Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

Captain Morgan
1 hour ago, samet said:

Fast då har man istället haft vettigt betalt medans man jobbar och inte blivit av med hälften i skatt. 

Nog skulle han sparat lite då... eftersom man vet om att det saknas skyddsnät. Precis som för alla andra som jobbar på dessa premisser. 

Har svårt att tycka synd om människor som väljer att jobba för hög lön och låg skatt, när de senare grinar om att de inte får a-kassa eller stöd från Sverige. 

Betalar man inget, skall man heller inget få!

Ingen grinar. Vi som lämnade Sverige för många år sedan hjälper naturligtvis varandra med tips och jobb om vi kan.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Lååång text om ingenting egentligen.....😉

Har inte gjort mycket egentligen.....

Hade hoppats på lite kajakvänligt väder men det sket sig givetvis eftersom man är ledig......😠

Tog mig en liten biltur och hamnade på Kvibergs överskottslager, som trots namnet numera ligger i Säve på Hisingen istället för tidigare, då det låg utanför LV6, just i Kviberg....

Nåväl, man tog sig en liten vandring i lokalerna som är fyllda av diverse överskott (speciellt från diverse myndigheter).....

Fantastiskt att det fortfarande finns helt oanvända M59-byxor från försvaret som säljs ut......

Har ju haft min jakt under ett tag på att hitta den perfekta ersättaren till min gamla Diadora dufflebag från tidigt 90-tal som har tjänat mig väl men som numera är uttjänad....

Skrivit tidigare om ersättare men i grund och botten har jag inte varit 100 nöjd med de inköpen man gjort...

Idag, så hände det dock.....

Helt perfekt duffle med både handtag för handbärande och remmar för att kunna bära på ryggen, samt många utanpåliggande fack som jag saknat då jag tidigare har försökt hitta en ersättare....👏

Dessutom hittade jag en go luvtröja till ett förmånligt pris.....

Det blev alltså ett bra inköp i patriotisk anda......🙏

IMG_20201003_180119.thumb.jpg.984ab2937c5f62eaee42765cfdf7dda5.jpg

IMG_20201003_180249.thumb.jpg.252bf381898084ab72280089c4b6ef8b.jpg

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Frugan sålde svart trumpetsvamp som hon plockade i veckan för 400 Kr/kg idag 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Så hon bjuder på groggen nästa gång vi träffas??.......;)  :rotfl:

Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

20kg eller 20g

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Enis:

20kg eller 20g

enis

Hon hade en 10 liters hink med svart trumpetsvamp så det var nog mindre än 20 kg men mer än 20 gram.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

On 2020-08-17 at 17:00, skrev Kötthandlarn:

Hallå min käre vän och sanningssägare........💙

Anledningen till att jag ville testa ett sådant här täcke är för att jag rör mig väldigt mycket under natten och har därmed en väldigt orolig sömn.....

Detta täcke sägs att det skall motverka detta.......

Ville testa ngt nytt men just nu så är det närmare 30 grader i Göteborg och då blir det för varmt att ha ett täcke på sig (även ett vanligt täcke är för varmt just nu).........

Själv har jag varken fru eller flickvän men om jag hade haft det, så hade hon ändå inte fått klänga på mig i den värmen som är nu.......:giggle:

Sköt om dig......

Märkt någon skillnad med täcket ?

Dela på andra sajter

On 2020-10-03 at 18:50, skrev Kötthandlarn:

Lååång text om ingenting egentligen.....😉

Har inte gjort mycket egentligen.....

Hade hoppats på lite kajakvänligt väder men det sket sig givetvis eftersom man är ledig......😠

Tog mig en liten biltur och hamnade på Kvibergs överskottslager, som trots namnet numera ligger i Säve på Hisingen istället för tidigare, då det låg utanför LV6, just i Kviberg....

Nåväl, man tog sig en liten vandring i lokalerna som är fyllda av diverse överskott (speciellt från diverse myndigheter).....

Fantastiskt att det fortfarande finns helt oanvända M59-byxor från försvaret som säljs ut......

Har ju haft min jakt under ett tag på att hitta den perfekta ersättaren till min gamla Diadora dufflebag från tidigt 90-tal som har tjänat mig väl men som numera är uttjänad....

Skrivit tidigare om ersättare men i grund och botten har jag inte varit 100 nöjd med de inköpen man gjort...

Idag, så hände det dock.....

Helt perfekt duffle med både handtag för handbärande och remmar för att kunna bära på ryggen, samt många utanpåliggande fack som jag saknat då jag tidigare har försökt hitta en ersättare....👏

Dessutom hittade jag en go luvtröja till ett förmånligt pris.....

Det blev alltså ett bra inköp i patriotisk anda......🙏

IMG_20201003_180119.thumb.jpg.984ab2937c5f62eaee42765cfdf7dda5.jpg

IMG_20201003_180249.thumb.jpg.252bf381898084ab72280089c4b6ef8b.jpg

Den väskan ser precis ut som den jag har, ingen officiell försvarsmakts-väska, men jag fick den som present av försvaret för säkert 17-18 år sedan.

Bagen har nog gjort 20 resor ToR till Thailand, grymt bra och väger ca 1 Kg bara, så man kan lasta några kilon extra mot om man använder en lika rymlig resväska!

Se bara till att packa in alla handtag och remmar i kardborre-fickorna, annars blir de sura vid incheckningen (de kan fastna i transportbältena).

Vad fick du ge?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2020-10-04 at 06:37, skrev goli006:

Märkt någon skillnad med täcket ?

Nä, inget speciellt ännu........

Enligt tillverkarna, så skulle jag behöva ett tyngre täck för att det skall vara optimalt.........

Jag också väldigt varmblodig och blir lätt svettig när det är för varmt och detta kan också spela in eftersom det inte är speciellt luftigt med ett tyngdtäcke.......

Har börjat köra med öppet fönster för att få ner temperaturen och sedan får vi se efter lite mer test.......

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev Tommy:

Den väskan ser precis ut som den jag har, ingen officiell försvarsmakts-väska, men jag fick den som present av försvaret för säkert 17-18 år sedan.

Bagen har nog gjort 20 resor ToR till Thailand, grymt bra och väger ca 1 Kg bara, så man kan lasta några kilon extra mot om man använder en lika rymlig resväska!

Se bara till att packa in alla handtag och remmar i kardborre-fickorna, annars blir de sura vid incheckningen (de kan fastna i transportbältena).

Vad fick du ge?

MVH

799:- och det tycker jag nog den är värd......

Kvalitet rakt igenom verkar det som, med starka sömmar och dragkedjorna verkar vara som hämtade från M90 original.......

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kötthandlarn:

799:- och det tycker jag nog den är värd......

Kvalitet rakt igenom verkar det som, med starka sömmar och dragkedjorna verkar vara som hämtade från M90 original.......

Den jag har är definitivt värd det, får se om jag investerar i en till!

Minns inte "Märket" men tror det är från Sverige.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

Den jag har är definitivt värd det, får se om jag investerar i en till!

Minns inte "Märket" men tror det är från Sverige.

MVH

Vi i Hemvärnet hade kängor från Indien, höll inte länge! Detta var runt 1998 ca!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Har fösökt nu i två dar att bära ut allt frå garaget och " snickarboa" Förstädning och sortering av verktyg och andra saker, skulle tittat på

vädret först, rengnar som f-n och blåser så även under carporten blir

allt blött. Får mycket att göra i vinter, just nu, två båtmotorer, fyra mopeder varav en packmoppe, 5 st motorsågar, tre gräsklippare och det är nog bara början. även Lambrettan och några till som är mina egna

Det blir bra när det förmodligen inte blir nån Thairesa i feb, synd. Regnet

är bra för grundvattnet när man har egen brunn 😊

Ändrades av Boa52
Dela på andra sajter

Idag tog vi oss en utflykt till favoritdottern, hon hade glömt lite grejer, vi tog även med hemmamekad lingonsylt och jordgubbssylt torkade trattisar, fina Aroma äpplen och några timers till lampor..

DSC_1810.thumb.JPG.c23fbd7829793d9340175eed359e8e29.JPG

Och eftersom vi hade två stekgrytor fick hon den gamla Husqvarnan..

DSC_1811.thumb.JPG.aff16c99ab580fb57e02e26d0d73b26d.JPG

Åsså serverades det gofika, smörgåstårta och latte från nya kaffemaskinen.. Fantastiskt gott och trevligt! 💕

DSC_1812.thumb.JPG.bff0b76975c7ac4e0ece544877737019.JPG

DSC_1813.thumb.JPG.33642575bd82c0266315e77a9e6bdc74.JPG

Sen var det dags att åka hem till jämmer och elände igen.. 😀

Dela på andra sajter

Hej :)

Idag har spenderat dagen med att köra på bana på Kaeng Krachan Circuit.

20201010_095310.thumb.jpg.2f36a6d6ac2275459e2f47b8401591f9.jpg

Idag av alla dagar har det regnat som bara den.

20201010_100116.thumb.jpg.caa3a396b2ce4e91ad73a5b16c3326d2.jpg

Tomt på banan, då det regnar så in i helvete.

20201010_123500.thumb.jpg.fe56852561a90d26f1e5e5f9d51c94f0.jpg

Här blinkade det bra för anti-spinn lampan, noterade att blinkade då hastighetsmätaren visade 173 Km/h. Man känner sig som 18 år och odödlig.

1602308501306.thumb.jpg.eeecf5d53e7fb8e30ce42e439a1535ac.jpg

Snälla släpp ut mig..

Det går inte fort idag.. Åtta personer överskattade sin förmåga idag, så ambulansen fick jobba för sin lön.

1602320183375.thumb.jpg.85505feb73ab0bfb9f830421e26baef8.jpg

Efter en dags körning i regn, var jag väl värd några stereo öl.

Trots regnat så in i helsike kom cirka 60 - 70 personer och körde, väntar bara på nästa event på Bira circut eller Buri Ram, Kaeng Krachan Circuit är redan bokat till 19 december. Enduro om två veckor..

Ha en kanonbra dag.

:wai:

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Så, Kötthandlaren har varit ute och kollat runt efter en ny mobil........

Det är en jäkla djungel måste jag påstå.....🤬

Vad skall man ha?

Min nuvarande Huawei Y6 II tappade batterikraft kraftigt det senaste men det fick jag höra av en vän, som är lite utav en självutnämnd expert på Huawei, att de gjorde en felaktig uppdatering som resulterade i att ngt i bakgrunden fick en onödigt stor påverkan på batteritiden..........

Det skulle tydligen rättas till snarast och tydligen har det blivit så, då batteritiden ser mycket bättre ut nu........

Dock tycker jag att den hade för dålig kapacitet redan från början.......

Jag är inte intresserad av modeller av flera märken när det kommer till priser över 3000-4000 SEK (för mig är det inte värt det).......

Är sparsamt ute på diverse sociala medier (typ bara det trevliga packet på MPR :giggle:)......

Läser nyheterna på diverse tidningssiter (och skickar ett och annat "dickpick" till random mottagare :ironi:), samt att jag gör de vanliga betalningarna via banken på de räkningarna jag har........

Gillar bra batteritid och skulle vilja ha en bra kamera också.........

Kan detta vara ngt?

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/197976/motorola-moto-g9-plus-smartphone-navy-blue

Ajjjjjjjjjfååååån går bort givetvis........:rotfl:

Nu har man nog startat en diskussion som är precis lika viktig och engagerande som om vilka vindrutetorkare man skall ha (jag röstar på Biltema givetvis👍).........

Så alla ni självutnämnda experter och som förmodligen ingår i hjärntrusten i Sverige:

Ge mig ett råd.......💙

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Vad skall man ha?

Min nuvarande Huawei Y6 II tappade batterikraft kraftigt det senaste men det fick jag höra av en vän, som är lite utav en självutnämnd expert på Huawei, att de gjorde en felaktig uppdatering som resulterade i att ngt i bakgrunden fick en onödigt stor påverkan på batteritiden..........

Det skulle tydligen rättas till snarast och tydligen har det blivit så, då batteritiden ser mycket bättre ut nu........

Jag är inte intresserad av modeller av flera märken när det kommer till priser över 3000-4000 SEK (för mig är det inte värt det).......

Är sparsamt ute på diverse sociala medier (typ bara det trevliga packet på MPR :giggle:)......

Läser nyheterna på diverse tidningssiter (och skickar ett och annat "dickpick" till random mottagare :ironi:), samt att jag gör de vanliga betalningarna via banken på de räkningarna jag har........

Kan detta vara ngt?

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/197976/motorola-moto-g9-plus-smartphone-navy-blue

Nu har man nog startat en diskussion som är precis lika viktig och engagerande som om vilka vindrutetorkare man skall ha (jag röstar på Biltema givetvis👍).........

Så alla ni självutnämnda experter och som förmodligen ingår i hjärntrusten i Sverige:

Ge mig ett råd.......💙

Jag rekar Samsung A71. Billig (ca 4000 sek) och allt du behöver. Bra kamera och hyfsad processorkraft.

Men jag är Samsungare, finns säkert många liknande i det här prissegmentet.

Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Vad skall man ha?

Kan detta vara ngt?

Ge mig ett råd.......💙

Dottern min lyckades tappa sin Moto G8 Plus i vatten för nån vecka sedan... Den var försäkrad!

Fick meddelande om att "Tyvärr har Elgiganten sålt slut på G8, kan ni tänka er att ta en G9 plus istället?"

En snabb Googling gjorde att jag svarade "Visst".

Vår familj har använt Moto G-serien sedan G2, och de är riktigt prisvärda!

Läs lite recensioner, och köp sedan en G9 Plus, grym lur för pengarna med bra batteri tid verkar det som!

Har dotterns nya i oöppnad låda framför mig, hämtade den nyss, och funderar starkt på att sno den åt mej själv, och låta henne ta över min G8 Plus, som är alldeles utmärkt!

Det som får mej att tveka är strulet med att starta upp Bank ID, Swish och lite andra appar, inget svårt, bara irriterande.

Jasmine använder mobilen till 99% på Youtube, och det krävs ingen topp-mobil för det...

MVH 

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
41 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag rekar Samsung A71. Billig (ca 4000 sek) och allt du behöver. Bra kamera och hyfsad processorkraft.

Men jag är Samsungare, finns säkert många liknande i det här prissegmentet.

Mmmmm, kollat på den också men jag är lite skeptisk mot Samsung, då jag haft den på jobbet ett bra tag......

Inget fel på telefonen i sig, utan det känns mest som man binder sig hos Samsung och det verkar som det finns mycket saker som man inte kan undkomma i diverse appar e.t.c, som man inte vill ha......

Men jag kan ju ha fel givetvis (vilket händer allt som oftast :rotfl:)

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Mmmmm, kollat på den också men jag är lite skeptisk mot Samsung, då jag haft den på jobbet ett bra tag......

Inget fel på telefonen i sig, utan det känns mest som man binder sig hos Samsung och det verkar som det finns mycket saker som man inte kan undkomma i diverse appar e.t.c, som man inte vill ha......

Men jag kan ju ha fel givetvis (vilket händer allt som oftast :rotfl:)

Köpte en sådan A41:a nyligen till syrran (nästan sprillans ny på Tradera för 1800 kr) och hon är supernöjd med den

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Checkat in på hotellet i Stockholmo.

Provade Scandic park denna gång pga närheten till thai ambassaden. Junior måste naturligtvis provligga bäddsoffan. Helt ok.2D7723F5-BC5B-4877-BE60-1C991F1DA90E.thumb.jpeg.5120be892a836d6c51f5eaf3c4c07e17.jpeg8CD33A6C-7E90-4EF3-8377-5266997C2B19.thumb.jpeg.d97fb6e136c332dcf8534a7ba94dfcd5.jpeg

Dela på andra sajter

On 2020-10-10 at 20:26, skrev Tallviking:

Köpte en sådan A41:a nyligen till syrran (nästan sprillans ny på Tradera för 1800 kr) och hon är supernöjd med den

Köpte min första Tecnophone 1990 och då var jag supernöjd!:lipa:  Den gick lös på ca 30,000.-! Fan vad åren går!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...