Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?


Kötthandlarn

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev KoratKalle:

Du har ju förtusan dragit kabeln snett!, har du ingen laser? :D 

Provmonterar, måste få godkänt från Somsäng först!🤣

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Just klar med 4 maskiner tvätt.

Så nu klarar jag mig några veckor igen.

Har även haft lite inventering av prylar i båtförrådet.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

0696768B-34EB-45F3-83B3-909E44780FC7.thumb.jpeg.d6528cbc26b0e5fb2f831e9494ca1a0f.jpeg

 

då har skiten smyger sig in på kontoret, tur man jobbar hemifrån och i stort sätt lever som en eremit

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

 

Sålt båt, trailer, motor och tillbehör.....

 

Köpt stort släp!

 

IMG_8036.thumb.jpg.30613b69edf287d316aa57e80b5eae5c.jpg

 

IMG_8037.thumb.jpg.25f394d0983df8a889096d52106f6f4f.jpg

 

IMG_8668.thumb.jpg.3fb29494f0e9ff3560c52da3ee9709d9.jpg

 

:-)

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varit på återbesök hos ortoped. Fem veckor till med helgips.

20200611_094452_copy_768x1024.jpg

20200611_100910_copy_768x1024.jpg

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Man kan ju inte bara köpa blomster dom ska ju planteras också.. Underbart fint blev det! 💕🇸🇪

 

DSC_1033.thumb.JPG.dae158478543494f916b4d84782131ea.JPG

 

DSC_1034.thumb.JPG.66b0ed048af45232922e7db9e6053446.JPG

 

DSC_1035.thumb.JPG.3ec4bbddf476384350ede0de55262c2c.JPG

 

DSC_1036.thumb.JPG.e7f89fe391af329ab68b65c5c41d4ea5.JPG

 

DSC_1037.thumb.JPG.3ebb9dd3e860cce6c248413d3c72eb06.JPG

 

Sen blev det en stund på uteplatsen med norra Europas godaste gravlaxröra med bröd och en sipp vitt vin.. fantastiskt gott!

 

DSC_1038.thumb.JPG.442ce1b13dcafe9301e3f835df3685a4.JPG

 

DSC_1039.thumb.JPG.b14e1160ab859752f10ad9fd0b44f338.JPG

 

Å sen gick solen ner även i kväll!

 

DSC_1041.thumb.JPG.e45307c99232c58ff902d6f5f01a15f4.JPG

 

DSC_1044.thumb.JPG.e33b10d37279e492f5c14c4a74ad8b4a.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand är solen på väg ner nu och ni borde ha ett gäng timmar kvar, men världen är ju upp och ner nuförtiden.😁

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Tog en bensträckare på väg till jobbet idag......

Magiskt......💙

IMG_20200609_045834.thumb.jpg.3913519fdddd3225471739658960c9bc.jpg

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog en sväng till Norrland ("Norrtelje") och såg att Sveriges Manhattan skall byggas precis där!

IMG_20200613_133535.jpg

IMG_20200613_133545.jpg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Städade ur en gammal låda och hittade ett foto där A1di tydligen vart cowboy i unga dar. Vem bruden framför mig är förblir ett mysterium! "Gamlingarna var min fosterföräldrar!

IMG_20200613_200402.jpg

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev en cykeltur till en streetfood festival på Lindholmen via Älvsborgsbron(12:an),ingen speciellt att ha,dock var ölen god.Drog vidare över Götaälvbron (10:an) mot Linne´gatan och John Scott,deras öl smakade bra även den.Upp på sadeln igen genom Slottskogen där vi passerade en känd mötesplats nämligen Polisvakten.Styrde sedan vidare mot Frölunda Torg och avslutade på ett lämligt ställe för en kall,det behövdes efter en tur på 25 km. Nu var det bara 100m till bostaden då leddes fordonet hem.Såg en skylt under resans gång där en MPR:are tydligen startat verksamhet :ironi: 

20200606_135056.jpg

20200613_130827.jpg

20200613_142451.jpg

20200607_122849.jpg

20200607_124254.jpg

20200613_160234.jpg

20200613_134539.jpg

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

Med en fru som kostar på sig gäller det att se till att kulorna rullar in...🤣

 

image.png.31cb3b2bf32b3b563f6739f10eca9aab.png

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en dag med bad på schemat.

junior med kompis badar, frugan tar selfisar.38EFACFC-4D01-4398-92E7-43A6306E1586.thumb.jpeg.d1cb19732e8bb7f314d89617a6360ff5.jpeg33AF21D6-37D5-41A1-9F3C-9346FC037B48.thumb.jpeg.e481c02a70f7da70f5b0f6fe18b5ef0e.jpeg73963041-1E1E-416D-9B50-2E8D66C1C879.thumb.jpeg.bc7bb4fda21f5ce795e9b59f35eb38b0.jpeg17C136B1-CCF0-4365-BA8C-A9CDD5812CD4.thumb.jpeg.b1f1aa7231283063eabca2c6e9a3acc9.jpegE20A8A79-6D3F-4C16-B0A4-57692B14AB2A.thumb.jpeg.e355b6e6d4787b29d51afeb3300c9f06.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lastat skrot idag igen.

Fått iväg mer än 1,5 ton nu.

20200615_124155.thumb.jpg.3522a93b1819a6dc06f85c953dd8ccd2.jpg

 

Kastade även på en gammal skottkärra.

Tog av hjulet för det vill inte skrotnicke ha.

Såg skapligt ut så jag testade att pumpa det lite. Slangen var i alla fall hel.🤣

20200615_115633.thumb.jpg.1e01b3c36f24bdb7af0d49ba26ee82b0.jpg

20200615_115626.thumb.jpg.fe36e053f88fd0bb210b8a2b9ff13679.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Lastat skrot idag igen.

Fått iväg mer än 1,5 ton nu.

20200615_124155.thumb.jpg.3522a93b1819a6dc06f85c953dd8ccd2.jpg

 

Kastade även på en gammal skottkärra.

Tog av hjulet för det vill inte skrotnicke ha.

Såg skapligt ut så jag testade att pumpa det lite. Slangen var i alla fall hel.🤣

20200615_115633.thumb.jpg.1e01b3c36f24bdb7af0d49ba26ee82b0.jpg

20200615_115626.thumb.jpg.fe36e053f88fd0bb210b8a2b9ff13679.jpg

Hur länge sen  🙂❤️👍

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nakhon:

Hur länge sen  🙂❤️👍

Hjulet?

Har nog stått bakom ett uthus i 20 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bar upp min Innova värme pump till Lägenheten./ Bostadsrätten. Den har 16'000 BTU. 

Så den räcker till.

Utedelen på Balkongen.

Kondensen ut. Innerdelen näraUD.

Funkar perfekt. Låg ljudnivå på UD. Och bra kylning innomhud.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev BanFang:

Jag bar upp min Innova värme pump till Lägenheten./ Bostadsrätten. Den har 16'000 BTU. 

Så den räcker till.

Utedelen på Balkongen.

Kondensen ut. Innerdelen näraUD.

Funkar perfekt. Låg ljudnivå på UD. Och bra kylning innomhud.

Var är fotot 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nakhon:

Var är fotot 🙂

 

Den är lite hemlig, pga. Jag drog rören via en frisklufts ventil. 

😀

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev BanFang:

 

Den är lite hemlig, pga. Jag drog rören via en frisklufts ventil. 

😀

Det funkar med balkong eftersom kondensen kommer från Innerdelen som man kan leda till lämplig plats samt utedelen låter väldigt lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev BanFang:

Jag bar upp min Innova värme pump till Lägenheten./ Bostadsrätten. Den har 16'000 BTU. 

Så den räcker till.

Utedelen på Balkongen.

Kondensen ut. Innerdelen näraUD.

Funkar perfekt. Låg ljudnivå på UD. Och bra kylning innomhud.

16,000 BTU, vad är detta för effekt, även i Thai mäter man i Kw

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev husse:

16,000 BTU, vad är detta för effekt, även i Thai mäter man i Kw

Omkring 4.8 Kw  Btu används som term i vissa länder. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev husse:

16,000 BTU, vad är detta för effekt, även i Thai mäter man i Kw

sv.wikipedia.org / wiki / Btu

Btu

 

Btu (av British thermal unit) är en enhet för energi som står utanför SI. Btu definieras som den värmeenergi som krävs för att höja temperaturen på 1 pund (0,454 kg) vatten 1 grad Fahrenheit från 39 till 40° F (3,8 till 4,4° C). Vid effekt används Btu/h (Btu per timme). Ett vanligt prefix är MBTU som står för tusen (1000) BTU och inte ska förväxlas med Internationella måttenhetssystemets mega (M) prefix. För att undvika förvirring används ofta MMBTU som i likhet med megaBTU betecknar en miljon BTU.

Omvandlingstabell

1 Btu ≈ 1 055,1 joule

1 Btu/h ≈ 0,293 watt

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...