Kötthandlarn Inlagd Juni 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juni 4, 2020 (ändrad) Det började egentligen igår när jag städade ut ett skåp och hittade ett gäng med THB....... Har ju inga större planer på en Thailandsresa inom det närmaste, så jag tänkte jag skulle växla in dem, så man kan köpa lite spånken för dem i Sverige istället.....😉 Passerar ju Landvetter flygplats varje dag till och ifrån jobbet, så idag på hemresan svängde jag av för att få det gjort...... Det var som att kliva in i en apokalyptisk film.... Inte en levandes själ så långt ögat kunde nå..... Endast två avgångar på tavlan och inga ankomster...... Behöver väl inte förklara att Forex var vääääldigt stängt......😂 Ändrades Juni 4, 2020 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 4, 2020 Dela Inlagd Juni 4, 2020 Hem från handelsträdgården, frugan satte igång direkt med planteradet.. Och jag luckrade, jordförbättrade och vattnade rabatten så får frugan plantera blomster där imorgon! 🌹💕🇸🇪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 4, 2020 Dela Inlagd Juni 4, 2020 Tänkte byta däck på bilen men hittade inget lämpligt så jag körde skiten till tippen istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Juni 4, 2020 Dela Inlagd Juni 4, 2020 Fixat en massa papper med myndigheterna efter att morsan gick bort... Pust det tar aldrig slut. Ringt och tjatat på min fiber (ip-only) "du sitter i kö, förväntad kötid är 99 minuter " Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 4, 2020 Dela Inlagd Juni 4, 2020 27 minuter sedan, skrev rolba: Tänkte byta däck på bilen men hittade inget lämpligt så jag körde skiten till tippen istället. Tanten din kommer tro att ni kör in på fel gård när hon kommer till Svedala 😂 /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 4, 2020 Dela Inlagd Juni 4, 2020 13 minuter sedan, skrev Enis: Tanten din kommer tro att ni kör in på fel gård när hon kommer till Svedala 😂 /Enis Äh, jag hinner nog få det hemtrevligt igen. 😇 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 12 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Det började egentligen igår när jag städade ut ett skåp och hittade ett gäng med THB....... Har ju inga större planer på en Thailandsresa inom det närmaste, så jag tänkte jag skulle växla in dem, så man kan köpa lite spånken för dem i Sverige istället.....😉 Passerar ju Landvetter flygplats varje dag till och ifrån jobbet, så idag på hemresan svängde jag av för att få det gjort...... Det var som att kliva in i en apokalyptisk film.... Inte en levandes själ så långt ögat kunde nå..... Endast två avgångar på tavlan och inga ankomster...... Behöver väl inte förklara att Forex var vääääldigt stängt......😂 Bra. Bättre att växla med någon som åker så slipper du ge Forex en stor del av kakan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 5, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juni 5, 2020 11 timmar sedan, skrev Mankan: Bra. Bättre att växla med någon som åker så slipper du ge Forex en stor del av kakan Hmmm, skall se om jag inte kan blåsa PD när han åker nästa gång......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 Har gått någrant genom båten som jag funderade på att köpa. Den har för många fel. Även om ägaren nämnde några så hittade jag fler allvarliga och dyra fel. Bla. Motor har gått ca 300 timmar men är helt kass. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 6 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Hmmm, skall se om jag inte kan blåsa PD när han åker nästa gång......... Kör inte den meningen i Google translate... manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 9 timmar sedan, skrev JJC: Motor har gått ca 300 timmar men är helt kass. Får man fråga vad för motor som är helt kass efter 300 timmar, det är ju i princip ingenting. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Får man fråga vad för motor som är helt kass efter 300 timmar, det är ju i princip ingenting. Volvo Penta, D6. Den var konverterad till att kora på biobränsle. Volvo tydligen hade inget med det att göra att konvertera motor det var någon verkstad i Stockholm. Olja granulerar sig, oljepump troligen är kass, då oljetrycket är lågt på gränsen till för lågt. Troligen silen i oljetråget är fullpackad lika som oljefilter. Flera gånger hörde om olika motorer som blev konverterade till biobränsle att de pajar. Ändrades Juni 6, 2020 av JJC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Vaknat, druckit kaffe och noterat att min gamla granne som alltid flaggar korrekt inte fått upp flaggan idag... Funderar på att gå ner och kolla så att han lever, han är pensionerad Militär och missar aldrig en flaggdag... Önskar er alla en trevlig nationaldag! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 OK ordningen återställd! De hade glömt bort Nationaldagen, Han är 85 och frugan 84, de tackade så mycket, sen blev det en trevlig pratstund. "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Denna vajar på LV6 Sveriges Nationaldag 🙄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Tänt alla lampor på hela tomten. Tagit av mig skidglasögonen och släckt alla lampor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 1 timme sedan, skrev BanFang: Denna vajar på LV6 Sveriges Nationaldag 🙄 Alla ska med i världens humanitära stormakt! BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 4 timmar sedan, skrev JJC: Volvo Penta, D6. Den var konverterad till att kora på biobränsle. Volvo tydligen hade inget med det att göra att konvertera motor det var någon verkstad i Stockholm. Olja granulerar sig, oljepump troligen är kass, då oljetrycket är lågt på gränsen till för lågt. Troligen silen i oljetråget är fullpackad lika som oljefilter. Flera gånger hörde om olika motorer som blev konverterade till biobränsle att de pajar. Vad gör då dom konvertera till HVO ? Pentas motorer skall gå och köra på HVO från med 2016 om jag minns rätt. Cat var det bara att köra på HVO direkt. HVO har ju lite lägre densitet och energi innehåll vilket resulterar i ca 5 % högre förbrukning. Vilket skulle kunna ge lite mindre topptryck men det är nog marginellt. Så dessa konverteringar är lite skeptisk till tycker det inte är nått som behöver bytas ev så byter dom nåt eller mycket och det blir sämre av den anledningen. Annars är HVO ett jäkligt rent bränsle inget svavel, om det är miljövänligt att framställa vet i fan. Sitter i en Projekt grupp för ett ev fartygs nybygge eller inköp av andrahand tonnage så denna fråga kom upp i med att dom siktar på att bli fossilfria. Så jag var i kontakt med motor fabrikanterna angående HVO. Men har rivit några Pentor och ibland har dom haft polerade foder vilket har resulterat i hög oljeförbrukning. Verkar inte som försäljaren är så intresserad eller så är han "ärlig" om försöker sälja en båt med lågt oljetryck. Men det klart finns det prutmån så är ju inte en motoröverhalning det värsta som man kan ge sig på kostar dock en del. Lycka till med båt köp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 Båt är från 2014. Så motor är nog samma eller ett år äldre. Inte konverterad av Volvo utan någon verkstad i Stockholm. Jag har jobbat med Volvomotorer också. Vi satte in en och annan Volvo miljömotor i båtar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 6, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juni 6, 2020 Gjort ett litet inköp..... Att man kan bli så nöjd med ngt så litet och billigt men ack så genialiskt........ Hade inte en aning om att sådana fanns innan idag..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 2 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Gjort ett litet inköp..... Att man kan bli så nöjd med ngt så litet och billigt men ack så genialiskt........ Hade inte en aning om att sådana fanns innan idag..... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 7 timmar sedan, skrev Tommy: Vaknat, druckit kaffe och noterat att min gamla granne som alltid flaggar korrekt inte fått upp flaggan idag... Funderar på att gå ner och kolla så att han lever, han är pensionerad Militär och missar aldrig en flaggdag... Önskar er alla en trevlig nationaldag! MVH Ser ru till Kuppari nått då? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 4 timmar sedan, skrev Surin P3: Tänt alla lampor på hela tomten. Tagit av mig skidglasögonen och släckt alla lampor. Vilket skid märke kör du på? Lapin Kulta?? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 6, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juni 6, 2020 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Gjort ett litet inköp..... Att man kan bli så nöjd med ngt så litet och billigt men ack så genialiskt........ Hade inte en aning om att sådana fanns innan idag..... Hållare för grenuttag monterades på undersidan av soffbordet (jag brukar ha så mycket elektronik just där i form av laptop, mobilladdare, extern hårddisk etc.)..... Har så dåligt med uttag i lägenheten och mitt val av placering med soffan har inte gjort det lättare men nu så fick jag bara en liten kabel som går under soffan till närmaste eluttag........ Tidigare var det ett jäkla ormbo i den tidigare lösningen men nu så är det tomt......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 6, 2020 Dela Inlagd Juni 6, 2020 1 timme sedan, skrev audirs2: Ser ru till Kuppari nått då? Nej? Ursäkta, men vad menade du? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu