Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?


Kötthandlarn

Recommended Posts

Kötthandlarn

Det började egentligen igår när jag städade ut ett skåp och hittade ett gäng med THB.......

IMG_20200604_180504.thumb.jpg.1c654bbdb9c2012455d756566d9b2a87.jpg

 

Har ju inga större planer på en Thailandsresa inom det närmaste, så jag tänkte jag skulle växla in dem, så man kan köpa lite spånken för dem i Sverige istället.....😉

Passerar ju Landvetter flygplats varje dag till och ifrån jobbet, så idag på hemresan svängde jag av för att få det gjort......

Det var som att kliva in i en apokalyptisk film....

Inte en levandes själ så långt ögat kunde nå.....

IMG_20200604_155851.thumb.jpg.fc29eefbe40b2fd99bdb3a604c11a58f.jpg

 

Endast två avgångar på tavlan och inga ankomster......

IMG_20200604_155917.thumb.jpg.fc6394a8040fd1a127b679c71c1d3069.jpg

 

Behöver väl inte förklara att Forex var vääääldigt stängt......😂

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hem från handelsträdgården, frugan satte igång direkt med planteradet..

 

DSC_0964.thumb.JPG.c500c878b32115fa7b7b7723f54646b3.JPG

 

DSC_0965.thumb.JPG.0a8af22bede671f3f7feea1bd773baf7.JPG

 

DSC_0966.thumb.JPG.4ff26131744cf629c18758ff7ef1e15a.JPG

 

DSC_0968.thumb.JPG.85f28efe34c644847efc9492b900a6e7.JPG

 

Och jag luckrade, jordförbättrade och vattnade rabatten så får frugan plantera blomster där imorgon! 🌹💕🇸🇪

 

DSC_0967.thumb.JPG.0a5b0c6367e3ca1041185e25ff2687ca.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte byta däck på bilen men hittade inget lämpligt så jag körde skiten till tippen istället. 

20200604_115959.thumb.jpg.e0bf5dbc6c20165873bc77c234d71f65.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fixat en massa papper med myndigheterna efter att morsan gick bort... Pust det tar aldrig slut.

Ringt och tjatat på min fiber (ip-only) "du sitter i kö, förväntad kötid är 99 minuter ":dribble:

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev rolba:

Tänkte byta däck på bilen men hittade inget lämpligt så jag körde skiten till tippen istället. 

20200604_115959.thumb.jpg.e0bf5dbc6c20165873bc77c234d71f65.jpg

Tanten din kommer tro att ni kör in på fel gård när hon kommer till Svedala 😂

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Enis:

Tanten din kommer tro att ni kör in på fel gård när hon kommer till Svedala 😂

 

/Enis

Äh, jag hinner nog få det hemtrevligt igen. 😇

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Det började egentligen igår när jag städade ut ett skåp och hittade ett gäng med THB.......

IMG_20200604_180504.thumb.jpg.1c654bbdb9c2012455d756566d9b2a87.jpg

 

Har ju inga större planer på en Thailandsresa inom det närmaste, så jag tänkte jag skulle växla in dem, så man kan köpa lite spånken för dem i Sverige istället.....😉

Passerar ju Landvetter flygplats varje dag till och ifrån jobbet, så idag på hemresan svängde jag av för att få det gjort......

Det var som att kliva in i en apokalyptisk film....

Inte en levandes själ så långt ögat kunde nå.....

IMG_20200604_155851.thumb.jpg.fc29eefbe40b2fd99bdb3a604c11a58f.jpg

 

Endast två avgångar på tavlan och inga ankomster......

IMG_20200604_155917.thumb.jpg.fc6394a8040fd1a127b679c71c1d3069.jpg

 

Behöver väl inte förklara att Forex var vääääldigt stängt......😂

Bra. Bättre att växla med någon som åker så slipper du ge Forex en stor del av kakan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
11 timmar sedan, skrev Mankan:

Bra. Bättre att växla med någon som åker så slipper du ge Forex en stor del av kakan

 

Hmmm, skall se om jag inte kan blåsa PD när han åker nästa gång.........:rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gått någrant genom båten som jag funderade på att köpa. 

Den har för många fel. Även om ägaren nämnde några så hittade jag fler allvarliga och dyra fel. Bla. Motor har gått ca 300 timmar men är helt kass.20200408_113954.thumb.jpg.8eb7078930fb861f39b3e7d7706db4a7.jpg20200408_114007.thumb.jpg.1a2c69a58c68027fbdb5d61003129a0a.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Hmmm, skall se om jag inte kan blåsa PD när han åker nästa gång.........:rotfl:

 

Kör inte den meningen i Google translate... ;)

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev JJC:

Motor har gått ca 300 timmar men är helt kass.

Får man fråga vad för motor som är helt kass efter 300 timmar, det är ju i princip ingenting.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Får man fråga vad för motor som är helt kass efter 300 timmar, det är ju i princip ingenting.

Volvo Penta, D6.

Den var konverterad till att kora på biobränsle.

Volvo tydligen hade inget med det att göra att konvertera motor det var någon verkstad i Stockholm.

Olja granulerar sig, oljepump troligen är kass, då oljetrycket är lågt på gränsen till för lågt.

Troligen silen i oljetråget är fullpackad lika som oljefilter. 

Flera gånger hörde om olika motorer som blev konverterade till biobränsle att de pajar.  

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaknat, druckit kaffe och noterat att min gamla granne som alltid flaggar korrekt inte fått upp flaggan idag...

Funderar på att gå ner och kolla så att han lever, han är pensionerad Militär och missar aldrig en flaggdag...

 

Önskar er alla en trevlig nationaldag!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

OK ordningen återställd!

De hade glömt bort Nationaldagen, Han är 85 och frugan 84, de tackade så mycket, sen blev det en trevlig pratstund.

 

fl.thumb.jpg.478a597d94e2ee8d2b60e359abe3ef2e.jpg

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänt alla lampor på hela tomten. 

 

Tagit av mig skidglasögonen och släckt alla lampor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68
1 timme sedan, skrev BanFang:

Denna vajar på LV6

Sveriges Nationaldag

🙄

IMG_20200606_113543.jpg

Alla ska med i världens humanitära stormakt!

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
4 timmar sedan, skrev JJC:

Volvo Penta, D6.

Den var konverterad till att kora på biobränsle.

Volvo tydligen hade inget med det att göra att konvertera motor det var någon verkstad i Stockholm.

Olja granulerar sig, oljepump troligen är kass, då oljetrycket är lågt på gränsen till för lågt.

Troligen silen i oljetråget är fullpackad lika som oljefilter. 

Flera gånger hörde om olika motorer som blev konverterade till biobränsle att de pajar.  

 Vad  gör då dom konvertera  till HVO ?  Pentas motorer skall gå och köra på HVO från med 2016 om jag  minns rätt. Cat  var det bara att köra på  HVO direkt. 

 HVO har ju lite lägre densitet och energi innehåll vilket resulterar i ca 5 %  högre förbrukning. Vilket skulle kunna ge lite mindre topptryck men det är nog marginellt. Så dessa konverteringar är lite skeptisk till tycker det inte är  nått som behöver bytas ev så byter dom nåt eller mycket och det blir sämre av den anledningen. 

Annars  är HVO  ett  jäkligt  rent  bränsle inget svavel,  om det  är miljövänligt att  framställa  vet i fan. 

Sitter  i en Projekt grupp för ett  ev  fartygs nybygge eller inköp av andrahand tonnage  så denna fråga kom upp i med att dom siktar på att bli fossilfria. Så jag var i kontakt med motor fabrikanterna angående HVO. 

Men har rivit  några Pentor  och ibland har dom haft  polerade  foder vilket har resulterat i  hög oljeförbrukning.   Verkar inte som försäljaren är så intresserad eller  så är han "ärlig"  om försöker sälja en  båt  med lågt oljetryck.

Men det klart  finns det prutmån så är ju inte en motoröverhalning  det värsta som  man kan ge sig på kostar dock en del.  Lycka till med båt köp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Båt är från 2014. Så motor är nog samma eller ett år äldre. Inte konverterad av Volvo utan någon verkstad i Stockholm. 

Jag har jobbat med Volvomotorer också.

Vi satte in en och annan Volvo miljömotor i båtar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Gjort ett litet inköp.....

Att man kan bli så nöjd med ngt så litet och billigt men ack så genialiskt........:D

Hade inte en aning om att sådana fanns innan idag.....:giggle: :thumbsup:

DSCN2315.thumb.JPG.676f775e842c48a7222f0c04d75233da.JPG

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Gjort ett litet inköp.....

Att man kan bli så nöjd med ngt så litet och billigt men ack så genialiskt........:D

Hade inte en aning om att sådana fanns innan idag.....:giggle: :thumbsup:

DSCN2315.thumb.JPG.676f775e842c48a7222f0c04d75233da.JPG

 

D926FB40-C890-4D8A-B9D9-2749C0E4B786.thumb.jpeg.011bf32169b27d42cc18f53aaef553a8.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tommy:

Vaknat, druckit kaffe och noterat att min gamla granne som alltid flaggar korrekt inte fått upp flaggan idag...

Funderar på att gå ner och kolla så att han lever, han är pensionerad Militär och missar aldrig en flaggdag...

 

Önskar er alla en trevlig nationaldag!

 

MVH

Ser ru till Kuppari nått då?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Surin P3:

Tänt alla lampor på hela tomten. 

 

Tagit av mig skidglasögonen och släckt alla lampor.

Vilket skid märke kör du på?:spiteful: Lapin Kulta??

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Gjort ett litet inköp.....

Att man kan bli så nöjd med ngt så litet och billigt men ack så genialiskt........:D

Hade inte en aning om att sådana fanns innan idag.....:giggle: :thumbsup:

DSCN2315.thumb.JPG.676f775e842c48a7222f0c04d75233da.JPG

 

 

Hållare för grenuttag monterades på undersidan av soffbordet (jag brukar ha så mycket elektronik just där i form av laptop, mobilladdare, extern hårddisk etc.).....

DSCN2316.thumb.JPG.c6a9ca77fa6a5fbafe052df1f2e034d3.JPG

 

 

Har så dåligt med uttag i lägenheten och mitt val av placering med soffan har inte gjort det lättare men nu så fick jag bara en liten kabel som går under soffan till närmaste eluttag........

DSCN2318.thumb.JPG.cdf085dcd7add4c31a9c9ffae535ac65.JPG

 

 

Tidigare var det ett jäkla ormbo i den tidigare lösningen men nu så är det tomt.........:thumbsup:

DSCN2319.thumb.JPG.baca78914b5c3b9440bb1f353b8fce64.JPG

 

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Ser ru till Kuppari nått då?

Nej?

 

Ursäkta, men vad menade du?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...