Mr Ning Ning Inlagd September 23, 2020 Dela Inlagd September 23, 2020 Ett jobbigt tandläkarbesök idag. 1tim och 40min i stolen för en rotfyllning. Det är en del i det stora tandjobb som ska göras. Gick till apoteket och hämtade div piller jag behöver. Så inget båtjobb idag,,,men imorron.. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 23, 2020 Dela Inlagd September 23, 2020 Haft finbesök på en gofika idag,ellim med fru.Har tyvärr ingen bild men tror ellim lägger in en snart. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd September 23, 2020 Dela Inlagd September 23, 2020 Fick en massa sill i sundet för nån vecka sen . Rökt o stekt , Men i kväll mixade jag till kräftströmming , Blev över förväntan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 23, 2020 Dela Inlagd September 23, 2020 3 timmar sedan, skrev måne: Haft finbesök på en gofika idag,ellim med fru.Har tyvärr ingen bild men tror ellim lägger in en snart. Ja käre vän här sitter jag med hjärtklappning fortfarande efter kaffet, men det var det värt... ❤️ Idag blev det en gofika hos två av våra bästa vänner som firade bröllopsdag nyligen.. 💕🇸🇪 🌹 🇹🇭 En chilibuske smäller högre till en thaitjej än blomster..😉🙏 Kaffe med tårta och en mysig stund tillsammans med vänner sen lång tid tillbaka.. Underbart, Tack för att vi finns! ❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 23, 2020 Dela Inlagd September 23, 2020 2 timmar sedan, skrev wavis: Fick en massa sill i sundet för nån vecka sen . Rökt o stekt , Men i kväll mixade jag till kräftströmming , Blev över förväntan. Kräftströmming är ju så jäkla gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 24, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 24, 2020 19 timmar sedan, skrev ellim63: Ja käre vän här sitter jag med hjärtklappning fortfarande efter kaffet, men det var det värt... ❤️ Idag blev det en gofika hos två av våra bästa vänner som firade bröllopsdag nyligen.. 💕🇸🇪 🌹 🇹🇭 En chilibuske smäller högre till en thaitjej än blomster..😉🙏 Kaffe med tårta och en mysig stund tillsammans med vänner sen lång tid tillbaka.. Underbart, Tack för att vi finns! ❤️ Fina Måne.......👍 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 25, 2020 Dela Inlagd September 25, 2020 Haft frigång och träffat medfångar från block C Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd September 25, 2020 Dela Inlagd September 25, 2020 On 2020-09-23 at 02:38, skrev navion hispania: Sänder en nybakad styrman på lite skit jobb. Nya ringar/foder lägen monterade. Va fan har en styrman i maskin att gora, han kan inte va klok i skallen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 25, 2020 Dela Inlagd September 25, 2020 33 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner: Va fan har en styrman i maskin att gora, han kan inte va klok i skallen Jobbar sig upp från båtten!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 25, 2020 Dela Inlagd September 25, 2020 58 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner: Va fan har en styrman i maskin att gora, han kan inte va klok i skallen Förr fanns det överstyrman och andrestyrman numera finns det tydligen även en understyrman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 25, 2020 Dela Inlagd September 25, 2020 49 minuter sedan, skrev Alarik: Förr fanns det överstyrman och andrestyrman numera finns det tydligen även en understyrman Även kallad "Kölsvinet" Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 25, 2020 Dela Inlagd September 25, 2020 Gått i Arnolds fotspår “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd September 26, 2020 Dela Inlagd September 26, 2020 On 2020-09-25 at 08:13, skrev Scandinaviancorner: Va fan har en styrman i maskin att gora, han kan inte va klok i skallen Tuffa tider för nautiker i shipping så då blir det att ta lite skit jobb. Duktig kille som inte är rädd för lite skit jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd September 26, 2020 Dela Inlagd September 26, 2020 1 minut sedan, skrev navion hispania: Tuffa tider för nautiker i shipping så då blir det att ta lite skit jobb. Duktig kille som inte är rädd för lite skit jobb. Idag får han vara kapten och köra lite bogserbåt och assistera östrand till kaj Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 26, 2020 Dela Inlagd September 26, 2020 Packat upp färsk torskrygg och tailfile. Fiskat i torsdags vid Nordkap och levererat idag. Färskare kan det knappt bli 👍 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 26, 2020 Dela Inlagd September 26, 2020 20 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Packat upp färsk torskrygg och tailfile. Fiskat i torsdags vid Nordkap och levererat idag. Färskare kan det knappt bli 👍 Nordisk fisk, åkte genom Norge och Finland till Sverige! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd September 26, 2020 Dela Inlagd September 26, 2020 2 timmar sedan, skrev navion hispania: Idag får han vara kapten och köra lite bogserbåt och assistera östrand till kaj Ja det ar vall det har last till sa da ar han pa ratt platts nu da Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 26, 2020 Dela Inlagd September 26, 2020 2 timmar sedan, skrev navion hispania: Tuffa tider för nautiker i shipping så då blir det att ta lite skit jobb. Duktig kille som inte är rädd för lite skit jobb. Men var ju bra för han få vara där nere en förmiddag, då kan han ju det där också....hur svårt kan det vara, olja in-rök ut Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 26, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 26, 2020 Kanske inte just nu men det är det här man sysslar med på jobbet nu för tiden.......😡 Man står i svinkylan på en expedition och kollar när kartonger och plastbackar kommer in från packen..... När kartongen eller plastbacken har passerat en våg, så kommer det ut en etikett...... Den appliceras sedan på kartongen/plastlådan........ Det är som att hoppa nästan 20 år tillbaka i tiden för mig..... När man under så många år ha arbetat mig upp från botten till en position, då man faktiskt planerade kampanjer från Sveriges största köttföretag mot samtliga av de största matkedjorna i Sverige, så är förnedringen total......😠 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 26, 2020 Dela Inlagd September 26, 2020 Födelsedag för dotra 15 bast. Heldag med vänner. Hon var glad över presenterna. Fick önska mat.... skinkcrepes... Nu vill (den trötta) farsan bara pusta ut å se en rulle eller nått. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 27, 2020 Dela Inlagd September 27, 2020 18 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Kanske inte just nu men det är det här man sysslar med på jobbet nu för tiden.......😡 Man står i svinkylan på en expedition och kollar när kartonger och plastbackar kommer in från packen..... När kartongen eller plastbacken har passerat en våg, så kommer det ut en etikett...... Den appliceras sedan på kartongen/plastlådan........ Det är som att hoppa nästan 20 år tillbaka i tiden för mig..... När man under så många år ha arbetat mig upp från botten till en position, då man faktiskt planerade kampanjer från Sveriges största köttföretag mot samtliga av de största matkedjorna i Sverige, så är förnedringen total......😠 Men se det positiva med detta etikettklistrande, tänk gud förbjude om etiketten skulle komma upp o ner, etikettläsaren skulle ju få fnatt och skicka paketet till grisarnas förlorade land danmark och där bli en svensk delikatess. i stället för att hamna hos mygelföretaget citygross. Tjohej, jag som letade uppslag till en goo lunch här. men det blir något så gourmertaktigt som 2 stekta ägg från äggubben i Gävle/Pattis Ha det bäst Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd September 27, 2020 Dela Inlagd September 27, 2020 On 2020-09-26 at 18:02, skrev Kötthandlarn: Kanske inte just nu men det är det här man sysslar med på jobbet nu för tiden.......😡 Man står i svinkylan på en expedition och kollar när kartonger och plastbackar kommer in från packen..... När kartongen eller plastbacken har passerat en våg, så kommer det ut en etikett...... Den appliceras sedan på kartongen/plastlådan........ Det är som att hoppa nästan 20 år tillbaka i tiden för mig..... När man under så många år ha arbetat mig upp från botten till en position, då man faktiskt planerade kampanjer från Sveriges största köttföretag mot samtliga av de största matkedjorna i Sverige, så är förnedringen total......😠 Dags att byta nick till typ Kartongklistarn eller nåt då... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 28, 2020 Dela Inlagd September 28, 2020 On 2020-09-26 at 18:02, skrev Kötthandlarn: Eller "Ett i kätten" (du är ju singel). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 28, 2020 Dela Inlagd September 28, 2020 On 2020-09-26 at 18:02, skrev Kötthandlarn: Kanske inte just nu men det är det här man sysslar med på jobbet nu för tiden.......😡 Man står i svinkylan på en expedition och kollar när kartonger och plastbackar kommer in från packen..... När kartongen eller plastbacken har passerat en våg, så kommer det ut en etikett...... Den appliceras sedan på kartongen/plastlådan........ Det är som att hoppa nästan 20 år tillbaka i tiden för mig..... När man under så många år ha arbetat mig upp från botten till en position, då man faktiskt planerade kampanjer från Sveriges största köttföretag mot samtliga av de största matkedjorna i Sverige, så är förnedringen total......😠 Se det som en uppdatering. Måste ju ha koll på hela kedjan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 28, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 28, 2020 8 timmar sedan, skrev rolba: Se det som en uppdatering. Måste ju ha koll på hela kedjan. Har haft koll på hela kedjan sedan 28 år tillbaka.......... Detta var en av mina arbetsuppgifter för dryga 20 år sedan och efter att ha jobbat sig upp i hierarkin, kanske man hade hoppats på att inte studsa tillbaka till denna tiden, då det inte direkt utmanar mig på ett mentalt plan....... Men men, centralisering är tydligen viktigare än kompetens........ Jag tar ju dock ett pissjobb framför att leva på A-kassa för det är det absolut sista jag vill belasta samhället med....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu