timmar sedan, skrev rolba: Inventering av vedförrådet. Saldot har varit konstant sedan 2014 men nu är det nära konkurs. Räcker ca 6 veckor med nuvarande förbrukning. Jag har ju ett par kubik emballagevirke som får stryka på foten i värsta fall men förhoppningsvis har jag tagit mig till Thailand innan veden tar slut. Undra på att Grönlands isen smälter! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 28, 2020 Dela Inlagd December 28, 2020 Toppat upp förrådet av nyårsbubbel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 28, 2020 Dela Inlagd December 28, 2020 59 minuter sedan, skrev rolba: Toppat upp förrådet av nyårsbubbel. 12,64 var länge sedan jag köpte! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 28, 2020 Dela Inlagd December 28, 2020 Men dottern är stolt! F i allt på hennes betyg i grundskolan! Och bara 107 timmars frånvaro! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 28, 2020 Dela Inlagd December 28, 2020 3 timmar sedan, skrev audirs2: 12,64 var länge sedan jag köpte! Lite trådig men räcker länge.🤣🤣🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 30, 2020 Dela Inlagd December 30, 2020 On 2020-12-28 at 21:44, skrev audirs2: Men dottern är stolt! F i allt på hennes betyg i grundskolan! Och bara 107 timmars frånvaro! Hoppas hon kan svetsa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 30, 2020 Dela Inlagd December 30, 2020 26 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Hoppas hon kan svetsa Hon skall gå en polsk kurs! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Januari 3, 2021 Dela Inlagd Januari 3, 2021 Hej Väl hemma från en liten tur med MC:n och Leo, det blev Bangkok - Saraburi - Petchabun -Loei - Udon Thani - Sawang Daen Din - Sakhon Nakhon - Mukdahan - Amnat Charoen - Ubon Ratchathani - Surin - Buri Ram - Nakhon Ratchasima - Khao Yai - Bangkok. Så idag skulle man haft en trevlig dag och kört på Thailand Circuit Nakhornchaisri, dock efter lite diskuterande så tog vi beslutet att ställa med tanke på "check points" för Covid-19 på vägen dit och hem. Så blev istället en liten tur inom Bangkok kommunen.. Med 24 motorcyklar.. ute på risfälten i norra Bangkok. Resan gick från Bang Kapi där alla samlades, och sedan till Montreux café and farm där vi åt frukost och diskuterade livets väsentligheter. Sen åkte vi och köpte en hoj till Leo. Note. NEJ, han får inte köra på vanlig väg med denna, men kommer att köra på RC Club i Min Buri och då Gymkhana, och vad är Gymkhana? Så lägger med en YouTube för alla vetgiriga. Ha en Kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 3, 2021 Dela Inlagd Januari 3, 2021 Nu är det kris på riktigt. Börjat nagga på sista vedtraven. Om ca en månad är det nog kört. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 3, 2021 Dela Inlagd Januari 3, 2021 1 timme sedan, skrev stjp8729: Hej Väl hemma från en liten tur med MC:n och Leo, det blev Bangkok - Saraburi - Petchabun -Loei - Udon Thani - Sawang Daen Din - Sakhon Nakhon - Mukdahan - Amnat Charoen - Ubon Ratchathani - Surin - Buri Ram - Nakhon Ratchasima - Khao Yai - Bangkok. Så idag skulle man haft en trevlig dag och kört på Thailand Circuit Nakhornchaisri, dock efter lite diskuterande så tog vi beslutet att ställa med tanke på "check points" för Covid-19 på vägen dit och hem. Så blev istället en liten tur inom Bangkok kommunen.. Med 24 motorcyklar.. ute på risfälten i norra Bangkok. Resan gick från Bang Kapi där alla samlades, och sedan till Montreux café and farm där vi åt frukost och diskuterade livets väsentligheter. Sen åkte vi och köpte en hoj till Leo. Note. NEJ, han får inte köra på vanlig väg med denna, men kommer att köra på RC Club i Min Buri och då Gymkhana, och vad är Gymkhana? Så lägger med en YouTube för alla vetgiriga. Ha en Kanonbra dag! Oj vad åren går enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 3, 2021 Dela Inlagd Januari 3, 2021 Skrev en reseräkning och efterreggade lite flying blue poäng. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu