Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?


Kötthandlarn

Recommended Posts

Skjutit in nya coronatrösten!

Har man tråkigt så får man försöka skjuta på nästa resa!

IMG_20200522_202149.thumb.jpg.5ae2c5504fd6f2f8eff27bf6315d19dc.jpgIMG_20200522_202207.thumb.jpg.250cdfddfb4bb2e439ced8818dc7acf8.jpg

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Stefan:

Skjutit in nya coronatrösten!

Har man tråkigt så får man försöka skjuta på nästa resa!

IMG_20200522_202149.thumb.jpg.5ae2c5504fd6f2f8eff27bf6315d19dc.jpgIMG_20200522_202207.thumb.jpg.250cdfddfb4bb2e439ced8818dc7acf8.jpg

Spetnaz Stefan!:blind2:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev audirs2:

Spetnaz Stefan!:blind2:

Typ, nya Bettan är från Turkiet, same same but.....

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade på o ta ett ryck i trädgården ,, Blev en lager i hängmattan i stället 😉..

20200530_164233.thumb.jpg.9125a5aa7c0bb493a974b8e7c93f1598.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Stefan:

Skjutit in nya coronatrösten!

Har man tråkigt så får man försöka skjuta på nästa resa!

IMG_20200522_202149.thumb.jpg.5ae2c5504fd6f2f8eff27bf6315d19dc.jpgIMG_20200522_202207.thumb.jpg.250cdfddfb4bb2e439ced8818dc7acf8.jpg

 

7 timmar sedan, skrev Stefan:

Skjutit in nya coronatrösten!

Har man tråkigt så får man försöka skjuta på nästa resa!

IMG_20200522_202149.thumb.jpg.5ae2c5504fd6f2f8eff27bf6315d19dc.jpgIMG_20200522_202207.thumb.jpg.250cdfddfb4bb2e439ced8818dc7acf8.jpg

Vad är det för nåt intressant skjutvapnet vilar på? 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nakhon:

 

Vad är det för nåt intressant skjutvapnet vilar på? 

Den vilar på en betongskiva för det nya uteköket! 

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog ett nappatag men gräsklipparen i djungeln idag.

Flyttade en låda och där gömde sig den här pajsaren.

20200530_112854.thumb.jpg.086b9251b301a720b49b63581b524cf7.jpg

 

Röjde vidare och hittade en cykel.

20200530_141431.thumb.jpg.25d4e1c14278852148f3480f632d5f15.jpg

 

Dök upp några övergivna gräsklippare.

20200530_141226.thumb.jpg.9a4aa7e0b432155186e7b032efb78976.jpg

 

Å lite annat skrot.

20200530_141039.thumb.jpg.f526e0308a36da3760579eedb369e383.jpg

 

Aldrig har väl Biltemaklipparn glänst så vackert förr.

20200530_144151.thumb.jpg.a276776485912f46b083683a25072313.jpg

 

Döstädningen fortsätter nog imorgon.

20200530_144151.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Monterat Assa grejor på egenbyggd dörr.

Låshus, lås, trycke mm...

 

Hittade i en ca 10 år gammal låda jag tagit med från Sverige. 

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-31 at 00:51, skrev rolba:

Tog ett nappatag men gräsklipparen i djungeln idag.

Flyttade en låda och där gömde sig den här pajsaren.

20200530_112854.thumb.jpg.086b9251b301a720b49b63581b524cf7.jpg

 

Röjde vidare och hittade en cykel.

20200530_141431.thumb.jpg.25d4e1c14278852148f3480f632d5f15.jpg

 

Dök upp några övergivna gräsklippare.

20200530_141226.thumb.jpg.9a4aa7e0b432155186e7b032efb78976.jpg

 

Å lite annat skrot.

20200530_141039.thumb.jpg.f526e0308a36da3760579eedb369e383.jpg

 

Aldrig har väl Biltemaklipparn glänst så vackert förr.

20200530_144151.thumb.jpg.a276776485912f46b083683a25072313.jpg

 

Döstädningen fortsätter nog imorgon.

20200530_144151.jpg

Hoppas det gick bra...

51117324_Skarmavbild2020-06-02kl_19_49_11.thumb.png.b1fd12200c8d3885a4865a0f96308c3d.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

A fy fan va tråkigt det blev idag (fast till slut ngt positivt).......

 

På väg hem från kneget i Dalsjöfors och hade haft en riktigt trevlig arbetsdag, då jag flera gånger fick höra att:

-"Fan va kul att du jobbar här nu, det blir så mycket bättre förändringar och tack för all hjälp (e.t.c.)".........

 

När man närmade sig "Götlabörg" i stadig hastighet på motorvägen, så fick jag för mig att svänga av för att besöka en Cirkle K....

Parkerade bilen och i samma ögonblick som jag slog igen bildörren, sa det "pang" i vänster framdäck.........🤬

All luft pös ut på mindre än 20 sekunder........

Nu för tiden är ju många nyare bilar inte utrustade med ett riktigt reservdäck utan ngn form av värdelös reparationssats som bara funkar vid mindre "pyspunkor" men det var ju lönt i helvete att det funkade nu, trots att jag tryckte i en jäkla massa "reservhjul på burk" utöver det...........

Nåväl, det finns ju trots allt en hel del däckjourer runt om i Götlabörg men givetvis hade ingen av dessa min däckdimension hemma.......🤬

 

Till slut blev det en bärgare, som kom dit och de hade ngt som kallas "däckplugg", vilket fungerande väldigt bra........👍

Bärgaren var ju även skittrevlig och sa att:

-"Jag kommer bara säga att kundens försök med skum i däcket fungerade nu och vi pumpade bara upp till normalt tryck"...💙

Vilken hjälte.........:thumbsup:

 

Men man skall ju inte åka allt för långt med en sådan däckplugg, så jag fick ett OK från chefen att jobba hemifrån imon, så jag kan fixa däcket........

Bra chef......:thumbsup:

 

Jäkla tur att det hände när man kört av motorvägen och inte mitt på när man låg i 110 km/h.......:thumbsup:

 

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Kötthandlarn said:

A fy fan va tråkigt det blev idag (fast till slut ngt positivt).......

 

På väg hem från kneget i Dalsjöfors och hade haft en riktigt trevlig arbetsdag, då jag flera gånger fick höra att:

-"Fan va kul att du jobbar här nu, det blir så mycket bättre förändringar och tack för all hjälp (e.t.c.)".........

 

När man närmade sig "Götlabörg" i stadig hastighet på motorvägen, så fick jag för mig att svänga av för att besöka en Cirkle K....

Parkerade bilen och i samma ögonblick som jag slog igen bildörren, sa det "pang" i vänster framdäck.........🤬

All luft pös ut på mindre än 20 sekunder........

Nu för tiden är ju många nyare bilar inte utrustade med ett riktigt reservdäck utan ngn form av värdelös reparationssats som bara funkar vid mindre "pyspunkor" men det var ju lönt i helvete att det funkade nu, trots att jag tryckte i en jäkla massa "reservhjul på burk" utöver det...........

Nåväl, det finns ju trots allt en hel del däckjourer runt om i Götlabörg men givetvis hade ingen av dessa min däckdimension hemma.......🤬

 

Till slut blev det en bärgare, som kom dit och de hade ngt som kallas "däckplugg", vilket fungerande väldigt bra........👍

Bärgaren var ju även skittrevlig och sa att:

-"Jag kommer bara säga att kundens försök med skum i däcket fungerade nu och vi pumpade bara upp till normalt tryck"...💙

Vilken hjälte.........:thumbsup:

 

Men man skall ju inte åka allt för långt med en sådan däckplugg, så jag fick ett OK från chefen att jobba hemifrån imon, så jag kan fixa däcket........

Bra chef......:thumbsup:

 

Jäkla tur att det hände när man kört av motorvägen och inte mitt på när man låg i 110 km/h.......:thumbsup:

 

Plugg kör jag på år ut och år in. 

 

Kan inte lägga på ny svål varje gång man får spik och skruv i däcket. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

A fy fan va tråkigt det blev idag (fast till slut ngt positivt).......

 

På väg hem från kneget i Dalsjöfors och hade haft en riktigt trevlig arbetsdag, då jag flera gånger fick höra att:

-"Fan va kul att du jobbar här nu, det blir så mycket bättre förändringar och tack för all hjälp (e.t.c.)".........

 

När man närmade sig "Götlabörg" i stadig hastighet på motorvägen, så fick jag för mig att svänga av för att besöka en Cirkle K....

Parkerade bilen och i samma ögonblick som jag slog igen bildörren, sa det "pang" i vänster framdäck.........🤬

All luft pös ut på mindre än 20 sekunder........

Nu för tiden är ju många nyare bilar inte utrustade med ett riktigt reservdäck utan ngn form av värdelös reparationssats som bara funkar vid mindre "pyspunkor" men det var ju lönt i helvete att det funkade nu, trots att jag tryckte i en jäkla massa "reservhjul på burk" utöver det...........

Nåväl, det finns ju trots allt en hel del däckjourer runt om i Götlabörg men givetvis hade ingen av dessa min däckdimension hemma.......🤬

 

Till slut blev det en bärgare, som kom dit och de hade ngt som kallas "däckplugg", vilket fungerande väldigt bra........👍

Bärgaren var ju även skittrevlig och sa att:

-"Jag kommer bara säga att kundens försök med skum i däcket fungerade nu och vi pumpade bara upp till normalt tryck"...💙

Vilken hjälte.........:thumbsup:

 

Men man skall ju inte åka allt för långt med en sådan däckplugg, så jag fick ett OK från chefen att jobba hemifrån imon, så jag kan fixa däcket........

Bra chef......:thumbsup:

 

Jäkla tur att det hände när man kört av motorvägen och inte mitt på när man låg i 110 km/h.......:thumbsup:

 

Ta en sväng bort till Däckia så tar de bort pluggen och gör en riktig lagning för typ 350kr. 

 

Pluggen är "tillfällig" medans den lagningen de gör limmas på insidan däcket och blir ungefär lika bra som ett nytt däck. 

 

Onödigt och dyrt att kasta på nytt gummi för ett litet hål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
7 timmar sedan, skrev samet:

Ta en sväng bort till Däckia så tar de bort pluggen och gör en riktig lagning för typ 350kr. 

 

Pluggen är "tillfällig" medans den lagningen de gör limmas på insidan däcket och blir ungefär lika bra som ett nytt däck. 

 

Onödigt och dyrt att kasta på nytt gummi för ett litet hål.

 

Tack för tipset.....👍

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev samet:

Ta en sväng bort till Däckia så tar de bort pluggen och gör en riktig lagning för typ 350kr. 

 

Pluggen är "tillfällig" medans den lagningen de gör limmas på insidan däcket och blir ungefär lika bra som ett nytt däck. 

 

Onödigt och dyrt att kasta på nytt gummi för ett litet hål.

Tror jag betalade under 300kr på mechanum, hänt två gånger, kanon!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
12 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

A fy fan va tråkigt det blev idag (fast till slut ngt positivt).......

 

På väg hem från kneget i Dalsjöfors och hade haft en riktigt trevlig arbetsdag, då jag flera gånger fick höra att:

-"Fan va kul att du jobbar här nu, det blir så mycket bättre förändringar och tack för all hjälp (e.t.c.)".........

 

När man närmade sig "Götlabörg" i stadig hastighet på motorvägen, så fick jag för mig att svänga av för att besöka en Cirkle K....

Parkerade bilen och i samma ögonblick som jag slog igen bildörren, sa det "pang" i vänster framdäck.........🤬

All luft pös ut på mindre än 20 sekunder........

Nu för tiden är ju många nyare bilar inte utrustade med ett riktigt reservdäck utan ngn form av värdelös reparationssats som bara funkar vid mindre "pyspunkor" men det var ju lönt i helvete att det funkade nu, trots att jag tryckte i en jäkla massa "reservhjul på burk" utöver det...........

Nåväl, det finns ju trots allt en hel del däckjourer runt om i Götlabörg men givetvis hade ingen av dessa min däckdimension hemma.......🤬

 

Till slut blev det en bärgare, som kom dit och de hade ngt som kallas "däckplugg", vilket fungerande väldigt bra........👍

Bärgaren var ju även skittrevlig och sa att:

-"Jag kommer bara säga att kundens försök med skum i däcket fungerade nu och vi pumpade bara upp till normalt tryck"...💙

Vilken hjälte.........:thumbsup:

 

Men man skall ju inte åka allt för långt med en sådan däckplugg, så jag fick ett OK från chefen att jobba hemifrån imon, så jag kan fixa däcket........

Bra chef......:thumbsup:

 

Jäkla tur att det hände när man kört av motorvägen och inte mitt på när man låg i 110 km/h.......:thumbsup:

 

 

11 timmar sedan, skrev Nicholas:

Plugg kör jag på år ut och år in. 

 

Kan inte lägga på ny svål varje gång man får spik och skruv i däcket. 

 

10 timmar sedan, skrev samet:

Ta en sväng bort till Däckia så tar de bort pluggen och gör en riktig lagning för typ 350kr. 

 

Pluggen är "tillfällig" medans den lagningen de gör limmas på insidan däcket och blir ungefär lika bra som ett nytt däck. 

 

Onödigt och dyrt att kasta på nytt gummi för ett litet hål.

 

Så jag följde upp på Samets tips och tog mig till Däckia i Högsbo när de öppnade och jag var först på plats.

Blev omhändertagen med en gång.

Det var väl tur att jag inte körde vidare på pluggen, för den lagningen var så dåligt gjord att de kunde dra ut den med fingrarna.

Kanske kände bärgaren igår på sig det och det var därför jag slapp betala....:giggle:

 

Nåväl, 15 minuter senare var däcket lagat, balanserat och monterat för det facila priset av 420:-

Då ingår det garanti på lagningen under däckets hela livslängd......:thumbsup:

 

Tusen tack för tipset......💙

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har problem med min högra nackmuskel och fått massage av en idrottsmassör och ett recept på voltarentabletter som tydligen är receptbelagt från 1 juni,återbesök om en vecka,men jobbar på som vanligt

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Fullt upp idag, var förbi morsan med en pelargonampel och lite mat hon ville ha handlat..

 

DSC_0945.thumb.JPG.f9aeb74bf8a496de95d2e4523f110298.JPG

 

Sen hem och jag fick så frön med vattenspenat som legat i blöt ett par dagar..

 

DSC_0946.thumb.JPG.a3dfef6e7a98943103596771d71bfb02.JPG

 

Sisådär, täckt med lite jord och vattnat!

 

DSC_0949.thumb.JPG.584ff9208497b0d16aaab9a79ee105db.JPG

 

Frugan planterade två plantor med minigurka, och gurkfröna vi sådde i söndags har börjat titta fram!

 

DSC_0947.thumb.JPG.b159b5b0097ccd8081a5b64528673ac0.JPG

 

DSC_0948.thumb.JPG.9030b52fbb856215e668c6a7b17e5755.JPG

 

Sen planterade frugan en kaffir lime leaf som vi också köpte..

 

DSC_0950.thumb.JPG.91d26aad569a7b5f96f14f06cb1f6ca8.JPG

 

Nu får det räcka för idag med trädgårdsarbete, dags för en sipp kanske.. 😎😋🇸🇪🍾

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittade på en båt som jag eventuellt skulle ta med mig till Thailand. Lite fix kvar på den, men priset är lågt.20200522_081646.thumb.jpg.9978b41e333e958cef0f45e7b3ca2df6.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte idag men i alla fall inom senaste 24 timmarna, nästan.

En bekant ringde och hade hittat en kartong whisky från 2012 som han glömt i förrådet. 

Vi blev tvungna att kolla så inget blivit förstört. Grillade lite kycklingben åxå.

Mindre än 50 personer och ok social distans.

20200602_151814.thumb.jpg.ad4afd5ef3a73789a8782dbdcbb2434c.jpg

 

20200602_151755.thumb.jpg.9c6a4525d764ff7660b3562da8e5b80a.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev rolba:

Inte idag men i alla fall inom senaste 24 timmarna, nästan.

En bekant ringde och hade hittat en kartong whisky från 2012 som han glömt i förrådet. 

Vi blev tvungna att kolla så inget blivit förstört. Grillade lite kycklingben åxå.

Mindre än 50 personer och ok social distans.

20200602_151814.thumb.jpg.ad4afd5ef3a73789a8782dbdcbb2434c.jpg

 

20200602_151755.thumb.jpg.9c6a4525d764ff7660b3562da8e5b80a.jpg

Tackafan att han glömt av det fotogenet😂

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev hamnoi:

Tackafan att han glömt av det fotogenet😂

Ingen höjdare men klart bättre än thaiwhisky. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Ingen höjdare men klart bättre än thaiwhisky. 😉

Absolut, brukar ha en flaska under vasken ifall Bengan dyker upp. Är rena orgasmen för hans Hong Tong impregnerade gom.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...