scorpio63 Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 6 minuter sedan, skrev Tommy: Bästa specialmaskinen jag köpt, hittills, är https://www.obhnordica.se/matlagning/popcornmaskin/big-popper Dyker ofta upp på loppisar, senast betalte jag 80 kr för en i nyskick till brorsan, grymt bra popcorn blir det! Tror inte de som slänger ut dem ens har testat dem, vi har haft en i 5 år och den är fantastisk, poppar varje korn utan att bränna ett enda (om man inte gömmer att man startat den...). MVH Dom är skitbra, har slitet ut två pga plasten falerar En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 7 minuter sedan, skrev Tommy: Bästa specialmaskinen jag köpt, hittills, är https://www.obhnordica.se/matlagning/popcornmaskin/big-popper Dyker ofta upp på loppisar, senast betalte jag 80 kr för en i nyskick till brorsan, grymt bra popcorn blir det! Tror inte de som slänger ut dem ens har testat dem, vi har haft en i 5 år och den är fantastisk, poppar varje korn utan att bränna ett enda (om man inte gömmer att man startat den...). MVH Jag har också en sån. Enda problemet är att ångorna kan fukta popcornen om man använder locket som skål. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag har också en sån. Enda problemet är att ångorna kan fukta popcornen om man använder locket som skål. Menar du det lilla svarta locket? Det skall sättas dit när det har poppat färdigt, innan man vänder apparaten uppåner, tar loss plastskålen och saltar. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 Ta bort plastlocket i toppen och vänd på skiten. låt lite salt och smör glida över det hela. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 15 minuter sedan, skrev Tommy: Bästa specialmaskinen jag köpt, hittills, är https://www.obhnordica.se/matlagning/popcornmaskin/big-popper Dyker ofta upp på loppisar, senast betalte jag 80 kr för en i nyskick till brorsan, grymt bra popcorn blir det! Tror inte de som slänger ut dem ens har testat dem, vi har haft en i 5 år och den är fantastisk, poppar varje korn utan att bränna ett enda (om man inte gömmer att man startat den...). MVH Någon fritös för hemmabruk du kan rekommendera? Skall väl vara en varmluftsfritös? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 Varmlufttfritös är helt värdelöst om det ska smaka som vanligt. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 8 minuter sedan, skrev scorpio63: Ta bort plastlocket i toppen och vänd på skiten. låt lite salt och smör glida över det hela. Plast locket sätt på strax innan man vänder skiten! "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 8 minuter sedan, skrev Tommy: Menar du det lilla svarta locket? Det skall sättas dit när det har poppat färdigt, innan man vänder apparaten uppåner, tar loss plastskålen och saltar. MVH Det är det locket jag menar. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 13 minuter sedan, skrev Tommy: Menar du det lilla svarta locket? Det skall sättas dit när det har poppat färdigt, innan man vänder apparaten uppåner, tar loss plastskålen och saltar. MVH Jodå, det vet jag. Det är ändå lite ånga kvar, så jag löser det med en annan skål. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 5 minuter sedan, skrev Alarik: Någon fritös för hemmabruk du kan rekommendera? Skall väl vara en varmluftsfritös? Nix, det skall vara en olje-fritös... Kom förbi haket så kan du får en varmluftsfritös, alldeles gratis! Vi kör 2 stora fritöser (rymmer 10 liter olja) men har ett par små också. En liten som tar 2 liter olja duger för hemmabruk, men en mellanstor (4L) köpt på Rusta (Minns inte fabrikatet) är bättre! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 Mycket bättre och godare. men jag slimmar ju. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 Det är hemmets kökschef som fixar till pommes på thai-vis och det blir, så vitt jag kan bedöma, helt perfekt. Bara lite nyfiken på sådana mackapärer. OBH Nordica Pro Digital 6357 kan det då kanske vara någonting. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 1 timme sedan, skrev Enis: Min ligger på tippen.... knappt inkörd tappade kontakten med grillplåtarna och resetade sig och man skulle kallibrera å skiit... Sämsta sortens skit produkt.... fram med en skeppshults grillpanna och och fingertricket i stället alt en kötttermomenter. Enis Made in China? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 17 minuter sedan, skrev audirs2: Made in China? Nääe, polski.. 🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 31, 2020 Dela Inlagd Augusti 31, 2020 Ikväll blev det trädgårdsarbete, jäklar vad smidigt med den nyinköpta elsågen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oskarnord Inlagd September 1, 2020 Dela Inlagd September 1, 2020 8 timmar sedan, skrev Alarik: Någon fritös för hemmabruk du kan rekommendera? Skall väl vara en varmluftsfritös? Köp en Philips Airfryer är super nöjd kastade bort olje fritöserna efter jag köpt en. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 1, 2020 Dela Inlagd September 1, 2020 4 timmar sedan, skrev oskarnord: Köp en Philips Airfryer är super nöjd kastade bort olje fritöserna efter jag köpt en. Vilken modell har du erfarenhet av? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 1, 2020 Dela Inlagd September 1, 2020 Tänkte mig en lugn stund på beachen idag. Skönt, jag var ensam.....människa..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oskarnord Inlagd September 1, 2020 Dela Inlagd September 1, 2020 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev Alarik: Vilken modell har du erfarenhet av? Philips Avance Collection Airfryer XXL HD9650 Har jag hemma och i husbilen har jag Philips Avance Collection Airfryer HD9741 Frugan använder dom när hon friterar kyckling numera alldrig mer på spisen. Provade en OBH Nordica AG401DS0 Easy Fry Deluxe. Helt värdelös. pommesen var bränd i mitten och ogräddad på sidorna lämnade tillbaka den och köpte Philips ( ja jag skakade dom efter halva tiden.) Ändrades September 1, 2020 av oskarnord Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 1, 2020 Dela Inlagd September 1, 2020 (ändrad) 19 timmar sedan, skrev ellim63: Ikväll blev det trädgårdsarbete, jäklar vad smidigt med den nyinköpta elsågen! Hmm...... Ändrades September 1, 2020 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd September 1, 2020 Dela Inlagd September 1, 2020 20 timmar sedan, skrev Tommy: Bästa specialmaskinen jag köpt, hittills, är https://www.obhnordica.se/matlagning/popcornmaskin/big-popper Dyker ofta upp på loppisar, senast betalte jag 80 kr för en i nyskick till brorsan, grymt bra popcorn blir det! Tror inte de som slänger ut dem ens har testat dem, vi har haft en i 5 år och den är fantastisk, poppar varje korn utan att bränna ett enda (om man inte gömmer att man startat den...). MVH Får gå emot strömmen då, jag hade en sådan men tyckte att den var helt värdelös. Popcornen smakade ju inte något alls. Men jag kanske gjorde fel på något vis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd September 1, 2020 Dela Inlagd September 1, 2020 2 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Tänkte mig en lugn stund på beachen idag. Skönt, jag var ensam.....människa..... Va,inga solstolar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 1, 2020 Dela Inlagd September 1, 2020 10 minuter sedan, skrev kalasbullen: Får gå emot strömmen då, jag hade en sådan men tyckte att den var helt värdelös. Popcornen smakade ju inte något alls. Men jag kanske gjorde fel på något vis. Man får salta när popcornen är klara😉, ibland lyxar vi till det med lite smör tillsammans med rapsolja i popparen. Har du kvar den, så testa! "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd September 1, 2020 Dela Inlagd September 1, 2020 (ändrad) On 2020-08-21 at 19:10, skrev Tommy: Även om husdjuren är små, så är de medlemmar i familjen... Smärtsamt när de dör. Hoppas dottern kommer över förlusten! Vi är nog inne på vår femte dvärghamster, de lever i 2 år om de inte får, typ cancer... Lika tråkigt varje gång de dör. MVH Har en ganska rolig historia om just Hamstrar.. Det var några kompisar vars dotter ( typ 6-7år ) ville ha ett husdjur, vi satt och pratade om detta då dotera inte var med. Då säger pappan till frun, vi köper en hamster, dom lever inte så länge.. Så kan man ju också se på det. Ändrades September 1, 2020 av kalasbullen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd September 1, 2020 Dela Inlagd September 1, 2020 9 minuter sedan, skrev Tommy: Man får salta när popcornen är klara😉, ibland lyxar vi till det med lite smör tillsammans med rapsolja i popparen. Har du kvar den, så testa! Jag tror allt att jag saltade, om jag hittar den så får den ett nytt försök. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu